1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 514 06 29

ricardonac

Op donderdagavond gegeten samen met mijn vriendin bij het kabinet. Dit was de 1ste keer dat we bij het kabinet zijn geweest. En zeker niet de laatste keer, want wij hebben echt een topavond gehad. De prijs-kwaliteit verhouding was dik in orde en de service was uitstekend. Dit restaurant is echt een AANRADER!!! Wij komen zeker terug

Gegeten op 19 februari 2015

RLS

Vanavond weer eens gegeten bij Het Kabinet. Het was niet overdreven druk, toch leek men onderbemand. Het maandmenu had enkele smakelijk klinkende opties, dus zijn we daarvoor gegaan. De rundercarpaccio vooraf was zeer mals en fijntjes gesneden. De begeleidende Cabernet Sauvignon huiswijn was prima en smaakte ook beter bij het gerecht dan los. Toen ik gevraagd werd of ik nog wat wilde drinken, werd mijn bestelling (een Chardonnay) nogal lomp en haastig weggezet en het scheelde niet veel of de helft was over de rand gegaan. Deze bedien-stijl zou zich vaker herhalen op de avond, waar we ons ook aardig aan stoorden en elke keer hoopte dat één van de oudere obers ons zou helpen, welke zichtbaar meer finesse toepasten bij andere tafels.
Als hoofdgerecht nam mijn eega de biefstuk van de grill met kruidenboter en ik een heerlijke kabeljauwfilet met Thaise curry-saus, worteltjes en hartig gevulde aardappelkroketjes. Prima opgemaakt, goede smaken en had geen peper of zout extra nodig. Alles zeer goed in balans.
Buiten het schaaltje vlaamse frieten met mayonaise, werd er niks toegevoegd en dat vonden we wel fijn. Vaak is zo'n extra schaal salade toch overbodig.
Het dessert -appel carré met ijs en slagroom- was lekker, maar niet heel bijzonder.
We zijn hier vaker geweest en toen was de bediening toch echt beter, maar vanavond was het elke keer gehaast, lomp, en afstandelijk. Zodoende helaas een 6 voor de service en dan ben ik nog mild naar mijn gevoel.
Qua decor bevat Het Kabinet veel leuke hoekjes en doorkijkjes en is het eigenlijk een soort gedateerd modern. Kan her en der een lik verf gebruiken, maar op een afstand oogt het wel o.k.
We hebben prima gegeten voor een faire prijs, maar ik hoop dat de bediening een eventuele volgende keer wat beter z'n (het gaat hier vooral over 1 persoon) best doet.

Gegeten op 12 februari 2015

UitNuenen

Vanavond met zijn tweeën van het maandmenu genoten. Twee carpacio, spare ribes erg lekker vielen zo van het bot af. Biefstuk was ook prima. Vriendelijke bediening en erg goed eten voor een scherpe prijs. Wij komen zeker terug.

kelly40

Vrijdagavond!!
Met groep van 7 personen gegeten!!
Iedereen vol lof!!
De biologische witte wijn is echt een aanrader!!
Complimenten!! Gaan zeker terug!!

Gegeten op 12 december 2014

haame

Het was een tijd geleden dat we hier gegeten hebben. We werden verrast met iets nieuws. Het viel mij op dat er intensief en met aandacht gewerkt is aan de gerechten zelf en de presentatie. Bij het aperitief kregen we 3 creatieve en smakelijke amuses. De kastanje soep was verrassend lekker. De eendenborst met herfstgroenten was een goede combinatie. Het toetje, 3 bolletjes ijs, een combinatie van verschillende onverwachte smaken was verrukkelijk. Dit nieuwe experiment is een eigen bereiding.
Het wijnadvies was perfect.

Gegeten op 22 november 2014

saskia120

Via online reservering

Vriendelijke ontvangst, gezellige inrichting. Eten was prima. Niet heel bijzonder, maar prijs/kwaliteit was oke. Leuk voor groepen

Gegeten op 24 oktober 2014

christel30

Als vegetariër hier Niet eten een drie Luik ik vette noedels en loempia waarvan ze weigeren toe te geven dat het er niet uitzag (en smaak was nog slechter) de Quick was oké maar omdat de rest zo slecht was ook daar niet van genoten

Gegeten op 24 augustus 2014

susannevankastel

Afgelopen zondag met ons gezin gegeten bij het Kabinet.
We werden heel hartelijk ontvangen door de eigenaar en voelden ons meteen heel welkom met onze drie kids.
We kregen een mooie ronde rafel aangewezen waar de kindjes ook genoeg plek hadden om de kleurplaten die zij kregen te kleuren.
De voorgerechten waren verrassend lekker: salade coquille:voortreffelijk gebakken (precies lang genoeg)en ook de salade caprese voor de kids (het was geen enkel probleem dat de kindjes samen een salade deelden, kregen ieder voor zich een mooi opgemaakt bordje) was erg lekker!
De hoofdgerechten smaakten ook goed: mosselen voor ons en de kids frietjes met kipspies en visburger.
Kortom: Heerlijk gegeten in een sfeervol en gezellig restaurant, voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 11 augustus 2014

wauwie

Op een donderdagavond in de zomer besloten om dit restaurant weer eens te proberen. Laatste keer was jaar of twee geleden en dat was niet zo goed bevallen. En helaas, bij deze herkansing ging er toch van alles mis. Vooral de erg lange tijd tussen de gerechten werd na verloop van tijd vervelend. Misschien kwam het door een paar grote groepen andere gasten, maar dat vinden wij geen excuus. Uiteindelijk bij het dessert aangekomen een glas dessertwijn besteld en de gerechten bleven weer erg lang weg. En ondertussen ons glas leeg natuurlijk ... gevraagd om bij te schenken en dit verscheen later op de rekening. Beetje jammer, want was passender geweest om dat aan te bieden vanwege de erg lange wachttijden.
De tafel buiten leek schoon, maar je bleef er met je armen aan plakken. Personeel is erg vriendelijk en doet haar best. Eten was smaakvol, maar niet heel bijzonder. Inrichting is leuk, op het terras buiten kun je heerlijk zitten, ook aan hoge tafels.

Gegeten op 10 juli 2014

Anmave

Onlangs hebben we hier met een groepje vriendinnen gegeten. Omdat dit tijdens het Jazzfestival was, konden we geen gebruik maken van het (voordeligere) driegangenmenu dat ze hier normaal gesproken aanbieden, dit was een tegenvaller. We bestelden daarom losse voor-, hoofd- en nagerechten van de kaart.
Het voorgerecht, ik koos voor een carpaccio, smaakte prima.
Als hoofdgerecht kozen drie personen voor varkenshaassaté. Deze werd koud en nog half rauw opgediend. Toen we hierover klaagden werden de borden van deze drie personen weer meegenomen. Tijdens het wachten werd excuus gemaakt en werd ons allemaal een drankje van het huis aangeboden.
Toen de varkenshaas opnieuw werd geserveerd was deze wel goed, maar de andere personen hadden hun hoofdgerecht inmiddels al op, wat niet zo gezellig was.
Tot slot bestelden we allemaal een toetje, voor mij het hoogtepunt van de avond.
Al met al was het eten lekker maar zeker niet bijzonder. We moesten ruim 40 euro per persoon afrekenen, wat ik echt te duur vond voor hetgeen we gegeten hebben.

Gegeten op 30 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Kabinet in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Het Kabinet. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.