a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 514 06 29

marit35

Ik heb een ernstige notenallergie, waardoor ik van kleine sporen van noten al in het ziekenhuis kan belanden. Het is dus al gevaarlijk wanneer een kok eerst noten aanraakt en daarna andere ingrediënten, die ik dan vervolgens op mijn bord krijg. Uit eten gaan is daardoor nogal lastig voor mij, want veel restaurants kunnen hier niet tot op die hoogte rekening mee houden. Ze gingen bij het Kabinet geweldig om met mijn allergie en hebben zelfs speciaal boodschappen gedaan zodat de groente zeker niet in aanraking was geweest met noten. Ook kreeg ik een volledig aangepast dessert die ook nog eens niet op de rekening werd gezet "voor de moeite". Ik vond het echt een verademing en ben blij dat er toch nog plekken zijn waar ik veilig kan eten!

Gegeten op 22 mei 2016

salsalaura

Na een gezellig dagje Breda bij Het Kabinet gegeten. Wij waren hier jaren terug al eens 2x eerder geweest toen beviel het prima. Ze zitten in een verbouwing althans zo leek het. De muren waren nog niet afgeschilderd en de akoestiek was luid. Er zat achter ook een grote groep een verjaardag te vieren waardoor gezellig dineren al minder aangenaam werd. we kozen voor het 3 gangen asperge menu. Het voorgerecht 2 asperges met een stukje gerookte zalm (leek zo uit een pakje te komen met wat sla. Niks bijzonders de asperges waren wel lekker verder weinig op smaak gebracht. Het hoofdgerecht 3 asperges met een kabeljauwfilet en gebakken krielaardappeltjes zonder kruiden oid. Dus ook hier was niks op smaak gebracht, behoorlijk flauw. De vis was ronduit slecht. Het leek regelrecht uit een diepvrieszak te komen en daarna even gepocheerd om te ontdooien? Bij de vraag of het had gesmaakt want onze borden hadden we wel leeg gegeten. (Na een dag in de stad heb je honger en eet je alles). Ik heb vermeld dat het gerecht toch weinig spannend was. De bediening vermeldde dat de vis gepocheerd was en daardoor lekker zacht is. Nadat we vertelden dat dit toch zeker niet het geval was, zei hij dat hij dan eerder even langs de tafel had moeten komen, verder geen goedmakertje. Het dessert was redelijk al hebben we hier een behoorlijke tijd op moeten wachten. Chocolade ijs met stukjes noot, witte chocolademousse en een kletskop. Het bord was leuk opgemaakt dit keer, ook nog wat aardbeitjes erbij helaas niet gemarineerd. Wij vonden het een grote teleurstelling en hebben niet genoten. Erg jammer. Wij komen hier voorlopig niet meer terug, daar je in Breda voor hetzelfde geld toch heel wat gezelliger en lekkerder kan eten.

Gegeten op 2 mei 2016

tippo

Gisteren hier met collega's lekker gegeten. We bestelden het maandmenu waarbij we het dessert lieten vervangen door een kaasplateau. Als voorgerecht een prima carpaccio, met rucola en parmezaan. Niet te koud geserveerd, lekker van smaak. Mijn hoofdgerecht was wild zwijn met cranberry-saus geserveerd met appel. Prima gebakken aan het bot. Bijgerecht verse friet. Als begeleidende wijn heb ik een heerlijke Spaanse rioja gedronken. Zacht van smaak, prima op dronk, perfect passend bij wild. Een streling voor je tong.
Afsluitend een heerlijk kaasplateau met niet te alledaagse kazen en vijgenbrood. Daarbij geserveerd een lekkere rode port. De kaas met fenegriek was hier mijn favoriet.
Al met al een zeer geslaagde avond in een leuke zaak, met vlotte vriendelijke bediening. Prima prijs kwaliteit verhouding.
Ik kom hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 25 februari 2016

Eva234

Twee weken geleden op vrijdagavond hier gegeten. We waren door de wat negatieve recensies een beetje huiverig, maar het was superleuk. Het eten was heerlijk en verrassend. Twee collega's met allergieen kregen lekkere aangepaste gerechten. De jonge bediening deed erg enthousiast hun werk. Al met al voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 8 januari 2016

lekkerbekje64

Het eten was goed. Maar daar is wat mij betreft ook alles mee gezegd. De carpaccio werd te koud geserveerd, dan mis je gewoon veel smaak. Als hoofdgerecht had ik de ravioli met blauwe kaaskroket, die kroket was werkelijk heerlijk, de ravioli vrij droog. Mijn nagerecht was een cassata. Niet heel bijzonder. We waren met een groep, misschien maakt dat het lastig, maar de bediening was stomweg niet geïnteresseerd. We hadden een menu met drie drankjes inclusief maar het was lastig om een drankje te bestellen. Gelukkig stonden er karaffen water op tafel. Bij het nagerecht had ik geen bestek. Om gevraagd, nimmer gekregen. Jammer jammer jammer.

Gegeten op 28 november 2015

Helga-Ultzen

De lekkerste mosselen ooit! Heerlijke wijn erbij, echt genieten. Ik had de mosselen Provençaalse stijl. Vooraf een heerlijk gin tonic gehad, waarbij gelukkig keuze was uit een aantal ging en een aantal tonics!

Gegeten op 30 september 2015

killy

Laat in de middag als eerste gasten plaatsgenomen in dit sfeervol aangeklede restaurant. Vriendelijke bediening waarbij we (opmerkelijk) drie keer een ander aan tafel kregen. Gekozen voor het driegangen keuzemenu. Vooraf een complete, smaakvolle carpaccio: dun gesneden rundvlees met pijnboompitjes, Grana Padano, zongedroogde tomaatjes, rucola en een lekkere dressing. Hoofdgerechten: voor mijn vrouw kabeljauw (prima in orde) en voor mij een gegrilde biefstuk (ik had medium gevraagd, maar was op het randje van rauw gegrild, maar toch erg smakelijk en mals). Beperkte groentengarnituur. Vlaamse frieten apart geserveerd, goed gebakken. Het dessert was bepaald geen 'top'. Een harde parfait, recht uit de vriezer geserveerd, omgeven door rood fruit (lees: een rode gelei) met er bovenop een koekstengel die slap en dus niet meer knapperig was. Jammer dat dit dessert het totaalbeeld enigszins devalueerde.

Gegeten op 28 oktober 2015

Arjen Bakker

Gisteren (23-8) weer eens binnengestapt bij Het Kabinet. Nette bediening, niets op aan te merken. Hoofdgerechten waren ook goed (Wagyu burgers& kindermenu). Nagerechten vielen enigszins tegen, chocoladetaart is eerder cake, en redelijk droog. Kokos cakeje, is ook redelijk droog en qua grootte klopt het verkleinwoordje volstrekt. Niet wat je verwacht.
We gaan er vast nog wel een keer eten, maar het nagerecht laten we voor wat het is.

Gegeten op 23 augustus 2015

Ailikepai

Wij hebben inmiddels twee keer gegeten bij het Kabinet en het bevalt ons erg goed!
Laatste keer kwamen wij pas om half 9 aan, er zat nog één tafeltje die met het dessert bezig was, maar het was geen probleem om nog te komen eten. De bediening was erg vriendelijk en het eten was lekker. Was geen probleem om mijn dessert (die ik al had doorgegeven) te laten vervangen voor een kopje thee. Kortom: wij hebben weer een fijne avond gehad bij het Kabinet. Tot de volgende keer!

Gegeten op 6 april 2015

edwin152

Eten was okay. Geen erg uitgebreide kaart, maar dat kun je zien voordat je naar binnen gaat. Alle tafels vrij dicht op elkaar gezet. Bediening ronduit ongeïnteresseerd (althans onze 'tafelheer'. zo nu en dan kwam er iemand anders die wel zeer vriendelijk was). Gerechten volgden elkaar in een enorm tempo op. Na iets meer dan een een uur stonden we weer buiten (voor-, hoofd-, nagerecht en koffie). Deel van de rekening betaald met diner-cadeau bon. Op de vraag van onze ober hoeveel waarde de bon had, gaf ik aan dat ik dacht dat dat € 12,50 was. Nadat hij dat gecontroleerd had, gaf hij aan dat dat klopte. Helaas moesten wij bij thuiskomst constateren dat de waarde € 15,- was. Als je zo je geld moet verdienen! Voor ons dus geen 'Het Kabinet meer'.

Gegeten op 23 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over Het Kabinet in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Het Kabinet. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.