mereleveline
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij het Wapen van Munster. Bijzonder vriendelijke bediening en het decor en de sfeer is ook fantastisch. Het eten was echt heel goed. Een terrine van draadjesvlees en eendenlever met jam van cranberry; nog nooit zo'n lekker voorgerecht gehad! Prima prijs-kwaliteit verhouding en lekkere wijn. Een aanrader.

Gegeten op 27 januari 2013

VioChris
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren toch in de Rijp en dan ga je gewoon naar het Wapen van Münster. Zodra je over de drempel stapt begint het feest. Direct water en heerlijk brood met lekkers op tafel. We zijn gestart met sashimi van zalm en tonijn,werkelijk om te zuigen. Hier kan menig Japanner niet aan tippen.Als tussengerecht hadden we gekozen voor de aardappelsoep met truffel en bosui,dit bleek en goddelijke combinatie. Ook het hoofdgerecht was een feest,Chateau Briand. Waar maak je nog mee dat de baas zelf het vlees snijdt.Chapeau Dennis Blokdijk! Tot slot de wijnen oooh wat waren die goed en vooral erg lekker,ook daar hebben ze bij het Wapen van Münster verstand van.Ik snap wel dat de koningin dit jaar de Rijp gaat bezoeken.

Gegeten op 6 november 2012

Brendajaden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier heerlijk gegeten,zeer vriendelijke bediening.
Ook voor ons zoontje werd goed gezorgd,leuke kinderkaart.
Komen hier zeker terug!

Gegeten op 11 oktober 2012

Mich75
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met een groep collega's(8) hier gegeten. Leuke huiselijke sfeer. Aardige en gezellige bediening. Meteen heerlijk vers stokbrood op tafel met tapenade en heerlijk zelf gemaakte knoflook saus. En twee kannen water op tafel, en gedurende de avond werden deze bijgevuld als ze leeg waren. Overheerlijke carpaccio als voorgerecht. Als hoofd gerecht ossenhaas aan het spies heerlijk mals en precies goed gebakken. Ruim voldoende aardappelen/friet/groeten en salade. Werd meerdere keren door het personeel gevraagd of er nog behoefte was als aan extra. Petje af, super tent met super personeel en super eten. De tent zat op dinsdag avond helemaal vol, dat zeg eigenlijk al genoeg...

Absolute aanrader en kom zeker nog eens terug.

Gegeten op 9 oktober 2012

schel1234
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben het Wapen van Munster met 4 personen bezocht.
Een lekker stokbroodje bij de drankjes.
De voorgerechten waren fenomenaal. met oa een heerlijke mosterdsoep met gerookte paling.
De hoofdgerechten waren uitmuntent met voldoende garnituur en de nagerechten overdonderend en overdadig. (Grand dessert)
Wat echt fijn is, is dat je zeer warm ontvangen wordt en je je uitzonderlijk verwend voelt.
Geen moeite is teveel.
Ook was het totaal geen probleem dat 2 mensen samen een zeetong van 450 gram deelden.
Kortom, een fijne avond en een dikke 10 meer dan waard.

Gegeten op 30 september 2012

huntmaster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Reserveren is gewenst stond er in de advertentie die dit restaurant plaatste in de folder van Graft – de Rijp. Nu dat klopte want bij onze aanmelding kregen wij een volle bak te horen en moesten wij genoegen nemen met een plaatsje op de reservebank…..
Gelukkig ontvingen wij later een attent telefoontje dat er nog een tafeltje vrij was gekomen in dit sfeervolle ingerichte restaurant circa 80 zitplaatsen.
Keurig aangeklede tafels en een hoop toeters en bellen + nog andere curiosa aan het plafond en de wanden.
Een prettige ambiance een heel attente bediening en prima eten was onze conclusie na een heerlijk avondje smullen.
Spontaan verscheen direct op onze tafel wat brood (warm vers brood zou nog lekkerder zijn geweest) met 2 bakjes waarin in het ene bakje filet en in het andere bakje een voortreffelijk knoflooksausje van Zaanse mayonaise met tuinkruiden op smaak gebracht met zout en peper
Mijn voorgerecht keuze was de gamba’s met een milde knoflooksaus en dus deze keer gelukkig niet die hele scherpe gekruide gamba’s die de Spaanse keuken ons vaak voorzet .
Tafelgenoot koos voor het palletje van gedroogde ham - Parmaham, Pata negra - en schijfjes gedroogde coppa di parma.
Nu leek de Pata negra meer op de Bellota – die ik kwalitatief overigens hoger in schat- en dus werd deze lekkernij in volle tevredenheid verorberd.
Wij dronken daarbij een heerlijk frisse Sancerre.
Als hoofdgerecht ging tafelgenoot voor de sliptong; 3 stuks die – op verzoek – gefileerd werden aangeleverd en tot onze tevredenheid precies correct gebakken waren.
Mijn keuze viel op de aanbieding buiten de kaart van deze dag: een wel heel royaal uitgevallen rib- eye, die ook al precies de juiste bereiding had ondergaan.
Ook alles wat daarbij nog uitgeserveerd werd was werkelijk voortreffelijk van smaak.
Onze wijn keuze voor bij het hoofdgerecht was gevallen op een voortreffelijke Amarone “the Great Bitter” della Valpollicello uit 2008 (€57,50) en dat lijkt veel maar het was me er eentje……..
Er was na dit alles geen ruimte meer voor een nagerecht, maar dat het de moeite waard is om nog eens om te rijden voor dit prima restaurant met de vriendelijke en correcte bediening is een ding dat zeker is.
Prijs en kwaliteit waren goed in evenwicht.
Voor de cijfers ga ik van de volgende uitgangspunten:
10= Absolute wereld top: 9,5= 3 sterren ; 9,0 =2 sterren en 8,5= 1 ster.
En met een 8 hebben wij het dus al over een hoogvlieger.

Gegeten op 8 september 2012

aafjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten op het sfeervolle terras buiten. Het eten wat werkelijk voortreffelijk evenals de wijn.
De bediening is uiterst vriendelijk waardoor je echt helemaal een avondje uit bent. Een absolute aanrader.

Gegeten op 18 augustus 2012

Arievandort

• Uitstekend

Beste Wapen van Munster & team, was weer fantastisch afgelopen weekend, we hebben genoten van de paasbrunch en de relaxte/gezellige ambiance. Bedankt namens de Familie van Dort

Henkklooster

• Uitstekend

Gisteren weer TOP gegeten bij ons favoriete restaurant.
Was weer erg gezellig, lekkere wijn mooi tafelen in onze huiskamer

marivo

• Matig

Matige bediening en we moesten ongeveer 1 1/2 uur wachten op het hoofd menu. We aten USA entrecote voor 4 personen. Twee hele grote stukken vlees werden aan tafel gesneden. Heel kleine schaaltjes met groente leek meer op "fingerfood" gerecht. Van het vlees bleef de helft over want het was echt veel te veel.....geen culinair eten. Meer een eet café. Voor ons hoeft dit niet meer.

Schrijf zelf een recensie over Het Wapen van Munster in De Rijp

Schrijf hieronder je recensie over Het Wapen van Munster. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!