a TripAdvisor company

foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 1 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 2 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 3 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 4 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 5 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 6 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 7 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 8 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 9 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 10 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 11 foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 12

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0299 671 496

marinus8

We hadden wat te vieren, wij ouders van 70plus, zoon, schoondochter en dochter. We hebben zo lekker gegeten van onze zeetong, ossenhaas, pompoensoep, en heerlijke ijscouverts. Soepele wijnen, Geen azijn maar lekker! Maar wat een sfeertje met de "olielampen en vele nostalgische spulletjes. We zaten in het hoekje bij het raam. Echt genoten en niet alleen van het echt lekkere eten maar ook van de bediening. Vriendelijk, snel en klantgericht! Dat maak je wel eens anders mee. Hier niet. Hier is de klant Koning. Jawel! Echt een onvergetelijke avond gehad. Aan tafel dachten we hardop: zij verdienen wel een Michelin-ster. En dat menen we ook. Nu maar hopen dat de mannen van de bandenfabriek dit ook lezen. Echt messieurs: vous serez très impressionés! Incroyable! Gouter sera croyer.
Rinus van der Molen

Gegeten op 15 november 2014

jacquesenesther

Weer een heel gezellige avond met onze (volwassen) kinderen in het wapen van munster doorgebracht. Het was heel vol, maar aan de bediening en de kookkunst van de witte brigade was dat niet te merken. Uitmuntend.
Ons favoriete voorgerecht is de rundercarpaccio, nog nergens ooit zo flinterdun en zacht gegeten als in het wapen van munster. De proeverij van schoonzoon zag er ook creatief en smakelijk uit.
Met dochter samen gekozen voor de Chateau Briand, aan tafel gesneden, kauwen zo goed als overbodig, zo mals. De ossenhaas en de black agnus van de rest van het gezelschap was ook bijzonder goed.
Degenen die nog ruimte over hadden voor het dessert waren ook hierover dik tevreden.
Bijzonder gewaardeerd werd ook dat er telkens een verse kan water, kosteloos, werd neergezet. De aanbevolen wijn bij de gerechten was ook een goede keus.
Wij vinden de prijs/kwaliteitverhouding meer dan goed.
Crew: bedankt voor de uitstekende verzorging.

Met dochter samen gekozen voor de Chateau Briand, aan tafel gesneden

Gegeten op 1 november 2014

AnneliesM

Een hele fijne avond gehad, leuke sfeer in het restaurant. De bediening was heel erg gastvrij, we voelden ons welkom. Als voorgerecht hadden we het trio van paling en de eendenlever (heerlijk!!), en als hoofd de kooleend en de lamsrack. Bij de koffie (heerlijke latte macchiato!) lekkere chocolaatjes. Wat een fijne avond! Een plek om te onthouden. Wij komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 23 oktober 2014

Neter

Heerlijk gegeten in de Rijp. Een dorp van grote schoonheid.
Het restaurant is gemoedelijk van sfeer. Een beetje Frans Hals. Het geklater van de stemmen van de gasten is overmatig aanwezig een beetje lawaaiig. Maar daardoor is het obligate muzikale behang afwezig. Gewoon het gegons van mensen die het gezellig hebben. Dat verdient een extraatje.
We hadden een 3 gangen verrassingsmenu. Kan ik iedereen aanraden. Het vis voorgerecht met oriëntaalse twist, is heerlijk en aangezien het merendeel rauw is blijkt maar weer eens te meer hoe belangrijk de kwaliteit van het geleverde is.
Het hoofdgerecht van kabeljauw en zeetong was heerlijk. De bijgeleverde garnituren van groenten etc waren perfect en het nagerecht was hemels.
Voor ons een aanrader die vast nog vaker herhaald zal worden.
Ben erg benieuwd naar de lunch.

Gegeten op 13 september 2014

petratouw46

Heerlijk gegeten met z.n zevenen.
Goede menukaart.
Malse Ossenhaas, heerlijke rib eye,
goed in mals vlees.
Fijn dat er kannen met water op
de tafel staan.
Vriendelijke bediening.
We komen hier zeker terug.

Gegeten op 31 augustus 2014

Gijsgeniet

Heerlijk zonnige dag. Mooi tijd voor een lunch in De Rijp. 17 jaar geleden hier getrouwd en in het zelfde etablissement receptie gehouden. Lekker nostalgisch. We waren niet de enigen die hier wilden lunchen. Dat bleek wel. Tafeltje buiten lukte prima. Maar toen....na een kwartier
bestelling kunnen doorgeven. En ja hoor de twee paninni vitello tonnato kwamen. Wel na drie! kwartier. Vitello was prima. De tonijn???
Al met al: als de bediening het niet aan kan (en ze deden op zich hun best): minder tafels neer zetten directie. Duurt wel weer even voordat we naar deze nostalgische plek terug komen. Jammer.

Annemiekb

Al meerdere keren hier geweest om te lunchen of te dineren. Bij mooi weer een fijn terras om te zitten en als het kouder is kijk je binnen je ogen uit. Helemaal vol met oude spulletjes, gezellige oud-Hollandse sfeer. De bediening is prettig, vriendelijk, gewoon zoals het hoort! Dit keer een simpele lunch met een broodje prima tonijnsalade en mijn tafelgenote koos vitello- tonnato waar ze op haar verzoek, een schaaltje extra tonijnsaus bij kreeg. Prima wijnen, lekkere koffie. Dineren ook een aanrader, Franse keuken, uitstekend van smaak, echt een prima plek!

Gegeten op 10 augustus 2014

Zoals gewoonlijk was het weer erg druk. Gelukkig hebben we gereserveerd en gevraagd om een verrassingsmenu met wijn arrangement.
We begonnen met oesters en dat was meteen raak. Zo goed heb ik ze nog nooit gegeten. Daarna rauwe tonijn met een tartaar van tonijn gevolgd door tongfilet met stukjes kreeft in een saus van kreeft.
Het vlees was dungesneden kalfsvlees in met een saus van morilles en geschaafde zwarte truffel.
Het laatste gerecht was ossenhaas met zwezerik. Natuurlijk nog een dessert en koffie. Ieder gerecht ging vergezeld met een fantastische wijn. Het is duidelijk dat je geen ster hoeft te hebben om iets geweldigs op tafel te zetten. Absoluut top.

Gegeten op 8 augustus 2014

vredebest

Met zijn viertjes met twee sloepjes door Noord-Holland gevaren, overnachten in de jachthaven van De Rijp, daar begint de pret al, aardige en attente mensen, die je helpen met het aanmeren, borrel op de boot want het regende die avond ontzettend, daarna het dorpje in, naar het Wapen van Munster, berendruk, niet gereserveerd maar er werd een hele leuke tafel voor ons gedekt, keurig een kan met gekoeld water, stokbrood met smeersels, direkt op tafel, hartelijke bediening en bovenal super lekker gegeten, ikzelf had de proeverij met een selektie van entreetjes, overheerlijk, mijn tafelgenoten hadden de steak tartare en de eendenlever, ook aan te bevelen........
Wat wij ook erg leuk vonden was het ons kent ons gevoel daar, veel bekenden uit het dorp, die daar aten of nog even een borrel kwamen drinken.
Dit was onze tweede keer, volgende keer weer, sloepje, haventje, borreltje en heerlijk eten!

Peter-Seline

Zeer goed gegeten bij het Wapen van Munster, vooraf al veel over gehoord en ik sluit me aan bij de andere positieve recensies. Wij hebben genoten van met name de kreeft en de diverse bereidingen van eendenlever. Bijpassende wijnen zeer smaakvol. De informele inrichting en de vlotte bediening maakt dat je hier snel op je gemak bent.

Gegeten op 1 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Wapen van Munster in De Rijp

Schrijf hieronder je recensie over Het Wapen van Munster. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.