JannaGroen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met vrienden vanavond.
De mosselen waren prima en de tong van super. Uitstekende bediening, lekker dessert. We komen hier graag een keer terug.

Gegeten op 20 september 2013

baukenijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met mijn gezin en vrienden met de boot overnacht in de jachthaven van de Rijp, overheerlijk gegeten bij Het Wapen , de dames beide een proeverijtje van o.a. zwezerik , eendenleverkrullen , kreeftensoepje , enz , enz, smullen dus.
Zelf nam ik de"Surf en turf" , heerlijk malse tournedos met een perfecte champignonsaus en gamba's met een knoflooksausje en uiteraard de witlof met ham en kaas uit de oven , en zelfs dobbelsteentjes van gezoete watermeloen .
Top ijstoetje voor mijn dochter en mij verse aardbeien met vanille ijs met geweldige slagroom.
Ook over de bier en wijn kunnen wij alleen maar zeggen dat het werkelijk goed is.
Met een beetje zon is het goed vertoeven op het terras,waar het niet hutje mutje is vol gezet met terrasmeubelen,zodat er overal voldoende loop en zitruimte is.
Kortom ,een regenachtige nacht slapen onder een lekke bootkap,valt te verwaarlozen met een topdiner bij Het Wapen van Munster.
Zeker tot ziens in de Rijp. ! !

Gegeten op 24 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Zondag 4 Augustus rond 17.00 uur kwamen we hier aan. Het was erg warm en erg druk. Alle tafeltjes buiten en binnen waren gererveerd. We vroegen of we nog iets konden drinken. Er werd meteen gekeken of er een tafel geregeld kon worden die nog even beschikbaar was. Na 30 minuten werd ons verteld dat er een andere tafel beschikbaar was waar we konden blijven zitten. We hebben toen meteen maar de Fruits du Mer besteld en hebben genoten van de wijn, het eten en de schaduwplek buiten. Een geweldig restaurant met een uitstekende bediening en fantastische kwaliteit.

Gegeten op 4 augustus 2013

anita26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is altijd fijn om hier te zijn. Fantastisch eten! De eendelever (voorgerecht) komt uit de hemel. Met hoofdgerechten (en voorgerechten) is er altijd genoeg keuze buiten de kaart om. De laatste keer nam ik de spies van ossenhaas van de barbecue. Toetje was het chocolade trio. Daar zou ik zo weer 30 km voor fietsen. Bediening is professioneel en warm. Hoop hier snel weer te zijn ...

Gegeten op 27 juni 2013

Michael Toorop
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aangenaam restaurant met een groot, warm en gezellig terras. Ook binnen is het de moeite waard. We hebben de hele avond buiten gezeten en genoten van de goede wijnen en lekkere eten. Vooraf de Steak Tartare met eendenleverkrullen en als hoofdgerecht de Lamsrack. Beiden prima bereid, goede porties en smakelijk gepresenteerd. Doen niet moeilijk over water. Aanbevelenswaard.

Gegeten op 9 juli 2013

laura12
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag voor het eerst in Het Wapen van Munster gegeten. Hij stond al lang op ons verlanglijstje!

De eerste indruk bij binnenkomst was direct goed, het voelde warm en gezellig. De bediening is amicaal en zeer vriendelijk. Je wordt echt als een gast behandeld.

Als aperitief hadden wij een selectie van hammen, en die waren zeer geslaagd. Als voorgerecht had ik de proeverij, want de keuze was té moeilijk. Erg goed voorgerecht, alleen had de gamba in tempura iets langer gekund, was van binnen niet helemaal gaar en de lichtgegrilde tonijn smaakte een beetje naar parfum. Heel bijzonder... Mijn tafelgenoot had de steak tartaar en het is doodzonde dat ze deze hadden aangemaakt met (truffel)mayonaise, dat moeten ze niet meer doen.

Als hoofdgerecht hadden wij beiden de surf & turf, ik met haasbiefstuk en tafelgenoot met lamskoteletten. Beiden zeer geslaagd en erg lekker, alhoewel de gamba's niet heel bijzonder waren. Ook de bijgerechten vielen goed in de smaak, heerlijke friet en goede gebakken aardappelen, volgens mijn tafelgenoot was ook de rauwkost erg lekker (is niet aan mij besteed), maar de grootste verassing was toch wel de rabarber! Dit vind ik dus normaal echt niet lekker, maar van deze zou ik dolgraag het recept willen hebben. Zaaaalig! Het schaaltje was ook helemaal leeg.

Als dessert had mijn tafelgenoot de warme appeltaart en ikzelf de chocoladesoufflé & flan met chocoladeijs. Erg lekker allemaal!

Al met al een zeer geslaagde avond, met super bediening en een erg gezellige entourage.

Wij komen er graag weer terug.

Gegeten op 22 juni 2013

djneil
  • Recensies in de laatste twee jaar

In deze roerige tijden is een restaurant als dit een verademing. Terug naar echte service, top bediening met gevoel voor de gasten en inleving. Uiterst fijne keuken, met bovengemiddelde kookkunsten en gerechten, zeer ruime en goede keuze en een nuchtere en eerlijke Noord Hollandse ontvangst. Een echte aanrader voor alle leeftijden!

Gegeten op 14 juni 2013

qroki
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag geluncht in een zonnig de Rijp. Het Wapen was niet onze 1e keus maar door een foutje van NUON zat onze vaste stek zonder stroom. Dus zochten we het terras van het Wapen. Prima trio's als lunch resp. 'broodjes met kroketjes + mosterdsoep en beenham en kaas met een tomatensoepje. Prima terras, relaxte maar actieve bediening ondanks de drukte. Kortom prima pleisterplaats

Gegeten op 10 juni 2013

Drharc
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister met z'n tweeën gegeten, wat een top zaak! Kwaliteit en service staan over duidelijk hoog in vaandel. Voorgerecht halve kreeft met extra wat coquilles erbij gereserveerd gewoon omdat dat kan! Hoofd cote de beauf voor 2 personen, te veel eigenlijk maar super lekker! Kwa interieur warm gezellig aangekleed entourage waar je je zelf snel thuis voelt.

Al bij al top avond. Inspiratie voor menige restaurants in mijn optiek!

mereleveline
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij het Wapen van Munster. Bijzonder vriendelijke bediening en het decor en de sfeer is ook fantastisch. Het eten was echt heel goed. Een terrine van draadjesvlees en eendenlever met jam van cranberry; nog nooit zo'n lekker voorgerecht gehad! Prima prijs-kwaliteit verhouding en lekkere wijn. Een aanrader.

Gegeten op 27 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Wapen van Munster in De Rijp

Schrijf hieronder je recensie over Het Wapen van Munster. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!