Het Wapen van Munster over zichzelf

café-Restaurant Het Wapen van Munster
Gedurende 3 generaties, familie Blokdijk, uitgegroeid van dorpscafé tot gezellig familierestaurant. gevestigd in het hartje van De Rijp. vanaf 10.00 uur 's morgens geopend. Wij serveren zowel lunch als diner van tosti tot verse kreeft.

Wij streven naar goede kwaliteit van onze klassiek bereide gerechten onder het motto 'niets hoeft, (bijna) alles kan!'

aafjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag met 9 personen gegeten. We hadden een ronde tafel die keurig was gedekt. Zo als altijd verloopt alles smetteloos. Iedereen heeft genoten. Uiteraard had iedereen een ander gerecht, vooraf carpaccio, gamba's met knoflook champignons en ui, uiensoep, steak tartare en de trilogie het ene gerecht was nog lekkerder dan het andere. Een heerlijke wijn erbij. Als hoofdgerecht werd de tournedos, oosterse roerbak, varkenshaas, double USA entrecote en de USA ribeye steak gekozen. Elk gerecht was super lekker, net als alle gerechtjes die erbij werden gereserveerd. O.a. appelmoes, gebakken aardappelen en heerlijke lof. De porties waren ruim voldoende, voor enkele van de tafelgenoten was er nog "ruimte" voor een dessert, voor de andere helaas niet meer. Maar ook de koffie met verrukkelijke bonbons was oke.
Kortom het was een heerlijke avond uit, zeer goed verzorgd en een fantastische bediening. We waren hier al vaker geweest en zullen zeker nog regelmatig terugkomen.

Gegeten op 15 maart 2014

Cateconie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed eten! Het restaurant heeft een prettige sfeer en het personeel is ook zeer vriendelijk. Het is leuk ingericht. Bruin café achtig.
Chateau briand is een echte aanrader als je van vlees houdt. Je krijgt veel lekker bijgerechten.

Gegeten op 1 februari 2014

georgedb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk gelegen in het prachtige De Rijp, werden we hartelijk ontvangen. Gedurende de hele avond een zeer prettige en servicegerichte bediening, niet te stijf, niet te los, beleefd, voorkomend. Prima gegeten, niet extreem verfijnd, maar echt een hele dikke voldoende ("7 tot 8").

Na een aperitief voor beiden een "zalmfeest": sashimi zalm, een sushi met zalm (niet heel bijzonder), gerookte zalm en een wat dikke, stevige, zware, zalmmousse, die ik persoonlijk liever iets luchtiger en iets meer op kamertemperatuur heb. Mooi opgemaakte borden met prima garnering.

Vervolgens een tweede voorgerecht: gamba's voor mijn partner (prima, vrij standaard) en een schotel van eendenlever. Prima, maar wellicht was de eendenlever wat aan de koude kant, daarnaast waren er naast de "krullen" 2 wat massievere blokken, al met al een vrij ruime hoeveelheid.

Een dessert in de vorm van chocoladesoufflé, met ijs in truffel (niet heel speciaal). Bij de koffie een zeer ruime hoeveelheid friandises.

Tip zou zijn om alle porties, zeker als je wat meer gangen wilt eten, net iets kleiner te maken.
Met een verrassend, vrij druk, decor en de eerder genoemde bediening was alles tiptop in orde.

Gegeten op 13 februari 2014

Injo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ben je op zoek naar een avond waar alles klopt: hier kun je niet teleurgesteld worden! Heerlijk eten, gezelligheid, professionaliteit en goede wijnen! Weer een superavond gehad!

Gegeten op 16 januari 2014

fransvelde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Steeds weer goed! Proeverijtjes zijn top. Zo ook de oesters. Gastvrij en attent. Als je dat wenst: topwijnen buiten de kaart om ...
Meer dan een restaurant!

Gegeten op 10 januari 2014

Gisela Bakker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten is top! Wil je van alles wat, dan is de proeverij een aanrader. Altijd gerechten buiten de kaart. Sfeer is geweldig. Bediening erg beleefd en behulpzaam. Hier komen we graag zeer regelmatig. Ook de kinderen zijn altijd welkom. Of je nu met 2 of 20 personen komt, alles kan en iedereen voelt zich "thuis".

Gegeten op 30 november 2013

Culinair99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kerstdiner bij Wapen van Münster! Menu met keuze uit 3 voor- en 3 hoofdgerechten. Tot slot grand dessert, maar bij verzoek om kaasplateau totaal geen probleem. Beige gangen keuze vis, rund of hert. Stuk voor stuk heerlijk. In mijn geval vooraf visselectie en als hoofdgerecht een geweldig malse haasbiefstuk, prachtig rare geserveerd. Veel bijgerechtjes. Mooie huiswijnen erbij. Gezellige sfeer, zaak volledig vol, maar evengoed volop aandacht voor ons. Zeer tevreden!

barbie1969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geitenkaassalade a 12,50 met minimale hoeveelheid salade. Salade bijbesteld, werd niet in rekening gebracht, dat was wel netjes.
Prijs kwaliteitverhouding is net aan. Service goed maar niet bijzonder.
Mijn medegasten bestelden prima 12uurtjes, dit was prima. Lauwe slappe koffie.

Gegeten op 14 december 2013

Jacinta_
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk genoten van een lekkere lunch. Ik had de salade met runderentrecôte, mijn man de runderentrcôte met truffelsalade. Vriendelijke medewerkers, huiselijke sfeer. Laatst ook 's avonds gegeten echt een 'terugkomadres'.

Gegeten op 17 november 2013

Yasmin24
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag hier heerlijk gegeten, een goed restaurant waar alles kan en alles mag. Dat is mede mogelijk gemaakt door de gezellige en altijd vrolijke bediening. Echt een aanrader is het huis aperetief (rose bubbel) en als het voorgerecht het proeverijtje, leuk om te delen. Als je een thee drinker bent vraag dan om de thee kaart, heerlijke verschillende thee smaken hebben ze met een leuke uitleg. Al met al voor een gezellig avondje uit ben je hier op t juiste adres!

Schrijf zelf een recensie over Het Wapen van Munster in De Rijp

Schrijf hieronder je recensie over Het Wapen van Munster. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!