• foto's van Het Wapen van Munster in De Rijp - 1

4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0299 671 496
  2. www.wapenvanmunster.nl

rosalien1

Wat een genot! Perfect geserveerde oesters met heerlijke bijpassende chablis, sashimi als in een Japans toprestaurant, zalige kreeftensoep met room en cognac, boterzacht lamsvlees met perfect combinerende rode wijn, enz enz.
Dat verwacht je niet als je binnenkomt! Persoonlijk vond ik het heel leuk om eens in een gezellige ouderwetse omgeving culinaire hoogstandjes geserveerd te krijgen, zeer verrassend!

Gegeten op 10 april 2015

manu25

Lekker en leuk geluncht. Voor het eerst hier gegeten met 4 personen. Het ziet er leuk uit, overal verschillende hoekjes. Links naast de bar achterin heb je een ronde tafel waar je heerlijk rustig kunt zitten.
De lunchkaart is overzichtelijk en 12 uurtjes een aanrader. Wel is de bijbehorende soep bij lange niet zo veel als je een aparte soep gaat bestellen. Houd daar rekening mee.
De uiensoep was heerlijk van smaak en lekker heet. Ook de tonijnsalade was verrukkelijk. Een tafelgenoot had de hete kip op brood en zat heerlijk te smullen.

Gegeten op 22 maart 2015

anja-hans

Omdat het eten altijd prima was aten we hier weer eens. We kozen vitello tonato en de dagspecial, runderham, als voorgerecht. Smaakten uitstekend. Opvallend was dat er telkens een verse kan water, kosteloos, werd neergezet. Zalm en gamba's waren onze hoofdgerechten. Deze smaakten ook uitstekend vooral door het wijnarrangement dat er prima bij paste. De gamba's waren helaas fors kleiner dan door ons werd verwacht (mede gezien de prijs). In een visrestaurant zijn gamba's twee maal zo groot. De akoestiek in de serre is ontzettend slecht, ga daar niet zitten als er een grote groep zit te eten. Een (lachwekkend) minpuntje is de koffiemelk. De melk komt in een mooi antiekerig melkkannetje maar dan wel verpakt in supermarkt cupjes. Desalniettemin komen we hier zeker terug.

Gegeten op 8 maart 2015

Ben99

Voor de zoveelste keer super gegeten bij het wapen van Münster. Vriendelijke bediening. We waren met 7 personen. Allemaal wat anders, maar alle gerechten waren met zorg en passie bereid. Echt klasse. Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Altijd buiten de kaart een krijtbord met extra gerechten, zodat het altijd verrassend blijft en niet eentonig wordt. Helaas is de inrichting wat stoffig.

Gegeten op 20 februari 2015

Sven70

Zeer goed gegeten bij het wapen van munster. De chateau briand van de green egg was echt om je vingers bij af te likken! De zelf gemaakte cheesecake met bastogne als bodem was ook geweldig!!

Gegeten op 30 januari 2015

Seraja

Samen met vrienden gegeten in dit gezellig restaurant.

We hebben heerlijk gegeten, de porties zijn goed, en alles is smaakvol. De bediening is zeer vriendelijk en komen zeer ervaren over. Het restaurant is goed ingedeeld dat elke tafel de privacy heeft, geen "damwedstrijden"

Wij hebben een fantastisch avond gehad! we komen dan ook zeker een keer terug

Gegeten op 28 december 2014

FrankN

Werkelijk een no nonsense restaurant. Grote karaf water staat al voor je klaar, dus hier gelukkig niet bedelen om een glaasje water bij de wijn. De bediening is vlot en met humor, bij het brengen van de bestelde drank wordt meteen een schaaltje brood gepresenteerd en wordt er een groot bord naast je tafel neergezet met de maandspecials.

Het algemene prijsniveau voor de gerechten is aan de hoge kant.
Voorgerechten vanaf € 12,- dat mag wel €3,- lager. Maar het eten is prima, het restaurant wordt druk bezocht. De lokale fanfare heeft zijn instrumenten voorgoed aan het plafond gehangen, waarschijnlijk in ruil voor een biertje aan de brede bar en dat is de sfeer die in dit gezellige restaurant hangt.

Gegeten op 21 november 2014

Recenser

Gegeten op 20 september 2014

marinus8

We hadden wat te vieren, wij ouders van 70plus, zoon, schoondochter en dochter. We hebben zo lekker gegeten van onze zeetong, ossenhaas, pompoensoep, en heerlijke ijscouverts. Soepele wijnen, Geen azijn maar lekker! Maar wat een sfeertje met de "olielampen en vele nostalgische spulletjes. We zaten in het hoekje bij het raam. Echt genoten en niet alleen van het echt lekkere eten maar ook van de bediening. Vriendelijk, snel en klantgericht! Dat maak je wel eens anders mee. Hier niet. Hier is de klant Koning. Jawel! Echt een onvergetelijke avond gehad. Aan tafel dachten we hardop: zij verdienen wel een Michelin-ster. En dat menen we ook. Nu maar hopen dat de mannen van de bandenfabriek dit ook lezen. Echt messieurs: vous serez très impressionés! Incroyable! Gouter sera croyer.
Rinus van der Molen

Gegeten op 15 november 2014

jacquesenesther

Weer een heel gezellige avond met onze (volwassen) kinderen in het wapen van munster doorgebracht. Het was heel vol, maar aan de bediening en de kookkunst van de witte brigade was dat niet te merken. Uitmuntend.
Ons favoriete voorgerecht is de rundercarpaccio, nog nergens ooit zo flinterdun en zacht gegeten als in het wapen van munster. De proeverij van schoonzoon zag er ook creatief en smakelijk uit.
Met dochter samen gekozen voor de Chateau Briand, aan tafel gesneden, kauwen zo goed als overbodig, zo mals. De ossenhaas en de black agnus van de rest van het gezelschap was ook bijzonder goed.
Degenen die nog ruimte over hadden voor het dessert waren ook hierover dik tevreden.
Bijzonder gewaardeerd werd ook dat er telkens een verse kan water, kosteloos, werd neergezet. De aanbevolen wijn bij de gerechten was ook een goede keus.
Wij vinden de prijs/kwaliteitverhouding meer dan goed.
Crew: bedankt voor de uitstekende verzorging.

Met dochter samen gekozen voor de Chateau Briand, aan tafel gesneden

Gegeten op 1 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Wapen van Munster in De Rijp

Schrijf hieronder je recensie over Het Wapen van Munster. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.