RobMulders
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zaterdagavond 19/4/14 in TOV gegeten. Helemaal uitverkocht, we telden meer dan 50 couverts. De eigenaren doens volgens ons hun uiterste best om te stijgen op de Lekker ladder. Hij staat in de keuken, zij is sommelier. Het brood is vers, de wijnglazen zijn modern, op het toilet geen 'rol' maar schone handdoekjes en de gastvrouw heeft geleerd een praatje te maken.

De amuses waren heerlijk en prachtig vormgegeven. De lamsrack was heerlijk. Ook de overige gerechten hadden allure, zeker het dessert op de chef's table, met veel vers fruit. Toch zijn er ook punten die verbeterd zullen moeten worden om de Top 100 van de Lekker te halen. De bediening was met te weinig voor zoveel eters, waardoor we regelmatig zonder wijn en water zaten. De tong, geserveerd in bouillon, was ijskoud en werd zelfs door de hete bouillon niet lauwwarm, zoals hij had moeten zijn. De sommelier vroeg niet, zoals wel gebruikelijk is in een toprestaurant, of ze bij het wijnarrangement ergens rekening mee moest houden. Sommige gerechten waren te groot van omvang, wat bij zeven gangen niet past. Omdat de bediening met te weinig was, liep de avond ook erg uit: na middernacht zaten er nog steeds mensen aan het toetje.

Onze tip: als de eigenaresse (de sommelier) meer zichzelf zou zijn en een meisje erbij neemt in de bediening en als de eigenaar (de chefkok) iets verfijnder gaat koken, dan is het voor TOV haalbaar om de Lekker Top 100 te halen. Tot die tijd: gewoon gaan eten daar, het is een aanrader!

Gegeten op 19 april 2014

AlwinBerkhout
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja, wat moet je zeggen over TOV...... Dit restaurant is een absoluut top restaurant. Zowel de sfeer, de gerechten, de wijnen als de bediening. Normaal kan ik altijd wel een 'zeik'puntje bedenken, maar in dit geval ga ik dit niet doen.

We, 4 personen, hadden gekozen voor de Chef's Table. Deze kan ik echt iedereen aanbevelen. Van de amuses tot en met het wel zeer bijzondere nagerecht waren meer dan top. Evenals de champagne, alle bijbehorende wijnen tot en met de verse munt thee.
Ook leuk was het 'bob' arrengement voor 1 van mijn tafelgenoten; niet gewoon halve glazen, waardoor je eigenlijk niet meer kan rijden, maar bij ieder gerecht een andere alcohol vrije cocktail, helemaal super.

Gegeten op 15 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Voor mijn verjaardag hier gegeten met de familie. We komen regelmatig bij TOV, en natuurlijk was het weer geweldig voor elkaar. We kozen allemaal voor een verrassingsmenu, verschillend in vlees en vis. Alles was perfect bereid, en heerlijk. Roy en Marlies hebben het weer geflikt…

Tot snel!

Gegeten op 3 januari 2014

christine11
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond bijzondere eetervaring bij Tov. Had van te voren laten weten dat ik graag veganistisch eet; inderdaad groentes en fruit en peulvruchten. Heb nog nooit zo iets feestelijks en heerlijks gezien en gegeten. Ze kunnen daar toveren met groenten. Een prachtig bord met komkommer in allerlei vormen en varianten, o.a. marshmellows van komkommer. Een volgend gerecht met wortel dat niet alleen lekker was maar er ook adembenemend mooi uitzag. Toen met bietjes. Hoofdgerecht was een ratatouille van tomaat en parelgort. Subliem lekker. Ook het dessert met fruit, nootjes en sojaroom. Vegan eten wordt het, dat hebben ze daar in Tov helemaal door!

Gegeten op 15 december 2013

MJ1985
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met hoge verwachtingen afgereisd naar Schagen gezien alle zeer positieve recensies. En eerlijk is eerlijk: TOV krijgt inderdaad een grote pluim!

Wij gingen voor het vier gangen verrassingsmenu, aangevuld met een oestertje en een glaasje cava. Het was allemaal erg lekker, verfijnd en in een goede prijs- / kwaliteitsverhouding.

Ik vond het menu vrij klassiek. O.a. op het menu: kalf, zalm, hert (met een stukje bloedworst, heel leuk dat eens op de kaart te zien!), vanille ijs met peer of uiteraard kaas. Tussendoor amuses en ovenvers brood. Alles bij elkaar een heerlijk uitgebalanceerd en smaakvol gebeuren. Het bijpassende 'chauffeursarrangement' completeerde het geheel met erg lekkere wijnen.

Ik vind het onderscheidende van dit restaurant echter niet zozeer in het eten liggen, dat is van zeer goed niveau en voor een eerlijke prijs maar in de regio zitten meer restaurants waar je zo kunt eten. Ik vind vooral de bediening het speciaal vermelden waard: zeer vriendelijk, alert en kundig. De gangen werden in een goed tempo geserveerd, de tafel werd telkens op tijd afgeruimd en afgenomen en met had één en al oog voor ons. Grote klasse!

Ook over de sfeer waren wij zeer te spreken. Je zit erg comfortabel en het restaurant oog knus maar modern en opgeruimd tegelijk. Afrekenen met creditcard bleek helaas niet mogelijk. Ik hoorde achteraf dat dit met een 'tijdelijk' pinapparaat te maken had. Pinautomaat vlakbij en ook hierop reageerde het personeel heel adequaat. Dit ene minpuntje mag de pret dus zeker niet drukken!

Wij komen vast nog wel eens terug bij TOV!

Gegeten op 15 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Weer heerlijk wezen eten bij TOV. Was lang geleden. We werden natuurlijk vriendelijk ontvangen door Marlies en kregen de tafel toegewezen. We kozen voor het 5 gangen menu met een bijpassend wijnarrangement. Elk gerecht was stuk voor stuk weer een kunstwerk en smaakte perfect. Ook de begeleidende wijnen waren heerlijk!

Het enige wat jammer was, was dat tussen het tweede en derde gerecht meer dan een uur zat. Het was een enorm drukke avond, en we konden zien dat jullie het erg druk hadden en te weinig personeel hadden. Volgende keer niet meer in het restaurant heen en weer rennen (geeft mij een onrustig gevoel).

Ondanks dat uurtje wachten, was de gehele avond perfect!

Bedankt Marlies en Roy, en tot snel!

Gegeten op 26 oktober 2013

edwinh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk gegeten bij TOV in Schagen. Gerechten zijn bijzonder en verrassend met goede bijpassende wijnen waarbij ook uitgelegd wordt waarom voor een wijn gekozen is. Ook de prijs viel heel erg mee, andere restaurants kunnen een voorbeeld nemen aan hoe zij met water omgaan. Verder is het een mooie zaak, mooi interieur, mooi licht en muziek, hier is duidelijk aandacht aan besteed. Enige punt van verbetering vind ik het tempo na het hoofdgerecht. We moesten naar onze mening erg lang wachten op de nagerechten waardoor we besloten hebben, af te zien van de koffie-thee. Desondanks zeker voor herhaling vatbaar en een aanbeveling waardig!.

Gegeten op 19 oktober 2013

fritsvanbeek
  • Recensies in de laatste twee jaar

laatste keer hier gegeten ongeveer een half jaar terug. heerlijke gerechten in een prima sfeer. Door een all in menuprijs van euro 50 ook nog meer dan uitstekende prijs kwaliteiten verhouding. gastvrouw meer dan goed, super. kwalitatief goede producten in het menu, is nog wel eens anders bij een samengesteld menu in andere restaurants.

Gegeten op 17 april 2013

robertw24
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ben nu de tel kwijt hoe vaak we in dit mooie restaurant hebben gegeten en het is elke keer weer een feestje. Wederom een top ontvangst! voor de eerste keer chefs table eten en de verwachtingen waren erg hoog. En die worden ook waar gemaakt! kikkerbillen, lever, truffel, kabeljauw langoustines, tonijn, eend, cocktails, uitstekende bijpassende wijnen en afsluiten met een live dessert! erg genoten van weer een avondje TOV

Gegeten op 19 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Woensdagavond zijn we hier met 6 personen gaan dineren. Allemaal voor het zomermenu gekozen, met een bijpassend wijnarrangement. We konden buiten zitten, met de heaters aan.

Na drie heerlijke amuses kregen we het voorgerecht. Een salade tuintje met kabeljauw. Ondanks dat 2 man aan tafel er een graatje tussen had zitten was het heerlijk!

Als hoofdgerecht de iberico en kabeljauw. Kabeljauw was prachtig gegaard met mooie seizoensgroente erbij.

Het dessert was een mix tussen ananas, kokos, limoen en witte chocolade. heer-lijk! We zaten allemaal al behoorlijk vol, maar er hoorde ook nog koffie met friandises bij. Altijd lekker!

Roy en zijn team hebben weer geweldig gekookt, en Marlies heeft de sfeer met haar crew heel relaxed en gezellig gemaakt. Mooie en goede uitleg en verhaal bij de wijnen en eten.

TOV blijft een van mijn favoriete restaurants!

Gegeten op 28 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over TOV in Schagen

Schrijf hieronder je recensie over TOV. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!