Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

TOV

3. Topper 2014
  4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0224 299 432

Jenahar61

Nee, het was zeker niet de eerste of tweede keer dat we bij Marlies en Roy te gast waren. TOV Is ons absoluut favoriete restaurant in Schagen e.o. Deze keer met 4 goede vrienden de chefs table gekozen. Een mooie zomeravond op het terras met een prachtige collectie van mooie gerechten en bijpassende wijnen. Compleet met verrassende presentaties en een mini bbq ('t is immers zomer, dus bbq tijd?!). Later op de avond begon het toch nog te regenen, maar geen probleem; het feestelijk dessert rechtstreeks op tafel kon ook op het terras aan de voorkant van de zaak. Een geweldig avondvullend programma met fantastische gerechten van Roy en zijn brigade en de gastvrije bediening van Marlies en haar medewerkers. Topavond bij TOV!

Gegeten op 19 juli 2014

robertw24

Gegeten op 30 maart 2014

RobMulders

Op zaterdagavond 19/4/14 in TOV gegeten. Helemaal uitverkocht, we telden meer dan 50 couverts. De eigenaren doens volgens ons hun uiterste best om te stijgen op de Lekker ladder. Hij staat in de keuken, zij is sommelier. Het brood is vers, de wijnglazen zijn modern, op het toilet geen 'rol' maar schone handdoekjes en de gastvrouw heeft geleerd een praatje te maken.

De amuses waren heerlijk en prachtig vormgegeven. De lamsrack was heerlijk. Ook de overige gerechten hadden allure, zeker het dessert op de chef's table, met veel vers fruit. Toch zijn er ook punten die verbeterd zullen moeten worden om de Top 100 van de Lekker te halen. De bediening was met te weinig voor zoveel eters, waardoor we regelmatig zonder wijn en water zaten. De tong, geserveerd in bouillon, was ijskoud en werd zelfs door de hete bouillon niet lauwwarm, zoals hij had moeten zijn. De sommelier vroeg niet, zoals wel gebruikelijk is in een toprestaurant, of ze bij het wijnarrangement ergens rekening mee moest houden. Sommige gerechten waren te groot van omvang, wat bij zeven gangen niet past. Omdat de bediening met te weinig was, liep de avond ook erg uit: na middernacht zaten er nog steeds mensen aan het toetje.

Onze tip: als de eigenaresse (de sommelier) meer zichzelf zou zijn en een meisje erbij neemt in de bediening en als de eigenaar (de chefkok) iets verfijnder gaat koken, dan is het voor TOV haalbaar om de Lekker Top 100 te halen. Tot die tijd: gewoon gaan eten daar, het is een aanrader!

Gegeten op 19 april 2014

AlwinBerkhout

Tja, wat moet je zeggen over TOV...... Dit restaurant is een absoluut top restaurant. Zowel de sfeer, de gerechten, de wijnen als de bediening. Normaal kan ik altijd wel een 'zeik'puntje bedenken, maar in dit geval ga ik dit niet doen.

We, 4 personen, hadden gekozen voor de Chef's Table. Deze kan ik echt iedereen aanbevelen. Van de amuses tot en met het wel zeer bijzondere nagerecht waren meer dan top. Evenals de champagne, alle bijbehorende wijnen tot en met de verse munt thee.
Ook leuk was het 'bob' arrengement voor 1 van mijn tafelgenoten; niet gewoon halve glazen, waardoor je eigenlijk niet meer kan rijden, maar bij ieder gerecht een andere alcohol vrije cocktail, helemaal super.

Gegeten op 15 maart 2014

RianG

Voor mijn verjaardag hier gegeten met de familie. We komen regelmatig bij TOV, en natuurlijk was het weer geweldig voor elkaar. We kozen allemaal voor een verrassingsmenu, verschillend in vlees en vis. Alles was perfect bereid, en heerlijk. Roy en Marlies hebben het weer geflikt…

Tot snel!

Gegeten op 3 januari 2014

christine11

Gisteravond bijzondere eetervaring bij Tov. Had van te voren laten weten dat ik graag veganistisch eet; inderdaad groentes en fruit en peulvruchten. Heb nog nooit zo iets feestelijks en heerlijks gezien en gegeten. Ze kunnen daar toveren met groenten. Een prachtig bord met komkommer in allerlei vormen en varianten, o.a. marshmellows van komkommer. Een volgend gerecht met wortel dat niet alleen lekker was maar er ook adembenemend mooi uitzag. Toen met bietjes. Hoofdgerecht was een ratatouille van tomaat en parelgort. Subliem lekker. Ook het dessert met fruit, nootjes en sojaroom. Vegan eten wordt het, dat hebben ze daar in Tov helemaal door!

Gegeten op 15 december 2013

MJ1985

Gegeten op 15 november 2013

RianG

Weer heerlijk wezen eten bij TOV. Was lang geleden. We werden natuurlijk vriendelijk ontvangen door Marlies en kregen de tafel toegewezen. We kozen voor het 5 gangen menu met een bijpassend wijnarrangement. Elk gerecht was stuk voor stuk weer een kunstwerk en smaakte perfect. Ook de begeleidende wijnen waren heerlijk!

Het enige wat jammer was, was dat tussen het tweede en derde gerecht meer dan een uur zat. Het was een enorm drukke avond, en we konden zien dat jullie het erg druk hadden en te weinig personeel hadden. Volgende keer niet meer in het restaurant heen en weer rennen (geeft mij een onrustig gevoel).

Ondanks dat uurtje wachten, was de gehele avond perfect!

Bedankt Marlies en Roy, en tot snel!

Gegeten op 26 oktober 2013

edwinh

Gisteravond heerlijk gegeten bij TOV in Schagen. Gerechten zijn bijzonder en verrassend met goede bijpassende wijnen waarbij ook uitgelegd wordt waarom voor een wijn gekozen is. Ook de prijs viel heel erg mee, andere restaurants kunnen een voorbeeld nemen aan hoe zij met water omgaan. Verder is het een mooie zaak, mooi interieur, mooi licht en muziek, hier is duidelijk aandacht aan besteed. Enige punt van verbetering vind ik het tempo na het hoofdgerecht. We moesten naar onze mening erg lang wachten op de nagerechten waardoor we besloten hebben, af te zien van de koffie-thee. Desondanks zeker voor herhaling vatbaar en een aanbeveling waardig!.

Gegeten op 19 oktober 2013

fritsvanbeek

laatste keer hier gegeten ongeveer een half jaar terug. heerlijke gerechten in een prima sfeer. Door een all in menuprijs van euro 50 ook nog meer dan uitstekende prijs kwaliteiten verhouding. gastvrouw meer dan goed, super. kwalitatief goede producten in het menu, is nog wel eens anders bij een samengesteld menu in andere restaurants.

Gegeten op 17 april 2013

Schrijf zelf een recensie over TOV in Schagen

Schrijf hieronder je recensie over TOV. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.