Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

TOV

jeroen37

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Eten in Schagen? Dan is dit HET restaurant zo wisten wij al langer. Voorop gesteld: de gerechten die hier uit de keuken komen zijn van hoge kwaliteit. De eigenaresse zei al aan het aan het begin "doe maar lekker rustig aan", pas later begrepen we waarom. Van de uitgebreide wijnkaart dronken we een Condrieu - dat kan nooit mis gaan! We begonnen met een amuse van sugarsnaps. Normaliter zou de amuse de smaak/verwachting moeten aanwakkeren, dat was niet het geval. Een vrij aardse en vlakke smaak. Maar daarna begon het culinaire feest met achtereenvolgens een heerlijke steak tartaar met truffel, een langzaam gegaarde kabeljauwrug in visychoice, en de topper: wilde eendenborst (langzaam gebakken en een confit) met proeverijtjes van groente.

Toch is in dit restaurant iets mis: de communicatie tussen de (onderbezette) zwarte brigade en de keuken, en het tempo van de keuken zelf. Wij kregen pas na 1,5 uur zitten (!) ons voorgerecht, en de navolgende gangen tot en met het bezorgen van de rekening duurde ook echt veel te lang. Dit bleek te komen door zieke werknemers en daardoor onderbezetting. Bij het voorgerecht en bij het verlaten van het restaurant kregen we excuses van de eigenares en een flesje wijn.

We komen nog een keer terug met dan hopelijk een volledige bezetting.

Gegeten op 8 november 2014

Vellie

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Hier met z'n tweeën gegeten op een vrijdagavond. We kwamen af op de goede recensies en wilde dat zelf wel eens ervaren. We werden gastvrij ontvangen en kregen een tafeltje voor twee. Prettig op voldoende afstand van de andere gasten (dat maak je ook wel eens anders mee). We namen een cava als aperitief en vervolgens kozen we het vijf-gangen verassingsmenu. Geen wijnarrangement - meestal net iets teveel alcohol - maar de Rode Barbera van het huis. Die beviel ons prima.
Het eten was erg goed. Lekkere amuses. Gerechten voldoende qua omvang en mooi van smaak. Gastvrouw was geïnteresseerd en maakte goed contact. Was leuk. Sommelier ook vriendelijk en alert.
Al met al een zeer goede ervaring bij TOV. Hier komen we terug.

Gegeten op 21 november 2014

Sonnie1987

TOV is echt tof, in alle opzichten. Op 29 november hier met mijn ouders + zus & aanhang gegeten op vele aanraden. Wij hoorden van kennissen van mijn ouders dat zij na een diner bij TOV "nog even langs de snackbar zijn gegaan om hun maag te vullen", maar daar konden wij na een avondje bij TOV absoluut niet over meepraten: wij hebben genoten van een avond met aparte aperitiefjes (een bonbon van spruitjes, een soort schuim van peultjes, en echt heel lekker ook...!) en heerlijke wijnen & likeuren (afgestemd op het eten en met vol enthousiasme gepresenteerd). Wij voelden ons heerlijk verzorgd en alle gerechten waren heerlijk bereid en verrassend en we hebben ook echt genoeg gegeten. We hebben er een uur of 4 doorgebracht maar de avond vloog voorbij.

Als je een keer in een wat hogere klasse goed wilt eten in een gezellige sfeer dan kan ik je TOV zeker aanraden...!

Gegeten op 29 november 2014

karin112

Een juweeltje op hoog culinair niveau! Ontdekt op aanraden van een 'local', die we vroegen waar je in Schagen 'echt goed' kunt eten. Wat een geweldig gastheer- en gastvrouwschap in een schitterend verbouwde villa! Chef Roy beweegt zich met veel passie en glimlach om de mond rondom zijn pannen in de keuken. Goedgehumeurde sommelier Marlies regelt samen met Bas de bediening en zorgen goed voor de gasten. Niets anders dan lof, wat een feest om hier te eten en drinken en dat op een doordeweekse woensdagavond! Avondvullend en rekeninghoudend met onze wensen/allergie, vanaf de ontvangst op het buitenterras waar heerlijke amuses werden geserveerd, het 4 gangen menu met uitstekend wijnarrangement maakten het plaatje compleet. Volgende keer komen we terug om het 'chef's table' menu te ervaren. Alleen al bij de gedachte krijgen we lekkere trek!

Gegeten op 3 september 2014

Jenahar61

Nee, het was zeker niet de eerste of tweede keer dat we bij Marlies en Roy te gast waren. TOV Is ons absoluut favoriete restaurant in Schagen e.o. Deze keer met 4 goede vrienden de chefs table gekozen. Een mooie zomeravond op het terras met een prachtige collectie van mooie gerechten en bijpassende wijnen. Compleet met verrassende presentaties en een mini bbq ('t is immers zomer, dus bbq tijd?!). Later op de avond begon het toch nog te regenen, maar geen probleem; het feestelijk dessert rechtstreeks op tafel kon ook op het terras aan de voorkant van de zaak. Een geweldig avondvullend programma met fantastische gerechten van Roy en zijn brigade en de gastvrije bediening van Marlies en haar medewerkers. Topavond bij TOV!

Gegeten op 19 juli 2014

robertw24

Gegeten op 30 maart 2014

RobMulders

Op zaterdagavond 19/4/14 in TOV gegeten. Helemaal uitverkocht, we telden meer dan 50 couverts. De eigenaren doens volgens ons hun uiterste best om te stijgen op de Lekker ladder. Hij staat in de keuken, zij is sommelier. Het brood is vers, de wijnglazen zijn modern, op het toilet geen 'rol' maar schone handdoekjes en de gastvrouw heeft geleerd een praatje te maken.

De amuses waren heerlijk en prachtig vormgegeven. De lamsrack was heerlijk. Ook de overige gerechten hadden allure, zeker het dessert op de chef's table, met veel vers fruit. Toch zijn er ook punten die verbeterd zullen moeten worden om de Top 100 van de Lekker te halen. De bediening was met te weinig voor zoveel eters, waardoor we regelmatig zonder wijn en water zaten. De tong, geserveerd in bouillon, was ijskoud en werd zelfs door de hete bouillon niet lauwwarm, zoals hij had moeten zijn. De sommelier vroeg niet, zoals wel gebruikelijk is in een toprestaurant, of ze bij het wijnarrangement ergens rekening mee moest houden. Sommige gerechten waren te groot van omvang, wat bij zeven gangen niet past. Omdat de bediening met te weinig was, liep de avond ook erg uit: na middernacht zaten er nog steeds mensen aan het toetje.

Onze tip: als de eigenaresse (de sommelier) meer zichzelf zou zijn en een meisje erbij neemt in de bediening en als de eigenaar (de chefkok) iets verfijnder gaat koken, dan is het voor TOV haalbaar om de Lekker Top 100 te halen. Tot die tijd: gewoon gaan eten daar, het is een aanrader!

Gegeten op 19 april 2014

AlwinBerkhout

Tja, wat moet je zeggen over TOV...... Dit restaurant is een absoluut top restaurant. Zowel de sfeer, de gerechten, de wijnen als de bediening. Normaal kan ik altijd wel een 'zeik'puntje bedenken, maar in dit geval ga ik dit niet doen.

We, 4 personen, hadden gekozen voor de Chef's Table. Deze kan ik echt iedereen aanbevelen. Van de amuses tot en met het wel zeer bijzondere nagerecht waren meer dan top. Evenals de champagne, alle bijbehorende wijnen tot en met de verse munt thee.
Ook leuk was het 'bob' arrengement voor 1 van mijn tafelgenoten; niet gewoon halve glazen, waardoor je eigenlijk niet meer kan rijden, maar bij ieder gerecht een andere alcohol vrije cocktail, helemaal super.

Gegeten op 15 maart 2014

RianG

Voor mijn verjaardag hier gegeten met de familie. We komen regelmatig bij TOV, en natuurlijk was het weer geweldig voor elkaar. We kozen allemaal voor een verrassingsmenu, verschillend in vlees en vis. Alles was perfect bereid, en heerlijk. Roy en Marlies hebben het weer geflikt…

Tot snel!

Gegeten op 3 januari 2014

christine11

Gisteravond bijzondere eetervaring bij Tov. Had van te voren laten weten dat ik graag veganistisch eet; inderdaad groentes en fruit en peulvruchten. Heb nog nooit zo iets feestelijks en heerlijks gezien en gegeten. Ze kunnen daar toveren met groenten. Een prachtig bord met komkommer in allerlei vormen en varianten, o.a. marshmellows van komkommer. Een volgend gerecht met wortel dat niet alleen lekker was maar er ook adembenemend mooi uitzag. Toen met bietjes. Hoofdgerecht was een ratatouille van tomaat en parelgort. Subliem lekker. Ook het dessert met fruit, nootjes en sojaroom. Vegan eten wordt het, dat hebben ze daar in Tov helemaal door!

Gegeten op 15 december 2013

Schrijf zelf een recensie over TOV in Schagen

Schrijf hieronder je recensie over TOV. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.