1. Restaurant

3. Topper 2015
  4. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0224 299 432

Joossie123

Een perfect avondje uit, dat werd het. Niet alleen door de heerlijke gerechten maar gewoon omdat het leuk en gezellig was. Bij binnenkomst gelijk een warm welkom en herkenning, fijn, daar houden wij van. Een heerlijke Cava als aperitief kwam samen met pappadums met guacamolo.
We kozen voor het vijf gangen verrassingsmenu en dat bleek een uitstekende keuze. Het leek ons aardig om ons echt te laten verrassen maar bij de eerste wijn versprak de Sommelier zich: “past goed bij de kreeft” zei hij…. Niet erg natuurlijk, de rest van de avond hebben we geprobeerd te raden welk gerecht er bij de uitgeserveerde wijnenzou komen. De kreeft was overigens heerlijk, in tempura met een appeldressing. Daarna kregen we Schrei met bietjes met daarbij een prachtige wijn uit Griekenland. Ik had nog nooit van Schrei gehoord maar het is een soort malse kabeljauw, heerlijk.
De derde gang was een supermals kwartelboutje met bereidingen van mais, vergezeld door een heerlijke Loire wijn. Heel bijzonder hoe deze wijnen steeds perfect pasten bij de gerechten.
Hierna werd wijn uit Galicië ingeschonken, een vrij onbekend wijngebied met heerlijke frisse aromatische wijn. Daarbij aten we kalfswang met spitskool, peultjes, bloemkool en Romanesco. Prachtig opgemaakte borden.
In plaats van een nagerecht had ik gekozen voor kaas, zes heerlijk gerijpte Franse kazen met daarbij ZuidAfrikaanse Tawny. Na nog een kopje koffie met wat lekkernijen leek de avond omgevlogen. Ondanks dat het niet druk was deze avond liep de bediening zich het vuur uit de sloffen om het ons naar het zin te maken. Zelfs het meisje dat haar eerste avond bij Tov had verdient een compliment. Al met al een fantastische avond gehad waarbij we genoten hebben van bijzondere gerechten en bijpassende wijnen.

Gegeten op 29 maart 2015

Restaurant - 2 weken geleden

Wij willen u erg bedanken voor uw komst en uw leuke reactie op de avond! Wij waarderen het altijd heel erg als onze gasten zo de moeite nemen om iets te plaatsen op Iens!
Hele fijne dag en graag tot in TOV!

Anique

Op een zaterdagavond heerlijk gegeten met twee personen. Het restaurant is gezellig aangekleed en er is voldoende ruimte tussen de tafels. De ontvangst is heel vriendelijk en de service blijft hoog de hele avond. Je ziet dat iedereen hard loopt en met plezier het gemeenschappelijke doel van de gasten in de watten leggen nastreeft. De sommelier verstaat zijn vak maar loopt ook nooit met lege handen. Wijn-spijscombinaties zijn erg goed en gebalanceerd, eten erg smaakvol, de portionering klopt en het ziet er ook nog eens goed uit. Wat ons betreft ster-waardig maar er moet eigenlijk één persoon bij om de pieken op te vangen.

Gegeten op 14 maart 2015

Restaurant - 3 weken geleden

Bedankt voor uw leuke feedback! We zin blij dat u een leuke avond heeft gehad en gaan zeker kijken hoe het nog beter kan!

Fijn weekend,

JSH

Het was een geweldige ervaring, onze eerste keer uit eten bij TOV. Niet alleen was het eten heerlijk, ook de ontvangst en de gastvrijheid waren een verademing. Je hebt het gevoel dat je echt te gast bent, en niet slechts "tafel 3". Zelfs de kleinigheid die fout ging qua planning werd op een goede, ontspannen manier opgelost. We zijn na vierenhalf uur tafelen zeer voldaan naar huis gelopen en hebben de auto de volgende dag opgehaald :)
Voor ons was de eerste keer zeker niet de laatste keer.

Gegeten op 21 februari 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Wat een super leuke reactie! heel erg bedankt! graag tot de volgende keer!
Groetjes Team TOV

Culinair99

TOV is al jaren ons favoriete restaurant, met stip op 1 en dat maken ze keer op keer waar. Die ster is ongetwijfeld slechts een kwestie van tijd. Gisteravond genoten wij van de chef's table om de verjaardag van mijn man te vieren. Warm welkom met een speciale valentijnsbubble met roos en kers, heerlijk feestelijk. Dan papadums met tapenade, een soort romig schuim obv mozzarella met rode kool, een basilicum muffin, zalmtartaar met kaviaar, kalfsbil 2 ways, macarons met geitenkaasvulling, vers brood erbij.... en dat zijn nog maar de amuses!! Ons diner bestond uit tonijn sashimi en tartaar van tonijn met verschillende bereidingen van komkommer. Dan corvina als gazpacho en corvina zacht gegaard met een verrukkelijke (!) kreeftensaus. Dan kalfswang, superzacht met eigen jus, mosterdzaadjes, artisjok en mini aardappeltjes. Heel klein puntje van kritiek, het vlees was erg zout. Maar dan neem je een extra slokje van de heerlijke wijn! Vervolgens ossenhaas mooi rose gebakken met een puree van ui en details met pistache. Tevens een tartaar van ossenhaas on the side. En dan de toetjes: eerst kaas, toen een eigen kampvuur op tafel om marsmellows in te roosteren en als klap op de vuurpijl een live gemaakt dessert op tafel, en dat letterlijk dus. Met chocolade, vers fruit, hazelnoot en baileys! In 1 woord waanzinnig! Tot slot nog koffie of thee met huisgemaakte friandaises. Wijnarrangement geweldig, de uitleg van zowel sommelier als bediening grandioos. Het restaurant zat bomvol, het was enorm druk. Het duurde iets langer dan gebruikelijk tot wij ons 1e gang kregen, de eerste bijpassende wijn was al zo goed als op bij aanvang. Normaal gezien schenken ze dan wat bij, in dit geval was dat niet zo, maar dat is dan ook het enige puntje van kritiek en dat kan ik gezien de drukte zeker door de vingers zien. Het was een geweldige avond! Bedankt Roy, Marlies en team TOV!

Restaurant - 2 maanden geleden

Dank je wel voor de fijne feedback! Erg leuk dat jullie dit bij ons wilden doen! Hartelijke groet Team TOV

manu25

Gisteravond fantastisch uit geweest. Niet alleen heerlijk gegeten, maar enorm in de watten gelegd. Reeds half januari gebeld voor een chefs table tijdens Valentine. De 4 tafels waren al gereserveerd. Toch een chefs table gekregen op een andere plek.
Ook dat was geen straf!
Wauw, wat een heerlijke cocktail om te starten met kers en aardbei. De bijbehorende amuses verrukkelijk. Ruim 4 uur bij TOV verbleven en geen minuut verveld.
Heerlijk gegeten en gedronken. Allemaal heerlijke gerechten en er werd prima rekening gehouden met de wensen van mijn vrouw wat ze niet wilde.
De presentaties prachtig!
Ook de keuzes van de sommelier en de wijze van vertellen, top!
Het is nu dan even afwachten wanneer zij een ster krijgen.
Een wijze les: bel op tijd en laat je thuis brengen door een taxi.
Jullie hebben ons een fantastische avond gegeven. Dank hiervoor.

Gegeten op 14 februari 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Heel erg bedankt voor uw recensie! Wij vonden het een eer om dit voor u te verzorgen! Nogmaals bedankt voor uw komst.

Hartelijke groet, Team TOV

Expertproever - 3 weken geleden

We gaan binnenkort weer een tafel reserveren en hebben er al weer veel zin in om in mei bij jullie nogmaals te mogen dineren.

Restaurant - 3 weken geleden

Wat super leuk om te horen! dit is waar we het voor doen! Graag tot in TOV!

jeroen37

Wij schoven weer eens aan in Tov met vrienden, om te genieten van een culinair feestje. En een feestje is het geworden. We bestelden het 4-gangen verrassingsmenu met wijn arrangement. We vervingen het desert door een extra voorgerecht. We begonnen met twee heerlijke amuses. We gingen door met dun gesneden kalfsbil en tartaar & sashimi van tonijn. Verse ingrediënten en prachtig opgemaakt. We gingen verder met de op 52 graden gegaarde kabeljauw. Heerlijk, echter het bord -of de schotel of de schaal- daar kwamen we niet uit, at niet prettig leeg. Maar dat was bijzaak. Alle gerechten werden op prima tempo geserveerd en de wijnen pasten prima bij het eten, tot en met het hoofdgerecht: de gebraden eendenborst, uiencompôte en diverse bereidingen van pompoen. Naar onze smaak was dit gerecht iets te veel en te zoet, vandaar de 9. We zijn de hele avond verder prima verzorgd, en dat terwijl het restaurant bomvol zat. Complimenten aan het team. Het enige minpunt vonden we dat achterin het restaurant waar wij zaten, het zo'n lawaai was dat we elkaar niet konden verstaan. We houden dat maar op een luxe probleem, en we komen graag nog een keer terug.

Gegeten op 31 januari 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Dank je wel voor de leuke recensie! Leuk dat jullie ons deze kans gegeven hebben! waarderen we heel erg! Groetjes Team TOV

Edamboy_NL

Gisteravond weer fantastisch gegeten bij Roy & Marlies en hun team. We hadden een vijf-gangenverrassingsmenu besteld met bijpassend wijnarrangement. Waar ik een vorige keer verrast werd door een menu met veel bijzondere dingen, was het gisteren traditioneler. Maar net als eerder weer voortreffelijk. Verrassend was de keuze van de sommelier bij een gerecht van varkenswang: hij kwam daar met de keuze wijn of bier (Jopen Koyt - gruitbier).
Al met al weer een avond om met plezier op terug te kijken!

Gegeten op 31 januari 2015

Restaurant - 3 maanden geleden

Heel erg bedankt voor de fijne review! Wat leuk dat jullie de moeite nemen om dit te doen! Bedankt voor jullie komst en gezelligheid!

Arlecchino33

Wat een ervaring zeg! Vorige week bij TOV gegeten samen met mijn vrouw. Mooie sfeer en toen kwamen de eerste amuses... wow wat een goede smaak zeg, een macaron van geitenkaas met truffel, we hebben er een tweede van besteld. Na nog twee heerlijke amuses de fantastisch gepresenteerde voorgerechten. Alles was zo goed op smaak en zo mooi op het bord gelegd, echt een plaatje. Heerlijke wijn erbij gedronken, mijn vrouw een superlekkere champagne. Dit restaurant is echt TOP of TOV maar zeker een aanrader en wij komen hier absoluut terug.

Gegeten op 4 januari 2015

Restaurant - 4 maanden geleden

Heel erg bedankt voor de leuke recensie!! Fijn dat jullie een leuke avond bij ons hebben gehad! Graag tot in TOV!

jeroen37

Eten in Schagen? Dan is dit HET restaurant zo wisten wij al langer. Voorop gesteld: de gerechten die hier uit de keuken komen zijn van hoge kwaliteit. De eigenaresse zei al aan het aan het begin "doe maar lekker rustig aan", pas later begrepen we waarom. Van de uitgebreide wijnkaart dronken we een Condrieu - dat kan nooit mis gaan! We begonnen met een amuse van sugarsnaps. Normaliter zou de amuse de smaak/verwachting moeten aanwakkeren, dat was niet het geval. Een vrij aardse en vlakke smaak. Maar daarna begon het culinaire feest met achtereenvolgens een heerlijke steak tartaar met truffel, een langzaam gegaarde kabeljauwrug in visychoice, en de topper: wilde eendenborst (langzaam gebakken en een confit) met proeverijtjes van groente.

Toch is in dit restaurant iets mis: de communicatie tussen de (onderbezette) zwarte brigade en de keuken, en het tempo van de keuken zelf. Wij kregen pas na 1,5 uur zitten (!) ons voorgerecht, en de navolgende gangen tot en met het bezorgen van de rekening duurde ook echt veel te lang. Dit bleek te komen door zieke werknemers en daardoor onderbezetting. Bij het voorgerecht en bij het verlaten van het restaurant kregen we excuses van de eigenares en een flesje wijn.

We komen nog een keer terug met dan hopelijk een volledige bezetting.

Gegeten op 8 november 2014

Restaurant - 4 maanden geleden

Hoi Jeroen! Wij maken nogmaals onze excuses voor de avond... zoals je al wist hadden we die dag te maken met meerder zieke collega's wat niet op te lossen was. Hierdoor hebben jullie langer moeten wachten dan wij zouden willen. We hopen van harte dat we jullie opnieuw in ons restaurant mogen ontvangen om te laten zien dat we iets met je opmerkingen hebben gedaan!

Marlies Baken Restaurant TOV

Vellie

Hier met z'n tweeën gegeten op een vrijdagavond. We kwamen af op de goede recensies en wilde dat zelf wel eens ervaren. We werden gastvrij ontvangen en kregen een tafeltje voor twee. Prettig op voldoende afstand van de andere gasten (dat maak je ook wel eens anders mee). We namen een cava als aperitief en vervolgens kozen we het vijf-gangen verassingsmenu. Geen wijnarrangement - meestal net iets teveel alcohol - maar de Rode Barbera van het huis. Die beviel ons prima.
Het eten was erg goed. Lekkere amuses. Gerechten voldoende qua omvang en mooi van smaak. Gastvrouw was geïnteresseerd en maakte goed contact. Was leuk. Sommelier ook vriendelijk en alert.
Al met al een zeer goede ervaring bij TOV. Hier komen we terug.

Gegeten op 21 november 2014

Restaurant - 3 maanden geleden

Bedankt voor de fijne review !! leuk te lezen dat u het naar uw zin heeft gehad! Hartelijke groet Team TOV

Schrijf zelf een recensie over TOV in Schagen

Schrijf hieronder je recensie over TOV. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.