Restaurant Het Vissershuis

• 8.4

• 7.9

eat2eat
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegoogled om een lekker restaurant te vinden en hier terecht gekomen. Kreeg een uitstekende waardering op google dus dat wilde wij wel eens proberen. Hier mix grill van vis gegeten en deze was zeer goed van smaak. Was voor een zaterdagavond zeer druk. Helaas waren de mosselen op :-(....Ben je in Burgh Haamstede ga er gerust een keer eten. Prima visrestaurant!

Gegeten op 1 februari 2014

bianca51
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ondanks een volle zaak attente en snelle bediening + een bakje water voor de hond. Een must voor elke visliefhebber die in de buurt verblijft.

Gegeten op 4 januari 2014

RichardvG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ernstig overgewaardeerd naar mijn mening. Ik proefde geen echt verse friet en huisgemaakte mayonaise. Moet niet, maar kun je makkelijk verschil mee maken, want zelden serveert men dat nog. Wel goed gebakken vis en goede service aan tafel was ons deel. Ouderwets gebakken vis, prima van cuisson. In het seizoen altijd druk, dus reserveren moet denk ik wel. We hadden een goede maaltijd, maar er is nog wel wat te verbeteren, denk ik.

Gegeten op 1 juni 2013

poortwachter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vier personen hier gegeten. Wel tevoren gereserveerd, tweede shift, dus alle rust. Voorbeeldige bediening. Het restaurant zit
goed in het personeel, ook in de keuken en er lijkt snel en degelijk gewerkt te worden. Had een goed voorgerecht ("zelf " gemarineerde zalm) en gebakken heilbot als prima hoofdgerecht. Ook mijn tafelgenoten waren dik tevreden over de slibtong, dit alles besprenkeld met een lekkere viognier uit Australie. De entourage is dat van een visrestaurant; hoe kan het ook anders in dit dorp aan de zee. Helaas hadden we voor het desert geen ruimte meer, maar dat zag er ook uit als in alle andere resto's in de buurt, dus niets vissigs aan (ooit een nagerecht met een vissmaak gehad? Dat lijkt mij vrij lastig! Maar ijs met of zonder slagroom na een copieuze vismaaltijd gaat ook niet...).

Krupuk
  • Recensies in de laatste twee jaar

ma 26-8-'13 hier gegeten met zijn tweetjes. Zij nam het garnalenpasteitje en als hoofdgerecht de Mahi-mahi vis met mangosalsa, ik ging voor de gegratineerde mosselen als voorgerecht en de gewokte mosselen in romige saus met sherry.
Over alle 4 de gerechten waren wij tevreden. Alweer een tijdje geleden dat ik mosselen heb gegeten en ze niet zat wordt vanwege de saaie bereiding ervan. Vooral de gewokte variant was weer verfrissend anders.
De service was attent en correct. De gastheer en zijn vrouwelijke collega hadden snel door als we wat wilden hebben, waren heel vriendelijk en namen de tijd voor ons (dit gold voor het gehele team, dus ook de heren van de keuken).
Het decor is gezellig, misschien een beetje oubollig, maar dat past er wel bij, omhoog afgerond een 8. Mocht ik ooit weer naar Burgh-Haamstede gaan, dan heb ik in ieder geval Het Vissershuis in mijn achterhoofd als ik trek heb.

Gegeten op 26 augustus 2013

Proeffijner
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik schrijf eigenlijk zelden een recente en zijn ook niet zo super kritisch er kan altijd wel iets mis gaan, maar als een ervaring positief of negatief op meerdere punten erg afwijkt van de score op Iens dan voel ik mij toch verplicht om een recensie te schrijven.
Op basis van de uitstekend commentaren op Iens zijn wij met ons gezin (met 2 kinderen van 10 en 13) gaan eten bij Het Vissershuis in Westen Schouwen als afsluiting van onze vakantie. Het was redelijk druk maar we konden gelukkig een goede tafel op het terras scoren. De ontvangst was vriendelijk en wij werden snel geholpen met een drankje maar die snelheid ging er daarna toch wel uit. Onze verwachting waren hooggespannen met al die hoge cijfers op Iens.
Als voorgerechten hadden wij de vissoep, tonijn carpaccio en slakken. Dit werd geserveerd met lekker maar helaas v??l te weinig brood, 2 kleine sneetjes per persoon%u2026. Een extra schaaltje brood kon natuurlijk wel bijbesteld worden, maar dat duurde lang en werd dus mosterd na de maaltijd. Jammer, want soep eet je graag met een lekker stukje brood. De Tonijn Carpacho had geen mooi rode kleur zoals wij gewend zijn maar een beetje grijs. Hij smaakte zurig (azijn?) en de onderliggende rucola sla was veel te overheersend. Niet smaakvol!
Als hoofdgerecht hadden wij gekookte mosselen, gegratineerde mosselen en de gegrilde vis-trio. Als kindergerecht maar een omelet bij gebrek aan een betere keuze die overigens niet aan de smaak van onze dochter voldeed. De menukaart speelt helaas niet goed in op de niet vis-etende kinderen. De gegratineerde mosselen waren prima en ook de vis trio smaakte goed. Heel anders was het met de gekookte mosselen en de garnering; de mosselen hadden een sterk overheersende groente/kruiden smaak en er zaten harde stukjes in, niet smaakvol. Erg jammer. Er werd veel te weinig patat geserveerd, dat kon natuurlijk wel bijbesteld worden. Maar dan moet je eerst nog de aandacht van de bediening zien te krijgen en kregen wij de patat geleverd toen we al weer klaar met eten waren. Dat wekt ergernis, prima als je niet te veel patat/garnering wilt serveren maar dan moet dit wel snel nageleverd kunnen worden. De sla was voorgesneden en ingedroogd, niet vers gesneden dus. En de mosselsausjes hadden een verkleurd velletje, ook (lang) vooraf klaargemaakt.
Het toetje en koffie hebben we maar van afgezien.
Dit was voor ons een teleurstelling en we kunnen de hoge scores op deze website dan ook niet rijmen met onze ervaring. Het ging niet over een puntje en we zijn ook niet zo%u2019n over-kritische eters, maar dit was niet goed.

Gegeten op 20 augustus 2013

Proever51198
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een populair restaurant, dus vooraf reserveren is noodzakelijk. Overheerlijke mosselen gegeten. Prettige bediening, hoewel ze iets te vaak vragen of alles naar wens is. Gezellige entourage. Prima avond gehad!

Gegeten op 21 april 2013

Hak1964
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nav commentaren op dit forum ook een tafel besproken bij het Vissershuis. De ontvangst was aller hartelijkst.
Nadat we een keuze hadden gemaakt gaf de "eigenaar"' een advis om niet beide de gegratineerde mosselen te nemen maa ook een kleine portie wokmosseln en deze te delen. Een uitstekende keuze want wat waren die lekker. Ook stelde hij voor om dan niet 3 maar 2 sliptongetes te nemen omdat het anders erg veel zou zijn. Hoewel het dat niet in zijn eigen voordeel was een eerlijk advies. Verder kon de man veel en enthousiast over de vis vertellen. Naast het hoofdgerecht een rijkelijke hoeveelheid groeten en aardappel garnituur. Stelsel matig wordt er gevraagd of alles naar wens is. Nou dat was het zeker!! Mochten wij hier nog een keer in de buurt zijn dan gaan we zeker terug.

Gegeten op 11 augustus 2013

NilsG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten een van de betere restaurants in de omgeving.
Behalve de vis ook lekkere wijnen ...
Goede service, leuke aankleding binnen en heerlijke vis... Erg populair dus even onverwachts binnenlopen is een risico.
Aanrader!

RodNic
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn hier gaan eten na een tip van vrienden. Een prima restaurant waar men de keuze heeft uit verschillende soorten vis op diverse wijzen bereid. Mijn partner had als hoofdgerecht een heerlijke Dorade en ik heb een trio van Baramundi, Zonnevis en Schol gehad. Echt genoten van al het lekkers. Het personeel is erg vriendelijk en bekwaam met het maken van keuzes. Het is namelijk erg lastig kiezen met zoveel lekkere gerechten :-)

Gegeten op 12 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Het Vissershuis in Burgh-Haamstede

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Het Vissershuis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!