Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Thai Restaurant Ko Chang

2. Thais
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 020 638 10 39

Paultjelusthetwel

Het was een tijdje geleden dat ik bij Ko Chang ben geweest (ik woon niet meer in de buurt) maar het was weer als vanouds. De eigenaar is altijd vriendelijk en behulpzaam en ook de rest van de bediening was prima in orde. Het eten smaakte heerlijk! Ik en dol op de pittige jonge papaya salade. Toch weer vaker die kant op fietsen!

Gegeten op 27 juli 2014

MIKEenLOLA

Vanavond weer eens een hapje wezen eten bij Ko Chang in de Westerstraat; gewoonlijk, toen wij nog aan de Egelantiersgracht woorden, deden mijn vrouw en ik dat vaker.

Hoe is dat ons bevallen? Heel erg goed. Het was een voetbalavond (Nederland speelde tegen Mexico) en voor het eerst hadden wij het kleine restaurant voor onszelf alleen. Ook weer eens leuk.
Marcel, de eigenaar, een grote vent met die typische Amsterdamse los uit de pols mentaliteit, was weer even hartelijk als altijd.
Wij begonnen met de Ko Chang mix, een combinatie van alle voorgerechten. Heerlijk vers en geurig. Mooi begin.
De hoofdgerechten: Mijn vrouw had gamba's met gebakken noedels en ik had kip met basilicum en groenten, waren geurig en heerlijk van smaak.
Het bier werd, als altijd, geserveerd in ijskoude glazen. Daarbij nog een ijskoude Rueda gedronken en die was ook niet verkeerd.

Kortom, wij hebben genoten. Komen wij terug? Zeker weten, want het was weer als vanouds.

Gegeten op 29 juni 2014

Frifri

Ik was altijd erg enthousiast over deze Thai, maar er nu al een tijdje niet geweest. Deze keer een teleurstellende ervaring gehad. De baas had zijn dag niet geloof ik, was snauwerig en niet behulpzaam zoals anders. De jongen in de bediening sprak slecht Nederlands. Bestek kregen we een paar minuten nadat ons eten geserveerd was. Mijn vriendin en ik bestelden hetzelfde sap, tocht was het anders van kleur. Het eten vond ik dit maal ook niet geweldig. Phad Thai kan ik zelf beter maken en de tofu in de curry smaakte niet echt lekker. De volgende keer wordt het een andere Thai dus!

Gegeten op 10 mei 2014

ethm

Wij hadden als familie zin om weer de Thaise gerechten te proeven. Een jaar geleden waren we daar en hebben vooral Thais gegeten. Ko Chang zat redelijk in de buurt en vanwege de recensies een reservering gemaakt. Eenmaal dat we binnen kwamen werden we hartelijk ontvangen door de bediening. We kregen de menukaart, maar konden gewoon niet kiezen. De bediening gaf toen de mogelijkheid om van de voorkeursgerechten te serveren. Dit was bijzonder lekker en ruim geserveerd. Echt genoten, het leek net als of we weer terug in Thailand waren.

Het decor is erg netjes en knus.

We komen zeker terug!

Gegeten op 26 januari 2014

ron46

Wij zijn een grote fan van Thai's eten en komen al jaren in dit restaurant. Deze voormalige kok van Birds kookt echt de sterren van de hemel en al jaren lang. Zowel voorgerechten als hoofd gerechten, altijd op het hoogste nivo. Een enkele keer gaan we 'vreemd' maar komen altijd weer terug.
Het decor is typisch zoals je in de Jordaan verwacht, klein, hutje mutje, maar ook dat heeft zijn eigen charme. Wil je ruimte dan moet je sowieso niet in de jordaan zijn.
En de bediening. Marcel (de eigenaar) heeft het echt begrepen, deze gast heeft hotelschool gedaan en weet zijn gasten keer op keer zo in de watten te leggen, dat je spontaan de neiging krijgt om 'm te zoenen!
Wat een contrast met die wannebee fotomodel trutten waarmee je normaal opgezadeld wordt in de gemiddelde freetstal in de jordaan. Ko Chang ga zo door wij houden van jullie!

Gegeten op 1 oktober 2013

DieuwkeAmsterdam

Prima thai! Heerlijk gegeten, gezellige sfeer. Enige minpunt was af en toe een walm van een ondefineerbare geur (mix tussen zweetlucht en natte hond), heb niet kunnen definieren wat de oorzaak daarvan was... Er kwamen trouwens ook veel mensen afhalen, goed idee!

Gegeten op 25 september 2013

rebecca1983

Regelmatig hier gegeten en altijd lekker en zeer goede bediening. Helaas liet de bediening dit keer geheel te wensen over. De servetten, het bestek en de rijst werd op tafel gesmeten, en er kon geen lachje vanaf. Na twee uur kregen we pas ons hoofdgerecht. Normaal zijn wij zeer tevreden over dit restaurant en voelen we ons altijd zeer gastvrij en vriendelijk ontvangen, met een eigenaar die altijd zijn best doet. Deze eigenaar was vanavond ook niet aanwezig. Wij hopen dat het restaurant iets met deze recensie doet want echt een visitekaartje was het vandaag niet.

Gegeten op 28 juli 2013

Arienne_V

Echt heerlijk gegeten! Het is misschien een beetje krap en soms wat chaotisch, maar de lekkere gerechten maken dat zeker goed! Mekong shake was zeker een goede afsluiting.

Gegeten op 13 april 2013

Stijn

Gegeten op 6 maart 2013

wegwijzer

Aan de buitenkant zie je het er niet vanaf. Via een tochtgordijn kom je in de zaak. Links banken, rechts tafeltjes. Plek voor een man of dertig/veertig. Wij waren de enige gasten, vroeg in de avond. Je kunt uit twee verschillende flessen wijn kiezen, de rode wijn was prima. Na het opnemen kwam het voorgerecht vlot.
Loempiaatjes, heerlijk
Het hoofdgerecht was van een uitstekende kwaliteit, ruim voldoende en heerlijk gekruid. Na nog een kopje koffie verlieten twee tevreden mensen het pand.
Een minpuntje: geen haakje op de binnenkant van de toiletdeur.
( De toiletten waren trouwens zeer schoon)

Gegeten op 7 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Thai Restaurant Ko Chang in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Thai Restaurant Ko Chang. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.