Thai Restaurant Ko Chang

• 7.9

• 7.6

ethm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hadden als familie zin om weer de Thaise gerechten te proeven. Een jaar geleden waren we daar en hebben vooral Thais gegeten. Ko Chang zat redelijk in de buurt en vanwege de recensies een reservering gemaakt. Eenmaal dat we binnen kwamen werden we hartelijk ontvangen door de bediening. We kregen de menukaart, maar konden gewoon niet kiezen. De bediening gaf toen de mogelijkheid om van de voorkeursgerechten te serveren. Dit was bijzonder lekker en ruim geserveerd. Echt genoten, het leek net als of we weer terug in Thailand waren.

Het decor is erg netjes en knus.

We komen zeker terug!

Gegeten op 26 januari 2014

ron46
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn een grote fan van Thai's eten en komen al jaren in dit restaurant. Deze voormalige kok van Birds kookt echt de sterren van de hemel en al jaren lang. Zowel voorgerechten als hoofd gerechten, altijd op het hoogste nivo. Een enkele keer gaan we 'vreemd' maar komen altijd weer terug.
Het decor is typisch zoals je in de Jordaan verwacht, klein, hutje mutje, maar ook dat heeft zijn eigen charme. Wil je ruimte dan moet je sowieso niet in de jordaan zijn.
En de bediening. Marcel (de eigenaar) heeft het echt begrepen, deze gast heeft hotelschool gedaan en weet zijn gasten keer op keer zo in de watten te leggen, dat je spontaan de neiging krijgt om 'm te zoenen!
Wat een contrast met die wannebee fotomodel trutten waarmee je normaal opgezadeld wordt in de gemiddelde freetstal in de jordaan. Ko Chang ga zo door wij houden van jullie!

Gegeten op 1 oktober 2013

DieuwkeAmsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima thai! Heerlijk gegeten, gezellige sfeer. Enige minpunt was af en toe een walm van een ondefineerbare geur (mix tussen zweetlucht en natte hond), heb niet kunnen definieren wat de oorzaak daarvan was... Er kwamen trouwens ook veel mensen afhalen, goed idee!

Gegeten op 25 september 2013

rebecca1983
  • Recensies in de laatste twee jaar

Regelmatig hier gegeten en altijd lekker en zeer goede bediening. Helaas liet de bediening dit keer geheel te wensen over. De servetten, het bestek en de rijst werd op tafel gesmeten, en er kon geen lachje vanaf. Na twee uur kregen we pas ons hoofdgerecht. Normaal zijn wij zeer tevreden over dit restaurant en voelen we ons altijd zeer gastvrij en vriendelijk ontvangen, met een eigenaar die altijd zijn best doet. Deze eigenaar was vanavond ook niet aanwezig. Wij hopen dat het restaurant iets met deze recensie doet want echt een visitekaartje was het vandaag niet.

Gegeten op 28 juli 2013

Arienne_V
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt heerlijk gegeten! Het is misschien een beetje krap en soms wat chaotisch, maar de lekkere gerechten maken dat zeker goed! Mekong shake was zeker een goede afsluiting.

Gegeten op 13 april 2013

Stijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik verbaas me over de overige zeer positieve beoordelingen, maar ik had vorige week in dit restaurant toch een slechte ervaring. Om te beginnen de inrichting. Het is een erg klein restaurant, en daarbij zijn de tafeltjes ook zeer dicht op elkaar geplaatst. Ik kon het gesprek van mijn buren aan weerszijden woord voor woord volgen, en juist als je dat niet wilt is dat extra vervelend. Die krappe inrichting constateerden we al bij binnenkomst, en dat zou eigenlijk al reden moeten zijn om rechtsomkeert te maken; leermoment dus. De kaart is niet al te uitgebreid, maar per gang is er wel voldoende keuze. De bierflesjes worden geserveerd in schuimrubberen houders om ze koel te houden (wellicht authentiek want de houders waren van Aziatische bieren). Punt is dat ze al een tijdje gebruikt zijn want ze waren gewoon vies; vlekken en ander spul erop, gewoon niet hygienisch. Dan maar geen houder en dat ik een schoon flesje vast kan pakken.
Vervolgens het voorgerecht; Thaise kippensoep in mijn geval. De champignons in de soep waren compleet rauw, de bamboescheuten waren met geen mogelijkheid doormidden te kauwen dus het bordje onder mijn soepkom lag aan het einde vol met dingen die gewoon niet op te eten waren. De repliek van de serveerster bij het afruimen was dat de Thaise keuken "nou eenmaal meer een 'bite' heeft". Dat kan ze best wel vinden maar rechtvaardigd wat mij betreft niet de soep die ik voorgeschoteld kreeg. Het hoofdgerecht was wel afdoende, maar niet heel bijzonder.
Tenslotte waren er twee incidenten die mijn lage score bepaalden. Een dame wilde afrekenen en ging bij de kassa achterin de ruimte staan. Ze had niet in de gaten dat een waxinelichtje bij de muur haar haren in vlam zette. Er was heel even een kleine consternatie, en toen sloeg ze zelf de vlammetjes uit. Godzijdank was het niet ernstig, maar het rook wel erg vreemd daarna. Niemand van de staf kwam op het idee om vervolgens alle waxinelampjes nog eens aan een veiligheidsinspectie te onderwerpen, dus het is wachten op het volgende incident want het is gewoon open vuur op hoofdhoogte.
Het tweede geval betreft het schoonmaken van het tafeltje naast ons, nadat de gasten daar vertrokken waren. De dame gebruikte een doekje met een zeer penetrant geurend schoonmaakmiddel om het glazen tafelblad te reinigen. Zéér onprettig als je op 40 cm ernaast nog bezig bent met je diner. Waarom kan dat niet met een nieuw tafellaken geschikt gemaakt worden?
Wellicht had ik juist pech maar al met al reden voor mij om hier niet terug te keren.

Gegeten op 6 maart 2013

wegwijzer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aan de buitenkant zie je het er niet vanaf. Via een tochtgordijn kom je in de zaak. Links banken, rechts tafeltjes. Plek voor een man of dertig/veertig. Wij waren de enige gasten, vroeg in de avond. Je kunt uit twee verschillende flessen wijn kiezen, de rode wijn was prima. Na het opnemen kwam het voorgerecht vlot.
Loempiaatjes, heerlijk
Het hoofdgerecht was van een uitstekende kwaliteit, ruim voldoende en heerlijk gekruid. Na nog een kopje koffie verlieten twee tevreden mensen het pand.
Een minpuntje: geen haakje op de binnenkant van de toiletdeur.
( De toiletten waren trouwens zeer schoon)

Gegeten op 7 maart 2013

HeleenP
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij kennen Ko Chang vanaf het eerste jaar en waren altijd enthousiast. Dus zonder aarzeling maakten we de keuze: Afgelopen vrijdag vierden we daar mijn verjaardag, een kroonjaar, met een gezelschap van bijna dertig personen en hadden de hele zaak voor ons. Het was allemaal fantastisch! Vanaf het warme onthaal via de heerlijke, gevarieerde voorgerechtentableaus en hoofdgerechtenselectie en de verrassende desserts tot en met de hartelijke uitgeleide. Marcel en zijn team hadden veel persoonlijke aandacht voor alle gasten en lieten alles op rolletjes lopen. De loftuitingen die ik nog steeds ontvang, geef ik dan ook graag door.

Gegeten op 25 januari 2013

marcel_o
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het zat bijna vol op woensdagavond. Een goed teken. De viskoekjes waren royaal bemeten en smakelijk, de visfilet (helaas Pangasius) in rode curry was lekker pittig en het kipgehakt met Thaise basilicum was prima. Hoogtepunt vond ik de gebakken rijst; goed gevuld en goed op smaak gebracht. Aardige bediening, al viel de Hollandse mevrouw in t-shirt (eigenaresse?) wat uit de toon naast haar Thaise collega. Kortom, prima Thai zonder opsmuk. Tip: als je een dure jas hebt, laat die dan niet ophangen, want dan hangt hij achter een gordijn naast de voordeur. Uit het zicht en klaar voor het grijpen.

Gegeten op 24 oktober 2012

jwvl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima Thais restaurant! De eigenaar(?) is heel vriendelijk en behulpzaam. Mijn viscurry was zalig en er was ook voldoende keuze voor mijn disgenoot die vegetariër is. Het toetje ("tropisch fruit") bevatte daadwerkelijk exotisch fruit, zoals een stervormige vrucht die ik nog nooit eerder had gezien.
Klein minpuntje vond ik dat de bediening misschien iets te gejaagd was, ongeveer 2 seconden nadat je je drinken op had werd je glas van tafel gehaald.

Gegeten op 18 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over Thai Restaurant Ko Chang in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Thai Restaurant Ko Chang. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!