Entrekoos

• 6.2

• 6.9

thijspeters
  • Recensies in de laatste twee jaar

De prijs-kwaliteitverhouding is in elk geval in orde. Het is niet uitzonderlijk, verassend of speciaal, maar dat moet je ook niet willen als je drie gangen krijgt voor 18 euro. Goede biefstuk, lekker mals, tomatensoep gemaakt van verse tomaat .
Alleen de bediening mag wat efficiënter. Ze komen vaak vragen of alles heeft gesmaakt, maar een besteld glas wijn heb ik nooit meer gezien.

Gegeten op 14 november 2013

Jan Zellenrath
  • Recensies in de laatste twee jaar

Entrekoos zit op een mooie plaats in Leiden. Hoewel naamgenoot heeft het geen connecties met Entrekoos in Haarlem.
Het menu is recht toe, recht aan. Geen bijzonderheden. Geen zelfbereide sauzen, patat enz. Houdt a.u.b. de rekening in de gaten. Die klopte voor geen meter!! Huiswijn € 3,-- duurder. Ik had de entrecote en de crème brûlée (niet met een brander maar in de oven verwarmd) van het menu. Als voorgerecht nam ik de uiensoep die een stuk goedkoper was dan het voorgerecht van het menu. Daardoor werden alle gerechten los berekend! De entrecote viel zelfs duurder uit. De ober viel niet te overtuigen. Hij zei, dat als je het menu nam, het dessert gratis was. Nog nooit zo'n vreemde argumentatie gehoord. Na afrekening hoopte hij ons nog eens terug te zien. Dat zal zeker niet gebeuren. Ik houd niet van dit soort warrige dingen. Wat een verschil met Entrekoos in Haarlem.

Gegeten op 26 augustus 2013

Missus T
  • Recensies in de laatste twee jaar

We komen hier af en toe als we geen zin/tijd hebben om zelf te gaan koken, de 'biefstuk happy hour' is zeker interessant als je met je hele gezin bent (ik vind ze wel kindvriendelijk). Ook de menu van 25 euro is netjes; gisteren had ik de gemarineerde zalm, de biefstuk - inderdaad afwisselende kwaliteit elke keer - goede frietjes zonder vrituurvet geur (ben erg gevoelig voor) en een Tiramisu (helaas mierzoet).
Mijn vriend heeft zijn pannekoek spek-gember met plezier opgegeten.
Indeling: een oud gebouw met twee ruimtes, een pannenkoekenhuis en Entrekoos, het ziet best gezellig uit, de stijl is klassiek Hollands met genoeg plaatsen om ook zonder reservering te komen. Jammer dat de Bubbels alleen in vorm van een cider per glas of Prosseco per hele fles komen. Bediening is vriendelijk.

Gegeten op 25 april 2013

OofenSuus
  • Recensies in de laatste twee jaar

De prijskwaliteit verhouding is ok. De huiswijn viel tegen en er zat een haar in de lasagna van een tafelgenoot, maar dat werd gecompenseerd door een kopje koffie van het huis. Mijn entrecot was prima, maar in die van een andere huisgenoot zat weer een behoorlijk grote zeen, dus de kwaliteit van de entrecots wisseld zeer sterk. Al met al een prima avond gehad voor wat we kwijt waren.

Gegeten op 5 april 2013

suikerbuikje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zich kan je hier vrij goedkoop redelijk eten. Het is alleen jammer dat de entrecote nogal wisselt in kwaliteit, je zou toch verwachten met deze naam (entrecote) het hun specialiteit zou zijn. Dat is echter niet zo. Jammer dat de sausje geserveerd worden in mini potjes, zeer onhandig en veel te weining.

Gegeten op 13 februari 2013

tina123
  • Recensies in de laatste twee jaar

gewoon een gezellige bistro met eten dat daar bij past, wij aten een caesar salade, zalmfilet, lasagne en frieten, de huiswijn tempranillo smaakte prima. Warme appeltaart toe. We hebben gegeten met buitenlands bezoek die de Hollandse entourage (ook al heet het bistro, ik vind het een echt Hollands restaurant qua decor) zeer waardeerde. Bediening vriendelijk en attent (genoeg). Zeker geen aanrader of hoogvlieger, maar wat ons betreft zeker geen afknapper. Gewoon ok, niet meer en niet minder!

Gegeten op 7 februari 2013

jaronreview
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant heeft een duidelijk format met een driegangenmenu met entrecôte, het zit op een mooie lokatie in het centrum van Leiden en wordt (op zaterdagavond) goed bezocht.

Alle ingrediënten voor succes lijken aanwezig, maar helaas maakte Entrekoos de verwachtingen niet waar.

Vooraf koos ik de gemarineerde zalm. De saus was zo zoet en sterk dat ik de zalm nauwelijks nog kon proeven. Als hoofdgerecht had ik de entrecôte met pepersaus. Het vlees was redelijk, maar het rook alsof het verbrand was. De saus zat in een raar klein potje, wat onhandig at. De boontjes, tomatensalade en frieten erbij waren prima. Als nagerecht nam ik crème brûlée, die helaas niet boven middelmatigheid uitkwam.

Het restaurant zag er van binnen leuk uit, maar liep gek genoeg over in een ander restaurant (Oudt Leyden) dat een andere stijl had. Het personeel was zo expliciet vriendelijk dat je je een beetje opgelaten voelde, maar de service was verder wel in orde.

Bij mijn volgende bezoek aan Leiden ga ik ergens anders eten.

Gegeten op 2 februari 2013

Guidotje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van 10 personen kwamen wij hier eten ter ere van een verjaardag. Je zou denken dat ze hier enigszins rekening mee houden, maar niets is minder waar.

Na binnenkomst eerst maar eens een half uur wachten voordat we uberhaupt de menukaart kregen. Altijd handig als je 2 uur hebt uitgetrokken om te eten.

Het menu van 23,50 bleek niet te combineren te zijn met de dagspecialiteit van dezelfde prijs. Ook een dessert van dezelfde prijs kon niet gewisseld worden (dame blache voor een sorbet). Van flexibiliteit is hier geen sprake.

Na 60 minuten kregen we dan eindelijk het voorgerecht; Als voorgerecht gekozen voor de carpaccio. Vlees was matig en ietwat taai.

na 1,75 uur kwam het hoofdgerecht ten tonele. De entrecote was niets bijzonders, en ik had zeker de steakknife nodig om door de entrecote heen te komen.

Na het hoofdgerecht is het dan eindeloos wachten totdat de bediening het eindelijk kan opbrengen om eens wat af te komen ruimen. Zelf heb ik maar de borden opgestapeld en aangegeven, want dit was allemaal moeilijk door de positie van de tafel. Ook alle 20+ glazen en flesjes bijeengezet, zodat die makkelijk af te halen zijn. Maar schijnbaar wordt prioriteit gegeven aan betalende klanten, want na 10 minuten stond alles nog steeds voor mijn neus!

Na 2,5 uur dan maar eens boos vragen waar het dessert blijft. Ach ja, het maakt toch ook niet uit als je verjaardagsfeest om 21:30 begint en je om 22:00 nog in een restaurant met verschrikkelijk slechte service op je dessert aan het wachten bent. En zelfs na boos worden kon er geen greintje medeleven gezien worden.

Bij het betalen nog maar eens flink een veeg uit de pan gegeven en toen kon er een schamele ' sorry' vanaf. Maar helemaal niets ter compensatie, terwijl een gratis thee of koffie wel het minste was geweest.

Kortom: het eten matig, decor niets bijzonders en de service heb ik nog nooit zo slecht meegemaakt!!

Gegeten op 2 februari 2013

Medium-rare
  • Recensies in de laatste twee jaar

De naam doet vermoeden dat je te maken hebt met een specialiteiten restaurant op het gebied van entrecote. Niets is minder waar. Als voorgerecht gekozen voor de carpaccio. Vlees leek rechtstreeks uit de vriezer te komen want het was veel te koud en had daardoor geen smaak. De entrecote was niets bijzonders. Personeel was ok, maar niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 21 november 2012

TeddyG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten bij Entrekoos is niet bijzonder maar dat hoef je ook niet te verwachten. Maat let wel goed op als je met kinderen gaat eten en je bestelt a la carte. De menu prijzen zijn een stuk voordeliger dan a la carte. Maar als onze 3 kinderen zelf kiezen wat ze willen eten en achteraf blijken daar 2 menu’s van gemaakt te kunnen worden dan is Entrekoos niet bereid om dit ook zo te zien ook al is de samenstelling exact gelijk aan het menu. Ondanks toelichting en het laten zien op het menu dat dit het geval is dan nog blijven ze Oost-Indisch doof. Vervelend helemaal omdat je natuurlijk het liefst door de bediening zelf op zoiets geattendeerd hoopt te worden. Dus als je met jonge kinderen wilt gaan eten let dan goed op de samenstelling van hetgeen je bestelt in relatie tot de menu’s.

Schrijf zelf een recensie over Entrekoos in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Entrekoos. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!