a TripAdvisor company

Entrekoos

Entrekoos

1. Toon telefoonnummer 071 513 58 09

AstridIens

Wat kan een restaurant benauwd aanvoelen. Alles zo dicht op elkaar dat je het gevoel hebt op elkaars schoot te moeten zitten en dat terwijl het verre van vol was.
Smalle zaak en toch aan beide kanten tafels, en dan ook nog eens heel dicht tegen elkaar aan. Maar wie wordt meegenomen om uit te gaan eten mag niet zeuren dus we gingen zitten.

Een kaart, alom bekend en niks bijzonders, maar ook niks van het seizoen, zoals nu het aspergeseizoen is. Ik nam tournedos, rare, en zoals verwacht was het eerder medium. Dat is voor mij ook vaak de reden dat ik rare bestel. Bij medium ga je vaak richting doorbakken. Dit heeft te maken met onkunde van de kok c.q. keukenbrigade.
Onder de tournedos lag een hoopje wintergroenten..............hallo we leven al in de lente!!!! De winterwortelen waren ws. nog niet op.
Ik kan het eten van mijn tafelgenoten ook nog wel bespreken maar zie daar het nut niet van in. Op 1 punt na. Wat ik al in een eerdere recensie las dat er geen flexibiliteit is in wijziging van menu. Een persoon wilde een ander voorgerecht dan in t menu, had dezelfde prijs, maar was onmogelijk en zelfs onbespreekbaar. Ze hebben niks geleerd van meegaan met een klant.
Voor mij een restaurant waar ik mijn avondeten genuttigd heb en meer er niet over kan én wil zeggen.
Zelden zo ontevreden uit een zaak gelopen. Mij zien ze niet terug.

Gegeten op 30 april 2015

DrB

Goed gegeten voor een redelijke prijs. De soepen (uiensoep en tomatensoep) waren heerlijk. Ook de hoofdgerechten (zalmfilet en entrecote) smaakten prima. Wel vonden we het vreemd dat de entrecote alleen medium geserveerd werd "omdat dat het lekkerste is".
De bediening was erg vriendelijk maar naar ons idee iets te "popi"
Wij vonden het jammer dat Entrekoos verbonden is met een pannenkoekenrestaurant. Daaruit kwam nogal wat lawaai.

Gegeten op 16 augustus 2014

Ramy

Heerlijk gegeten bij Entrekoos (ierse biefstuk van de grill). Deze was erg mals en de prijs is uitstekend. De bediening is vriendelijk, de zaak mag wel wat gerenoveerd worden.

Gegeten op 7 augustus 2014

arie_roovers

Prima eten voor een goede prijs! Samen met mijn ouder ben ik hier gaan eten voordat we naar een toneelvoorstelling gingen. Het eten werd snel geserveerd dus we waren ruim op tijd klaar met ons 3 gangen diner en hoefden ons niet te haasten. Uiteraard hadden we allemaal een entrecote genomen als hoofdgerecht. Ik ben normaal niet zo'n vleeseter, maar ik heb er echt van genoten!

Gegeten op 27 juni 2014

thijspeters

De prijs-kwaliteitverhouding is in elk geval in orde. Het is niet uitzonderlijk, verassend of speciaal, maar dat moet je ook niet willen als je drie gangen krijgt voor 18 euro. Goede biefstuk, lekker mals, tomatensoep gemaakt van verse tomaat .
Alleen de bediening mag wat efficiënter. Ze komen vaak vragen of alles heeft gesmaakt, maar een besteld glas wijn heb ik nooit meer gezien.

Gegeten op 14 november 2013

Jan Zellenrath

Entrekoos zit op een mooie plaats in Leiden. Hoewel naamgenoot heeft het geen connecties met Entrekoos in Haarlem.
Het menu is recht toe, recht aan. Geen bijzonderheden. Geen zelfbereide sauzen, patat enz. Houdt a.u.b. de rekening in de gaten. Die klopte voor geen meter!! Huiswijn € 3,-- duurder. Ik had de entrecote en de crème brûlée (niet met een brander maar in de oven verwarmd) van het menu. Als voorgerecht nam ik de uiensoep die een stuk goedkoper was dan het voorgerecht van het menu. Daardoor werden alle gerechten los berekend! De entrecote viel zelfs duurder uit. De ober viel niet te overtuigen. Hij zei, dat als je het menu nam, het dessert gratis was. Nog nooit zo'n vreemde argumentatie gehoord. Na afrekening hoopte hij ons nog eens terug te zien. Dat zal zeker niet gebeuren. Ik houd niet van dit soort warrige dingen. Wat een verschil met Entrekoos in Haarlem.

Gegeten op 26 augustus 2013

OofenSuus

De prijskwaliteit verhouding is ok. De huiswijn viel tegen en er zat een haar in de lasagna van een tafelgenoot, maar dat werd gecompenseerd door een kopje koffie van het huis. Mijn entrecot was prima, maar in die van een andere huisgenoot zat weer een behoorlijk grote zeen, dus de kwaliteit van de entrecots wisseld zeer sterk. Al met al een prima avond gehad voor wat we kwijt waren.

Gegeten op 5 april 2013

suikerbuikje

Op zich kan je hier vrij goedkoop redelijk eten. Het is alleen jammer dat de entrecote nogal wisselt in kwaliteit, je zou toch verwachten met deze naam (entrecote) het hun specialiteit zou zijn. Dat is echter niet zo. Jammer dat de sausje geserveerd worden in mini potjes, zeer onhandig en veel te weining.

Gegeten op 13 februari 2013

tina123

gewoon een gezellige bistro met eten dat daar bij past, wij aten een caesar salade, zalmfilet, lasagne en frieten, de huiswijn tempranillo smaakte prima. Warme appeltaart toe. We hebben gegeten met buitenlands bezoek die de Hollandse entourage (ook al heet het bistro, ik vind het een echt Hollands restaurant qua decor) zeer waardeerde. Bediening vriendelijk en attent (genoeg). Zeker geen aanrader of hoogvlieger, maar wat ons betreft zeker geen afknapper. Gewoon ok, niet meer en niet minder!

Gegeten op 7 februari 2013

jaronreview

Het restaurant heeft een duidelijk format met een driegangenmenu met entrecôte, het zit op een mooie lokatie in het centrum van Leiden en wordt (op zaterdagavond) goed bezocht.

Alle ingrediënten voor succes lijken aanwezig, maar helaas maakte Entrekoos de verwachtingen niet waar.

Vooraf koos ik de gemarineerde zalm. De saus was zo zoet en sterk dat ik de zalm nauwelijks nog kon proeven. Als hoofdgerecht had ik de entrecôte met pepersaus. Het vlees was redelijk, maar het rook alsof het verbrand was. De saus zat in een raar klein potje, wat onhandig at. De boontjes, tomatensalade en frieten erbij waren prima. Als nagerecht nam ik crème brûlée, die helaas niet boven middelmatigheid uitkwam.

Het restaurant zag er van binnen leuk uit, maar liep gek genoeg over in een ander restaurant (Oudt Leyden) dat een andere stijl had. Het personeel was zo expliciet vriendelijk dat je je een beetje opgelaten voelde, maar de service was verder wel in orde.

Bij mijn volgende bezoek aan Leiden ga ik ergens anders eten.

Gegeten op 2 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Entrekoos in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Entrekoos. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.