a TripAdvisor company

foto's van LE:EN in Utrecht - 1 foto's van LE:EN in Utrecht - 2 foto's van LE:EN in Utrecht - 3 foto's van LE:EN in Utrecht - 4 foto's van LE:EN in Utrecht - 5 foto's van LE:EN in Utrecht - 6

LE:EN

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Het restaurant is erg ruim, dat is prettig dat je daardoor lekker de ruimte hebt tussen de tafels. Daarnaast is het ook leuk, modern ingericht. De bediening is erg vriendelijk en neemt de tijd. De lunchkaart is erg uitgebreid met veel diverse Aziatische gerechten. De avocado salade die ik at was bereid met veel aparte ingrediënten wat het bijzonder en exotisch maakte. Echt een aanrader, binnenkort kom ik eens terug om de dinerkaart uit te proberen!

Gegeten op 1 juni 2015

kate10

We gaan al een jaar of twee naar LE:EN en zijn nooit ontevreden geweest. Het eten is altijd verrassend lekker en met zorg bereid. Vooral vond ik de teriaki zalm, het was perfect gegrild. De sfeer is lekker relaxed en de bediening altijd heel vriendelijk.

Zeker een aanrader, ook voor grote groepen!

Gegeten op 30 mei 2015

alexander77

Sinds mijn laatste 2 bezoeken helaas moeten concluderen dat Le:en heeft ingeboet op service. De bediening is aardig, maar het ontbreekt aan echte gastvrijheid en de juiste etiquetten van hospitality. Het eten wordt op tafel gezet, that's it. Na het opnemen van de bestelling weinig aandacht voor de gasten, dus ook wat betreft drankjes bestellen moet het initiatief van de gast komen en duurt het vervolgens te lang voordat het op tafel komt.

mytte

Leen heeft lekker, modern eten met veel verschillende smaken. Verrassend in een leuke omgeving. Veel of weinig gasten, bij beiden een goede ambiance. Vriendelijk en behulpzaam, rustig (professioneel) personeel. Ik kom binnenkort terug!

Gegeten op 29 mei 2015

veronica12

Toen we binnen kwamen in het restaurant werden we vriendelijk welkom geheten en konden we een keus maken waar we wilden gaan zitten.We kregen heerlijke "bread &dips met twee lekkere sausjes.De jongeman die ons hielp had een goed advies over wijnen en beschreef op een smakelijke manier welke keuzes we verder konden maken.Hij wist heel goed wat de ingrediënten waren .Ook gaf hij leuke mogelijkheden voor mij als niet-vleeseter.
We namen twee salades: bieten-en avocado salade met krab .Mooi opgemaakt.Daarna twee soorten curry een met kip en de ander(groene) zonder.Beide zeer goed van smaak,niets is te overheersend!Dus:
-bediening :professioneel en zeer vriendelijk
-ambiance :sfeervol en gezellig,niet te harde muziek,precies goed
-het eten :heel erg lekker,goede adviezen en kundig in opnoemen van de diverse ingredienten
_prijzen:absoluut niet te duur voor wat we op ons bordje kregen!
WIJ KOMEN ZEKER TERUG!

Gegeten op 22 mei 2015

doekevn

Lekker gewerkt en geluncht bij Leen! Vrolijke, meedenkende bediening, fijne lunch gerechten (dit keer curry met rijst) en fijne muziek.
Ik kom hier zeker weer terug!

Gegeten op 19 mei 2015

camiel7

Toffe plek, goeie, open sfeer en mooi gevoel voor interieurontwerp. Ook goed die nieuwe kaart (al kan er met minder gerechten wel sneller gewisseld worden wellicht?)
Bediening is jong en typisch Utrechts, maar heeft voor een studentenaanwas wel verassend veel kennis van alle gerechten en is attend. Bietensalade goed op smaak, Eend prachtig kruidig en fijne wijnen (Zelfs voor een huiswijntje een volle malbec). Avocado/krabsalade vind ik persoonlijk erg laf evenals de massaman curry. Als je dan echt Aziatisch gaat koken, probeer dan niet je smaken-gradatie af te stemmen op de massa maar laat die smaken meer zingen. In andere woorden, iets meer risico in kracht en diversiteit zou goed zijn.
Huisgemaakte loempia's en de zalm, evenals de mushroom soup zijn wel mooie heldere smaken!

Ik kom zeker terug!

Gegeten op 16 mei 2015

smullen1

Excelsior schreef op 14 februari: "Wat jammer.. Ik kwam altijd erg graag in deze coole tent met zijn Asian Grafitti en het hele NYC/Brooklyn sfeertje going on.. Maar vooral voor het eten, een leuke kaart vol Asian Fusion 'tapa's' en koude exotische biertjes.. Maar de nieuwe kaart is wat mij betreft een regelrechte teleurstelling.. De gerechtjes zijn zeer karig geportioneerd en zie er vaak wat 'afgeraffeld' uit.. De prijsstelling (tussen de 7 en de 11 euro per gerechtje) past totaal niet bij hetgeen je krijgt..
Te weinig, sommige gerechtjes niet op temperatuur, weinig fantasie, niet echt lekker.. Jammer jammer... Ik hoop vurig dat Leen terugkeert naar waar ze goed in waren; een bomvolle kaart Asian 'tapa's' in de juiste portionering en met meer liefde bereid.."

Ik kan me daar bij aansluiten, zij het dat ik de porties voldoende vond. Maar waar Le:en voorheen subtiele, smaakvolle gerechtjes presenteerde, was het nu zielloos en ongeïnspireerd. Slechte avocadosalade, bedroevende bietensalade, weinig geraffineerde curry. Lompe smaken en lomp eten en de bediening door personeel dat duidelijk een bijbaantje erop nahoudt, maakt het niet beter.

Waarschijnlijk is de kleinere kaart met minder geraffineerde gerechten commercieel een stuk interessanter dan de oude kaart, maar dit was een bittere teleurstelling.

Terug naar waar je begon Le:en, 'grote stappen, snel thuis' restaurants zijn er genoeg in Utrecht.

Gegeten op 15 mei 2015

BruidspaarUtrecht

Onlangs zijn wij getrouwd in NEEL, de zaal achter LE:EN, en we hebben aansluitend met 28 personen heerlijk geborreld en gedineerd in het restaurant. Vanaf het begin was het prettig overleggen over de mogelijkheden voor zowel de huwelijksvoltrekking als erna. Wij zijn vol lof over alle personeelsleden, omdat zij rekening hebben gehouden met onze wensen over de inrichting in NEEL, het eten en drinken. Als je twijfelt over het huren van NEEL, je kunt altijd vrijblijvend informeren. Zo zijn wij ook begonnen.

Gegeten op 25 april 2015

BaFo

We waren nog nooit op de nieuwe locatie van Leen geweest. De erg vriendelijke en attente serveerster vertelde dat ze al vier jaar in Rotsoord zitten. Daar schrokken we van. Waar blijft de tijd ;-). De nieuwe locatie heeft het eten goed gedaan. We hebben verschillende kleine gerechten besteld. Ze waren stuk voor stuk smaakvol en goed bereid. Wij vonden de oude locatie niet zo prettig omdat de afzuiging erg slecht was. In het restaurant hing een te sterke etensgeur waardoor het eten minder smaakvol was. Toen de deuren op de nieuwe locatie openstond was er niets aan de hand. Maar toen de deuren eenmaal dichtgingen bleek ook hier de afzuiging slecht. De kleren konden na thuiskomst meteen de was in. Dit vinden wij echt een minpunt. Tweede minpuntje was de bediening. Er kwamen verschillende medewerkers aan onze tafel. De serveerster waar ik het eerder over had was een toonbeeld van hoe het moet: gastvrij, attent en sympathiek. Helaas waren niet al haar collega's zo attent. De jongen die het eten kwam brengen liet telkens de vuile borden staan en gaf het eten aan. Omdat er geen plaats meer was op de tafel zijn we de vieze borden maar op de grond gaat zetten. Voor het eten en de inrichting (graffiti, industrieel en luie banken) komen we graag terug. Maar dan wel in de zomer zodat de deuren open kunnen.

Gegeten op 10 april 2015

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.