• foto's van LE:EN in Utrecht - 1

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 14 11
  2. www.leen-restaurant.nl

Palde

Groot, ruim opgezet restaurant in voormalige bedrijfsruimte. Trendy industrieel, fraai ingericht. Op de kaart gerechten uit de Oosterse keuken waarvan je er per persoon een aantal kiest en met elkaar deelt, conform de eetgewoonten in Azië. Het aanbod is zeer gevarieerd. Wij aten onder meer gefrituurde sprinkhaan op sushirijst met chili, sesam, zeewier, preischeuten en wasabi mayonaise. Daarnaast rendang van kippendijen, laksa met gebakken gamba, gebraden rosbief, stukjes lamsbout en nog veel meer. Prima prijs / kwaliteitverhouding.

Gegeten op 7 februari 2015

Ricardo

Leuk restaurantje buiten het centrum van utrecht, prima en vlotte bediening.

Lekkere gerechtjes en drankjes, die net even anders zijn dan bij andere (ze hebben bijvoorbeeld sprinkhaan op het menu!) de prijzen vind ik persoonlijk iets te veel van het goede voor de porties die je krijgt. je proeft wel duidelijk dat er na gedacht is over de ingrediënten en gerechtjes, maar toch mogen de prijzen wat mij betreft wel ietsjes lager (of de porties iets groter)

enige minpuntje vond ik dat toen wij naar buiten gingen na het eten, onze kleding ontzettend naar de keuken (frituur) roken. Dit ondanks dat wij best wel een stuk van de (open) keuken af zaten.

Mocht je na een etentje een afspraak hebben of naar de bioscoop gaan dan is dit niet zo prettig, dus wellicht als tip (een sterkere afzuig kap boven de keuken hangen, of beter ventileren)

verder een prima tentje waar ik zeker terug kom om wat te proeven wat we deze keer niet genomen hadden.

Gegeten op 20 maart 2015

randyeichhorn

Wat moet je anders doen met een leegstaande industriële hal dan er een hip restaurant van maken met heerlijke ontspanplekken. De kaart is een beetje beperkt, maar het concept sprak ons wel erg aan. Alles echt heel vers, geen haast en gewoon erg lekker. De groene curry en viskoekjes waren echt ontzettend lekker!

De bediening was vlot, netjes, klantgericht. Niets op aan te merken, gewoon lekker ontspannen, geen in-je-nek-hijgen als je glas leeg begon te raken. Erg prettige sfeer.

Gegeten op 13 maart 2015

agirlcallednina

Prima tent voor hapje eten met vriendinnen als het niet zo zeer om het eten gaat. Leuke kaart, toffe entourage. Uitvoering was medium en de rekening uiteindelijk onverwacht hoog maar dat is omdat we ongemerkt een extra fles hadden gedronken :-)

kim28

We hebben echt heerlijk gegeten bij LE:EN. Het is een super leuke locatie met een hele gave inrichting. Ondanks dat het een groot restaurant is hangt er een gezellige en intieme sfeer.
Het is was heel bijzonder en alle gerechten waren mooi opgediend op een leuk servies. Het klopt gewoon allemaal! De bediening was super. Probeer vooral de pruimen sake, die smaakt heel goed bij de cheesecake! De ober wist ook erg leuk te vertellen over dit drankje.

LE:EN is zeker een aanrader!

martine85

Ik heb hier echt heerlijk gegeten. Bediening dacht mee en was alert en attent.
Je moet wel van pittig eten houden.
Dit was mijn eerste bezoek maar absoluut niet het laatste

Smaakmerel

Super eten! Verrassende kaart met veel, voor mij onbekende, gerechten welke goed bevallen. Ook de garnering bij de gerechten is bijna net zo bijzonder als de hapjes zelf.
Ook het decor klopt helemaal, vooral het achterste deel van het restaurant ziet er gezellig uit en het voorste gedeelte wat kouder.
De bediening denkt goed mee. Toch lijkt het bij sommigen niet van harte te gaan, wat enthousiasme en een lach zou sieren.

Gegeten op 28 februari 2015

Proever199000

Afgelopen woensdag bij LE:EN gegeten met een paar vrienden. Wat een geweldig pand! Dat is al een goede binnenkomer en reden genoeg om eens een keer een kijkje te nemen. Zeer attent personeel, direct bij binnenkomst begroet en naar onze tafel verwezen. We kregen uitleg over de kaart, hebben de bread & dips besteld en toen uitgebreid de kaart bekeken. Erg lastig kiezen met al die lekkere gerechtjes! Het eten was heerlijk, vooral de eend was bij ons erg geliefd.
Een heerlijke, ongedwongen avond. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 25 februari 2015

Smulpaap87

Op vrijdagavond weer eens bij mijn oude favoriet gaan eten met een groepje vriendinnen. Helaas viel de hele avond behoorlijk tegen. Dit heeft niets met het eten te maken (nog steeds heerlijk) maar met de bediening. Deze was zo ontzettend langszaam en maakte ook nog fouten. Er werd geen keer gevraagd of het eten lekker was of dat we nog iets wilde eten. Verder schonken ze geen karaf water maar kregen we met veel moeite wel een klein glaasje water per persoon. Gelukkig kregen we na nog een keer vragen wel de gratis verrassingscocktail die van tevoren was aangekondigd. Heel jammer want ik ging hier eerderet heel veel plezier naar toe. Hopelijk was de slechte service eenmalig.

Gegeten op 20 februari 2015

Proever16501

Zaterdagavond (Valentijnsavond) heerlijk gegeten bij LE-EN. Na wat wisselende reacties hier de afgelopen maanden blij om een positief verhaal te kunnen tikken. Het was geslaagd! Na een fijne welkomstcocktail van het huis kregen we een gezellig plekje met z'n vieren. De bediening legde uit hoe de kaart werkte en we bestelden een rondjes lekkere hapjes (gebakken buikspek, zalm terriyaki, eend etc) en drankjes. Alles was superlekker en de witte wijn die ons aangeraden werd paste hier prima bij. Toen tegen het einde van het diner twee extra vrienden aansloten was dit geen probleem en dat was fijn. We deelden een sake proeverij (niet op de kaart, maar een aanrader!) en gingen voldaan dansen bij buurtjes Tivoli De Helling. Wij komen snel weer, zet de sake maar koud.

Gegeten op 14 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.