Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van LE:EN in Utrecht - 1

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 14 11
  2. www.leen-restaurant.nl

Polonius

Wat een prachtige plek! Het was erg rustig en op deze zonnige dag bracht het mij in gedachten terug naar een plek in Thailand. Samen met een vriendin is de lunch buiten genoten (eerst op ontdekkingsreis door het gebouw gegaan; verrassend!). De gunstige factoren zullen mede bepalend zijn voor de beoordeling. Wat ik lees over de avonden e.d. is ver van mijn beleving. Ik heb dan ook geen vergelijk. Voor zover een zeer positieve ervaring. In ieder geval een aanrader om heerlijk te lunchen.

Gegeten op 3 september 2014

djOUTofCONTROL

Ondanks dat het eten best ok was (alhoewel niet zo lekker als de beschrijvingen op de kaart doen vermoeden), was de bediening zo slecht dat dit het enige is waar ik iets over kwijt wil. Niet aan een tafel mogen zitten, die de hele avond leeg is gebleven. De bestelling die niet goed werd opgenomen. Eten dat door meerdere dames, met eenzelfde robotstem, wordt neergekwakt... Een voorbeeld van hoe het in de horeca niet hoort. Jammer, want Leen was altijd een gezellige tent waar met plezier werd gewerkt. Zonde!

Gegeten op 29 augustus 2014

SBU

Al jaren komen we bij Le:en, op de oude locatie aan de Westerkade en nu op Heuveloord. In de afgelopen jaren hebben we er echter steeds vaker een minder leuke avond. De grote keuze in kleine gerechtjes uit de beginjaren is enorm ingeperkt, de keuze is nu ronduit beperkt en er worden niet dusdanig vaak nieuwe gerechten aan de kaart toegevoegd dat je nog verrast wordt. De gerechtjes zijn lekker, maar de prijs-kwaliteit verhouding neemt wel af. De porties worden steeds kleiner ook.
Het personeel is al tijden ronduit onvriendelijk, ongeinteressseerd en lijkt vooral zo min mogelijk tijd aan de gasten te willen besteden.
Jarenlang was het personeel hier juist heel attent, heel vriendelijk, vrolijk en gastvrij, destijds een verademing vergeleken met de bediening in veel andere restaurants. Helaas is dat bij Le:en dus al tijden niet meer het geval.
Ook tegenover de kinderen is het personeel onvriendelijk, bijna geiirriteerd. Terwijl de ruimte genoeg mogelijkheden biedt om ouders met kinderen rustig te laten eten met voor de kindern gelegenheid om even te spelen, tekenen e.d. zonder dat andere bezoekers daar last vna hoeven te hebben. Vroeger kon dat, nu lijken kinderen niet meer welkom.

Kortom, na jarenlang genieten van een leuk restaurant vlakbij waar we met veel plezier kwamen, zoeken wij het voortaan liever elders.

Gegeten op 29 augustus 2014

riktenwolde

Voor een snelle kleine hap liepen we LE:EN binnen. We waren er vaker geweest en wisten dat we er lekker kleine hapjes konden eten. Het eten was zoals vanouds erg lekker. Er wordt bijv. geen concessie gedaan in pittigheid voor de NL markt, wat ik zelf goed vind!
Wat ons dit keer erg tegenviel was de bediening. Daarom dit keer geen fooi gegeven. Het begon met het avondzonnetje. Daar wilden we graag in zitten, maar buiten mochten we niet eten. Vervolgens een tafel gezocht, maar niemand kwam op ons af, dus uiteindelijk zelf maar ergens gaan zitten. We moesten erg lang wachten voordat we uberhaupt drinken konden bestellen, daarna kwam uiteindelijk het verkeerde drinken (2 kleine flesjes bronwater, ipv 1 gezamenlijke grote). Omdat water water is en we niet onnodig moeilijk wilden doen, niets van gezegd.
Vervolgens het eten besteld, maar je voelt geen enkele oprechte klantvriendelijkheid. Het eten kwam snel en was, zoals gezegd, goed. Maar er zijn bepaalde 'loopjongens' die alleen snel-snel het eten komen brengen waardoor je niet het moment krijgt dat de bediening vraagt of ze je nog ergens mee kunnen helpen. Zo gebeurde het dus dat we geen rijst meer hadden en nog 1 gerecht kregen. De loopjongen kun je niets vragen. Na lang wuiven komt er iemand langs en vraag je of je "snel" nog wat rijst kunt krijgen anders wordt het eten koud. Antwoord: "vast wel" en ze besteld via het digitale systeem en gaat weer bij de bar staan. Geen enkele extra moeite wordt gedaan. Waardoor het eten dus koud wordt en je tussendoor voor je uit zit te staren. En er wordt al helemaal niet tussendoor gevraagd of je nog iets wil drinken o.i.d., hoewel de glazen allang leeg waren.

Zo jammer voor LE:EN dit. Motiveer je personeel en vertel ze hoe het hoort!

Gegeten op 16 augustus 2014

Ilja73

Afgelopen week gegeten met vrienden. Helemaal top! Leuke en vlotte bediening. Heerlijke cocktails en lekkere gerechtjes in een mooie industriële zaak.

Gegeten op 7 augustus 2014

LvdM

Jarenlang was Leen ons favoriete restaurant. Maar dit is waarschijnlijk de laatste keer voor ons. De plek, aankleding en lokatie zijn top. Het is alleen jammer dat de akoestiek erg slecht is, zoveel lawaai is erg onrustig. Het eten is en blijft heel lekker. De reden dat we niet meer gaan komen is de prijs kwaliteit verhouding. De porties zijn wel erg klein en ook nog duurder geworden. Maar vooral de bediening! Vroeger was iedereen in de bediening aardig, relaxed & behulpzaam en dat is nu helaas echt anders. We werden op een veel te vroeg tijdstip de zaak uitgekeken, er werd heel nadrukkelijk opgeruimd terwijl er nog veel mensen in het restaurant zaten. Er ging veel mis met de bestellingen en de rekening. Een deel van het personeel is helaas onaardig en chagrijnig. We vinden het echt heel jammer dat zo'n tof restaurant dat niet te vergelijken is met een ander restaurant in Utrecht in de laatste jaren zoveel minder leuk is geworden. En dan vooral door het slechte personeel in de bediening.

Gegeten op 6 augustus 2014

Kas Culinair

Maar weer eens naar Leen, lekker weer, garagedeuren stonden open waardoor er een prettig briesje naar binnen kwam. Blijft een mooie plek!
Eten blijft ook lekker (oa salade groene asperges, rol met garnalen, viskoekjes, fijne noedelsalade met rauwe zalm, pittige kip (pittig is dan ook echt pittig)).
Bediening mag wat vrolijker en attenter zijn, doen gewoon hun werk maar gastvrij zijn is in mijn ogen een tikkeltje anders.
Maar eerlijk is eerlijk - wederom prima en blijf graag terugkomen.

Gegeten op 2 juli 2014

karin161

Al jaren komen we bij Leen en altijd eten we daar voortreffelijk. LEEN is een prima plek om even doordeweeks of in het weekend te relaxen en te genieten van lekkere aziatische / fusion tapas. De service is prima en attent in combinatie met een lekkere ongewongen sfeer .

Gegeten op 30 juni 2014

Trudievdbilt

Vorige week bij LE:EN wezen eten met vriendinnen en wij vonden het echt geweldig! Wat een bijzondere locatie en geweldig pand en inrichting! En dat in Utrecht. Dacht even in Berlijn of New York te zijn. Het concept is ook nog eens leuk want je bestelt allemaal verschillende kleine Aziatische gerechtjes en deze kun je samen delen en het is ook nog eens heel erg lekker. Allemaal verrassende smaken. Lekkere cocktail erbij. Wij hebben echt een top avond gehad! Echt een aanrader.

Gegeten op 26 juni 2014

ariknativ

Als je in Utrecht lekker wilt eten, niet te veel wilt betalen, en ook nog wilt genieten van een stoere en gezellige ambiance, ga je naar Le:en.
De verrassende exotische gerechten uit Japan, Korea, Vietnam, Maleisië en China worden voortreffelijk klaargemaakt en opgediend in een voormalig industrieel fabrieksgebouw vol met graffiti. Daarbij maakte de zeer efficiënte, correcte en vriendelijke bediening ons bezoek bijzonder aangenaam.
Hier wil je vaker komen!

Gegeten op 27 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.