a TripAdvisor company

foto's van LE:EN in Utrecht - 1 foto's van LE:EN in Utrecht - 2 foto's van LE:EN in Utrecht - 3 foto's van LE:EN in Utrecht - 4 foto's van LE:EN in Utrecht - 5 foto's van LE:EN in Utrecht - 6 foto's van LE:EN in Utrecht - 7 foto's van LE:EN in Utrecht - 8 foto's van LE:EN in Utrecht - 9 foto's van LE:EN in Utrecht - 10 foto's van LE:EN in Utrecht - 11 foto's van LE:EN in Utrecht - 12

LE:EN

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 14 11
  2. www.leen-restaurant.nl

bee1

In een industrieel pand ergens in Utrecht zit een Aziatisch restaurant dat je echt niet als 'chinees' of 'thai' mag bestempelen. Hoog, weids, betonnen vloer, graffiti van draken en kersenbloesembomen op de muren en wc's met drakentatoo's... in de zomer lekker open met een groot, halfoverdekt terras. Eettafels maar ook ingezakte leren banken. Een echte lounge tent met 'kekke' kleine gerechtjes in een soort tapas concept. Aanraders: Witte tonijn, groene curry, gelakte eend en de chocoladetaart met laurierijs. En vergeet de verse cocosnoot niet. Lekker fris. Bijzonder kindvriendelijke plek: de zesjarige in het gezelschap kreeg een erg leuke bentobox en mocht in de keuken kijken en zien hoe de cocosnoten opengeslagen worden. Beetje jammer dat de gemailde dieetwensen van een van mijn tafelgenoten met allergieën niet was doorgekomen, maar de bediening en de keuken deden er alles aan om dat snel en leuk op te lossen. Fijne plek, ook als je met kleintjes komt.

Gegeten op 24 juni 2015

Tastycouple

LE:EN is gevestigd op een verstopte plek in Utrecht. Je moet weten dat dit restaurant bestaat, anders zou je er niet zo snel langskomen. Het restaurant is verrassend groot voor Nederlandse zin. Zulke grote restaurants zie ik slechts vaak bij een Chinees of all you can eat Japans restaurant. De inrichting van het restaurant is simpel maar ook zeer modern. Met graffiti aan de muren en krantenbehang in de toilet. Het restaurant geeft wel meer een loungegevoel dan een echt restaurant, maar het is niet verkeerd.

De kaart vonden we vrij karig. Het was klein en er was niet veel keus. De keuzes die er zijn waren niet divers. Veel verschillende salades en curry. De kaart mag wel veel uitgebreider aangezien het een tapas restaurant is. De massaman curry viel tegen. De smaak was flauw en de currysmaak proefde je bijna niet.

De drankenkaart daarentegen is wel zeer uitgebreid. Het assortiment aan Aziatische cocktails, sakes en bieren was zeer ruim.

Als je echt goed Aziatisch wilt eten ben je hier niet op het juiste adres. Maar voor een gezellige avondje met een ruime keus aan drank uit zit je hier niet verkeerd.

Gegeten op 10 juni 2015

rob-linda

Erg groot en origineel restaurant op een verrassende plek. Informele sfeer en vriendelijk personeel. Leuk concept met soort tapas van Aziatische hapjes. Heel diverse gerechten, die allen goed smaakten.

zeno1

Fantastische bediening! Erg vriendelijk en met veel kennis over de sake, we kregen er zelfs nog een van het huis. Het is een coole plek, iets anders dan het gemiddelde Utrechtse restaurant. Het eten was heerlijk en afwisselend: mooi gekruid en relatief bijzondere smaken voor de prijs.
We hebben er een nieuw favo restaurant bij en komen zeker terug!

Gegeten op 30 mei 2015

vincent127

Het restaurant is erg ruim, dat is prettig dat je daardoor lekker de ruimte hebt tussen de tafels. Daarnaast is het ook leuk, modern ingericht. De bediening is erg vriendelijk en neemt de tijd. De lunchkaart is erg uitgebreid met veel diverse Aziatische gerechten. De avocado salade die ik at was bereid met veel aparte ingrediënten wat het bijzonder en exotisch maakte. Echt een aanrader, binnenkort kom ik eens terug om de dinerkaart uit te proberen!

Gegeten op 1 juni 2015

kate10

We gaan al een jaar of twee naar LE:EN en zijn nooit ontevreden geweest. Het eten is altijd verrassend lekker en met zorg bereid. Vooral vond ik de teriaki zalm, het was perfect gegrild. De sfeer is lekker relaxed en de bediening altijd heel vriendelijk.

Zeker een aanrader, ook voor grote groepen!

Gegeten op 30 mei 2015

alexander77

Sinds mijn laatste 2 bezoeken helaas moeten concluderen dat Le:en heeft ingeboet op service. De bediening is aardig, maar het ontbreekt aan echte gastvrijheid en de juiste etiquetten van hospitality. Het eten wordt op tafel gezet, that's it. Na het opnemen van de bestelling weinig aandacht voor de gasten, dus ook wat betreft drankjes bestellen moet het initiatief van de gast komen en duurt het vervolgens te lang voordat het op tafel komt.

mytte

Leen heeft lekker, modern eten met veel verschillende smaken. Verrassend in een leuke omgeving. Veel of weinig gasten, bij beiden een goede ambiance. Vriendelijk en behulpzaam, rustig (professioneel) personeel. Ik kom binnenkort terug!

Gegeten op 29 mei 2015

veronica12

Toen we binnen kwamen in het restaurant werden we vriendelijk welkom geheten en konden we een keus maken waar we wilden gaan zitten.We kregen heerlijke "bread &dips met twee lekkere sausjes.De jongeman die ons hielp had een goed advies over wijnen en beschreef op een smakelijke manier welke keuzes we verder konden maken.Hij wist heel goed wat de ingrediënten waren .Ook gaf hij leuke mogelijkheden voor mij als niet-vleeseter.
We namen twee salades: bieten-en avocado salade met krab .Mooi opgemaakt.Daarna twee soorten curry een met kip en de ander(groene) zonder.Beide zeer goed van smaak,niets is te overheersend!Dus:
-bediening :professioneel en zeer vriendelijk
-ambiance :sfeervol en gezellig,niet te harde muziek,precies goed
-het eten :heel erg lekker,goede adviezen en kundig in opnoemen van de diverse ingredienten
_prijzen:absoluut niet te duur voor wat we op ons bordje kregen!
WIJ KOMEN ZEKER TERUG!

Gegeten op 22 mei 2015

doekevn

Lekker gewerkt en geluncht bij Leen! Vrolijke, meedenkende bediening, fijne lunch gerechten (dit keer curry met rijst) en fijne muziek.
Ik kom hier zeker weer terug!

Gegeten op 19 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.