LE:EN over zichzelf

Bij LE:EN is de inrichting eigentijds en geïnspireerd op Azië met de enorm grote grafiti-draak op de muur en Chinese kranten op de wand in het toilet. Bij LE:EN drink je Aziatische biertjes, wijn of saké of één van de homemade Asian cocktails. Het eten is een mix van kleine gerechtjes uit allerlei verschillende Aziatische landen, maar je kunt ook de Asian fondue proberen.

Nancy66
  • Recensies in de laatste twee jaar

Le:en was niet wat we hadden verwacht - een grote verbouwde fabriekshal verstopt achter andere industriële gebouwen buiten het centrum. Toen we aankwamen stond de enorme garagedeur gewoon wijd open - een leuk gezicht op zo'n warme avond. Ik vond de sfeer lekker informeel en zeker anders - industriële sfeer is gebleven, maar is ook gezellig geworden met veel hangplekken binnen en buiten. Eten was voor ons partij zeer geslaagd - veel kleine gerechtjes om te delen, van alle asiatische landen. Vele vegetarische gerechten ook. Service was niet super snel maar we vonden het prima - we hadden helemaal geen haast. Prijs was een pluspuntje - we hebben heel veel gegeten, met wat drankjes, voor €25 per persoon. We gaan zeker een keer terug.

Gegeten op 20 april 2014

Baklava
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier gegeten met een aantal collega's op een donderdagavond. Het restaurant is een voormalige fabriekshal of garage dat is ingericht met kringloopspulletjes die tijdens de uitverkoop zelfs niet zijn verkocht. We worden begroet door een mooie zwarte poes die lief kopjes geeft. Een poes in een restaurant is nou niet meteen een frisse gedachte, zeker niet als deze tijdens het eten ook gezellig onder de tafel blijft zitten.

Het eten komt in een rap tempo voorbij en op het eerste oog ziet het er erg lekker uit. Helaas is het merendeel al koud als het wordt opgediend. De smaken zijn vlak, de biefstukjes zijn taai. Wel erg lekker zijn de toetjes, lekkere stukjes taart met veel smaak.

Vanwege de slechte akoestiek vragen we. of we voor een korte speech, even gebruik mogen maken van de afgesloten ruimte van het restaurant. Het antwoord is helaas negatief, dat is namelijk 'een besloten ruimte'. We kunnen wel even naar buiten (dat is aardig zeg), helaas regent het dus houden we het afscheidswoordje kort. Ongelooflijk dat het personeel zo handelt, nog nooit zo'n negatieve ervaring gehad!

Al met al was het met de collega's erg leuk, maar daar heeft het restaurant, het personeel en het eten geen bijdrage aan geleverd helaas.

Gegeten op 17 april 2014

Masus

De kaart:
Het aanbod op de kaart was voldoende: redelijk veel keuze, ook voor vegetariërs.
De Japanse tempura sushi viel erg in de smaak, evenals de dark moon taart als toetje. Op het menu vindt u ook een gerecht met sprinkhanen (Joomukbob). Hoewel niet iedereen dit zal aanspreken, is dit gerecht zeker aan te raden. Helaas werd de koffie iets te sterk geserveerd. Overall een uitstekende tent om eens wat minder doorsnee Aziatische gerechtjes te proberen.

Het personeel was vriendelijk en bij binnenkomst werden we direct naar onze plek doorverwezen. Men was vriendelijk, maar kwam wat onervaren over. Bij het bestellen van drinken of het vragen naar extra bestek, moest het personeel veelvuldig gewenkt worden. Daardoor kregen we een beetje "het lastige gasten" gevoel, terwijl dit toch echt niet de bedoeling was. Een typerende omschrijving zou zijn: “Vriendelijk, maar niet dat beetje extra.”

Decor/sfeer
Van buiten ziet het pand er industrieel uit, gevestigd in een fabriekshal. Dit ziet er niet heel erg aantrekkelijk uit (bij onwetendheid zou u kiezen voor een andere eetgelegenheid). Binnen hangt er een gezellige en ongedwongen sfeer. Het restaurant is van ruime opzet, open keuken en prettige belichting en temperatuur. Helaas was het vrij gehorig, een goed gesprek was lastig. Ook zijn de stoelen vrij oncomfortabel om een lange tijd op te zitten. Daarentegen hebben ze wel lekkere loungebanken, maar daar is het vrij druk. De tafel was niet heel ruim, maar met passen en meten is dit ook op te lossen. Het restaurant doet hip aan, maar aan comfort mag er nog het een en ander aan bijgeschaafd worden.

Overall
Prima restaurant wat zich probeert te onderscheiden van andere aziatische restaurants, en dit qua sfeer en beschrijving van de gerechten op de kaart ook wel waar maakt, maar zodra de gerechten op tafel komen en gegeten worden valt dat verschil weg.

Gegeten op 4 april 2014

Argi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zaterdag 5 april hebben wij met en groep van 10 personen heerlijk gegeten bij Le:En. Iedereen was enthousiast over de gangen (groepsmenu). De setting is wat schreeuwerig en rumoerig. De bediening kan wel (veel) beter. Het gaat vooral wat chaotisch en ondoordacht. Toen wij om water vroegen (en kregen) waren er bv. geen schone glazen bij.
Voor het overige werd wel genoeg gevraagd of we wat wilde drinken.
De rekening was duidelijk maar voor het gebodene wellicht iets aan de hoge kant (€ 45,= p.p.) maar ja, dat is de Nederlandse horeca nu eenmaal. Al met al een 7½ en een adresje om te onthouden.

Gegeten op 5 april 2014

Kas Culinair
  • Recensies in de laatste twee jaar

Was weer even geleden, maar nog steeds lekker. Goede smaken, mooie balans met de spicy pepers en zeker geen saaie gerechten. Lamssate, Indiase Chaat salade, Thaise viskoekjes, rolletjes varkensvlees en BBQ-saus en rendang daging waren echt erg lekker. Matig waren de mango salade met gedroogd rundvlees (mango uit vriezer? en geen smaak) en de nyonya gamba's (niet veel smaak, goedkope soort gamba's). Locatie blijft mooi, je ziet elke keer weer wat nieuws en is gezellig (ook als het niet vol is). Bediening heeft wat meer 'finger-spitzen- gefuhl' nodig. Was prima, maar dat was het ook echt.
Al met al een goede avond en lekker gegeten. Tot snel maar weer!

Gegeten op 31 maart 2014

Marie-Donkers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met mijn man, dochters en partners heerlijk Aziatisch gegeten bij leen. Het restaurant lijkt of was ook een loods. Groot maar sfeervol ingericht, geen moment voelde het aan als een grote fabriekszaal. Het eten was voltreffelijk. Alle salades besteld uit verschillende landen als voorgerecht; als hoofdgerecht combinatie van slow en fastcooking met vis, vlees en vegetarische gerechten. ontzettend lekker door de combinatie van verschillende keukens en lekker om gezamenlijk te delen en eten. Nagerecht een punt van chocolademouse, aanrader! Wel erg machtig, een punt is prima voor 2 personen. Service was echter niet goed; zeer afstandelijk en weer snel weg voor je een vraag kunt stellen. de bediening is ook niet representatief gekleed maar met vrijetijdskleding wat een slordige en een niet-gastvrije indruk maakte. De keuken is wel ontzettend snel.

Gegeten op 28 februari 2014

JoepL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een doordeweekse avond bij LE:EN gegeten. Goede keuze want zelfs op een dinsdag avond is het hier gezellig druk. Zonder te reserveren. We waren welkom.

De ambiance is bijzonder te noemen, je moet er van houden. Ik vind het industriële van de locatie heel erg mooi. De combinatie met het Aziatische zie ik niet helemaal. Zeker ten opzichte van het vorige pand waar LE:EN gevestigd was. Door de grote hal lijkt het allemaal ook wat anoniem.

Het eten is goed. Kleine gerechtjes, sharing food. Samen delen als tapas. Goed concept en smaken zijn ook erg goed. Grote open keuken waardoor je mee kan kijken wat er daar gebeurt. Klein puntje; jammer dat ze dan in het zicht de naan-broden uit de verpakking halen (diegene die ook bij de supermarkt te koop is). Dit valt (mij) op.
Snelheid is prima en de gerechten zien er goed en smaakvol uit. Dit zijn ze gelukkig ook nog.

De bediening laat veel te wensen over. Lakse houding (wellicht bijpassend bij de industriële sfeer ?!), kleding verre van uniform en een ongeïnteresseerde benadering. Weinig persoonlijke interactie.
De snelheid van drankjes en gerechten brengen was verder prima. HElaas bleef het daar bij; ze brachten de spullen. Meer niet.
Punt.

Gegeten op 11 maart 2014

Rem85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs voor het eerst hier gegeten. We hadden een tafel gereserveerd om 19:30u en waren op tijd. Vervolgens hebben we 3 kwartier moeten wachten voor we uiteindelijk een tafel kregen. Enigszins belachelijk vond ik, maar het scheelde dat we geen haast hadden. Ik dacht in elk geval dat een reservering dit zou voorkomen.

Desondanks hebben we wel erg lekker gegeten. Diverse gerechtjes geprobeerd welke stuk voor stuk heerlijk waren. Eenmaal een bestelling geplaatst duurt het ook niet lang voor het op je tafel staat dus wat dat betreft nog een positief puntje over de bediening. Decor ook erg leuk! We zullen hier vast nog wel een keertje gaan eten, dan wel iets vroeger.

Gegeten op 18 februari 2014

EddieEde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een slechte service heeft men hier. Je zou denken dat je vier jonge mensen heel wat drankjes kan aanbieden, maar daar had men hier blijkbaar geen behoefte aan. Op een hele avond 3 drankjes 'aangeboden' krijgen lijkt me wat aan de krappe kant. Daarnaast duurde het, als de bestelling eenmaal opgenomen was, ook nog 5-10 minuten voordat de bestelling geserveerd werd. Zelfs het geven van de rekening duurde zo lang.

Het eten was verder prima, maar niet heel bijzonder of apart. Het waren geen culinaire hoogstandjes en zo werden ze ook niet gepresenteerd. Gewoon prima.

Het decor was wel erg leuk. Zo'n oud industrieel pand geeft echt sfeer aan het pand. Ook de kaarsjes die je buiten de weg leiden naar de ingang was erg leuk gedaan. Ook prettig is dat je gratis in de buurt kan parkeren, wat toch wel een uitzondering is zo dicht bij het centrum van Utrecht.

Gegeten op 22 januari 2014

jenk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond gegeten bij Le:en. Met 4 volwassenen en 4 kinderen.
Lekker al die kleine gerechtjes, lekkere smaken en leuk dat je zoveel verschillende dingen kunt proeven. Jammer dat er niet nog eens gevraagd werd of we nog wat wilden drinken. Voor kinderen vinden we dit geen aanrader. Er staat een kindermenu op de kaart maar de mini loempia's waren gevuld met zo goed als niets. De noedels zat geen smaak aan. De kerstomaatjes zaten er niet bij.... Onze kinderen vonden er bijna niets lekker van.
De bediening vonden we niet aardig. Erg vervelend dat ze zelfs een paar keer kwamen vragen of onze kinderen wat stiller konden zijn terwijl we om half 6 gereserveerd hadden. Het is geen sterrenresaurant ofzo!!!
Niets te spelen, geen kleurplaten aan tafel......
Voor ons niet voor herhaling vatbaar!

Erg jammer!

Gegeten op 28 december 2013

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!