Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van LE:EN in Utrecht - 1

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 14 11
  2. www.leen-restaurant.nl

nynkevk

Een zeer bijzondere ervaring. Helaas weinig positief. Wegens miscommunicatie in de bediening bleek de bestelling niet te zijn doorgegeven. Daarnaast was op de kaart aangegeven dat we alle gerechten al gehad hadden. Ook werd een aantal keer iets neergezet wat niet van ons was. Uiteindelijk had ik na drie uur in totaal twee gerechten op, mijn vriend vijf. En waren we 69 euro armer. Om vervolgens thuis een cracker te eten op je verjaardag vanwege de honger. Ja er zijn excuses aangeboden. En vervolgens werd er gezegd: tot ziens. Dacht het niet.

Gegeten op 22 november 2014

Andre-Marion

Lekker gegeten bijzondere gerechten. Lastig is wel het principe van bestellen. Bediening is goed snap niet wat andere daar meemaken maar is gewoon goed. Verder is de prijs kwaliteit verhouding te hoog voor wat je krijgt

gertvandenberg

Eten: mooi opgemaakte sushi, maar wel redelijk duur. Zwaar minpunt: er zat een grote haar op een van de gerechten.

Service: een voorbeeld hoe het niet hoort in de horeca, meer met jezelf dan met de gasten bezig zijn. Opsomming van hoe het fout ging: onze tafel was niet schoon en moest op ons verzoek schoongemaakt worden. Hierna lagen er nog steeds rijstkorrels op tafel.. Het opnemen van de bestelling duurde erg lang, ondanks dat er voldoende personeel was. Het leek ook wel of de dame in kwestie geen zin had om uit te leggen wat het concept was. Onze borden werden op elkaar gestapeld op tafel gekwakt en deze moesten we zelf goed leggen (ik heb gewacht tot de gerechten kwamen, maar er was inderdaad geen intentie om onze borden goed te leggen). Een van de gerechten had een grote haar erop. De bediening gaf ons niet het gevoel dat dit niet de bedoeling was. Nadat we besloten hadden dat we na een ronde er mee op hielden hebben een kwartier gewacht tot onze tafel afgeruimd zou worden. Dit gebeurde niet; overigens werd er ook niet gevraagd of we nog een bestelling wilden (ondanks dat er echt veel bediening rond liep). We zijn zelf dan ook maar opgestaan en naar de bar gegaan om te betalen. Hier kregen we nog wel excuses en werd het gerecht met de haar niet in rekening gebracht.

Decor: mooi industrieel design. Ik vermoed dat dit de hoofdreden is waarom mensen naar dit restaurant komen. Nadelen: slechte akoestiek (helemaal omdat er veel ouders met kleine kinderen waren) & koud.

Al met al: mooi restaurant en concept, maar met huidige personele invulling komen we hier niet meer terug.

Gegeten op 9 november 2014

ebool

Vorige week woensdag, 29-10-2014 at ik daar samen met een vriendin, we zouden naar de film en bestelden alleen de eerste 'tranch'. Vier schoteltjes, met het idee daarna nog wat te bestellen. We zijn blijven 'hangen' bij de eerste vier gerechten. Wat een heerlijke verfijnde smaken, met zorg klaargemaakt. Ook zonder vlees lukt dit Le:En, perfect. De film hebben we laten zitten, het eten nam ons in beslag. Het was een rustige avond wat ons verbaasde. De sfeer van het gebouw is aangenaam en mooi, stijgt uit boven het Utrechtse klimaat. De dame die ons bediende: aardig, aangenaam en rechtstreeks. Zonder fratsen. Iedereen die niet naar dit restaurant gaat, mist iets. Het is voor het eerst dat ik een recensie schrijf. En let op LE;EN, houd die verfijning van smaken en versheid vast, ook al loopt het storm!

Gegeten op 29 oktober 2014

sharp

Helaas geen Dahl soep meer op de kaart. De vervanger Thaise Laksa werd lauw geserveerd en een smaakte een beetje muf. Voor de rest waren de meeste gerechtjes oké tot erg lekker (Teriyaki zalmstick en Indonesische Saté Tempé).
Lijkt wel alsof het personeel het commentaar niet leest op Iens, dat geldt met name voor één van de dames waarvan het leek alsof ze geen plezier in haar werk had (kwam niet klantvriendelijk over).

Gegeten op 26 oktober 2014

NicolineP

Deze week hier weer eens gegeten. Erg fijn dat er ook buiten het centrum van Utrecht restaurants te vinden zijn. De 'garage' waar Leen in zit heeft een hippe, industriële look, die versterkt wordt door de loungebanken en grappig servies.
Het eten vind ik gemiddeld: smaak is oké (idd lekker pittig), maar de keuze is echt enorm afgenomen: jammer. Het idee van veel verschillende gerechtjes proeven is daardoor ingeperkt.
Wat helaas (weer) opviel was de ondermaatse service. Hoewel 'onze' dame in de bediening best aardig was, ging er echt (weer) vanalles mis: Het duurde onwijs lang voordat we een kaart kregen of er iemand vroeg wat we wilden drinken. Vervolgens duurde het ook weer te lang voordat ons drinken kwam (en kreeg alleen ik iets, het drankje van mijn partner was ze vergeten). De eerste gerechtjes kwamen toen prima op tijd, maar ons laatste gerecht liet maar op zich wachten. We wilden nog iets bij bestellen, maar hebben daar vanaf gezien omdat het echt veel te lang duurde allemaal. Uiteindelijk is de dame van de bediening het 2x gaan navragen en toen kwam ons gerecht ein-de-lijk en hebben we keurig ook allebei een drankje van het huis gekregen. Jammer dat we telkens zelf hebben moeten vragen waar ons eten bleef.
Ik ben nooit zo van het klagen, maar vind het echt jammer wat er bij Leen gebeurd is in de bediening... Hier komen wij niet snel terug.

Gegeten op 15 oktober 2014

mixer

Fantastische plek, heerlijke sfeer, leuk publiek. Geweldge bediening en overheerlijk gegeten. De keuze is niet heel groot maar dat zal de kwaliteit wel ten goede komen. Het lekkerste vond ik de aubergine salade uit sri lanka (goddelijk), de duivelshete kip die gelukkig niet zo héel erg heet was, en de viskoekjes en vooral de dop bij deze thaise viskoekjes. minpuntje was dat de salades heel erg koud waren. Zit nog lekker na te genieten van al het heerlijks.

Gegeten op 3 oktober 2014

Polonius

Wat een prachtige plek! Het was erg rustig en op deze zonnige dag bracht het mij in gedachten terug naar een plek in Thailand. Samen met een vriendin is de lunch buiten genoten (eerst op ontdekkingsreis door het gebouw gegaan; verrassend!). De gunstige factoren zullen mede bepalend zijn voor de beoordeling. Wat ik lees over de avonden e.d. is ver van mijn beleving. Ik heb dan ook geen vergelijk. Voor zover een zeer positieve ervaring. In ieder geval een aanrader om heerlijk te lunchen.

Gegeten op 3 september 2014

Noudtica1982

Ondanks dat het eten best ok was (alhoewel niet zo lekker als de beschrijvingen op de kaart doen vermoeden), was de bediening zo slecht dat dit het enige is waar ik iets over kwijt wil. Niet aan een tafel mogen zitten, die de hele avond leeg is gebleven. De bestelling die niet goed werd opgenomen. Eten dat door meerdere dames, met eenzelfde robotstem, wordt neergekwakt... Een voorbeeld van hoe het in de horeca niet hoort. Jammer, want Leen was altijd een gezellige tent waar met plezier werd gewerkt. Zonde!

Gegeten op 29 augustus 2014

SBU

Al jaren komen we bij Le:en, op de oude locatie aan de Westerkade en nu op Heuveloord. In de afgelopen jaren hebben we er echter steeds vaker een minder leuke avond. De grote keuze in kleine gerechtjes uit de beginjaren is enorm ingeperkt, de keuze is nu ronduit beperkt en er worden niet dusdanig vaak nieuwe gerechten aan de kaart toegevoegd dat je nog verrast wordt. De gerechtjes zijn lekker, maar de prijs-kwaliteit verhouding neemt wel af. De porties worden steeds kleiner ook.
Het personeel is al tijden ronduit onvriendelijk, ongeinteressseerd en lijkt vooral zo min mogelijk tijd aan de gasten te willen besteden.
Jarenlang was het personeel hier juist heel attent, heel vriendelijk, vrolijk en gastvrij, destijds een verademing vergeleken met de bediening in veel andere restaurants. Helaas is dat bij Le:en dus al tijden niet meer het geval.
Ook tegenover de kinderen is het personeel onvriendelijk, bijna geiirriteerd. Terwijl de ruimte genoeg mogelijkheden biedt om ouders met kinderen rustig te laten eten met voor de kindern gelegenheid om even te spelen, tekenen e.d. zonder dat andere bezoekers daar last vna hoeven te hebben. Vroeger kon dat, nu lijken kinderen niet meer welkom.

Kortom, na jarenlang genieten van een leuk restaurant vlakbij waar we met veel plezier kwamen, zoeken wij het voortaan liever elders.

Gegeten op 29 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.