Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van LE:EN in Utrecht - 1

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. 46% Duurzaam

riktenwolde

Voor een snelle kleine hap liepen we LE:EN binnen. We waren er vaker geweest en wisten dat we er lekker kleine hapjes konden eten. Het eten was zoals vanouds erg lekker. Er wordt bijv. geen concessie gedaan in pittigheid voor de NL markt, wat ik zelf goed vind!
Wat ons dit keer erg tegenviel was de bediening. Daarom dit keer geen fooi gegeven. Het begon met het avondzonnetje. Daar wilden we graag in zitten, maar buiten mochten we niet eten. Vervolgens een tafel gezocht, maar niemand kwam op ons af, dus uiteindelijk zelf maar ergens gaan zitten. We moesten erg lang wachten voordat we uberhaupt drinken konden bestellen, daarna kwam uiteindelijk het verkeerde drinken (2 kleine flesjes bronwater, ipv 1 gezamenlijke grote). Omdat water water is en we niet onnodig moeilijk wilden doen, niets van gezegd.
Vervolgens het eten besteld, maar je voelt geen enkele oprechte klantvriendelijkheid. Het eten kwam snel en was, zoals gezegd, goed. Maar er zijn bepaalde 'loopjongens' die alleen snel-snel het eten komen brengen waardoor je niet het moment krijgt dat de bediening vraagt of ze je nog ergens mee kunnen helpen. Zo gebeurde het dus dat we geen rijst meer hadden en nog 1 gerecht kregen. De loopjongen kun je niets vragen. Na lang wuiven komt er iemand langs en vraag je of je "snel" nog wat rijst kunt krijgen anders wordt het eten koud. Antwoord: "vast wel" en ze besteld via het digitale systeem en gaat weer bij de bar staan. Geen enkele extra moeite wordt gedaan. Waardoor het eten dus koud wordt en je tussendoor voor je uit zit te staren. En er wordt al helemaal niet tussendoor gevraagd of je nog iets wil drinken o.i.d., hoewel de glazen allang leeg waren.

Zo jammer voor LE:EN dit. Motiveer je personeel en vertel ze hoe het hoort!

Gegeten op 16 augustus 2014

Ilja73

Afgelopen week gegeten met vrienden. Helemaal top! Leuke en vlotte bediening. Heerlijke cocktails en lekkere gerechtjes in een mooie industriële zaak.

Gegeten op 7 augustus 2014

LvdM

Jarenlang was Leen ons favoriete restaurant. Maar dit is waarschijnlijk de laatste keer voor ons. De plek, aankleding en lokatie zijn top. Het is alleen jammer dat de akoestiek erg slecht is, zoveel lawaai is erg onrustig. Het eten is en blijft heel lekker. De reden dat we niet meer gaan komen is de prijs kwaliteit verhouding. De porties zijn wel erg klein en ook nog duurder geworden. Maar vooral de bediening! Vroeger was iedereen in de bediening aardig, relaxed & behulpzaam en dat is nu helaas echt anders. We werden op een veel te vroeg tijdstip de zaak uitgekeken, er werd heel nadrukkelijk opgeruimd terwijl er nog veel mensen in het restaurant zaten. Er ging veel mis met de bestellingen en de rekening. Een deel van het personeel is helaas onaardig en chagrijnig. We vinden het echt heel jammer dat zo'n tof restaurant dat niet te vergelijken is met een ander restaurant in Utrecht in de laatste jaren zoveel minder leuk is geworden. En dan vooral door het slechte personeel in de bediening.

Gegeten op 6 augustus 2014

Kas Culinair

Maar weer eens naar Leen, lekker weer, garagedeuren stonden open waardoor er een prettig briesje naar binnen kwam. Blijft een mooie plek!
Eten blijft ook lekker (oa salade groene asperges, rol met garnalen, viskoekjes, fijne noedelsalade met rauwe zalm, pittige kip (pittig is dan ook echt pittig)).
Bediening mag wat vrolijker en attenter zijn, doen gewoon hun werk maar gastvrij zijn is in mijn ogen een tikkeltje anders.
Maar eerlijk is eerlijk - wederom prima en blijf graag terugkomen.

Gegeten op 2 juli 2014

karin161

Al jaren komen we bij Leen en altijd eten we daar voortreffelijk. LEEN is een prima plek om even doordeweeks of in het weekend te relaxen en te genieten van lekkere aziatische / fusion tapas. De service is prima en attent in combinatie met een lekkere ongewongen sfeer .

Gegeten op 30 juni 2014

Trudievdbilt

Vorige week bij LE:EN wezen eten met vriendinnen en wij vonden het echt geweldig! Wat een bijzondere locatie en geweldig pand en inrichting! En dat in Utrecht. Dacht even in Berlijn of New York te zijn. Het concept is ook nog eens leuk want je bestelt allemaal verschillende kleine Aziatische gerechtjes en deze kun je samen delen en het is ook nog eens heel erg lekker. Allemaal verrassende smaken. Lekkere cocktail erbij. Wij hebben echt een top avond gehad! Echt een aanrader.

Gegeten op 26 juni 2014

ariknativ

Als je in Utrecht lekker wilt eten, niet te veel wilt betalen, en ook nog wilt genieten van een stoere en gezellige ambiance, ga je naar Le:en.
De verrassende exotische gerechten uit Japan, Korea, Vietnam, Maleisië en China worden voortreffelijk klaargemaakt en opgediend in een voormalig industrieel fabrieksgebouw vol met graffiti. Daarbij maakte de zeer efficiënte, correcte en vriendelijke bediening ons bezoek bijzonder aangenaam.
Hier wil je vaker komen!

Gegeten op 27 juni 2014

janine1

Wat is er gebeurd bij LE:EN? Ik kwam hier altijd met plezier maar denk dat dit laatste keer was.
De nieuwe menukaart stond vol met nieuwe gerechten maar deze waren niet erg lekker. Viskoekjes te vet, soep ondefinieerbaar. Eten kwam ook willekeurig binnen en de rijst werd geserveerd toen we alles al hadden. Heel jammer!
De bediening was ronduit slecht: brood werd niet gebracht, ze vergaten de rijst en ander gerecht kregen we dubbel. Ook kregen we soep tegelijk met 2 warme gerechten. Niet handig dus.
Waar is de oude LE:EN?????

Gegeten op 26 juni 2014

Benjamin2008

Eergisteren met een collega en directeur gegeten bij LE:EN. Het personeel was van meet af aan ronduit onbeschoft. Ik kwam om 17.20 binnen met de vraag of ze al open waren omdat ik van onze secretaresse had begrepen dat het restaurant 17.30 uur open zou zijn. De eerste reactie van het meisje achter de bar: "Dat zie je toch! Er zitten hier al mensen." Geen lachje, niets, bloedserieus. Geïrriteerd zelfs. Hierop antwoordde ik dat de openingstijd van mn secretaresse had vernomen. Volgens het meisje dat zij dat beter moeten checken! Vervolgens vroeg of ik even buiten kon zitten. Dat mocht. Buiten waren de stoeltjes nat, dus weer naar binnen. Aan de bar aangekomen vroeg ik aan hetzelfde meisje welke biertjes ze op de tap had, waarop ze wederom geïrriteerd antwoordde: "Dat zie je toch?". Ik vind het knap van me dat ik niet ben ontploft op dat moment. Dit was niet alles echter. Toen ik vroeg of ze bitterballen had, antwoordde ze: "We zijn een Aziatisch restaurant". Omdat het mn eerste keer bij LE:EN was, wist ik dat niet. Hierop vroeg ik of ze viskoekjes had, waarop geen antwoord kwam. Vervolgens nog een keer. En nog een keer. Uiteindelijk werd er een kaart onder mn neus geschoven met de gerechten die op dat moment geserveerd werden. En warempel, daar zaten viskoekjes bij. Dus de bestelling weer gedaan, en toen kwam het aan. Slechtste horeca ervaring ooit! Een dikke 1 is hier op zn plaats.

Gegeten op 20 juni 2014

Wrool

Gisteren met een vriendin bij Le:en gegeten.
Het personeel had er duidelijk geen zin in om te werken, op de eerste WK wedstrijd voor Nederland.
Ze kwamen chagrijnig over en uit de hoogte. De hapjes die wij bestelden kwamen zowel koud als warm allemaal tegelijk. Er werd eerst een foutje gemaakt door het op de tafel naast ons te serveren maar datzelfde werd daarna lacherig bij ons neergezet. Zo kregen wij dan weer hapjes die voor onze andere buurmannen bedoeld was... En zo ging dat maar door.
Toen mijn tafelgenoot per ongeluk het rijst kommetje op tafel omgooide werd daar geërgerd op gereageerd. En de woorden ' wat een troep' gemompeld..
Het eten was verder best lekker, maar behoorlijk prijzig. 50,- pp.
Bij het afrekenen (rekening gedeeld en bij de helft met de pin) reageerde de serveerster met welk bedrag willen jullie ervan maken. Met andere woorden hoe hoog wordt de fooi....
Le:en; zorg voor fatsoenlijk personeel, want dit kan echt niet...
Ik heb een 2 gescoord omdat nog net wel uitserveerde maar daarmee is ook alles gezegd.
Onbehoorlijk!!!!'

Gegeten op 13 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.