• foto's van LE:EN in Utrecht - 1

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 14 11
  2. www.leen-restaurant.nl

BaFo

We waren nog nooit op de nieuwe locatie van Leen geweest. De erg vriendelijke en attente serveerster vertelde dat ze al vier jaar in Rotsoord zitten. Daar schrokken we van. Waar blijft de tijd ;-). De nieuwe locatie heeft het eten goed gedaan. We hebben verschillende kleine gerechten besteld. Ze waren stuk voor stuk smaakvol en goed bereid. Wij vonden de oude locatie niet zo prettig omdat de afzuiging erg slecht was. In het restaurant hing een te sterke etensgeur waardoor het eten minder smaakvol was. Toen de deuren op de nieuwe locatie openstond was er niets aan de hand. Maar toen de deuren eenmaal dichtgingen bleek ook hier de afzuiging slecht. De kleren konden na thuiskomst meteen de was in. Dit vinden wij echt een minpunt. Tweede minpuntje was de bediening. Er kwamen verschillende medewerkers aan onze tafel. De serveerster waar ik het eerder over had was een toonbeeld van hoe het moet: gastvrij, attent en sympathiek. Helaas waren niet al haar collega's zo attent. De jongen die het eten kwam brengen liet telkens de vuile borden staan en gaf het eten aan. Omdat er geen plaats meer was op de tafel zijn we de vieze borden maar op de grond gaat zetten. Voor het eten en de inrichting (graffiti, industrieel en luie banken) komen we graag terug. Maar dan wel in de zomer zodat de deuren open kunnen.

Gegeten op 10 april 2015

Cathajo

Leuk restaurant voor als je op zoek bent naar iets anders, ideaal voor een date bijvoorbeeld.
Leuke gerechten, creatief maar niet heel bijzonder of uitmuntend.

Bediening liet ons vaak lang wachten, met moeite kregen we de aandacht van de serveerster. Men kan hier en daar nog wat horeca tips gebruiken, komen nu over als ongeschoolde bijbaantjes. We werden op de avond door 3 verschillende medewerkers bediend.

Conclusie; leuk, geen spijt van, redelijke prijs/kwaliteit, maar zou er niet snel weer heen gaan. Daarvoor zijn er genoeg andere restaurants die minstens net zo goed of beter zijn.

Palde

Groot, ruim opgezet restaurant in voormalige bedrijfsruimte. Trendy industrieel, fraai ingericht. Op de kaart gerechten uit de Oosterse keuken waarvan je er per persoon een aantal kiest en met elkaar deelt, conform de eetgewoonten in Azië. Het aanbod is zeer gevarieerd. Wij aten onder meer gefrituurde sprinkhaan op sushirijst met chili, sesam, zeewier, preischeuten en wasabi mayonaise. Daarnaast rendang van kippendijen, laksa met gebakken gamba, gebraden rosbief, stukjes lamsbout en nog veel meer. Prima prijs / kwaliteitverhouding.

Gegeten op 7 februari 2015

Hotten

Eten in een voormalig autobedrijf, sfeervol in de garage, prachtige plek. Net buiten de Tolsteegbrug, makkelijk te bereiken. Bediening zeer vriendelijk en sociaal. Lekkere hapjes, Thaise mini menuutjes. Voldoende keus, vlees, vis en vegetarisch. Eten en daarna launchen in diepe banken en de huiskat lokken.
Als je smaakvol, pittig en ongecompliceerd wilt eten is dit een prima plek. Bestel een oosters biertje erbij en start met de kroepoek dip.

Gegeten op 28 maart 2015

Ricardo

Leuk restaurantje buiten het centrum van utrecht, prima en vlotte bediening.

Lekkere gerechtjes en drankjes, die net even anders zijn dan bij andere (ze hebben bijvoorbeeld sprinkhaan op het menu!) de prijzen vind ik persoonlijk iets te veel van het goede voor de porties die je krijgt. je proeft wel duidelijk dat er na gedacht is over de ingrediënten en gerechtjes, maar toch mogen de prijzen wat mij betreft wel ietsjes lager (of de porties iets groter)

enige minpuntje vond ik dat toen wij naar buiten gingen na het eten, onze kleding ontzettend naar de keuken (frituur) roken. Dit ondanks dat wij best wel een stuk van de (open) keuken af zaten.

Mocht je na een etentje een afspraak hebben of naar de bioscoop gaan dan is dit niet zo prettig, dus wellicht als tip (een sterkere afzuig kap boven de keuken hangen, of beter ventileren)

verder een prima tentje waar ik zeker terug kom om wat te proeven wat we deze keer niet genomen hadden.

Gegeten op 20 maart 2015

randyeichhorn

Wat moet je anders doen met een leegstaande industriële hal dan er een hip restaurant van maken met heerlijke ontspanplekken. De kaart is een beetje beperkt, maar het concept sprak ons wel erg aan. Alles echt heel vers, geen haast en gewoon erg lekker. De groene curry en viskoekjes waren echt ontzettend lekker!

De bediening was vlot, netjes, klantgericht. Niets op aan te merken, gewoon lekker ontspannen, geen in-je-nek-hijgen als je glas leeg begon te raken. Erg prettige sfeer.

Gegeten op 13 maart 2015

agirlcallednina

Prima tent voor hapje eten met vriendinnen als het niet zo zeer om het eten gaat. Leuke kaart, toffe entourage. Uitvoering was medium en de rekening uiteindelijk onverwacht hoog maar dat is omdat we ongemerkt een extra fles hadden gedronken :-)

kim28

We hebben echt heerlijk gegeten bij LE:EN. Het is een super leuke locatie met een hele gave inrichting. Ondanks dat het een groot restaurant is hangt er een gezellige en intieme sfeer.
Het is was heel bijzonder en alle gerechten waren mooi opgediend op een leuk servies. Het klopt gewoon allemaal! De bediening was super. Probeer vooral de pruimen sake, die smaakt heel goed bij de cheesecake! De ober wist ook erg leuk te vertellen over dit drankje.

LE:EN is zeker een aanrader!

martine85

Ik heb hier echt heerlijk gegeten. Bediening dacht mee en was alert en attent.
Je moet wel van pittig eten houden.
Dit was mijn eerste bezoek maar absoluut niet het laatste

Smaakmerel

Super eten! Verrassende kaart met veel, voor mij onbekende, gerechten welke goed bevallen. Ook de garnering bij de gerechten is bijna net zo bijzonder als de hapjes zelf.
Ook het decor klopt helemaal, vooral het achterste deel van het restaurant ziet er gezellig uit en het voorste gedeelte wat kouder.
De bediening denkt goed mee. Toch lijkt het bij sommigen niet van harte te gaan, wat enthousiasme en een lach zou sieren.

Gegeten op 28 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.