a TripAdvisor company

foto's van LE:EN in Utrecht - 1 foto's van LE:EN in Utrecht - 2 foto's van LE:EN in Utrecht - 3 foto's van LE:EN in Utrecht - 4 foto's van LE:EN in Utrecht - 5 foto's van LE:EN in Utrecht - 6 foto's van LE:EN in Utrecht - 7 foto's van LE:EN in Utrecht - 8 foto's van LE:EN in Utrecht - 9 foto's van LE:EN in Utrecht - 10 foto's van LE:EN in Utrecht - 11 foto's van LE:EN in Utrecht - 12

LE:EN

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 14 11
  2. www.leen-restaurant.nl

ariesafarie

Trendy is LEEN zeker, geweldig wat je met zo'n oude fabriekshal kan doen. Als je van de authentieke Aziatische smaak houdt, moet je hier niet zijn. Maar wordt wel met smaak bereid. Heerlijk om op de banken te loungen en van een hapje en wijntje te genieten. Snelle, jonge en vakkundige bediening...en vrij parkeren, soms ben je in Utrecht meer geld kwijt aan het parkeren dan aan een drankje

Marieke_S

Super lekker gegeten! Alle gerechtjes goed op smaak en heerlijke smaken. Ook met mijn glutenvrije dieet werd heel goed rekening gehouden. Bediening mocht soms iets sneller zijn, maar waren erg vriendelijk. Inrichting niet zo mijn smaak.

JurRex

Trendy en sfeervolle plek, naast de voormalige Pastoe fabriek.. Eten is prima, soms te sterk (scherp) van smaak. Tapas stijl van hapjes (sushi) die samengesteld een redelijke combinatie maken voor een etentje. Service is prima, jonge vriendelijke bediening.....buiten en binnen plek genoeg..

Gegeten op 30 juni 2016

Fleurmadelief

Een fantastische avond gehad met heerlijk eten. Supersalades met oa avocado/ mango en een met Chinese kool/ wakame en zoete aardappel als koude gerechten. Daarna een heerlijke steak sushi en gegrilde zalm teryaki.
Allemaal heerlijk gekruid en bijzonder van smaak.
Deserts met brownie en cardamomijs en lycheesorbetijs. Ook heerlijk.
De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam en kwam regelmatig vragen of we nog wensen hadden.mEr zat genoeg tijd tussen de gerechten om bij te kunnen kletsen. We dronken een heerlijke rode wijn. Kortom een super gezellige en smaakvolle avond. De salades sprongen er deze keer echt uit. Toprestaurant!

Justinho

Het eten in deze tent is echt verschrikkelijk. Hapjes hebben geen smaak. Gerechten en ingrediënten passen totaal niet bij elkaar, echt een rommeltje. De keuken is open, maar er straalt totaal geen passie en ambitie uit. Bruist niet, geen dynamiek, echt een bedompte bedoening. De bediening was vriendelijk, maar niet professioneel. Werd steeds tegen me aan gestoten tijdens het bedienen, langzaam, stonden lekker samen te kletsen, 30 minuten wachten tussen de hapjes door. Na 4 uur hadden we nog steeds een lege maag. Het is een poging tot een hippe fusionkeuken, maar het is eerder een parodie hierop. Dat reageerders hier 8 en 9's voor geven is mij werkelijk een raadsel. Ik heb misschien teveel en te vaak authentiek Aziatisch gegeten, maar dit is echt het dieptepunt. Met stip de meest slechte en bizarre ervaring in een Nederlandse eetgelegenheid die ik ooit heb meegemaakt. Mijn vrienden en ik hebben op een gegeven moeten lachen zo slecht was het, bijna surrealistisch slecht. Echt een tent om te vermijden. Bij thuiskomst kon ik aan mijn vrouw bijna niet omschreven hoe bizar slecht het was en ik had achteraf liever thuis meegegeten.

ejdj

Was al lange tijd erg benieuwd naar LE:EN. Het restaurant ziet er prachtig uit van binnen, leuke sfeer. Ook het eten was erg lekker. Vooral de steak sushi en avocado mango salade waren voortreffelijk. De bediening was erg vriendelijk, alleen niet heel vlot. Je kan wel lekker lang tafelen. Ik kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 12 juni 2016

lauwy

Heerlijk eten, goede service en leuke sfeer! Allemaal kleine gerechtjes in Aziatische style. De kokos dip vij het voorgerecht was verukkelijk! Zeer zeker de moeite waardt om nog eens terug te gaan

Gegeten op 5 mei 2016

magda21

Op een totaal onverwacht plekje, met een uitzicht van drie keer niets (sorry HKU!), heeft een groepje jonge enthousiastelingen iets heel bijzonders weten neer te zetten.
Een kluwe gezelligheid die door die quasi afstandelijke industriële omgeving juist alleen maar extra aanzuigende en onderling hechtende kracht uitademt. Levendig en ontspannend tegelijkertijd; de gasten communiceren net zo makkelijk met het personeel als met de voor hen onbekende gasten van twee tafeltjes of banken verder..;)..

Een verrassend uitgebreid en verleidelijk menu veroorzaakte een kleine discussie aan onze tafel. De bediening had hier al duidelijk ervaring mee, dus het werd ons aangeraden om er steeds drie verschillende (voor)gerechten te bestellen en die met elkaar te delen. Het was een geweldig idee. Wij hebben met elkaar minstens 12 verschillende gerechtjes gegeten! En geloof me, het eten, de wijn, het was voortreffelijk. Er is goed nagedacht over de combinaties van smaken, geuren en texturen van afzonderlijke gerechten. LE:EN weet je te verrassen zelfs met zoiets voorspelbaar als bread&dips (niet overslaan!). Absolute toppers: broccoli-salade, mosselen met kokkels en de gamba’s met de oestersaus.. Wij hebben de kok gecomplimenteerd met zijn verfijnde keuken; hij waardeerde het en vertelde trots (terecht!), dat hij zijn keukenpersoneel zelf heeft uitgezocht. Hij kwam net zo betrokken en kundig over als onze gastvrouw van die avond – Simone. Het is een heel goed teken als het personeel zichtbaar meeleeft met alles wat in zo’n restaurant aan de werkzaamheden en verantwoordelijkheden de revue passeert.
P.S. TattooSanitery... ook zeer passend bij de sfeer;-)..

Gegeten op 31 mei 2016

EwaMarysia

Met grote vergenoegdheid hebben wij verleden week gedineerd bij restaurant LE:EN. Het was absoluut de moeite waard.
Restaurant LE:EN is gelegen in het Utrechtse Ruigoord, waar niet wordt teruggedeinsd voor het pittoreske.
Terwijl wij het industriële pand in ogenschouw namen, besloten wij plaats te nemen op het zonovergoten terras.
Wij werden bediend door Simone. In de bediening zwichten velen voor de verleiding hun rol te overdrijven. Maar de bescheiden suggesties van Simone waren werkelijk voortreffelijk. We konden niet weten welk heerlijk genot ons ten deel viel. Om concreet te zijn: de gamba's, sojabonen en broccolisalade zijn vermeldenswaardig.
We hebben ronduit fenomenaal gegeten en vertrokken veel later naar huis dan ons gewoon was.
Wij hechten eraan te zeggen dat restaurant LE:EN een restaurant is van eerbiedwaardig voorkomen. Wij weten dat dit heel, heel hoogdravend is geschreven. Maar op ons woord dan eer, dat dit naar waarheid gerecenseerd is.
Een weddenschap, dat wij eerlijk zijn.

Gegeten op 3 juni 2016

SlagboomB

Samen met mijn vriendin op de bonnefooi op een druilerige woensdagavond binnen gelopen om een hapje te eten. Onze stemming verbeterde direct vanwege het fijne en hartelijke personeel en de lekkere cocktails (aanrader).
Het eten bestaat uit kleinere gerechten en is zeer smaakvol en krachtig van smaak in het algemeen, erg lekker en veel gegeten voor een leuke prijs.
Hier komen we zeker vaker terug!!

Gegeten op 11 mei 2016

Schrijf zelf een recensie over LE:EN in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over LE:EN. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.