• foto's van La Cucina Italiana in Breda - 1

Toon telefoonnummer 076 561 77 65

• 7.9 10 20

• 8.0

• 7.8

La Cucina Italiana doet mee!

Reserveer nu!

Net dat beetje meer

Net even wat anders dan het standaard Italiaanse restaurant; La Cucina Italiana geeft je net dat beetje meer. De gerechten, de wijnen, de sfeer, alles nodigt uit om een avond lekker lang te tafelen. De bediening is zeer vakbekwaam en kan je alles vertellen over de producten die de keukenbrigade gebruikt.

Joostenliselot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag gedineerd bij la cuchina. Niet voor het eerst, maar voorlopig wel even voor het laatst. We namen beiden enkel een hoofd en nagerecht, omdat we geen overdreven grote trek hadden. Beiden de filetto genomen, het duurste hoofdgerecht van 31,50 (tournedos). Cuisson van de tournedos was uitstekend (medium besteld). Wel wat klein van stuk voor een redelijk forse prijs vonden wij. Er had net wat meer kruiden en saus op gemogen, maar dat is wellicht een kwestie van smaak.

Ook was ons een garnituur beloofd bij het hoofdgerecht van groenten en gebakken aardappeltjes. We waren in de veronderstelling dat we hier nog even op moesten wachten, maar na enige navraag bleek deze garnituur al op ons bord te liggen. Dit lag onder de tournedos en was dermate weinig dat wij hierover enigszins verbaasd waren. Bij navraag werd er met enig gemor wel wat extra aardappel bijgebakken, maar de goede sfeer was er voor ons inmiddels wel af. Er werd ons een blik aangemeten alsof wij vreemdsoortig grote en gulzige eters zouden zijn (dat zijn wij niet, maar al waren we het wel....). Het nagerecht was wat simpel en met een te veel aan een soort van suikerstroop. Wat onrustig aan de tanden, ook wat weinig, te bescheiden en niet bijzonder.

Na afloop hebben we aangegeven dat we het hoofdgerecht niet voldoende vonden in relatie tot de prijs. De reactie "O, u bent de eerste van wie ik dit hoor, tja tournedos is duur he...." was voor ons dermate klantonvriendelijk en tenenkrommend dat we een verdere discussie maar achterwege hebben gelaten. Jammer, we zijn hier eerder geweest, met andere gerechten en andere bediening, en toen was onze ervaring wel positief.

Gegeten op 25 maart 2014

JetNet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een gezellig plekje is dit !
Wij waren hier voor een uitgebreide culinaire ervaring van de spijskaart.
Derhalve uitgepakt met een voorgerecht, hoofdgerech, nagerecht, halve fles wijn p.p en koffie met een likeurtje om het af te sluiten.
Dat kwam neer op €70 p.p. en dat vonden wij een nette prijs voor een prima avond.
Eten was uitstekend op smaak, de kaart is zeer divers en de bediening kordaat.

Gegeten op 3 januari 2014

Alberto03
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al jaren kom ik bij dit gezellige restaurant. Verleden week met een zakelijk gezelschap geboekt en wederom voortreffelijk! Prachtig gevulde fossiel, geweldige zeebaars, zo ' eenvoudig ' maar zo puur en lekker van smaak. Voor de andere gasten was het ook een heerlijk diner, zodat de door mij geschetste verwachtingen uitkwammen! Top!

amarkhan
  • Recensies in de laatste twee jaar

After a day of hiking last week, sit and eat here. Already have a delicious pasta and excellent pizza made ??now, but once started with a plate of pasta pieces together and then chose a meat dish. It all tasted excellent. For me wonderfully succulent rack of lamb and my wife had a delicious spicy pork along with a nice bottle of Chianti. The quality of the food has always been more than fine. Also, the price ratio to mention. Well

Gegeten op 5 november 2013

esthervk9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant voelt als een gezellige huiskamer. Door de ruime opstelling geen idee van de aanwezigheid van anderen terwijl het vol bleek te zitten. De bediening had alles goed in de gaten en steeds op tijd aanwezig. Zeer net en professioneel en aardig.
Het eten zag er erg mooi uit en smaakte verfijnd en heerlijk. Voor herhaling vatbaar en zeker aan te raden !

Gegeten op 6 oktober 2013

dinsdag
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was een geweldige avond wat kan die man koken. Echt een aanrader. Voorgerecht risotto met eendenborst en een heerlijke saus. Hoofdgerecht een heerlijk vleesgerecht kalsmedaillons ook voortreffelijk. Toetje de bekende semifreddo. Het interieur is wat druk zonde van dit behang.

Gegeten op 3 oktober 2013

sandra113
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was lekker. Bediening goed, veel kennis van zaken en wij zijn uitstekend verzorgd. Het lekkerste gerecht vond ik de risotto met eendenborst.

Gegeten op 30 september 2013

sakko
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is niet bepaald de eerste keer dat we hier gaan eten (en het zal ook niet de laatste keer zijn). Een Italiaans restaurant met een Franse chef-kok. Menukaart met veel variatie van eenvoudige pizza's en afhaalgerechten tot de meer verfijnde gerechten. Geen menu's of gerechten van de dag/week op het schoolbord dit weekend, jammer. We hebben heerlijk gegeten, maar het was niet echt spectaculair lekker of speciaal. De bediening was echter top, niets was teveel moeite. De ambiance wellicht wat onrustig met veel afhalers en gezinnen en groepen, maar dit gemeleerde gezelschap zorgde ook voor de nodige gezelligheid. Tot een volgende keer dus.

Gegeten op 14 september 2013

RotterdamErik
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren voor de eerste keer bij La Cucina gegeten in het kader van de restaurantweek. Driegangen menu met een extra gang en een bijpassend 4 gangen wijnarrangement. 1e gang was Vitello Tonato: lekker, maar wel wat te gemakkelijk. Volgens mij serveert elke amateurkok dit gerecht als hij/zij een Italiaanse avond organiseert. Smaak was lekker. Er werd een witte wijn bij geserveerd. Dit was een lekkere combinatie. 2e gang was een tussengerecht; pasta met paddestoelen en truffelolie. Een erg lekker gerecht. Hierbij werd een (rode) valpolicella geserveerd. Een lekkere wijn, maar wel een zwaardere wijn voor redelijk vroeg in het menu. De 3e gang was dorade met een witte wijn geserveerd. Dit was niet een zwaardere wijn dan de valpolicella bij de 2e gang en daardoor wel een wonderlijke volgorde. Dorade was heerlijk! Vervolgens gang 4 was een combinatie van Cannoli met ijs en aardbeiensap etc. Lekker, maar niet bijzonder. Hierbij werd een rode mouserende wijn geserveerd. Dit was een goede combinatie. Persoonlijk houd ik niet zo van dit soort desserts, maar het was wel een goede combinatie.
Het was een leuk menu, maar misschien wat te gemakkelijk. Ik hoop dat de volgende keer er voor meer creatieve gerechten gekozen wordt. Volgens mij is de bedoeling van de restaurantweek om mensen zo te verassen dat zij vaker buiten de restaurantweek ook komen. Dit is nog niet echt gebeurd.

Gegeten op 23 augustus 2013

RuudM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie locatie en een prima sfeer doen vermoeden dat de keuken op hetzelfde niveau ligt maar helaas was dat niet zo. De gerechten waren prima maar niet bijzonder. Vis was iets te doorbakken en ook de grootte van de porties (gelijke gerechten) waren nogal verschillend. De smaak bleef vaak op de achtergrond, alleen bij de bospaddestoelen was deze prima. Bediening was dik in orde.

Gegeten op 29 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over La Cucina Italiana in Breda

Schrijf hieronder je recensie over La Cucina Italiana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!