Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Oortjeshekken

1. Hollands

Oortjeshekken

1. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 024 663 12 88

robdor

Zelfs op een druilerige dag is de huiskamersfeer uniek. Rijp en groen eet en drinkt in opgewekte rust in het zeer goed bezette etablissement.
Onze brunch is uitgebreid. De gebonden tomatensoep is uitstekend - romig en smakelijk. Onze alles op een bord maaltijd ziet er wat rommelig uit. Fruit, tomaat, komkommer, diverse soorten brood, een handvol noten & rozijnen en het yoghurt/vruchtensaus/(veel)slagroom dessert maken een overladen indruk. De apart geserveerde boter, Hollandse kaas, schinken en jam lijken instant. De koffie komt uit snelfilter apparatuur en wordt in thermoskan geserveerd; verschraald en enigszins verzuurd. De witte wijn is droog, goed op temperatuur en komt netjes in een koeler. Tafelwater wordt ongevraagd geplaatst en bijgevuld. De bediening is efficiënt en vriendelijk.

Gegeten op 5 oktober 2014

gaby14

Prachtige plek in een even prachtig gebied. We logeerden een paar dagen in de onmiddellijke nabijheid in een bed & breakfast, dus hadden half het plan om er zeker een paar keer te eten.
Wat allereerst opviel toen we het terras opkwamen, was dat er opvallend veel en wat ouder personeel rondliep; ruime twintigers en geen scholieren en studentjes.
Deste verbazender dat het zelfbediening was en dat je geacht werd zelf je tafel af te ruimen. Was zeker te duur om door personeel te laten doen.
Ook de bediening aan de afhaalbar was chaotisch en ongeorganiseerd.
Dan het eten. Best een veelbelovende kaart met verrassend klinkende gerechten. In de praktijk vlak, smakeloos en ongeïnteresseerd.
Als je langs komt fietsen moet je er zeker een kop koffie drinken want het is een prachtige plek.
Verder zou ik het links resp. rechts laten liggen. Helaas is er verder niet veel in de buurt, dus het zal ze waarschijnlijk " aan de dijk roesten"; de klanten komen toch wel.
Het lijkt me alleen persoonlijk leuker om het op een gastvrije manier te doen.

Gegeten op 2 augustus 2014

In de gemoedelijke ambiance van dit huiskamer-hotel-café-restaurant kan je heerlijk eten. Sommige gerechten hebben een Marokkaanse inslag, andere een Oosterse, en weer andere doen meer aan de Franse keuken denken. In de voor- en hoofdgerechten komen ook vegetarische gerechten voor. De borden zijn met zorg opgemaakt. Gebakken aardappeltjes kunnen gratis bijbesteld worden. Een aanrader! Het personeel is attent en vriendelijk en een deel van de bediening werkt er al vele jaren. Je kunt hier ook heerlijk ontbijten of lunchen. Het ontbijt bestaat uit en prachtig opgemaakt bord met diverse soorten brood, noten, fruit en verschillende soorten beleg. Voor de lunch zijn er onder andere heerlijke broodjes. Een overnachting is overigens ook de moeite waard. De omgeving is geweldig, je zit in de Ooijpolder vlakbij de Waal en 6 km verder zit je in de beboste heuvels bij Beek-Ubbergen.

Gegeten op 19 april 2014

PeerkeF

Onlangs met vrienden op dinsdagdag hier genoten van de Oortjeshekken-lunch. We waren wat aan de late kant, maar dat gaf geen enkel probleem. Vooraf een lekkere maar wat flauwe bloemkoolsoep, daarna voor ieder een groot bord met diverse broodjes, beschuitje met brie en veel vers fruit. Daarbij schaal met kaas en vleeswaren en zoet beleg. Prima koffie en thee. Als dessert vruchtenyoghurt met slagroom en mango. Beleg en koffie/thee konden eventueel bijbesteld worden, maar er was van alles ruim voldoende. Zoals gebruikelijk zat het restaurant nagenoeg vol, en was door het mooie weer het terras ook al redelijk bezet. Dat alles droeg al vroeg in het voorjaar bij aan een lekker vakantiegevoel, en maakte van onze lunch een heel plezierige ervaring.

Gegeten op 25 maart 2014

Dekkerkerk

Met een gezelschap 2 dagen doorgebracht in Oortjeshekken. Wat bij aankomst direct opvalt is de schitterende ligging in de waarden rond Nijmegen en de sfeervolle uitstraling van de oude "herberg". Je wordt bijzonder gastvrij ontvangen en ze doen hun uiterste best om alles naar het zin te maken.

De menukaart is zelfs voor een frequente restaurantbezoeker erg aantrekkelijk en gelukkig zonder platgetreden paden als carpaccio of zalmfileetje. Wij kregen een stoofpotje van wildernis runderen uit de polder, gestoofd in bier. Mooie combi samen met de venkel die was gestoofd in honing.

Ook de lunch daar gebruikt. Ook hier niet de bekende saaie lunchkaart met uitsmijters of broodjes kroket. Je krijgt een groot bord met een grote verscheidenheid: fruit, diverse soorten brood enlekkere hapjes. Aanrader: gastvrij, servicegericht, verrassend en lekker eten!

Gegeten op 25 november 2013

buzzer

Lang geleden dat ik zo hartelijk welkom ben geheten als bij het sfeervolle Oortjeshekken in het prachtige landschap van de Ooijpolder. Het restaurant café en hotel oogt als een supergezellige huiskamer en in alles is de verhouding prijs kwaliteit goed. Terug naar de ontvangst; met uitgestoken hand werden we ontvangen en zelfs een van de piepjonge obers was besmet met het vriendelijkheids-virus. Het eten is zeker gezien de prijs absoluut in orde. Ik had als voorafje een goed gelukt pasteitje van oesterzwammen met hierna een heerlijke kwartel met Zeeuws spek omwikkeld. Het was prima qua garing. De bijgeleverde gebakken aardappeltjes waren helaas te taai geworden in pan. het dessert was een ameretto Pannacotta met geroosterde noten. Precies goed en ook heel fijn, niet op het laatste moment uit de koeling gerukt maar mooi op temperatuur. Wijnkeuze is gewoon maar ach in deze warme herberg voelt alles goed. Het was overigens vanwege de herstvakantie flink druk maar we hebben geen moment achterom hoeven kijken waar de bediening of het eten bleef. Prima timing dus.

Hansbtea

Wij waren getipt hier eens te eten, fantastische landelijke locatie. Het zelfbediening principe was ons ook gemeld, dat was dus geen verrassing. Maar dat zelfbediening er gelijk wordt gesteld met geen gastvrijheid was toch iets te veel. De aanwezige gastheer was ronduit onvriendelijk en afstandelijk: heeft u wellicht een menukaart? "Het is hier zelfbediening." Aan de bar: heeft u groene thee? "Daar zijn de theezakjes." Wat is de soep van de dag? "Daar is het bordje." Onsympathieker zijn wij het niet eerder tegengekomen. Natuurlijk kan je als bedrijf kiezen voor zelfbediening uit loonkosten overweging, maar dan dien je de gastvrijheid toch in ere te houden, de prijzen zijn gelijk aan inclusief bediening. Het eten, een oosterse preisoep en een koelkastkoud broodje tonijn waren eveneens gelijk aan de service, onder de maat. Ligging fantastisch, weinig gastvrijheid.

Gegeten op 10 september 2013

fench

Alle gasten zaten op deze mooie zomeravond buiten. Je schuift bij elkaar aan op de lange tafels maar je zit niet bij elkaar op het bord te kijken. Het was behoorlijk druk maar de bediening was er steeds vlot bij. Soms duurde het iets te lang, maar nooit irritant lang.
Eten was goed, niet buitengewoon maar voor zo'n locatie en type restaurant eigenlijk erg goed. Hoeveelheden perfect, zeker als je drie gangen neemt. De huiswijn viel een klein beetje tegen.

Gegeten op 23 augustus 2013

Memerenciana

Geen groot menukaart, maar alles wat erop staat heb ik in vierdaagse geprobeerd. Fantastisch biefstuk. Medium beetje rood, maar super mals. Salades met noten doorheen, erg fris, hartig en gezond. Gestoofde kalfsvlees zoals het hoort. Vals heerlijk uiteen met een overheerlijke saus.
Het kipgerecht wordt geserveerd met diverse kruiden.
Bediening is prima. Zowel de eigenaren als het personeel zijn zeer vriendelijk en serveren vlot en met veel aandacht.
Bij dit restaurant is ook een hotel. Als je van rust, gemoedelijkheid en eenvoud houdt, dan is dit 'the place to be'. Ik kom graag hier terug.

Gegeten op 18 juli 2013

Amerins

Het eten was heerlijk: ik had een roleau van spinazie. Zelden heb ik zo een lekker vegetarisch gerecht gehad. De roleau was gevuld met spinazie, feta, pijnboompitten en walnoot. Mijn man had vlees met biersaus dat hij te zoet vond. De bediening was matig: niet attent, ze kijken niet of er gasten zijn die nog iets willen bestellen. Een paar hotelgasten mochten niet op het terras zitten terwijl ze iets later wel wilden eten en werden met flessen champagne naar een ander terras gestuurd. Het terras voor restaurantgasten waar wij zaten was toen vrijwel leeg. Het hotel heeft een leuke sfeer en is prachtig gelegen, we komen zeker terug maar de bediening is helaas niet klantgericht.

Gegeten op 5 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Oortjeshekken in Ooij

Schrijf hieronder je recensie over Oortjeshekken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.