Oortjeshekken

• 7.5

• 8.2

PeerkeF
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs met vrienden op dinsdagdag hier genoten van de Oortjeshekken-lunch. We waren wat aan de late kant, maar dat gaf geen enkel probleem. Vooraf een lekkere maar wat flauwe bloemkoolsoep, daarna voor ieder een groot bord met diverse broodjes, beschuitje met brie en veel vers fruit. Daarbij schaal met kaas en vleeswaren en zoet beleg. Prima koffie en thee. Als dessert vruchtenyoghurt met slagroom en mango. Beleg en koffie/thee konden eventueel bijbesteld worden, maar er was van alles ruim voldoende. Zoals gebruikelijk zat het restaurant nagenoeg vol, en was door het mooie weer het terras ook al redelijk bezet. Dat alles droeg al vroeg in het voorjaar bij aan een lekker vakantiegevoel, en maakte van onze lunch een heel plezierige ervaring.

Gegeten op 25 maart 2014

Dekkerkerk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een gezelschap 2 dagen doorgebracht in Oortjeshekken. Wat bij aankomst direct opvalt is de schitterende ligging in de waarden rond Nijmegen en de sfeervolle uitstraling van de oude "herberg". Je wordt bijzonder gastvrij ontvangen en ze doen hun uiterste best om alles naar het zin te maken.

De menukaart is zelfs voor een frequente restaurantbezoeker erg aantrekkelijk en gelukkig zonder platgetreden paden als carpaccio of zalmfileetje. Wij kregen een stoofpotje van wildernis runderen uit de polder, gestoofd in bier. Mooie combi samen met de venkel die was gestoofd in honing.

Ook de lunch daar gebruikt. Ook hier niet de bekende saaie lunchkaart met uitsmijters of broodjes kroket. Je krijgt een groot bord met een grote verscheidenheid: fruit, diverse soorten brood enlekkere hapjes. Aanrader: gastvrij, servicegericht, verrassend en lekker eten!

Gegeten op 25 november 2013

buzzer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lang geleden dat ik zo hartelijk welkom ben geheten als bij het sfeervolle Oortjeshekken in het prachtige landschap van de Ooijpolder. Het restaurant café en hotel oogt als een supergezellige huiskamer en in alles is de verhouding prijs kwaliteit goed. Terug naar de ontvangst; met uitgestoken hand werden we ontvangen en zelfs een van de piepjonge obers was besmet met het vriendelijkheids-virus. Het eten is zeker gezien de prijs absoluut in orde. Ik had als voorafje een goed gelukt pasteitje van oesterzwammen met hierna een heerlijke kwartel met Zeeuws spek omwikkeld. Het was prima qua garing. De bijgeleverde gebakken aardappeltjes waren helaas te taai geworden in pan. het dessert was een ameretto Pannacotta met geroosterde noten. Precies goed en ook heel fijn, niet op het laatste moment uit de koeling gerukt maar mooi op temperatuur. Wijnkeuze is gewoon maar ach in deze warme herberg voelt alles goed. Het was overigens vanwege de herstvakantie flink druk maar we hebben geen moment achterom hoeven kijken waar de bediening of het eten bleef. Prima timing dus.

Hansbtea
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren getipt hier eens te eten, fantastische landelijke locatie. Het zelfbediening principe was ons ook gemeld, dat was dus geen verrassing. Maar dat zelfbediening er gelijk wordt gesteld met geen gastvrijheid was toch iets te veel. De aanwezige gastheer was ronduit onvriendelijk en afstandelijk: heeft u wellicht een menukaart? "Het is hier zelfbediening." Aan de bar: heeft u groene thee? "Daar zijn de theezakjes." Wat is de soep van de dag? "Daar is het bordje." Onsympathieker zijn wij het niet eerder tegengekomen. Natuurlijk kan je als bedrijf kiezen voor zelfbediening uit loonkosten overweging, maar dan dien je de gastvrijheid toch in ere te houden, de prijzen zijn gelijk aan inclusief bediening. Het eten, een oosterse preisoep en een koelkastkoud broodje tonijn waren eveneens gelijk aan de service, onder de maat. Ligging fantastisch, weinig gastvrijheid.

Gegeten op 10 september 2013

fench
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alle gasten zaten op deze mooie zomeravond buiten. Je schuift bij elkaar aan op de lange tafels maar je zit niet bij elkaar op het bord te kijken. Het was behoorlijk druk maar de bediening was er steeds vlot bij. Soms duurde het iets te lang, maar nooit irritant lang.
Eten was goed, niet buitengewoon maar voor zo'n locatie en type restaurant eigenlijk erg goed. Hoeveelheden perfect, zeker als je drie gangen neemt. De huiswijn viel een klein beetje tegen.

Gegeten op 23 augustus 2013

Memerenciana
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geen groot menukaart, maar alles wat erop staat heb ik in vierdaagse geprobeerd. Fantastisch biefstuk. Medium beetje rood, maar super mals. Salades met noten doorheen, erg fris, hartig en gezond. Gestoofde kalfsvlees zoals het hoort. Vals heerlijk uiteen met een overheerlijke saus.
Het kipgerecht wordt geserveerd met diverse kruiden.
Bediening is prima. Zowel de eigenaren als het personeel zijn zeer vriendelijk en serveren vlot en met veel aandacht.
Bij dit restaurant is ook een hotel. Als je van rust, gemoedelijkheid en eenvoud houdt, dan is dit 'the place to be'. Ik kom graag hier terug.

Gegeten op 18 juli 2013

Amerins
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was heerlijk: ik had een roleau van spinazie. Zelden heb ik zo een lekker vegetarisch gerecht gehad. De roleau was gevuld met spinazie, feta, pijnboompitten en walnoot. Mijn man had vlees met biersaus dat hij te zoet vond. De bediening was matig: niet attent, ze kijken niet of er gasten zijn die nog iets willen bestellen. Een paar hotelgasten mochten niet op het terras zitten terwijl ze iets later wel wilden eten en werden met flessen champagne naar een ander terras gestuurd. Het terras voor restaurantgasten waar wij zaten was toen vrijwel leeg. Het hotel heeft een leuke sfeer en is prachtig gelegen, we komen zeker terug maar de bediening is helaas niet klantgericht.

Gegeten op 5 juli 2013

Yoast1957
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn onze wandeldag begonnen met een heerlijk bilogisch broodje met roomkaas (zeer rijkelijk belegd) en een lekker kopje koffie en thee. 's Middags genoten van de huisgemaakte appeltaart met warme chocolademelk. De bediening is zeer vriendelijk en ook onderling hang er een goede sfeer. Je kan hier ook overnachten en die ervaring zullen wij tzt. ook doorgeven.

Gegeten op 24 oktober 2012

proever es

• Goed

Oortjeshekken zit op een mooie locatie en heeft een kleine, overzichtelijke menukaart. De gerechten zijn redelijk standaar maar wel god klaargemaakt. De rode mul van het voorgerecht is stevig en smaakvol op knapperige venkel gelegd. De lamsstoofpot is wat zoetig met lekker zacht vlees. Goede salade en lekkere aardappeltjes in de schil. Het chocoladetaartje met gember was wel lekker, maar de gember was zoek. De bediening is amateuristisch, maar vriendelijk en behulpzaam. De zaak is wat chaotisch door het vele in en uit lopen van gasten die buiten zitten en binnen moeten bestellen. Oortjeshekken is een levendige plek om voor een goede prijs fatsoenlijk te eten. Ongedwongen!

kook-gek

• Uitstekend

alle d'r op en d'r an. Vriendelijk, gastvrij, goed gegeten etc. etc.

Schrijf zelf een recensie over Oortjeshekken in Ooij

Schrijf hieronder je recensie over Oortjeshekken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!