Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Xanthi

1. Restaurant
  2. Grieks

Xanthi

1. Restaurant
  2. Grieks
  1. Toon telefoonnummer 0180 511 346

Molen015

Vanwege een verjaardag met 12 personen in Xanthi aan tafel. Het restaurant is helaas wat krap bemeten waardoor alles wel krap op elkaar zit. Het restaurant is vanavond in twee shifts volledig vol geboekt. Het €25,- voor drie gangen feestaanbod (13 jarig bestaan) zal daaraan vast ook bij dragen. Maar volgens mij is de enig echte reden dat je hier super gastvrij wordt onthaald door een bekwaam team dat als doel heeft de gasten een heerlijk maal voor te zetten. Ons gezelschap had bij elkaar een aardige dwarsdoorsnede van de kaart. Alle gerechten waren met zorg opgemaakt en smaakte even zo goed. Het was verbazend om te zien hoe ondanks de drukte de bediening oplettend en vriendelijk een ieder onthaalde. Team van Xanthi van harte gefeliciteerd met jullie jubileum daar komen zo zeker nog 13 jaar boven op.

Gegeten op 22 februari 2014

MarjoleinVinkestijn

Gisteren hebben wij hier voor het eerst gegeten. Wat een gastvrijheid! Voor onze zoon van 9 mnd was de tafel al gedekt, met kinderstoel. Dan voel je je welkom met je kleine! De gastvrijheid was super, dat maak je niet vaak meer mee! Voor een woensdag was het behoorlijk druk vonden wij, maar dat is altijd zo vertelden ze ons. Het eten was lekker, voldoende. Voor de verjaardag van mijn man waren er zelfs "sterretjes" op het dessert gezet en werd er gezongen, heel leuk. We hebben een leuke avond gehad en gaan zeker veel vaker!

Gegeten op 23 oktober 2013

Chefmike

Een restaurant waar je heel lekker kan eten voor een schappelijke prijs. Echter is het een klein restaurant waardoor je wel vaak erg krap zit. Je moet zeker reserveren want anders heb je geen plek.

Gegeten op 15 mei 2013

Sjaak Onderwater

Van buiten is het een onopvallend restaurant. Eenmaal binnen blijkt de zaak, ook op een dinsdagavond, bijna vol. En dat komt niet alleen door de gastvrije en uiterst vriendelijke ontvangst. De gastheer verteld dat je in het weekend moet reserveren omdat de zaak dan altijd helemaal vol is. Ondanks het grote aantal gasten is er volop aandacht voor alle klanten.
Het eten is uitstekend. Ik heb de afgelopen maanden regelmatig ergens gegeten en vond dan de tijd niet om een recensie in te sturen. Vandaag ben ik direct na thuiskomst achter de computer gekropen om mijn ervaringen op internet te delen.
De bediening is deskundig, attent en uiterst vriendelijk. De gerechten zijn net 1 of 2 euro duurder dan elders maar daarvoor krijg je dan ook waar voor je geld. Wij hebben hier met 4 personen verschillende gerechten gegeten en iedereen vond het buitengewoon lekker. Het vlees is van uitmuntende kwaliteit en heerlijk bereid. Zelfs de garnering is smakelijk. Hier is duidelijk aandacht voor de kwaliteit.
Volgens de gastheer komen er veel vaste klanten. Hij kan mij daar ook toe gaan rekenen. Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, perfecte service en fantastisch lekker eten. Ik kom hier zeker terug.

Gegeten op 20 augustus 2013

Hans_H

Leuk restaurant in de buurt met een zeer uitgebreide menukaart. De Griekse gerechten zijn van goede kwaliteit en de bediening is zeer vriendelijk. Vooraf reserveren wel nodig, want het restaurant was op de zaterdagavond helemaal vol. Doordat het restaurant niet zo groot is staan de tafels wel wat (te) dicht bij elkaar allemaal. Daardoor is het voor de bediening wel wat behelpen. Aan onze tafel ging het daardoor maar liefst twee keer mis en liet de ober het een en ander vallen, liet zich daardoor overigens niet uit het veld slaan. Verder is er niets op aan te merken en kan ik het restaurant van harte aanbevelen. Na afloop niet alleen de rekening maar ook een heerlijke likeur van het huis.

Gegeten op 25 mei 2013

MSW

Een Griek die meer is dan de buurt Griek of buurt Chinees. Goede service, eerlijk eten, goed vlees van de grill en gastvrijheid. Dat is Xanthi. Verwacht geen spannende gerechten maar wel eerlijke gerechten en een zeer gastvrije bediening die meedenkt. Ook zeer kindvriendelijk. Gerechten worden zonder meer aangepast naar de wensen van de (kleine) gasten. Snel is de bediening ook zonder vervelend te worden. We hebben bij een aantal topzaken gegeten maar die kunnen nog een puntje zuigen aan de manier waarop gasten ontvangen, behandeld en uitgezwaait worden. Xanthi heeft echt een plek in ons hart veroverd en dat gebeurd niet snel. Hulde voor Xanthi, de eigenaren en medewerkers. Een hele fijne zaak waar het eten altijd eenvoudig, goed en voldoende is. Heerlijk onbezorgt eten. Top!

Gegeten op 16 maart 2013

avand

Recent voor de eerste keer gegegeten met drie personen. Het decor was een beetje oubollig, maar het eten was smakelijk en de porties tamelijk groot. De keuken was soepel; gerechten konden naar wens worden aangepast. De aanbevolen rosé was erg lekker en de bediening buitengewoon vriendelijk. Kortom, in de categorie buurtrestaurant een welkome afwisseling op de standaard Chinees en Italiaan. Een plek om terug te komen.

Gegeten op 23 september 2012

Kaap71

• Redelijk

• Redelijk

Hoewel dicht in de buurt nog niet eerder hier geweest. Het is klein maar ziet er gezellig uit. Personeel is erg klantvriendelijk. Daar lag het niet aan. Maar het eten was niet echt bijzonder. Misschien omdat we met een grote groep waren en het niet een "echt hoofdgerecht" was maar een schaal met diverse soorten vlees erop. Maar het gevoel en de smaak van de Grieske keuken waren voor mij ver te zoeken. Het dessert, Griekse yoghurt met walnoten en honing was wel superlekker.

jeanette2305

• Uitstekend

Je voelt je hier op je gemak! Het eten is geweldig, veel keuze. De bediening is gezellig en is bereid je met keuze's te helpen en adviezen te geven!

TH

• Uitstekend

Restaurant heeft een opknapbeurt gehad, ziet er nu nog professioneler uit. Heerlijk Grieks eten, aardig en klantvriendelijk personeel.

Schrijf zelf een recensie over Xanthi in Krimpen aan den IJssel

Schrijf hieronder je recensie over Xanthi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.