Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant Wientjes (Bilderberg)

2. Frans
  3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 038 425 42 54

Iris Hartman

Ondanks dat het centrum op loopafstand is hebben wij er toch voor gekozen hier te eten. Een prima smakelijke carpaccio en als hoofdgerecht rib-eye. Lekker wijntje erbij genomen (Chardonnay). Het eten was niet heel bijzonder maar de smaak was verder goed. We waren wel blij dat we extra patat frites hadden besteld omdat de garnituur niet heel bijzonder was. We moesten wel onze best doen om aandacht van de bediening te krijgen.

Gegeten op 16 februari 2013

Butterfly-song

slecht gegeten voor heel veel geld. De bediening verontschuldigde zich wel, maar je kon zien dat het niet menes was. Neen, bij een volgende bezoek aan zwolle zullen we wel ergens anders een eetgelegenheid opzoeken

Gegeten op 22 december 2012

WiebevanZwol

Zeer aangenaam getroffen door de ontvangst in het restaurant. De mevrouw van de bediening steekt haar hand uit en stelt zich voor aan ons beiden. Een verrassende manier van ontvangen. Zij blijkt kundig te zijn in de aanprijzing van de wijnen en ik heb geen moment spijt van het wijnarrangement dat ik dank zij haar neem.

Anders is het met het eten. Het is niet slecht, maar ook niet echt verrassend. Het voorgerecht is zalm en is voor mij ook het hoogtepunt van de maaltijd. Eenvoudig maar lekker. Het hoofdgerecht is een entrecote waarbij wij beiden aangeven medium tot rood te wensen. Op ons bord verschijnt evenwel een stuk vlees dat veel te ver is doorgegaard. Jammer, want het was best een mooi stuk vlees. Anders is het met de groente die wat mij betreft prima zijn. Een lekkere byte! En niets mis mee.

Het dessert is echt niet slecht, maar verder dan een 7,5 op basis van prijs/kwaliteit zit er niet in deze keer. Maar nogmaals, dat ligt zeker niet aan de bediening die uitstekend is en ook met betrekking tot het garingsprobleem aangeeft dit graag op te willen lossen (helaas hebben wij een bioscoopbezoek in de planning en onvoldoende tijd om de hoofdmaaltijd uit te laten lopen. Maar dat kan het restaurant niet verweten worden!)

Gegeten op 12 januari 2013

Liliannebroek

• Goed

Ik moet vaak onderweg lunchen en dan kom ik graag bij Wientjes omdat ze een kaart hebben die andere gerechten kent dat de obligate lunchgerechten die elk restaurant lijkt te moeten serveren. Bijzondere salades, en voldoende keuze in de warme gerechten. Bij mooi weer is het heerlijk op het terras zitten. Het restaurant doet wat formeel aan voor de lunch maar het grand cafe is gezellig hoewel een beetje donker. Altijd is de bediening zeer professioneel en ze kunnen ook echt iets vertellen over wat er op het bord is. Kortom een zaak waar je zowel prive als zakelijk uitstekend terecht kunt.

Charissaverhoef

• Matig

Wij hebben met zeven personen een lunch genuttigd. De lunch kaart had veel keuze en goed bereid. Het minpuntje en tevens de enorme domper was het stofzuigen tijdens onze lunch. Wij vonden dit erg storend. Volgens de bediening konden wij dit verwachten omdat ze een 24uurs service hebben. Erg spijtig en daarom de indruk matig.

GuidoFemke

• Goed

Een bilderberg arrangement met vief gangen diner. Uiterst verzorgd en goed menu. Niet te avontuurlijk maar goede ingrediënten. Alleen de coquilles waren mislukt, maar daar wed iets anders voor aangeboden. Buiten dat, een perfecte service!

cjetten

• Uitstekend

We liepen toevallig langs hotel/restaurant Wientjes, op weg van het station naar het centrum van Zwolle. Het gebouw ziet er fantastisch uit: een klassieke sfeer, maar goed onderhouden en met twee heel fraaie varandas/balkons waar aan de ene kant de hotelbar is gevestigd en aan de andere kant het restaurant. Door het witte linnen ziet het er op het eerste gezicht een beetje formeel uit, maar dat past geheel bij de stijl van het gebouw en het stoote ons in elk geval niet af. Zowel binnen als buiten op het balkon is de sfeer erg prettig en relaxed. Het heeft inderdaad iets lounge-achtigs, zoals een eerdere beoordelaar schreef.

Er was een driegangen dagmenu (asperges) voor 30 euro, naast een kleine gewone kaart en een nog kleinere luxe kaart. Mijn partner had zeebaars, ik medaillons van het Ibericovarken. Beide gerechten waren uitstekend bereid. Wat ons vooral opviel was dat alles in de juiste verhoudingen aanwezig was, zowel wat betreft de kruiden en sauzen als wat betreft verhouding vlees-groente. Kleine kritiekpuntjes: het brood vooraf was niet supervers, en sommige groentjes net iets te lang gekookt (maar nog wel oke). De bediening was in elk geval uitstekend: jong, vriendelijk, deskundig en gemotiveerd. Kennelijk heeft het restaurant zich de eerdere kritieken aangetrokken! Ik zou hier zeker weer eten als ik in Zwolle ben.

LLEE

• Goed

Eten was niet verrassend maar wel erg lekker. Bediening mist nog veel ervaring, passie en kennis

piet cees

• Uitstekend

Net bij Iens dus commentaar van wat eerder: in augustus 2008 verbleven we in Hotel Wientjes 1 nacht met een fraai 5 gangen diner. Zelden meegemaakt dat alles zo goed qua smaak en qua hoeveelheid op elkaar afgestemd was. Partner was jarig, had ik gemeld, werd door een ieder die bediende discreet aan tafel gefeliciteerd...attent. Smaken goed, mooi opgediend, uitstekende wijnen erbij geserveerd (wijnarrangement), prettige sfeer vanaf aankomst al, wij aten buiten die avond tot laat 23.30 uur dus over het interieur (zie sommige wat kritische bemerkingen bij anderen) kan ik niet veel zeggen. Eten en wijn, super. Bediening: zo hoort het.

Proever1348

• Matig

Niet alles kon besteld worden, bediening liep recht vooruit, keek niet naar de gasten.
Eten was oke.

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Wientjes (Bilderberg) in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Wientjes (Bilderberg). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.