La Candela

• 5.8

• 7.4

simone55
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nadat we een richting gewezen werden ('daar is nog wel ergens plek') kon het lange wachten beginnen.
Na 15 minuten zijn we zelf maar om een kaart gaan vragen. Nog eens 10 minuten later kwam een dame de drankjes bestelling opnemen. We wisten ook al wat we wilden eten maar dat konden we niet aan haar kwijt, daar zou een collega voor langskomen. Nog eens 10 minuten later kwam ze terug met onze drankjes. Op haar collega hebben we nog eens 15 minuten moeten wachten.
Dat is 50 minuten voor we alleen al besteld hadden!
Ook het eten zelf duurde en duurde. We waren er al bijna anderhalf uur voor we ons eten voor ons hadden. En dat met twee kleine kinderen in het gezelschap die dreinden dat ze honger hadden.

Ook de kwaliteit van het eten liet te wensen over. De pizza's waren mager belegd en de pasta die mijn man besteld had kon nog net door als kinderportie.

Wij waren hier met een Groupon, misschien dat de service en het eten daarom ondermaats waren?
Als dat zo is dan heeft deze ondernemer het concept Groupon niet goed begrepen (een voordelige kennismaking om daarna een nieuwe vaste klant er bij te hebben). Deze klant komt niet weer terug!

Toch nog een positieve voetnoot: dat de zaak verlicht wordt door enkel kaarsjes maakt het erg gezellig

Gegeten op 26 maart 2014

ellen_m
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verschrikkelijke pizzeria. Ik bestelde een pizza waar o.m. ansjovis op zat. Ik ben vegetariër dus ik wilde de pizza graag zonder ansjovis, dat werd genoteerd maar vervolgens kreeg ik een pizza vol tonijn. Toen ik zei dat ik dat niet besteld had en niet op kon eten omdat ik geen vlees/vis eet, zei het meisje "Dit zit er standaard op, stond op het volgende regeltje". Dit was totaal niet waar want dergelijke dingen controleer ik altijd. Ik zei dat ik het niet op kon eten en met een diepe zucht werd mijn bord weggehaald. Binnen 5 minuten werd er zonder een woord te zeggen een andere pizza op tafel gegooid waar totaal niks op zat wat ik oorspronkelijk besteld had. Bovendien was de pizza half lauw.

Gegeten op 8 november 2013

paul105
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vissoep erg onder de maat, bouillon smaakloos qua vis en veel te scherp. Jammer! want hij wordt goed gevuld. Uiensoep erg smaakvol en lekker. pizza's waren erg lekker en goede kwaliteit. Prijs iets boven gemiddelde maar de ingrediënten zijn daarentegen ook van goede kwaliteit.
Service vriendelijk, vlot en oprecht. Hoofd van bediening moet geen (luid) functioneringsgesprek gaan voeren met personeel in t restaurant.

Derkk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top gegeten! We komen hier ook wel geregeld eten, het is gewoon heerlijk en betaalbaar. Pizza peasana en pizza carbonara speciaal zijn voor de vlees liefhebbers een aanrader! Je proeft de kwaliteit. Mijn vriendin is gek op de lasagne en spaghetti bebe met heel wel parmezaanse kaas ;)

DeathStella

• Goed

Dit is een redelijk goed en niet al te duur Italiaans restaurant. Let wel op welk gerecht je kiest. Ik had als voorgerecht de artisjokken. Deze kwamen uit blik en waren daarom wel erg duur (7 euro). De zelfbereide gerechten zijn echter erg lekker (zoals de pizza's en pasta's).

Eline.H

• Redelijk

Geen bijzondere kaart. Pizza's kun je hier prima eten. Heb je een romantische date dan kun je hier je gezelschap onder het kaarslicht bewonderen.

TopThuisKok

• Goed

Gezellig en goed eten, bediening is wat matig

marcwagner

• Goed

Een prima italiaan die vooral erg goede en lekkere Pizza's klaarmaakt. De ambiance van het restaurant is er goed maar de verlichting kan beter. Met alleen kaarslicht is het wel gezellig maar het zicht is slecht.

Proever71470

• Slecht

Bijna 3 uur gedaan over bestelling opnemen en een voorgerecht en hoofdgerecht. Na ruim een uur werden de voorgerechten geserveerd. 1 persoon werd vergeten, hier hebben wij de bediening op geattendeerd aangezien ze het zelf niet door hadden. Geen excuus, niets. Carpaccio en de tonijnsalade waren smakeloos. Nadat iedereen het voorgerecht op had, heeft deze persoon zijn voorgerecht gekregen. Met wat extra stokbrood erbij. Het mandje wat al op tafel stond werd met de handen het stokbrood uitgehaald en in het mandje van de ober gekwakt. Toen alles in 1 mandje zat, werd dat mandje bovenop het nu lege stokbroodmandje gezet wat al bij ons aan tafel stond. Niet bepaald fris.
Toen de helft van de tafel klaar was met het voorgerecht en de andere helft nog aan het eten, werd de helft van de tafel al afgeruimd. 20 minuten later de andere helft.
Na lange tijd het hoofdgerecht ontvangen. Hier ging ook een aantal zaken mis. Verkeerde pizza's en 1 persoon die had lasagna besteld en ze kreeg een pizza. Lasagna zou er met 4 minuten zijn. Na een kwartier kwam de lasagne. Zij heeft kunnen eten toen de meerderheid van de tafel het gerecht al op had. Hier wel een 'sorry mijn fout', maar verder niets. Drankbestelling kwam ook niet altijd goed over en er werd gewoon een nieuw flesje cola of appelsap bijgezet, geen nieuw glas tenzij je erom vroeg. Glazen werden meegenomen maar nieuwe glazen brengen werd vergeten.
De toetjeskaart werd uitgedeeld en er waren er een paar tekort. De persoon die niet wilde werd wat dwingend gezegd: je kunt altijd even kijken hoor, neem maar. "Nee" is blijkbaar moeilijk direct te accepteren. Wij hebben toen besloten om elders koffie te gaan drinken en vroegen om de rekening. Pas toen kwam er reactie. Of wij wat wilden drinken? Nee, wij willen de rekening. Is van het huis, op onze kosten. Nee dus, wij gaan. Nadat wij aangaven dat het op diverse vlakken mis was gelopen kwam het excuus 'het is Koninginnedag, we zullen er op letten'. Klachten oplossen is ook een kunst.

Voor ons zeker een afrader.

Proever58873

• Matig

Pizza's wederom in orde, maar wat een rommeltje in de bediening! We krijgen een drankje en de kaart en vervolgens compleet vergeten. Aandacht trekken werkt nauwelijks en dat terwijl de zaak nog niet eens halfvol zit. Misschien het gebrek aan licht? De huiswijn is een veel te koude lambrusco wat ik echt een aanfluiting vind. La Candela heeft voorlopig bij mij afgedaan.

Schrijf zelf een recensie over La Candela in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over La Candela. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!