a TripAdvisor company

3. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 036 533 80 25

olivier10

Almere the place to be

Gisteren met een gezelschap van zes uitermate genoeglijk gedineerd in Brasserij De Bergerie in Almere. Gewoon en smakelijk eten. Hier geen “doperwtsalade met schapenkaas en een gepocheerd ei”, geserveerd door een aan je tafel knielende baard in een restaurant dat aan de garage van Ome Gerrie doet denken, maar een uiterst smakelijk, licht pikant (bravo!) rundvleesstoofpotje, een gepaneerde schnitzel met een schijfje citroen en een vrolijk maar dood scholletje. Speciale aandacht voor het voorgerecht “licht gerookte ham, runderham en gekookte ham, op een ei- aspergesalade”. Voortreffelijk, zéér verse asperges.

Het restaurant was afgeladen vol tijdens ons bezoek, maar er was geen lawaai, men kon rustig converseren. Wederom bravo! Een klein minpuntje is wel de Koot-en-Bie-achtige benaming "Brasserij": ik stel voor dit non-woord te vervangen door “Restaurant”. Tot slot nog een enkel woord over de vriendelijke bediening: ik heb sinds de Miss Thailand verkiezingen van 2013 (ik zat in de jury) niet meer zo’n verzameling prachtmeiden bij elkaar gezien. Leve culinair Almere!

Gegeten op 30 april 2016

Signe125

De oude en vertrouwde Bergerrie. Voor een snelle, maar verrukkelijke hap hier aangeschoven. Ik had de special, de hazenrug en die was vol van smaak en goed verzorgd met puree in bladerdeeg er naast, jummie! Mijn vriendin had zin in een maaltijdsalade en hoewel die eigenlijk alleen op de lunchkaart staan, was de keuken bereid om er 's avonds toch nog een voor haar te maken. Top!

Gegeten op 14 januari 2016

setje1982

Hier van het weekend geluncht en het was heerlijk! Met z'n 2en beide gekozen voor de lunch duo, leuk concept: uit verschillende uiteenlopende gerechtjes kan je er dan 2 p.p. kiezen. Samen konden we daardoor lekker 4 verschillende gerechtjes proeven! Ze waren allemaal even lekker: Thaise pompoensoep met koriander: heerlijk! Carpaccio: helemaal goed, aardappel rösti met gerookte zalm en spiegelei: weer eens iets anders en lekker, beenham met pruimen compote: geweldig! Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 13 december 2015

yolanda4

Ik heb de gebakken camembert vooraf gegeten, daarna wildzwijn en toe australische cake met ijs en slagroom. Alles was even lekker en het was er weer heel gezellig. Mijn man at het " hijgend hert" en dochter ossenhaas. Zij hebben ook heerlijk gegeten. De prijs/kwaliteitsverhouding is hier top. Maar het is ook echt lekker. Een aanrader dus.

Gegeten op 3 december 2015

Hans-1956

De hogere cijfers zijn gebaseerd op een juiste prijs/kwaliteit-verhouding. Het is hier altijd druk en voor een 3-gangen menu betaal je gemiddeld minder dan Euro 25,-- Ik kom hier regelmatig voor een "hapje eten" zonder de hele avond aan tafel te moeten/kunnen zitten. Nadeel is dat de kaart niet veel veranderd.

Gegeten op 15 november 2015

Annelivandoorn

Prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend. Wij namen een broodje vooraf en een hoofdgerecht en dat was meer dan genoeg! Wij zaten zelf op een leuk, knus plekje in het restaurant, maar er zijn ook mindere plekken en aangezien het vaak druk is heb je weinig keuze. Spareribs waren ontzettend mals en vielen zo van het bot. We misten nog een klein zoetje in de marinade, maar dat zal perssonlijke smaak zijn geweest. De eend met de jam en aardse saus was heerlijk.

Bediening heeft het vrij druk en is niet altijd oplettend. Lege glazen werden niet direct opgemerkt.

Robin1992

afgelopen donderdag hier geluncht tijdens het winkelen, redelijk simpele maar doeltreffende kaart.

gekozen voor de lunchduo, waarbij men kan kiezen van twee gerechten van de lunchkaart.

Ik had de carpaccio en de ragout met beenham, ragout heerlijk, carpaccio goed maar nog erg koud. Wel royaal met kaas en pitten&zaden.

Espresso iets zuur naar mijn smaak, maar wel goed sterk en mooi op temperatuur.

Bediening is attent, jammer dat er tijdens de lunch niet gevraagd werd of wij nog iets wilde drinken.

Voor een lunch naar mijn idee de beste van het plein waar het op gelegen is.

Gegeten op 15 oktober 2015

PcjvandeWeijer

prima gegeten, tafeltjes wat dicht bij elkaar.
Lekker menu van het bord.
En wat een deceptie als we vragen dat we graag als nagerecht samen slechts een keer het Grand dessert willen, we hebben met brood vooraf immers al een volle maag, maar dan het supplement niet hoeven te betalen a 3,50?
No way, DOKKEN!
Mijn humeur is van dat onbegrip van de kaart. De kans van het restaurant iets te laten zien van de nagerechten ook.
Mooie bevestiging bij betaling: we hebben het er nog over gehad, maar dit zijn de regels!
Briljant, uitnodigend om terug te komen?

Gegeten op 6 oktober 2015

anktun

Met mijn vriendin heb ik zondagavond gegeten bij De Bergerrie. Beiden hebben wij de vegetarische aardappel cannelloni gekozen. Heeft goed gesmaakt, maar volgens mij mag er wel iets minder kaas over. We kregen er heel royaal gebakken aardappeltjes, frietjes en salade bij. Oef, verrukkelijk, die gebakken aardappeltjes. Maar top vond ik de rode huiswijn. Al een tijd niet zo'n heerlijke huiswijn gedronken. En de bediening was bijzonder attent.

Gegeten op 12 juli 2015

Sophie1992

Meerdere malen in dit leuke eetcafé gegeten, altijd goed bevallen. Deze keer met een gezelschap van 6 gereserveerd. Zoals altijd druk en vol, maar dat wisten we inmiddels en vinden we helemaal niet erg. De eerste bestelling drankjes duurde al erg lang, het brood kwam zelfs eerder. Mijn menu bestond uit vitello tonnato vooraf, als hoofdgerecht een zalmfilet en als toetje de appeltaart. Ik heb weer heerlijk gegeten maar de avond werd bepaald door de bediening. Er werd niet vlot geserveerd en tot 3(!) keer aan toe werden de drankjes vergeten. De fles wijn die wij bestelden bij het hoofdgerecht kwam toen wij klaar waren met eten, deze dus ook afbesteld. De drankjes die wij daarvoor in de plaats bestelden kwamen ook niet. Heel erg jammer want de overige keren waren goed. Als compensatie werden 3 broodjes vooraf en 2 biertjes van de rekening gehaald. Naar ons idee wat mager.

Schrijf zelf een recensie over Brasserij De Bergerrie in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Brasserij De Bergerrie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.