a TripAdvisor company

2. Frans-internationaal
  3. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 036 533 80 25

Annelivandoorn

Met een vriendin bij bergerrie geweest. Spareribs waren lekker. Lam was minder bijzonder dan verwacht. Het waren lamsstukjes met een rode saus, niet meer en niet minder...

Bediening is vriendelijk maar niet erg alert op lege glazen/gasten die graag rekening willen?

lina15

Qua prijs/kwaliteitverhouding heb ik niks op het eten aan te merken. Ik koos voor een 3-gangenmenu t.w.v. €21,50. De carpaccio was heerlijk, de zalmfilet was precies goed gebakken. Niet te vet en niet te droog. Het dessert was ook lekker, wel wat simpel. Die stak wat af tegen de eerdere gangen. Het decor is niet mijn smaak, maargoed het is een nieuwe tent. Na verloop van tijd zullen er waarschijnlijk nog het e.e.a. aan verbeteringen plaatsvinden.

Gegeten op 15 juli 2016

Paul-de-eter

Het enige restaurant in Almere waar je, zonder problemen, gezellig en uitstekend kunt eten voor een meer dan schappelijke prijs. Het is iedere keer weer een verassing en ook bij de wijnkaart zie je dat de bekende verviervoudiging op de inkoopprijs hier niet het geval is. Het lijkt er soms op dat bij andere restaurants in Almere de woorden "vers, warm, smakelijk, eigen smaaktoevoeging" ver te zoeken zijn. Hier is dit niet het geval. Wil je iets speciaals?? Het kan gewoon. Zo doorgaan Bergerrie!!

Gegeten op 16 juni 2016

olivier10

Almere the place to be

Gisteren met een gezelschap van zes uitermate genoeglijk gedineerd in Brasserij De Bergerie in Almere. Gewoon en smakelijk eten. Hier geen “doperwtsalade met schapenkaas en een gepocheerd ei”, geserveerd door een aan je tafel knielende baard in een restaurant dat aan de garage van Ome Gerrie doet denken, maar een uiterst smakelijk, licht pikant (bravo!) rundvleesstoofpotje, een gepaneerde schnitzel met een schijfje citroen en een vrolijk maar dood scholletje. Speciale aandacht voor het voorgerecht “licht gerookte ham, runderham en gekookte ham, op een ei- aspergesalade”. Voortreffelijk, zéér verse asperges.

Het restaurant was afgeladen vol tijdens ons bezoek, maar er was geen lawaai, men kon rustig converseren. Wederom bravo! Een klein minpuntje is wel de Koot-en-Bie-achtige benaming "Brasserij": ik stel voor dit non-woord te vervangen door “Restaurant”. Tot slot nog een enkel woord over de vriendelijke bediening: ik heb sinds de Miss Thailand verkiezingen van 2013 (ik zat in de jury) niet meer zo’n verzameling prachtmeiden bij elkaar gezien. Leve culinair Almere!

Gegeten op 30 april 2016

Signe125

De oude en vertrouwde Bergerrie. Voor een snelle, maar verrukkelijke hap hier aangeschoven. Ik had de special, de hazenrug en die was vol van smaak en goed verzorgd met puree in bladerdeeg er naast, jummie! Mijn vriendin had zin in een maaltijdsalade en hoewel die eigenlijk alleen op de lunchkaart staan, was de keuken bereid om er 's avonds toch nog een voor haar te maken. Top!

Gegeten op 14 januari 2016

setje1982

Hier van het weekend geluncht en het was heerlijk! Met z'n 2en beide gekozen voor de lunch duo, leuk concept: uit verschillende uiteenlopende gerechtjes kan je er dan 2 p.p. kiezen. Samen konden we daardoor lekker 4 verschillende gerechtjes proeven! Ze waren allemaal even lekker: Thaise pompoensoep met koriander: heerlijk! Carpaccio: helemaal goed, aardappel rösti met gerookte zalm en spiegelei: weer eens iets anders en lekker, beenham met pruimen compote: geweldig! Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 13 december 2015

yolanda4

Ik heb de gebakken camembert vooraf gegeten, daarna wildzwijn en toe australische cake met ijs en slagroom. Alles was even lekker en het was er weer heel gezellig. Mijn man at het " hijgend hert" en dochter ossenhaas. Zij hebben ook heerlijk gegeten. De prijs/kwaliteitsverhouding is hier top. Maar het is ook echt lekker. Een aanrader dus.

Gegeten op 3 december 2015

Hans-1956

De hogere cijfers zijn gebaseerd op een juiste prijs/kwaliteit-verhouding. Het is hier altijd druk en voor een 3-gangen menu betaal je gemiddeld minder dan Euro 25,-- Ik kom hier regelmatig voor een "hapje eten" zonder de hele avond aan tafel te moeten/kunnen zitten. Nadeel is dat de kaart niet veel veranderd.

Gegeten op 15 november 2015

Annelivandoorn

Prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend. Wij namen een broodje vooraf en een hoofdgerecht en dat was meer dan genoeg! Wij zaten zelf op een leuk, knus plekje in het restaurant, maar er zijn ook mindere plekken en aangezien het vaak druk is heb je weinig keuze. Spareribs waren ontzettend mals en vielen zo van het bot. We misten nog een klein zoetje in de marinade, maar dat zal perssonlijke smaak zijn geweest. De eend met de jam en aardse saus was heerlijk.

Bediening heeft het vrij druk en is niet altijd oplettend. Lege glazen werden niet direct opgemerkt.

Robin1992

afgelopen donderdag hier geluncht tijdens het winkelen, redelijk simpele maar doeltreffende kaart.

gekozen voor de lunchduo, waarbij men kan kiezen van twee gerechten van de lunchkaart.

Ik had de carpaccio en de ragout met beenham, ragout heerlijk, carpaccio goed maar nog erg koud. Wel royaal met kaas en pitten&zaden.

Espresso iets zuur naar mijn smaak, maar wel goed sterk en mooi op temperatuur.

Bediening is attent, jammer dat er tijdens de lunch niet gevraagd werd of wij nog iets wilde drinken.

Voor een lunch naar mijn idee de beste van het plein waar het op gelegen is.

Gegeten op 15 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over Brasserij De Bergerrie in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Brasserij De Bergerrie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.