Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Oostergoo

1. Hotel-restaurant
  2. Hollands

Oostergoo

1. Hotel-restaurant
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 0566 621 309

Finefoodfinder

Met kerst met de hele familie weer gegeten bij Oostergoo. Het menu was een beetje curieus (Jodenhaas klinkt niet erg aantrekkelijk), maar het eten was heerlijk.
Verschillende lekkere amuses. Eerste gerecht een groentetuintje met pastinaak, pompoen, gerookte gans. Was verrukkelijk en had van mij wel iets meer gemogen. Voor de vegetariërs was de gans vervangen door kaas, prima keuze. Volgende gerecht was bouillon van paddestoelen met bitterbal van paddestoelen, werd door iedereen zeer gewaardeerd. De Jodenhaas bleek bij nader inzien een erg lekker haasbiefstukje en de sukade van ree met zuurkool was ook een uitstekende keuze. Voor de vegetariërs een risotto met groente, lekker maar wel iets aan de zoute kant. Het dessert was een verzameling kleine hapjes, mooi gepresenteerd en lekker. Dit alles ging vergezeld van zeer toepasselijke Frison wijn..zowel de rode als witte variant waren erg lekker en combineerden goed. De bediening was zeer vriendelijk en attent. Marcel en zijn medewerkers hebben ons zeer goed verzorgd. Ondanks dit alles toch een paar suggesties. Net als vorig jaar duurde het wel erg lang voor de gerechten werden geserveerd, aan tafel rond 6 uur en om 9 uur het hoofdgerecht... Langzaam eten is fijn, maar ook dit keer was ik weer behoorlijk aangeschoten tegen de tijd dat het hoofdgerecht werd geserveerd... Ook het contrast met het eten van de kinderen was erg groot: een bord met amper gare frites en een verzameling snackhapjes...ze hebben vrijwel niets gegeten. Hier zou wat meer aandacht voor mogen zijn. Kinderen lusten graag een lekker stukje vlees, gebakken aardappelen en wat groente en mogen best een beetje worden uitgedaagd. Aldus mijn zoon: Wij zijn toch de klanten van de toekomst?
Het springkussen werd wel bijzonder gewaardeerd en de sfeer in het restaurant is altijd gemoedelijk en levendig. Al met al weer bijzonder geslaagd!

Gegeten op 25 december 2013

lagendijk1972

Een midweekje in Friesland met de familie, daar hoort een etentje bij Oostergoo bij. Het is een restaurant dat mooi aan het pikmeer ligt en goed bereikbaar is met auto en boot. We hebben met zijn vijven heerlijk gegeten. Het eten is gewoon goed, dat valt niet te ontkennen, maar het mist een beetje de verrassende smaken die je wel verwacht vanwege de setting en service. Het bestek wordt netjes neergelegd met witte handschoentjes aan etc. Misschien iets te prijzig voor de gerechten, maar weet zeker dat we wanneer we weer in Friesland zijn zeker terug komen. Gewoon mooi restaurant!

Gegeten op 24 september 2013

Hans_H

De eerste dag van weekend Friesland gebruikten wij de lunch bij hotel-restaurant Oostergoo. Dit op basis van een aanbeveling van de eigenares van een B&B in Grou. Wij kozen voor de Waldkornbol met makreelsalade uit eigen keuken, met een glas Chablis. Een goede keuze want de Makreel was echt heel vers. Enige aanmerking is dat de hoeveelheid Makreel wel wat meer had mogen zijn. De bediening was correct en op het buitenterras met uitzicht op het water was het goed toeven. Wat ons betreft is Oostergoo van harte aan te bevelen.

Gegeten op 26 juli 2013

b_vloon

Vandaag ging ik met mijn boot richting Grou om te lunchen bij Oostergo. Toen ik aan kwam varen kwam de ober naar buiten en hielp mij met aanmeren van de boot. Wat hij vanzelfsprekend vond, vind ik zo fantastisch dat ik de hele dag met een glimlach om mijn mond dit verhaal wel aan 10 andere mensen heb verteld. Oostergo bestaat al meer dan 100 jaar. Goed eten, een fijne omgeving en erg leuk personeel zijn hier nog de normaalste zaak van de wereld. Prachtig!

Gegeten op 20 mei 2013

joost26

Wij zijn op 1-1-12 in Grou getrouwd en hebben het hele weekend in het hotel gezeten, er geborreld, gegeten en een feest gegeven. Het was een waanzinnig leuke locatie met een perfecte service. Marcel heeft fantastisch voor ons gezorgd en is er voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor dat we zo een fantastischweekend hebben gehad. Verder hebben we heerlijk kunnen eten, ontbijten en slapen in Oostergo. Ik raadt iedereen aan om naar Oostergo te komen en als het even kan, er een feetsje te geven. In de winter heeft het net zoveel charme als in de zomer en de Friese gastvrijheid zorgt ervoor dat je er altijd warm bij zit. Bedankt!

Gegeten op 1 december 2012

Beest

Weekend in het hotel gezeten, ontbijt was prima. Lekkere croissants, kaiserbroodjes en suikerbrood. Voor een tafelgenoot met gluten allergie werd apart brood geregeld, erg netjes. Mogelijkheden om ei te laten bereiden door personeel, kortom lekker, niet bijzonder maar dikke voldoende! Zeer aardig personeel.

jeannette75

Wij hebben een heerlijke avond gehad in Hotel Restaurant Oostergoo!
Er heerst een fijne ambiance in het restaurant en op het terras, met prachtig uitzicht over het Pikmeer.
Verwend worden met een heerlijke amuse en aansluitend een zeer smaakvol en voortreffelijk diner.
Een franse Merlot mag niet ontbreken en deze is ook absoluut aan te bevelen.
De bediening is ook erg aangenaam en vriendelijk.
Een echte aanrader dus wij komen zeker weer een keer genieten.

Gegeten op 10 augustus 2012

Hans_Kuhne

Wat een geweldige gastvrijheid en atmosfeer ! De kok heeft ons verrast met prachtige gerechten. Voor de liefhebber is de gebakken paling een echte aanrader. De aanvoer geschiedt vanaf het Pikmeer. M.a.w. super vers. De avond daarop zijn wij verwend met een heerlijke amuse gevolgd door perfect gebakken sliptongen. Dit alles vanaf het verwarmde terras uitkijkend over de gezellige haven. Een aanrader ! Reserveer vooral de sloep met lunch.

SenSs

Al vaker dit restaurant gezien, maar er nu ook gegeten. Amuse en voorgerecht goed van smaak en opmaak. Dit beloofde veel voor het hoofdgerecht. Echter dit viel wat tegen. Goed van smaak, maar zeer gewoontjes en 1 bakje simpele salade erbij. Bediening correct, maar niet attent op lege glazen en afruimen van overtallig servies. Lokatie prima, maar uitzicht beperkt door grote hoge boten.

Vanessak

Heerlijk gegeten bij Oostergoo. We zaten heel idyllisch op het terras aan het water en de boot kon aanmeren aan de privésteiger. De bediening was heel vriendelijk en professioneel. Top!

Schrijf zelf een recensie over Oostergoo in Grou

Schrijf hieronder je recensie over Oostergoo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.