• foto's van De Egelantier in Breda - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 514 40 92

Bourgondisch tafelen

Wat in de 16e en 17e eeuw het symbool voor de liefde was is vandaag een karakteristiek restaurant in Breda. De Egelantier bestaat al langer en hier kan je nu dan ook dineren of borrelen vooraf of nadien, in een nostalgisch interieur met een typerend café-uitstraling. Kies voor de ambachtelijke uitgebreide keuken of laat je verwennen door het verrassingsmenu. Altijd tafel je gezellig, romantisch en Bourgondisch, zowel binnen als buiten op het terras.

Lucky1

De eerste keer hier gegeten en was prima. Voor herhaling vatbaar.
Nu de tweede keer vonden we het nog beter. De begroeting/bediening sfeer en
mooi gedekte tafels bij het binnenkomen waren erg fijn.
Het eten was heerlijk, ook ivm met het 3 gangenmenu waarvoor
je qua prijs kwaliteit voldoende en lekker van kan eten en ook genoeg keuze hebt.
We waren met zijn 3en en 1 iemand kreeg het eten een beetje lauw opgediend, gelijk
gewaarschuwd en kreeg binnen enkele minuten het eten weer mooi opgediend terug en goed
warm. Dit kan in iedere restaurant gebeuren dus geen probleem.
Volgende keer als we weer bij onze vriend in Breda zijn (wij komen uit Amsterdam) zullen we zeker overwegen om daar weer te gaan eten.

Gegeten op 26 december 2014

kenny4

Met mijn vriendin hier uit eten geweest. Als voorgerecht een salade met Danish Blue met kalkoen op. Een frisse combinatie. Mijn vriendin had de Schuimige Pastinaak soep, een lekker soep die je niet vaak eet. In de soep zaten fazant balletjes. Helaas zat er in één een stukje bot.

Als hoofdgerecht had mijn vriendin de Hollandse Eendepoot uit de oven, heerlijk gerecht, zelf had ik Wildpeper volgens grootmoeders recept. De smaken waren heel goed hierin, helaas was het vlees enigszins taai hierin.

Als nagerecht had m'n vriendin een Presentatie van zoete lekkernijen, vooral de chocolade onderdelen dezen het erg goed hierin. Zelf had ik De smaken van Italiaanse Kazen. Erg lekker als je van kazen houdt, alleen wat mij betreft wat zwaar na de eerste 2 gangen.

Het personeel was erg klantvriendelijk, alleen had ik het idee dat ze wat onder bemand waren omdat het soms wat lang duurde voor er iets opgenomen of gebracht werd.

Verder was het interieur erg gedateerd, het had de feeling van een eetcafe uit de jaren 80. Iets wat je gelukkig snel vergeet als je aan het lekkere eten begint.

Gegeten op 1 november 2014

Simon1976

Door vrienden meegenomen naar De Egelantier. Een prettige verrassing! Aangename ambiance, vriendelijk welkom. Als voorafje een heerlijke salade met blauwkaas, zeer goed, vers en uitgeblanceerd qua smaken. Als hoofdgerecht had ik een wildpotje, heerlijk, niets meer aan doen. Voor toe een kaasplankje. Ook mijn tafelgenoten hebben heerlijk gegeten. Echt een restaurant om nog eens terug te gaan.

Gegeten op 1 november 2014

RLS

Ik had hier al vaker gegeten, waarbij de eerste keer een leuke ervaring was, al waren de borden toen wat vol, met name het voorgerecht destijds.
Nu met vrienden een avondje uit eten, en is nog beter bevallen dan de vorige keer.

Vooraf een frisse salade met Spaanse chorizo en graskaas, welke dusdanig goed afgestemd qua smaken was, dat mijn partner baalde dat zij het niet genomen heeft. En als hoofdgerecht de zalmfilet, op cederhout gegaard; prima! De begeleidende Drouhin chardonnay ging er ook goed in, evenals het dessert; Trifle van sinaasappel en abrikoos, met champagnemousse en abricot-brandy.
Het restaurant doet binnen wel wat gedateerd aan, en hoewel we buiten op het terras zaten, zou de aankleding daar ook iets sfeervoller kunnen. Maar de toegenomen verfijning van de gerechten ten opzichte van de vorige keer (en überhaupt de algehele kwaliteit van het eten), dat we hier waren, maakt/maken veel goed.

Gegeten op 20 juli 2014

Fabio46

ik kom hier zeker al twintig jaar regelmatig met familie maar de laatste tijd minder. De carpaccio dreef in de saus, zonde van de smaak en zo hoort het ook niet - dit heb ik ook aangegeven maar er werd niets mee gedaan. De ober kan af en toe een wat te joviale opmerking maken. De hoofdgerechten zijn goed en er komen altijd extra bakjes met salade, (lekkere!) frites en groente op tafel. Het driegangen menu wordt wel snel geserveerd, ik zit niet op een tijdcapsule, maar als je aangeeft dat je er wat langer over wilt doen houden ze er rekening mee. Soms is het wat lawaaiierig hier, vooral als er een grotere groep zit. Hele goede rode huiswijn. Het terras is subliem in de zomer!

Gegeten op 9 november 2013

Hanneman

Warm ingericht "café-restaurant". Voorgerecht carpaccio; goed. Hoofdgerecht (Atlantische) tong: iets te droog/hard gebakken. nagerecht kaas: lekker met ietwat magere aankleding, doch goed. Gewoon lekker eten, maar prijs-kwaliteit valt iets ongunstig uit ten nadele van de prijs.
3 gangen a la carte met glas wijn en koffie/thee na = 36,= p.p.
Er word goed gezorgd voor een tafelgenoot ivm allergie, waarbij alles wordt aangepast, en dat is zeker goed.

Gegeten op 18 februari 2014

Perzik45

Als voorgerecht visplateau besteld. Was erg lekker. Toen ik aan bediening vroeg wat voor soep het ook alweer was (omdat deze echt heel goed was), kreeg ik tomatensoep te horen. Het was kreeftensoep, heb ik later op de kaart opgezocht.
Het andere voorgerecht waren de mosseltjes in kruidenboter. Erg kleine portie (3 stuks) en niet bijzonder van smaak.

Als hoofdgerecht hadden mijn tafelgenoot en ik de mixed grill. Wij vonden het erg kleine porties, het bord was niet aangekleed. Er lagen 3 kleine stukjes vlees op het bord, en een paar stukjes witlof met wat salade. Het bord oogde leeg en het was niet vullend. De kwaliteit was ook niet bijzonder, wat we gezien de prijs wel hadden verwacht.

Ook hier liet de bediening steken vallen. Toen er naar een ander sausje dan de peperroomsaus gevraagd werd, wist het meisje alleen kruidenboter als alternatief te bieden.

Daarnaast werden we erg snel weggewerkt, we hadden nog niet besteld of het voorgerecht stond er al. En de borden waren net opgehaald, toen het hoofdgerecht alweer kwam. Langer dan een uur zijn we niet binnen geweest, we voelden ons weggekeken.

Een dessert hebben wij niet meer genomen, omdat we bang waren dat dit ook weer tegen zou vallen.

Onze verwachtingen waren hoog gezien de goede recensies, maar ons is het heel erg tegengevallen.

Gegeten op 18 januari 2014

Smuller195

Op een donderdagavond met een vriend gaan eten bij De Egelantier waar ik, toen ik nog in Breda woonde, regelmatig kwam. Het was niet druk, we waren omstreeks 6 uur de enige. Gelukkig kwamen er later op de avond wat meer mensen, maar verre van vol. De gastvrouw gaf aan dat het op koopavonden soms wat minder druk is omdat het restaurant net buiten het centrum ligt. Maakt ons niet uit, we komen voor het eten en niet voor de boodschappen. En het eten is prima en de keuzemenu's zijn goed geprijsd en zien er goed uit. Toch gingen we voor a la carte, Trio van wild bestaande uit herstenbiefstuk, hazenrugfilet en wildzwijnrugfilet. Je krijgt er een beetje salade bij men wat frietjes. Het vlees was goed gaar. Het laatste stukje was wat koud geworden omdat het toch snel afkoelt op de niet voorverwarmde borden. Toch was het lekker. Met een speculaasbavaroise en een kop koffie was onze maaltijd compleet en lekker. Het decor zit tussen een eetcafé en "net" restaurant in. De tafels zijn netjes gedekt met het bijbehorende bestek in delen en de servetten zijn van stof. Parkeren is gratis en gemakkelijk. Al met al en prima adres waar je voor een goede prijs met een vlotte bediening een lekker maaltijd kunt nuttigen.

Gegeten op 14 november 2013

RicoTico

Goed restaurant waar je heerlijk kunt eten en drinken. Het personeel is losjes en weet grotendeels wat men serveert. Het restaurant ademt een gezellige huiselijke sfeer uit.

Gegeten op 2 augustus 2013

brabobreda

Zaterdag 26 januari hier gegeten met vrienden voor de eerste maal, op aanraden vrienden. Locatie ligt net wat buiten het centrum van Breda, maar dit is geen probleem omdat ze een eigen parkeergelegenheid hebben die gratis voor gasten is.
We werden hartelijk ontvangen door de vriendelijke doch jonge bediening. Alles zeer keurig. Het was er vrij druk, maar we konden toch een tafel krijgen.
Ruime kaart met ruim voldoende keuze, ook voor de vegetariers onder ons. Gekozen voor het driegangenmenu 'groep 2'. Schappelijke prijs kwaliteit verhouding. De proscuttio vooraf met geitenkaas met mango was erg lekker. Hoofdgerecht een met bospaddenstoelen gevulde varkensoester. prima stuk vlees, ietjes aan de droge kant. Vriendin nam zeewolf en die was ook erg smakelijk. De gangen volgden elkaar redelijk snel op, en na dit lekkers waren we al redelijk voldoen terwijl het toetje nog moest komen. Ook die waren heerlijk en je proeft dat het huisgemaakt allemaal is.
Bediening was zeer correct, signaleerde bijtijds wanneer er iets moest gebeuren.
Kortom, een prettige zaak, goede ambiance, goed eten voor een vriendelijke prijs. We waren voor het eten incl dranken en koffie 70 euro kwijt. Geslaagde avond, we komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 26 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over De Egelantier in Breda

Schrijf hieronder je recensie over De Egelantier. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.