De Egelantier

• 7.2

• 7.4

Fabio46
  • Recensies in de laatste twee jaar

ik kom hier zeker al twintig jaar regelmatig met familie maar de laatste tijd minder. De carpaccio dreef in de saus, zonde van de smaak en zo hoort het ook niet - dit heb ik ook aangegeven maar er werd niets mee gedaan. De ober kan af en toe een wat te joviale opmerking maken. De hoofdgerechten zijn goed en er komen altijd extra bakjes met salade, (lekkere!) frites en groente op tafel. Het driegangen menu wordt wel snel geserveerd, ik zit niet op een tijdcapsule, maar als je aangeeft dat je er wat langer over wilt doen houden ze er rekening mee. Soms is het wat lawaaiierig hier, vooral als er een grotere groep zit. Hele goede rode huiswijn. Het terras is subliem in de zomer!

Gegeten op 9 november 2013

Hanneman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Warm ingericht "café-restaurant". Voorgerecht carpaccio; goed. Hoofdgerecht (Atlantische) tong: iets te droog/hard gebakken. nagerecht kaas: lekker met ietwat magere aankleding, doch goed. Gewoon lekker eten, maar prijs-kwaliteit valt iets ongunstig uit ten nadele van de prijs.
3 gangen a la carte met glas wijn en koffie/thee na = 36,= p.p.
Er word goed gezorgd voor een tafelgenoot ivm allergie, waarbij alles wordt aangepast, en dat is zeker goed.

Gegeten op 18 februari 2014

Perzik45
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als voorgerecht visplateau besteld. Was erg lekker. Toen ik aan bediening vroeg wat voor soep het ook alweer was (omdat deze echt heel goed was), kreeg ik tomatensoep te horen. Het was kreeftensoep, heb ik later op de kaart opgezocht.
Het andere voorgerecht waren de mosseltjes in kruidenboter. Erg kleine portie (3 stuks) en niet bijzonder van smaak.

Als hoofdgerecht hadden mijn tafelgenoot en ik de mixed grill. Wij vonden het erg kleine porties, het bord was niet aangekleed. Er lagen 3 kleine stukjes vlees op het bord, en een paar stukjes witlof met wat salade. Het bord oogde leeg en het was niet vullend. De kwaliteit was ook niet bijzonder, wat we gezien de prijs wel hadden verwacht.

Ook hier liet de bediening steken vallen. Toen er naar een ander sausje dan de peperroomsaus gevraagd werd, wist het meisje alleen kruidenboter als alternatief te bieden.

Daarnaast werden we erg snel weggewerkt, we hadden nog niet besteld of het voorgerecht stond er al. En de borden waren net opgehaald, toen het hoofdgerecht alweer kwam. Langer dan een uur zijn we niet binnen geweest, we voelden ons weggekeken.

Een dessert hebben wij niet meer genomen, omdat we bang waren dat dit ook weer tegen zou vallen.

Onze verwachtingen waren hoog gezien de goede recensies, maar ons is het heel erg tegengevallen.

Gegeten op 18 januari 2014

HetS
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst gegeten bij de Egelantier. Bij binnenkomst even schrikken, want je waant je wat betreft de inrichting in een kroeg annex eetcafé uit de jaren zestig. Hartelijke ontvangst. De bediening was ook de rest van de avond vriendelijk, maar niet altijd even oplettend.
De menukaart bestaat uit diverse menu's, maar ook een leuke à la carte kaart. Alles voor zeer nette prijzen. Gekozen voor de eendenlever op notenbrood vooraf. Smaakte goed, maar niet bijzonder. Als hoofdgerecht gekozen voor de zeebaars met een kreeftensaus. Het gerecht bestond uit maar liefst 3 grote filets wat voor mij een veel te grote portie was. Daarentegen was het groente garnituur echt minimaal. Een stukje gevulde aubergine en een soort onduidelijke knödel-achtig iets waarvan niemand aan tafel kon achterhalen wat het was. Daarnaast werden er frietjes en een kleine portie salade voor meerdere personen geserveerd. Twee flessen wijn uitgekozen die beide niet al te jong meer bleken te zijn. De rode was eigenlijk zelfs over de top alhoewel hij nog goed te drinken was. Op zich een prima avond gehad, maar niet memorabel.

Gegeten op 28 november 2013

Smuller195
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een donderdagavond met een vriend gaan eten bij De Egelantier waar ik, toen ik nog in Breda woonde, regelmatig kwam. Het was niet druk, we waren omstreeks 6 uur de enige. Gelukkig kwamen er later op de avond wat meer mensen, maar verre van vol. De gastvrouw gaf aan dat het op koopavonden soms wat minder druk is omdat het restaurant net buiten het centrum ligt. Maakt ons niet uit, we komen voor het eten en niet voor de boodschappen. En het eten is prima en de keuzemenu's zijn goed geprijsd en zien er goed uit. Toch gingen we voor a la carte, Trio van wild bestaande uit herstenbiefstuk, hazenrugfilet en wildzwijnrugfilet. Je krijgt er een beetje salade bij men wat frietjes. Het vlees was goed gaar. Het laatste stukje was wat koud geworden omdat het toch snel afkoelt op de niet voorverwarmde borden. Toch was het lekker. Met een speculaasbavaroise en een kop koffie was onze maaltijd compleet en lekker. Het decor zit tussen een eetcafé en "net" restaurant in. De tafels zijn netjes gedekt met het bijbehorende bestek in delen en de servetten zijn van stof. Parkeren is gratis en gemakkelijk. Al met al en prima adres waar je voor een goede prijs met een vlotte bediening een lekker maaltijd kunt nuttigen.

Gegeten op 14 november 2013

RicoTico
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed restaurant waar je heerlijk kunt eten en drinken. Het personeel is losjes en weet grotendeels wat men serveert. Het restaurant ademt een gezellige huiselijke sfeer uit.

Gegeten op 2 augustus 2013

brabobreda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag 26 januari hier gegeten met vrienden voor de eerste maal, op aanraden vrienden. Locatie ligt net wat buiten het centrum van Breda, maar dit is geen probleem omdat ze een eigen parkeergelegenheid hebben die gratis voor gasten is.
We werden hartelijk ontvangen door de vriendelijke doch jonge bediening. Alles zeer keurig. Het was er vrij druk, maar we konden toch een tafel krijgen.
Ruime kaart met ruim voldoende keuze, ook voor de vegetariers onder ons. Gekozen voor het driegangenmenu 'groep 2'. Schappelijke prijs kwaliteit verhouding. De proscuttio vooraf met geitenkaas met mango was erg lekker. Hoofdgerecht een met bospaddenstoelen gevulde varkensoester. prima stuk vlees, ietjes aan de droge kant. Vriendin nam zeewolf en die was ook erg smakelijk. De gangen volgden elkaar redelijk snel op, en na dit lekkers waren we al redelijk voldoen terwijl het toetje nog moest komen. Ook die waren heerlijk en je proeft dat het huisgemaakt allemaal is.
Bediening was zeer correct, signaleerde bijtijds wanneer er iets moest gebeuren.
Kortom, een prettige zaak, goede ambiance, goed eten voor een vriendelijke prijs. We waren voor het eten incl dranken en koffie 70 euro kwijt. Geslaagde avond, we komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 26 januari 2013

Imke-K
  • Recensies in de laatste twee jaar

Half jaartje terug hier gegeten. Was verrassend lekker! De omgeving nodigt niet erg uit en het is ook niet dichtbij het centrum. De prijs-kwaliteit verhouding is wel erg goed. Het eten was bijzonder en erg lekker. Daarnaast was er een speciaal toetje voor de jarige gemaakt.

mverk

Voor bijna € 300 prima gegeten maar enkele negatieve punten:
- voor mayonaise 2x 0,90 berekend (waarom niet inclusief??)
- drankjes (sprite,sinas e.d.) € 2,10 p/glas

Gegeten op 8 december 2012

JetNet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerlijk restaurant met simpele maar oprechte gerechten.

Huiselijke/dorpse sfeer. Hier hoef je je niet te schamen om mayo bij je frites te vragen... ; )

Fijne porties, prima geprijst voor voldoende kwaliteit.

Schrijf zelf een recensie over De Egelantier in Breda

Schrijf hieronder je recensie over De Egelantier. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!