a TripAdvisor company

1. 7,7 10 1 29

2. 8,0

3. 7,4

Zanger75Bas

Traditie getrouw gaan een aantal zangers uit Huizen na afloop van de uitvoering van de Matthäus op Goede Vrijdag in de Grote Kerk in Gorinchem een hapje eten in De Hoofdwacht. Ook dit keer op 25 maart 2016 en gekozen werd het driegangen weekmenu.
Als voorgerecht was er de Knoflooksoep met krokante kaasstengel. Voor het hoofdgerecht was de keus uit een vis of vleesgerecht. Het visgerecht was een gebakken Dorade met beurre blanc saus en zoet/zure venkel. Als vleesgrecht de Ierse Bavette met truffelsaus. Het Chef’s dessert met diverse ijssoorten en vruchten completeerde het menu.
Het soepje was een verrassend smakelijke opener. De hoofdgerechten waren als schitterend opgemaakt en alle ingrediënten vers tot en met de olie waarin de goud gele patates frites was gebakken. Ook het dessert zag er oogstrelend uit en smaakte verrukkelijk. Aan tafel was men unaniem van mening dat alles heerlijk smaakte. De keukenbrigade heeft weer erg zijn best gedaan om ons smakelijk te verrassen.
De bediening was plezierig en voorkomend. Tussen de gangen werd voldoende tijd gegund om ons ontspannen van het menu te laten genieten. Al met al kunnen we terugzien op een zeer geslaagde avond. De gemiddelde menuprijs die we betaalden inclusief drankjes en fooi € 29,- per persoon, is beslist niet buitensporig hoog .

Gegeten op 25 maart 2016

wilbert22

Lekker ontspannen,goede kwaliteit prijsverhoging en geweldige sfeer. Weekmenu is goed uitgebalanceerd. Jammer dat de afwas hulp iedere keer langs je tafel loopt met vieze borden

Gegeten op 20 maart 2016

irisssssje

Op 14 februari hier gegeten voor Valentijn. Carpaccio en tonijntartaar vooraf, deze waren beide heerlijk. We hadden allebei tournedos als hoofdgerecht met pepersaus, deze was perfect gebakken en hier hebben we echt enorm van zitten genieten. Als dessert het boomstammetje met witte chocolade gedeeld. Dit werd bij elkaar gehouden door een gelei achtig goedje, wat we beiden niet lekker vonden. Al met al heerlijk gegeten. Bediening was prima, van mij mag het wel wat losser en persoonlijker.

Gegeten op 14 februari 2016

Sander3282

Gisteravond hier gegeten. Zoals gewoonlijk was alles weer helemaal goed. We komen hier nog vaak terug!!! Hoofdwacht ga zo door!

Gegeten op 20 december 2015

Bom007

Met regelmaat hier gegeten en tóch proberen we het iedere keer weer, ondanks het zo vaak al tegenviel. Ook nu weer, druk in de zaak en daardoor stress bij het personeel. Carpaccio lekker, teveel kaas maar ach.., bord veel te koud. Saus over het gerecht inplaats van door ons gevraagd ernaast. Teruggebracht naar de keuken, na zelf aansporen ook gerecht partner en bijgerechten terug naar keuken anders alles koud. Te lang doorgebakken frietjes, te dure gerechten, sla slaat nergens op. Weliswaar onze bevindingen ter plekke geventileerd, maar daardoor nog meer stress bij het personeel. Teveel gerekend op bon, onervaren personeel. Zonde. Hier toch veel geld uitgegeven, maar volgende keer gaan we liever naar een andere zaak op de Grote Markt. De keuze is reuze.

Gegeten op 18 december 2015

Evert74

Leuke locatie!Midden in het centrum.
Personeel niet erg vlot als het druk is,lang moeten wachten.
Klein biefstukje voor een dikke prijs ....
Carpacchio was heerlijk!!

Gegeten op 31 oktober 2015

sven50

Altijd een constant niveau. Bediening zeer attent. Prachtig pand met een dijk van een verwarmd overdekt terras. Welkom gevoel en zeker aan te raden.

Gegeten op 28 september 2015

vaalvissers

Als je een High Wine bon van € 29,-- pp ontvangt mag je wat verwachten. Deze bon is door ons verzilverd waarbij een aantal koude hapjes niet goed uit de verf is gekomen. Alles in een keer opdienen is, volgens de informatie, voor 95% van de gebruikers van dit arrangement een wens. Echter indien je gekoelde hapjes serveert zorg dan voor een koelelement o.i.d. zodat het ook fris blijft. De kaas was bijvoorbeeld binnen 3/4 uur al zweterig. In eerste aanleg positieve kritiek geleverd die hopelijk voldoende aandacht krijgt. Ook bleek dat er verschil in het opdienen van het arragement was. Ander bezoekers ontvingen een soort salade die bij ons arrangement niet werd geserveerd. vreemd als je een zelfde soort bon hebt afgenomen. Mogelijk zijn wij door de keuken vergeten.

Wat de spreekwoordelijke deur dicht deed was het zgn. bouillondrankje dat van het arrangement deel uitmaakt. Je proefde haast geen verschil tussen het water dat werd geserveerd en de (blokjes)bouillon. Het werd erg heet geserveerd in een wijnglas terwijl een soepkop beter op zijn plaats zou zijn.
Aan het personeel ligt het niet . Men was vriendelijk zoals het hoort. De chef van dit Grand Cafe dient zich te schamen over hetgeen wordt opgediend.

Tip probeer meer variatie te brengen in je hapjes of als er sprake is van een juiste verhouding tussen prijs en uitvoering zorg dan voor een betere balans. € 58,-- is tenslotte niet niks.
Voor nu is oordeel duidelijk beneden de prijsprestatieverhouding en waren de koude hapjes en de erg waterige bouillon reden deze recensie op te stellen.

Gegeten op 12 september 2015

Jarah

Toen we aankwamen viel het op dat er bij de hoofdwacht gasten zaten en eldrrs niet. Kuddedieren als we zijn gingen we ook daar op het terras zitten. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk. We hebben ook de zaak van binnen bekeken. Het is een prachtige zaak. Alles klopt.

Gegeten op 24 augustus 2015

SabR

Tijdens de Zomerfeesten het Zomerfeest menu gegeten. Zalmmouse lekker, Australische biefstuk met rodewijnsaus waarvan de saus erg smakelijk was maar de biefstuk net iets te lang in de pan helaas, en als toetje grand dessert met de meest verukkelijke kleine hapjes die je je kan bedenken. Vooral de munthang was verrassend lekker. Mojito in 'yoghurt vorm'.
Maar vooral een compliment aan het personeel! Vriendelijk, snel, meedenkend en ruim aanwezig. Zo zie je maar dat 1 'mannetje' extra inzetten zijn vruchten zeker kan afwerpen. Tot de volgende keer!

Gegeten op 22 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over De Hoofdwacht in Gorinchem

Schrijf hieronder je recensie over De Hoofdwacht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.