De Hoofdwacht

2. Frans-internationaal
  3. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0183 638 880

HolleBolleFreek

Wij kwamen in het totaal onbekende Gorcum voor een familie diner op 2e paasdag. Wat ik niet wist was dat er op 2e paasdag groot feest was. We belanden nog net in het staartje van de grote drukte, met veel politie en dronken lui.
In het restaurant was daar niks van te merken. Het was er lekker rustig en we hadden een gedeelte voor ons alleen (12 personen).
De zaak is leuk en gezellig ingericht, leuke decoratie, ook het gedeelte ernaast.
Ondanks dat we met 12 personen waren en een hoop verschillende gerechten hadden, kwam het eten mooi tegelijkertijd. De spareribs waren (in ieder geval voor de kinderen) meer dan genoeg en zo te zien en horen lekker.
Ik had het dagmenu genomen voor een hele schappelijke prijs. De doperwtensoep was verrassend lekker. Het vlees hoofdgerecht was ook heerlijk. Lekker groot stuk vlees, zacht en roze van binnen. Het toetje was ook heerlijk.
Ik vond de Hoofdwacht een aanrader en mijn mede tafelgenoten hebben ook lekker gegeten.

Gegeten op 6 april 2015

Adkwant

We hadden het weekmenu en dat was prima. De doperwtensoep was verrassend; fijn van smaak. De Australische biefstuk mals en het dessert van chocolademousse en ijs ook prima. Goede, vriendelijke bediening.

Gegeten op 4 april 2015

DeDuif

Met buitenlandse collega gedineerd, fijn dat er een Engels menu is.
De sliptongetjes waren wat mageren daardoor ietwat droog. Mijn collega was tevreden over de ravioli (vegetarisch) met portobello's. Bediening was prima, sfeer goed.
De prijzen zijn gezien het gebodene aan de hoge kant.

Gegeten op 1 april 2015

Zanger75Bas

Op Goede Vrijdag net als vorig jaar met een groep mensen uit Huizen het weekmenu genomen. De doperwtensoep als voorgerecht was verrassend lekker. Het hoofdgerecht, de Australische biefstuk, mals en smakelijk en er was voldoende heerlijke friet en garnituur. Het toetje met de mousse van chocolade en advocaat ijs was verrukkelijk. De bediening heel attent en liet voldoende tijd tussen de gangen. Al met al een heel smakelijke en gezellige avond gehad bij De Hoofdwacht.

Gegeten op 3 april 2015

Irishcoffee

Ik kom hier al jaren. Ontzettend leuk en gezellig restaurant. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader. Leuke kaart... Niet heel bijzonder, maar voor ieder wat wils! De proeverijen zijn erg leuk en vooral lekker. verschillende kleine gerechtjes, leuk gedaan!
Hier kun je ook terecht om lekker wat te drinken of om de lekkerste bitterballen van Nederland te eten.
Erg vriendelijk personeel. Ze weten waar ze mee bezig zijn.
Nogmaals: een aanrader!!!

Gegeten op 28 maart 2015

simone130

Heerlijk eten! Deze keer was naar MIJN smaak mijn eten iets minder en het werd netjes van de rekening af gehouden! Top service! Altijd gezellig!

Gegeten op 21 maart 2015

nienkebloem

Met een vriendin zochten we een eenvoudige bistro voor de zondagavond maaltijd. Gezellig als je binnenkomt, maar in de tweede ruimte was het bedompt (werd er gerookt??) Gelukkig konden we een tafel bij binnenkomst krijgen. We namen bij de borrel het net afgebakken breekbrood. Als voorgerecht had ik de mosterdsoep (degelijk, veel spekjes en daardoor te zout) En als hoofd de pompoen risotto. Verrassend lekker! Vooral de bediening verdient lof. Heel aardig, inlevend en ze waren er elke keer precies als we ze nodig hadden. Prima restaurant voor een eenvoudige en voedzame maaltijd. Incl wijn 32,50 pp (zonder dessert)

Gegeten op 8 februari 2015

Sentijn

We zijn een paar keer eerder bij De Hoofdwacht geweest, met wisselend resultaat. Het eten was nu prima.
De lamsrack en eendeborst waren goed klaargemaakt en prima op smaak gebracht. Compliment voor de bediening die adviseerde om de eendeborst vooral medium rare klaar te laten maken.

De Hoofdwacht zou beter scoren als er iets meer fantasie en sjeu ingebracht wordt. Bijvoorbeeld de Irisch coffee. Die wordt geserveerd in een te klein wijnglas op een niet bijpassend arcopal schoteltje met een simpel theelepeltje en een Hollands koekje. Voor hetzelfde geld kan dat echt leuker gepresenteerd worden.

Gegeten op 1 januari 2015

IFMB

Gezellig en goed eetcafe! We komen hier al jaren meerdere keren per jaar en elke keer is het gewoon weer goed :) De bediening is attent, de kaart bevat geen verrassingen maar het eten is goed.

Gegeten op 13 december 2014

karinvdwild

De hoofdwacht...
Wat een top café!! Gezellige bediening, ze weten waar ze mee bezig zijn. Keuken is ook super, leuke kaart. Voorgerecht: sissende garnalen, hoofdgerecht: eendenborst nagerecht: een proeverij met verschillende heerlijke desserts. Het was heerlijk.
Ik kom zeker nog een keer terug!

Gegeten op 6 december 2014

Schrijf zelf een recensie over De Hoofdwacht in Gorinchem

Schrijf hieronder je recensie over De Hoofdwacht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.