De Hoofdwacht

• 6.9

• 7.6

sandra104
  • Recensies in de laatste twee jaar

Komen hier zeer regelmatig. Mijn vriend vind vooral de platteland omelet erg lekker. Hij zegt dat hij zo lekker zacht is, echt zoals het hoort. Favoriet bij mij is toch wel de club sandwich met heerlijke patatjes. Enige minpunt vind ik wel dat je voor de mayo moet betalen. Ik vind dat altijd zo vreemd overkomen, maak dan de gerechten een kwartje duurder... Het personeel kletst soms wat met elkaar waardoor ze niet gelijk zien als je iets wilt bestellen. Super mooi pand!

Gegeten op 19 april 2014

hoofdwacht
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen voor de 1e keer in dit restaurant. Het was er gezellig druk. Maar de bediening bleef goed, snel en super vriendelijk. We werden naar boven begeleid, naar ons tafeltje. Wat we zo leuk vonden boven konden we zo de keuken in kijken. Dat wil toch heel wat zeggen. En ze waren heel hard aan het werk. Iedereen netjes gekleed.
Ik nam het weekmenu: het was heerlijk en dat voor die prijs. Geweldig. Vooraf: antipasta verschillende soorten stukjes ham, met heerlijk warm afgebakken brood erbij. Hoofdgerecht schelvis(geen graadjes) met salade en frietjes met mayo, nagarecht trio mousse met stukjes mango. Mijn man nam mosterdsoep, garpaccio, schelvis, alles voortreffelijk.

Wat we minder vonden is het betaald parkeren is, dat is het enigste kleine minpuntje.
Maar we komen zeker nog meerdere keren terug!!!!

Gegeten op 12 april 2014

iestougi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prijs-kwaliteit verhouding van dit restaurant is zeker top! Samen met mijn vriend wezen eten, beide kreeftensoep vooraf, risotto hoofd, en een lekker dessert na voor maar €50,-. Alles vers, van goede kwaliteit, goed warm een netjes gepresenteerd. Prima wijnen. Bediening soms wat onoplettend (duurt nogal lang voor 't volgende drankje), maar voor de rest is alles prima!

Gegeten op 17 januari 2014

Kiki08
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met mijn moeder geluncht in dit mooie restaurant. Jammer alleen dat de service niet aan onze wensen voldeed. Wij kozen voor een proeverij aan voorgerechten voor 12 euro per persoon. De smaak was prima, alleen vonden wij het erg weinig voor 12 euro. Toen de bediening ons bord op kwam halen en wij vertelden dat wij het wel erg weinig vonden was haar reactie: ja ik heb het ook niet bedacht. Erg raar en ook niet klant vriendelijk. Vervolgens kwam zij ook niet meer naar onze tafel, net als de rest van het personeel waarna wij besloten te betalen. Toen wij ook aan een andere medewerker vertelden dat het toch niet helemaal naar wens was geweest besloot zij de manager erbij te halen. De manager was erg vriendelijk maar begreep onze opmerking niet. "De keuken is erg lang bezig met de bereiding, daarom is de prijs hoog" was haar reactie. Begrijpelijk, maar ik zou het dan persoonlijk niet op de kaart zetten of bij de lunch erbij vertellen dat het een kleine portie is. Jammer van dit mooie pand!

Dieren79
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag hebben we hier met z'n 4en gegeten. Mijn dochter werkt ook in de horeca en let altijd op van alles. Het was erg druk, maar er was nog een plekje voor ons buiten op het voorste gedeelte. Een jonge vrouw bediende ons en ondanks ze erg druk was kwam ze regelmatig kijken of alles naar wens was, of we genoeg te drinken hadden en zelfs voor een kort praatje. Ze wist waar ze mee bezig was en wist dingen goed te verkopen. Het eten was erg lekker, mooi opgemaakt en goede porties. Het enige was dat de tournedos waren verwisseld in de keuken met rood/medium. Maar ook dit werd goed opgelost en waren we erg tevreden.
We hebben de jonge dame een hand gegeven toen we de zaak verlieten en we komen zeker nog een keer terug.

Gegeten op 6 oktober 2013

Jack85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om te beginnen, wauw! Als voormalig medewerker van een 5 sterren hotel heb ik vrij hoge verwachtingen als ik zelf ergens ga eten. Dit restaurant heeft ze allemaal meer dan waar gemaakt.

Het begon al bij het bestellen van een drankje, ik vroeg om een witte wijn die niet op de kaart stond. De medewerker kwam met een zeer goed passend alternatief en serveerde deze op een zeer professionele wijze. Als voorgerecht had ik zalm met gefrituurde garnalen. Goede hoeveelheid, mooi gepresenteerd en erg lekker bereid. Als hoofdgerecht had ik tournedos van ossenhaas welke zo mals was dat ik er zonder enige moeite doorheen sneed. Zelfs zonder steak mes, wat ik ook erg aangenaam vond. Hierbij had ik een rode wijn besteld, met de opmerking, ik weet niet wat ik wil, geen idee wat ik lekker vind want ik drink bijna nooit rode wijn. Wederom een erg goede suggestie van de medewerker. Als dessert nog een erg lekkere cheesecake met peer en witte chocoladesaus besteld. Deze was ook verrukkelijk, alleen kwam ik er thuis pas achter dat ik de witte chocoladesaus miste. Blijkbaar had ik het niet gemist tijdens het eten, dus daar kan ik eigenlijk niks over zeggen. Vervolgens nog een koffie met baileys besteld, deze staat niet op de kaart maar werd ook zonder probleem besteld. Complimenten voor de keuken wat betreft het eten dus!

De service was uitstekend, de jongen die ons bediende was zeer vriendelijk, hield goed overzicht, zette netjes van rechts in. Zelfs bij mijn tafelgenoot die met zijn rechterzijde tegen de muur zat. Deze jongen verdiend absoluut opslag! Zelden zulke goede service mogen genieten. Deze tevredenheid hebben we dan ook laten merkten in de fooi.

De aankleding, ik snap het idee maar met oog op de hoogstaande service en uitstekende gerechten mag het best chiquer. Enige minpunt vond ik het type wijnglazen, bij een mooie wijn hoort een mooi glas vind ik. Maar desalniettemin was het een geweldige ervaring.

Ook nog even met de bedrijfsleider gesproken om mijn complimenten persoonlijk over te brengen. Absoluut een aanrader en ik zal hier zeker nog eens terug komen om meer van de kaart te proeven!

Gegeten op 28 september 2013

gera2
  • Recensies in de laatste twee jaar

met onze spaanse vrienden 4 perfecte maaltijden voorgeschoteld gekregen , zelfs een aanpassing was geen problem
personeel niets op aan te melden , sprak zelfs z'n talen
tot na de betaling , eigenaar sprak ons buiten aan of we niets vergeten waren , vertrouw uw personeel .
dit was een domper op een geslaagde avond

Gegeten op 13 september 2013

NancyvanLaar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eigenlijk verdient het eten wel een 7,5, maar een 8 is dan weer teveel. Ze hebben een aardig terras en het was heerlijk weer, dus dan zit je daar prima. Mijn man had mosterdsoep en die was niet bijzonder, maar gewoon wel lekker. Ik had pompoensoep en dat was een lekker soepje. We kozen beiden de tournedos (€ 23,50) en vroegen om bijna rauw. Mijn man koos voor champignonsaus en ik voor rodewijnsaus. Ik weet niet wat dat is met restaurants en sauzen, maar je krijgt bijna altijd (zo ook hier) te weinig. Beetje zonde, want dat zijn ook niet echt de kosten. De sauzen waren qua smaak in orde, maar niet bijzonder. Het vlees zal 2 of 2,5 ons geweest zijn. Hoeveelheid en kwaliteit prima. Er zat wat groente bij op onze borden en dat vond ik OK. Dan troffen wij op beide borden nog een soort puree aan. Het leek alsof de kok een lepel of zoiets op het bord had afgesmeerd en, zich afvragend of het lekker was, daar dan zijn vinger door had gehaald om te proeven. Dat zal niet zo geweest zijn, want dat hoef je dan niet 2 keer te doen, tenzij je het wel heel erg lekker vindt. Beetje raar. Wat het voor puree het was, kan ik niet zeggen. Iets van aardappel met pastinaak of zo? Dat ik dat niet kon uitmaken, ligt overigens waarschijnlijk aan mij. Het smaakte best lekker eigenlijk, alleen was het wel wat weinig. De frietjes waren in orde en de hoeveelheid was voldoende. De salade was iets aan de weinige kant voor 2, maar mijn man eet daar toch weing van dus dat deerde niet. De salade was lekker. Het leek eerst alleen veldsla met een tomaatje uit olie, maar als aangename verrassing zat eronder nog wat andere lekkere aangemaakte rauwkost. Ik had zin in dessert en koos Creme brulee met een bolletje vanilleijs en grandmarniersaus. Niet superbijzonder, maar toch eigenlijk wel een aangename afsluiter. Uiteindelijk dus niet slecht gegeten, maar met wat kleine verbeteringen kan het echt goed worden.

Gegeten op 8 augustus 2013

WuitG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtige locatie minder in het centrum van Gorinchem. Mooi cafe/restaurant qua uiterlijk en sfeer. Afgelopen jaren circa 4x gegeten met mindere ervaringen qua service (oude leiding) en minder goed eten , maar nu eindelijk verbeteringen. Vooral de bediening is beter en ook het eten heeft een stapje gemaakt. Prima voor een lunch, maar dineren zou ik ondanks de mooie zaak elders doen. Voldoendes door de verbeteringen!

Gegeten op 8 februari 2013

melody7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag de lunch in een zeer druk restaurant! Er was Paasmarkt .Jonge vrouw in de bediening weet wat gastvrijheid is. Prima kroketjes en een heerlijk stokbrood zalm. En dit alles voor een prima prijs. Ff iets langer moeten wachten binnen en buiten bomvol en toch de kroketten en frites prima gebakken. Pluim voor de keuken brigade.

Gegeten op 1 april 2013

Schrijf zelf een recensie over De Hoofdwacht in Gorinchem

Schrijf hieronder je recensie over De Hoofdwacht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!