a TripAdvisor company

1. 7,7 10 1 35

2. 7,5

3. 7,4

ThoDaan8

Al eens eerder geluncht dat we nu besloten een hapje te gaan eten.
Bij binnenkomst vriendelijk welkom geheten. Gestart met een lekkere huiswijn en wat brood. Helaas geen breekbrood meer wat we hier zo lekker vonden, maar een wat simpeler brood waar niet heel veel smaak aan zat of waarschijnlijk niet vers; smeerseltjes wel lekker.

Omdat we niet erg hongerig waren maar gewoon een hapje wilden eten geen voorgerecht genomen. Gekozen voor de noordzee tong en lamsrack. Beide goed gegaard; vooral de lam mooi gegarneerd en hoog op smaak; de tong mooi a la meunière maar wat klein van stuk en met een simpele garnering net wat te weinig (zeker gezien de prijs). Ook kregen we hier een klein schoteltje bij voor de graten natuurlijk veel te klein voor de hele tong na fileren.

Tussendoor kwam de bediening op ongelukkige momenten langs; 'hoe smaakt het?' wanneer we nog geen hap hebben kunnen nemen, grapjes maken bij elke stop bij de tafel maar hierdoor wel een bestelling vergeten. Erg studentikoos en hierdoor onprofessioneel overkomend daardoor ook onvoldoende. Gelukkig weten we dat er wel een paar vriendelijke dames werken ook die de bediening wél professioneel oppakken.

Wel een gezellige tent waar je prima terecht kunt voor een lekkere borrel of hapje eten. Ondanks de nu tegenvallende bediening komen we dus wel nog eens terug.

Gegeten op 9 juli 2016

deboonwilbert

Eten kwaliteit prijs super.
Bediening matig (zwak uitgedrukt) want het schijnt heel moeilijk te zijn om warm en koud nagerecht tegelijkertijd te serveren. Zat nu 15 minuten tussen. Dit is de derde keer in 1 jaar tijd

Gegeten op 16 juli 2016

john381

Prijs kwaliteitverhouding perfect.Helaas kansloos uitserveren nagerecht.Ik heb het al ruimschoots op en mijn tafelgenoot zit nog steeds te wachten op warm nagerecht.

Gegeten op 16 juli 2016

sameneropuit

High tea gedaan met z'n tweeen. Er was een gezellig tafeltje voor ons gereserveerd op het terras op een plekje waar we rustig konden praten met mooi uitzicht.
Er werden blikjes met losse thee neergezet van goede kwaliteit en het waren stuk voor stuk lekkere thee-tjes. Wel jammer dat ze niet even uitleggen bij welke temperatuur welke thee het beste gezet kan worden, is toch jammer van die lekkere thee als je het verkeerd zet.
De hapjes waren lekker en ruim voldoende. Meer zoet dan hartig. Wel veel dat kant en klaar was, en niet vers gebakken helaas. Scones werden geserveerd met spuitbusslagroom in plaats van clotted cream.
Binnen is het een mooi cafe (boven ook!) en de toiletten zijn schoon en netjes. Zeker niet onbelangrijk met onbeperkt thee drinken :)

Gegeten op 7 juli 2016

Marian1956

Prijs/kwaliteit eten is prima bij de Hoofdwacht. . Alleen jammer dat verschillende gerechten al koud waren toen ze op de tafel kwamen. De huiswijn is prima. De bediening is erg vriendelijk maar er wordt veel langs elkaar heen gewerkt. Teveel verschillende gezichten aan je tafel en daardoor gaat het vaak fout. Ook zit er erg veel tijd tussen de verschillende gangen. De Hoofdwacht is een gezellig en sfeervol restaurant. maar het personeel moet beter aangestuurd worden.

Gegeten op 2 juli 2016

fortunated

We zijn hier met 13 man gaan lunchen. Het eten is goed, vooral de club sandwich is erg lekker. Er wordt bediend met een glimlach, met aandacht en gepaste snelheid. Goede prijs / kwaliteitverhouding. Bij mooi weer zit je heerlijk op het mooie plein.

Gegeten op 2 juli 2016

Zanger75Bas

Traditie getrouw gaan een aantal zangers uit Huizen na afloop van de uitvoering van de Matthäus op Goede Vrijdag in de Grote Kerk in Gorinchem een hapje eten in De Hoofdwacht. Ook dit keer op 25 maart 2016 en gekozen werd het driegangen weekmenu.
Als voorgerecht was er de Knoflooksoep met krokante kaasstengel. Voor het hoofdgerecht was de keus uit een vis of vleesgerecht. Het visgerecht was een gebakken Dorade met beurre blanc saus en zoet/zure venkel. Als vleesgrecht de Ierse Bavette met truffelsaus. Het Chef’s dessert met diverse ijssoorten en vruchten completeerde het menu.
Het soepje was een verrassend smakelijke opener. De hoofdgerechten waren als schitterend opgemaakt en alle ingrediënten vers tot en met de olie waarin de goud gele patates frites was gebakken. Ook het dessert zag er oogstrelend uit en smaakte verrukkelijk. Aan tafel was men unaniem van mening dat alles heerlijk smaakte. De keukenbrigade heeft weer erg zijn best gedaan om ons smakelijk te verrassen.
De bediening was plezierig en voorkomend. Tussen de gangen werd voldoende tijd gegund om ons ontspannen van het menu te laten genieten. Al met al kunnen we terugzien op een zeer geslaagde avond. De gemiddelde menuprijs die we betaalden inclusief drankjes en fooi € 29,- per persoon, is beslist niet buitensporig hoog .

Gegeten op 25 maart 2016

wilbert22

Lekker ontspannen,goede kwaliteit prijsverhoging en geweldige sfeer. Weekmenu is goed uitgebalanceerd. Jammer dat de afwas hulp iedere keer langs je tafel loopt met vieze borden

Gegeten op 20 maart 2016

irisssssje

Op 14 februari hier gegeten voor Valentijn. Carpaccio en tonijntartaar vooraf, deze waren beide heerlijk. We hadden allebei tournedos als hoofdgerecht met pepersaus, deze was perfect gebakken en hier hebben we echt enorm van zitten genieten. Als dessert het boomstammetje met witte chocolade gedeeld. Dit werd bij elkaar gehouden door een gelei achtig goedje, wat we beiden niet lekker vonden. Al met al heerlijk gegeten. Bediening was prima, van mij mag het wel wat losser en persoonlijker.

Gegeten op 14 februari 2016

Sander3282

Gisteravond hier gegeten. Zoals gewoonlijk was alles weer helemaal goed. We komen hier nog vaak terug!!! Hoofdwacht ga zo door!

Gegeten op 20 december 2015

Schrijf zelf een recensie over De Hoofdwacht in Gorinchem

Schrijf hieronder je recensie over De Hoofdwacht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.