Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Chung in Rotterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 414 40 99

Aziatisch met een twist

Als basis de Aziatische keuken, maar dan wel met een Europese twist. Dit levert een spannend menu op waarbij je van de ene verrassing in de andere valt. Bij al dat moois zijn prachtige wijnen uitgezocht die je maaltijd perfect complementeren. Tel daar de warme gastvrijheid bij op en je hebt een geweldige eetervaring die je niet snel zal vergeten.

ginette1

Via online reservering

De gerechten zijn heel lekker en mooi opgemaakt. De porties van het keuzemenu waren groter dan verwacht. Het is aan te bevelen de gerechten niet tegelijk te laten komen als je meerdere hoofdgerechten als 'grote' eter besteld. Tip: de boterzachte kalfswang!

Gegeten op 11 augustus 2014

Pimmes_Frites

Na een paar jaar hier weer eens gegeten. Alleen het peking-eendmenu is nu nog een directe verwijzing naar de Chinese culinaire achtergrond van de chef. In ieder geval waren de gerechten die wij uit het menu van de chef kozen stuk voor stuk goed geslaagde voorbeelden van de fusion-keuken. Alleen de witte rijst bij het Ibericospek en de eetstokjes die standaard op de tafels liggen gaven nog een hint richting Azië. In de gerechten die achtereenvolgens (ook al niet Aziatisch) op tafel verschenen waren ingrediënten van zo'n beetje over de hele wereld in een combinatie van Aziatische en Europese bereidingswijzen verwerkt. Echt fusion dus. Met bijzonder smakelijk resultaat. In het voorgerecht met piepkuiken bijvoorbeeld kwamen bekende en mij onbekende smaken in prima balans bij elkaar. Of de kalfswang met knolselderijpuree, gember en schuim van Thaise curry: bijzonder en bijzonder lekker. Elk gerecht dat op tafel kwam was verrassend in positieve zin.
De bediening had het druk, want de zaak zat goed vol. De jonge vrouw die onze tafel onder haar hoede had, bleef echter vriendelijk en hulpvaardig en altijd met een lach op het gezicht.
Wat inrichting betreft waan je je ook niet in het verre oosten. Eigenlijk niks bijzonder opvallends. De akoestiek is er helaas nog steeds zo slecht als we ons van eerdere bezoeken herinnerden. De gesprekken van de omliggende tafels kaatsen woordelijk via je bord je oren in, zo lijkt het. Maar aan de andere kant: in welk restaurant middenin de stad komen een fuut en een meerkoet langs je raam voorbij zwemmen, en landt er voor het andere raam een nijlgans?
Wie Chinees wil eten en afgaat op de naam Chung, komt bedrogen uit, maar wie eens wil ondervinden hoe lekker de fusion-keuken kan zijn, moet hier zeker eens gaan eten.

Gegeten op 15 augustus 2014

brigitte25

Hier gegeten met de Iens bonnen. Heerlijk menu, kalfswang was echt heerlijk van smaak. Goede bediening. Kregen zelfs extra vis omdat we met 3 personen waren.

Gegeten op 2 augustus 2014

douanita

afgelopen zaterdag hier gegeten, was een mooie ervaring, vlotte ontvangst, ruime tafels,(alleen altijd ruzie met lopers op tafel) . We kozen voor het Peking-Eend menu, we kozen zelf nog heerlijke oesters vooraf. Vooral peking-eend flensjes klaar gemaakt aan tafel, heerlijke noodles soep tussendoor en als hoofdgerecht Peking-Eend op 3 verschillende wijze klaargemaakt. het was echt allemaal heerlijk, goed op smaak, super vers, echt top, heerlijke Italiaanse wijn erbij. Het dessert valt een beetje in het niet na zo'n heerlijk menu. Enig minpuntje was dat de drankjes wat langzaam kwamen en je zelf moest vragen voor nieuwe. Komen zeker nog eens een keer terug .

Gegeten op 9 augustus 2014

MartVis

Goed gegeten met AH actie.Het was een mooi menu en we hebben een goede indruk gekregen van dit mooie restaurant.We hebben er een lekker glas wijn bij gedronken.De bediening was heel attent en oplettend.Hier komen we zeker terug.Echt een aanrader.

Gegeten op 26 juli 2014

jolanda26

Gisteren gegeten bij Chung in het kader van de AH spaaractie, al vaak voorgenomen om hier eens te gaan eten maar het was er tot nu toe nog niet van gekomen. Na gisteravond zijn wij fan en zullen wij zeker terug keren om ook a la carte te gaan eten, het menu is al een aantal keren hieronder beschreven het was heerlijk, vers, perfect gegaard onze enige opmerking die wij hadden was dat de vis van het hoofdgerecht beter voor de kalfswang kon worden geserveerd omdat deze smaak zeer sterk was en de vis daardoor weg viel. Verder hebben wij genoten van alle gerechten, de vakkundigheid van de gastvrouw en het ontwapende van de ober die opbiechten nog niet zo lang in dienst te zijn, zijn enthousiasme maakte zijn kleine foutjes meer dan goed.
Al met al een geweldige zaak en een geweldige avond gehad.
Graag tot snel!

Gegeten op 26 juli 2014

Rotterdam89

Wij hebben hier gegeten met de familie ter gelegenheid van een verjaardag. Na een goede ervaring enkele jaren geleden, hadden we besloten om een keer terug te gaan. We stonden versteld hoe goed de service was en hoe lekker het eten. De westerse en oosterse keuken worden bij Chung perfect gecombineerd. Laat je verrassen door de chef met kleine gerechten door het "Menu van de chef" te kiezen. Aanraders qua gerechten zijn de perfect gegaarde coquilles met glass noodles, in flesjes gerolde Peking eend met hoisin saus & de zalm met wasabi dressing. De wijnen die bij de gerechten geserveerd werden waren heerlijk en paste goed bij de verschillende smaken. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 14 juli 2014

IMH_Rotterdam

Hier gegeten met zijn 4en tijdens de Albert Heijn actie. Vooraf hoge verwachtingen, zowel door de hoge beoordeling op Iens als enthousiaste verhalen van vrienden. Helaas heeft Chung onze verwachtingen niet helemaal waargemaakt. Wij vonden het 3 gangen menu wat weinig en niet heel bijzonder. Verder vond ik zelf jammer dat er in het vega menu wordt gewerkt met vegetarische kip ipv een bijzonder groentegerecht te maken. Wat ik wel erg goed vond was de vriendelijkheid van het personeel en dat er daadwerkelijk om feedback werd gevraagd mbt de gerechten (in mijn geval de vega kip). Decor is uiteraard mooi op een verrassende locatie.

Gegeten op 12 juli 2014

lindake

Vandaag gegeten met de AHactie. Het was druk en gezellig! Het 3 -gangen menu was een verrassing en absoluut heerlijk! Vers, verschillende smaken goed gecombineerd met vlees en wat bijzondere stukjes groenten. De tijd tussen de gangen was aanvankelijk nog ok, maar het hoofdgerecht heeft een uur geduurd en dat werd toch wat lang.Toen ik daar iets over opmerkte: Excuses en een drankje van de zaak. Het hoofdgerecht was ook weer smakelijk, maar hoe dan ook blijft de bediening niet goed op elkaar afgestemd. Bv alles stond op tafel, maar de rijst en mie kwam weer later, waardoor de rest lauw was. Het toetje was cheesecake en mango-ijs en nog wat vruchtjes, ook prima.
De kwaliteit van het eten was uit de kunst, maar ik had de indruk dat er te weinig personeel was voor het goed bedienen van de mensen.Daar zou wel wat verbetering in kunnen komen. Neemt niet weg dat het toch een aanrader is!

Gegeten op 13 juli 2014

Jorgengiele

Ik blijf hier iedere keer maar terugkomen, kan er ook gewoon niets aan doen... Mijn maag en smaakpapillen spannen samen tegen mijn brein en dringen ieder voornemen dat ik heb om weer eens gezond thuis aan de groenten te gaan en niets alcoholisch te drinken genadeloos naar de achtergrond.
Aan het eind van zo'n avond is die drang naar Chung zijn gerechten en heerlijke wijnen dan gelukkig weer wat getemperd. Maar een week later ben ik dan weer terug bij af..
Ik zie gelukkig om mij heen wel dat ik meer van dit soort lotgenoten heb, misschien tijd om als een soort hulpgroepje eens bij elkaar te komen, verzamelen bij Chung dan maar?

Gegeten op 2 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Chung in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Chung. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.