Chung

• 8.0

Chung doet mee!

Reserveer nu!

Aziatisch met een twist

Als basis de Aziatische keuken, maar dan wel met een Europese twist. Dit levert een spannend menu op waarbij je van de ene verrassing in de andere valt. Bij al dat moois zijn prachtige wijnen uitgezocht die je maaltijd perfect complementeren. Tel daar de warme gastvrijheid bij op en je hebt een geweldige eetervaring die je niet snel zal vergeten.

AA7784
  • Recensies in de laatste twee jaar

We schrijven eigenlijk nooit een tweede recensie... en geven eigenlijk geen tienen...

... maar het moest. Chung is als je iets moois te vieren hebt met iemand waar je van houdt, als je zin hebt in een ontspannen avond uit eten of als je gastronomisch verrast wilt worden. Of alle drie!

Mijn vriendin en ik dachten de superbe eend te gaan eten, maar het kostte de eigenaar weinig moeite om ons een verrassingsmenu te laten kiezen. Wat een geweldige keus was dat!
We kregen 5 of 6 gerechten (ik weet het eigenlijk niet meer), maar we rekenden af voor 3 gangen. En toen kregen we nog 7,50 pp korting ook. Heerlijk gegeten, wat een fijne mensen hier :-)

Gegeten op 6 maart 2014

marissa888
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van vrienden hier gaan eten. We konden heerlijk buiten zitten. De service was fantastisch, ze hebben zelf de gerechtjes zo verdeeld dat het allemaal in balans was, eerst wat kleinere hapjes en op het laatst een hoofdgerecht. De zalm en de tonijn waren supervers. De peking eend wordt aan tafel gesneden en in flensjes verwerkt...erg lekker. De zeebaars was perfect op de huid gebakken. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 8 maart 2014

Bloemetje23
  • Recensies in de laatste twee jaar

De beste Aziaat in town zou ik durven te beweren. Hier krijg je nog de peking eens zoals je hem ook in China krijgt, mooi alleen het dunne vel gesneden zonder al te veel vlees eraan. Zeer kundige. Bediening is altijd zeer enthusiast en kundig en maken er altijd een gezellige avond. Het verassende aan Chung is ook de enorme leuke en lekkere wijnkaart. Echt een aanrader voor een chinees avondje uit.

Gegeten op 7 maart 2014

Wolsey
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met het gehele team wezen eten op uitnodiging van de eigenaar . Na een wat kritische avond een maand geleden mochten wij het overdoen , welk restaurant geef je deze mogelijkheid . Persoonlijk werd ik opgebeld door de eigenaar die begrip had en zelfs zijn excuses aanbod . Op 28 februari zijn wij overstelpt door de heerlijkste gerechten , mooie smaakcombinaties ,allemaal even heerlijk.
Collega's die nog nooit een smaakexplosie van een oester ervaren hadden , gingen vanavond overstag . De gefrituurde garnalen met een saus van zoete aardappel was één van de favorieten . Voor mij was dit de kalfswang , heerlijk zacht vlees .Ook het dessert ... champagne cheesecake met mango ijs was aandacht aan besteed .Dankzij de gastvrij van het gehele team en meneer Chung was dit de avond die je heel graag wil overdoen . Bij dezen , wij komen graag terug . Bedankt voor de fantastische avond.

Gegeten op 28 februari 2014

eric83
  • Recensies in de laatste twee jaar

Persoonlijke bediening. Gesprek met de chef leidt tot verrassende en heerlijke gerechten en passende wijnen. Topper dus!

Gegeten op 9 maart 2014

proever005252
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een perfecte plek om eens te genieten van goede peking eend. Op verschillende manieren bereid geeft veel keus. De rest van de kaart is ook verrukkelijk.
Daarnaast is de bediening vriendelijk en de atmosfeer gezellig. Van buiten lijkt het in eerste instantie niks, maar binnen is prima.

eetkamer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier afgelopen zondag gegeten. We zijn gegaan voor het 7 gangen menu. Mooie verrassende en gedurfde smaken. Gastheer en tevens eigenaar is super enthousiast en kan overal iets over vertellen zowel goede wijnsuggesties als over de bereidingen van het eten. Prijs kwaliteit verhouding echt een tien. Toch geen 10 gegeven voor het eten omdat de tonijn van het voorgerecht een beetje vlak van smaak was terwijl de tonijntartaar van het gerecht zeer goed was. De zalm had van ons iets meer naar de rose kant toe gemogen wat een beetje zonde was omdat deze combinatie ook weer heerlijk was met ook het krokante huidje van de zalm. Peking eend die aan tafel wordt bereid in pannenkoekjes was echt super. De coquilles waren ook top heerlijk gegaard niet te ver. Al met al mag de portionering van ons iets minder omdat wij best wel vol zaten na 7 gangen verder echt heerlijk gegeten. Eindelijk na een hoop keren uit eten te zijn gegaan weer eens aangenaam verrast. Hartelijk dank voor dit heerlijke diner en heel veel succes verder. Groeten uit Scheveningen

Gegeten op 2 maart 2014

jacq-lex
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren er nog nooit geweest, het restaurant ligt een beetje verscholen achter de Meent. Door de positieve reacties op Iens een tafel gereserveerd. Ik had nog nooit Peking eend op, mijn tafelgenoot had daar erg trek in dus ik ben daarin meegegaan. Ik heb zelden zo lekker gegeten....Een prachtig gelakte eend werd gesneden aan tafel voor het voorgerecht (pannenkoekjes), daarna een zeer aparte soep en als klapper 3 variaties Peking eend. Was echt heerlijk....zeker voor herhaling vatbaar. Ook het toetje was lekker. En dat voor E 35,00 p.p....
Een aanrader dus !

Gegeten op 21 februari 2014

Decanter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom met z'n tweeen gegeten bij Chung, een acht gangen menu ter ere van het chinees nieuwjaar.
Ook dit keer zijn we weer verrast door de fantastische gerechtjes. Alles passeerde de revue; van inktvis, via buikspek, pekingeend, kalfswang en kreeft naar een uitgekiend dessert.
Alles weer vergezeld door een perfect (half) wijn arrengement. Chung heeft verstand van goede wijnen! Een van de restaurants waarbij ik me iedere keer weer laat verrassen door de wijnkeuzes van de eigenaar. Mooie " duitsers", " Italianen" , maar ook minder gangbare wijnstreken als de gascogne komen aan bod. Een verademing!
Dit alles in een prettige ambiance, met een bediening die aandacht heeft voor de gast.
Een van mijn favoriete restaurants in Rotterdam.
En nu ook nog eens zeer net geprijsd; 8 gangen, incl een (half) wijn arrangement voor 140,00.
Perfect!

Gegeten op 8 februari 2014

Elke86
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben op Valentijnsdag met mijn partner hier gaan eten. We werden vriendelijk ontvangen en de setting van het restaurant was prima (genoeg ruimte, schoon, moderne inrichting). Er was een speciaal Valentijnsmenu samengesteld en ik was in de veronderstelling dat we hier gebruik van moesten maken maar ik zag dat andere mensen ook andere gerechten geserveerd kregen. Dit vond ik jammer, want ik had de normale kaart best willen zien. Ook liet de bediening af en toe op zich wachten en moesten we ook hier zelf om onze dranken vragen.

De gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten allemaal heerlijk. De verschillende voorgerechten (zalm, tonijn, buikspek en bereidingen van peking eend) waren klein, maar erg lekker, vooral de peking eend. Het hoofdgerecht, cote de boeuf, was heel goed bereid en het nagerecht, lycheesoep met framboosmousse was apart en lekker. Na dit menu zaten we goed vol. De prijs vond ik wel iets aan de hoge kant.

Gegeten op 14 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Chung in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Chung. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!