Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Chung in Rotterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 414 40 99

Chung doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

Aziatisch met een twist

Als basis de Aziatische keuken, maar dan wel met een Europese twist. Dit levert een spannend menu op waarbij je van de ene verrassing in de andere valt. Bij al dat moois zijn prachtige wijnen uitgezocht die je maaltijd perfect complementeren. Tel daar de warme gastvrijheid bij op en je hebt een geweldige eetervaring die je niet snel zal vergeten.

BenR

We hebben bij Chung gegeten in de restaurantweek. Onze verwachtingen waren hooggespannen, want we hadden hier eerder een heerlijke coquille i.c.m. een goed wijntje gehad tijdens de wijn & spijs wandeling.
Het voorgerecht bestond uit sashimi van zalm en een biefstukrolletje. De sashimi was goed van smaak, wel maakte de olie het gerecht wat vettig. De biefstukrol was helaas aangebrand en het vlees taai en aan de vette kant. We kozen voor een extra tussengerecht: pekingeend. De flensjes waren ietwat karig belegd, maar wel oké van smaak. Als hoofdgerecht kozen we kabeljauw. Die was gelukkig lekker. We vonden het wel een afknapper dat de witte rijst (voor nasi of bami begrijp ik het nog wel) er apart bij besteld (en afgerekend) moest worden. Op het toetje moesten we vervolgens heel lang wachten (> 45 minuten), maar het gefrituurde bolletje met doerian-ijs was wel goed van smaak. De wijn, pinot blanc, was smaakvol.
Over het algemeen vonden we het eten niet zo bijzonder en daarom de prijs/kwaliteit-verhouding niet in balans.

Gegeten op 3 september 2014

helene de jong-landa

Via online reservering

Heerlijk uitgebreide fruit des mer werd er geserveerd, wat zeer de moeite waard was. Altijd een goede en enthousiaste bediening in deze zaak ! En voor de proevers, die er nog niet geweest zijn: bij mooi weer een heel fijn terras waar men in alle rust kan eten, midden in het centrum van Rotterdam!

Gegeten op 23 augustus 2014

vakantie123

Vorige week zondag hebben wij heerlijk zit te eten wij Chung. Chefs menu met samengesteld spanende wijnen en een heerlijke sfeer. De bediening was heel goed van Chung en de jonge damen

Gegeten op 17 augustus 2014

hugo26

In 1 woord fantastisch! Heerlijke gerechten met als absolute favoriet de kalfswang. Ook de andere gerechten zijn goed samengesteld met daarbij spannende wijnen bijvoorbeeld de Rivaner uit Luxemburg. Laat je verassen met het Chef's menu en Chung en zijn attente bediening zorgen voor de rest.

Gegeten op 28 juli 2014

NielsWolfers

Via online reservering

Heerlijk gegeten! Afwisselende kaart met veel gave gerechten, prima wijnen, service zeer vriendelijk en goed. Komen zeker (snel) terug.

Gegeten op 22 augustus 2014

ginette1

Via online reservering

De gerechten zijn heel lekker en mooi opgemaakt. De porties van het keuzemenu waren groter dan verwacht. Het is aan te bevelen de gerechten niet tegelijk te laten komen als je meerdere hoofdgerechten als 'grote' eter besteld. Tip: de boterzachte kalfswang!

Gegeten op 11 augustus 2014

Pimmes_Frites

Na een paar jaar hier weer eens gegeten. Alleen het peking-eendmenu is nu nog een directe verwijzing naar de Chinese culinaire achtergrond van de chef. In ieder geval waren de gerechten die wij uit het menu van de chef kozen stuk voor stuk goed geslaagde voorbeelden van de fusion-keuken. Alleen de witte rijst bij het Ibericospek en de eetstokjes die standaard op de tafels liggen gaven nog een hint richting Azië. In de gerechten die achtereenvolgens (ook al niet Aziatisch) op tafel verschenen waren ingrediënten van zo'n beetje over de hele wereld in een combinatie van Aziatische en Europese bereidingswijzen verwerkt. Echt fusion dus. Met bijzonder smakelijk resultaat. In het voorgerecht met piepkuiken bijvoorbeeld kwamen bekende en mij onbekende smaken in prima balans bij elkaar. Of de kalfswang met knolselderijpuree, gember en schuim van Thaise curry: bijzonder en bijzonder lekker. Elk gerecht dat op tafel kwam was verrassend in positieve zin.
De bediening had het druk, want de zaak zat goed vol. De jonge vrouw die onze tafel onder haar hoede had, bleef echter vriendelijk en hulpvaardig en altijd met een lach op het gezicht.
Wat inrichting betreft waan je je ook niet in het verre oosten. Eigenlijk niks bijzonder opvallends. De akoestiek is er helaas nog steeds zo slecht als we ons van eerdere bezoeken herinnerden. De gesprekken van de omliggende tafels kaatsen woordelijk via je bord je oren in, zo lijkt het. Maar aan de andere kant: in welk restaurant middenin de stad komen een fuut en een meerkoet langs je raam voorbij zwemmen, en landt er voor het andere raam een nijlgans?
Wie Chinees wil eten en afgaat op de naam Chung, komt bedrogen uit, maar wie eens wil ondervinden hoe lekker de fusion-keuken kan zijn, moet hier zeker eens gaan eten.

Gegeten op 15 augustus 2014

brigitte25

Hier gegeten met de Iens bonnen. Heerlijk menu, kalfswang was echt heerlijk van smaak. Goede bediening. Kregen zelfs extra vis omdat we met 3 personen waren.

Gegeten op 2 augustus 2014

douanita

afgelopen zaterdag hier gegeten, was een mooie ervaring, vlotte ontvangst, ruime tafels,(alleen altijd ruzie met lopers op tafel) . We kozen voor het Peking-Eend menu, we kozen zelf nog heerlijke oesters vooraf. Vooral peking-eend flensjes klaar gemaakt aan tafel, heerlijke noodles soep tussendoor en als hoofdgerecht Peking-Eend op 3 verschillende wijze klaargemaakt. het was echt allemaal heerlijk, goed op smaak, super vers, echt top, heerlijke Italiaanse wijn erbij. Het dessert valt een beetje in het niet na zo'n heerlijk menu. Enig minpuntje was dat de drankjes wat langzaam kwamen en je zelf moest vragen voor nieuwe. Komen zeker nog eens een keer terug .

Gegeten op 9 augustus 2014

MartVis

Goed gegeten met AH actie.Het was een mooi menu en we hebben een goede indruk gekregen van dit mooie restaurant.We hebben er een lekker glas wijn bij gedronken.De bediening was heel attent en oplettend.Hier komen we zeker terug.Echt een aanrader.

Gegeten op 26 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Chung in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Chung. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.