Bdb71
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het verleden ging ik hier regelmatig eten. Voor de doorstart was het echt top!
Gerechten waren supervers en verassend. Tja nu is het gewoon oké.

Misschien moet de eigenaar even wat reserveringslijsten opzoeken van die tijd. Was toen altijd volle bak namelijk.

Gegeten op 1 februari 2014

tobias6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds 2004 ben ik meerder keren bij MOA geweest en met enorm veel plezier. Helaas ik en mijn vriendin zullen het vooral moeten doen met mooie herinneringen. Gisteren hier opnieuw gegeten en zeer teleurgesteld over de huidige zeer matige kwaliteit van eten, de bediening en de extreem hoge prijzen die voor een paar redelijk goede glazen wijn achteraf werden berekend. Het eten is niet meer mooi gegarneerd zoals 2 jaar geleden, heeft vaak dezelfde sojasaus en lijkt deels uit een diepvries te komen. Hier komt bij dat de porties erg klein zijn. Het visgerecht (griet) was ver beneden het niveau wat dit leuke restaurant ooit had. Ook de op zich malse oester en St Jacobsschelpen hadden een weinig verassende smaak. Verder miste iets van rijst of een gerecht wat meer vulde. Te vaak werd gevraagd of we er nog water bij wilde hebben. Het dessert, als afsluiter, was ijs van slechte kwaliteit met op zich lekkere banaan en ananas die eigenlijk aan tafel geflambeerd zouden worden maar dit ging niet door. Per glas wijn werd ruim 7 euro gerekend wat meteen het duurste wijncouvert ooit werd voor ons. Mooie herinneringen aan dit Azië zijn voor ons, op wat een feestelijk verjaarseten had moeten worden, definitief vervlogen. Volgende keer maar eens kijken bij een beter restaurant.

Gegeten op 6 februari 2014

Phuket100
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vol verwachting, na 3 jaar, weer eens naar Memories of Asia in Arnhem.
Vanaf het begin was de gehele avond een grote teleurstelling.
De bediening had geen enkel benul uit welke gerechten het kerstmenu bestond, kon ook niet aangeven om hoeveel gerechten het ging, en op onze vraag wat de mogelijkheden waren, gaf zij aan dat zij dit niet wist. Na veel verwarring, uiteindelijk toch opgegeven wat onze voorkeuren waren.
Na 1.15 uur gewacht te hebben, kregen wij het eerste gerecht. Ondefinieerbaar klein stukje vis, een bijna rauwe oester en een coquille die met een hele dikke papperige suikerlaag was bedekt. Vervolgens kwam na elk uur een gerecht waarvan wij allen niet konden aangeven of het ossenhaas, hert of wellicht duinkonijn was (en komen zelf uit de horeca).
Het toppunt was de kreeft, nauwelijks terug te vinden in de schaal, bedekt onder een slijmerig sausje en dat alles voor (bleek later!) een supplement van € 12,50 per persoon buiten de standaard prijs van € 11,25 voor een gang.

Het slotstuk van onze avond was de rekening, onduidelijk, buiten alle proporties qua prijs - kwaliteit verhouding en met een supplement voor de kreeft waar wij niet van op de hoogte waren gesteld.

Na veel geharrewar, waarbij sprake was van een oplopende discussie - onwaardig voor een dergelijk, vroeger gerenommeerd, restaurant - kregen wij eindelijk een nieuwe rekening met een niet imposante, en ook nog ongespecificeerde, korting van 6(!) euro.

Kortom, een restaurant waar wij nooit meer naar toe zullen gaan en met weemoed terugdenken aan de tijd dat de professionele, vriendelijke en bijzonder kundige gastheer nog aanwezig was. Overigens ging het schenken van de dure huiswijn uitermate vlotjes.

Mirjam

Gegeten op 25 december 2013

Gastronoom1976
  • Recensies in de laatste twee jaar

Opnieuw heerlijk zakendiner gehad. De eigenaresse Lin heeft ons weer heerlijk verwent. Ik durf te zeggen het beste restaurant van Arnhem. Stabiele kwaliteit van de keuken. We gaan hier bijna iedere maand heen en altijd genoten. Wel zou achtergrond muziek een aanvulling zijn. Kortom heerlijk Aziatisch genieten. Favoriete gerecht is de lams saté. Daar mag je me s'nachts voor wakker maken.

Gegeten op 6 september 2013

theetje11
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben vrijdag 23 augustus met 4 personen gegeten, het systeem van geen menukaart is prima, er wordt per gerecht van tevoren aangegeven wat er komen gaat en/of je het lust of liever iets anders wilt.
Het eten is van prima kwaliteit en de bediening is uitmuntend.
Voor dat we het wisten was het al 12 uur en we waren om 8 uur binnen, er wordt ook goed gevraagd of je al weer iets wilt of nog even wachten.
Mevrouw Lin (eigenaresse) is een prima gezelschap en weet de gast perfect te bedienen.
Helaas was het niet zo druk, maar voor diegenen die twijfelen, het was de moeite waard.
Theo Heinst

Gegeten op 23 augustus 2013

john florence
  • Recensies in de laatste twee jaar

In Arnhem belanden we onlangs bij dit prachtig en luxueus ingericht restaurant. Vriendelijke bediening en de gerechten en wijnen worden telkens toegelicht door de eigenaresse zelf. Men werkt hier niet met een menu-kaart waar ik eigenlijk geen liefhebber van ben want je hebt dan zo weinig inzicht in de kosten. De eigenaresse vertelde meestal met vijf of zes gangen te werken. Naar mijn vraag over de kosten antwoorde ze dat een vijf gangen diner zo rond de 45 euro p.p zou kosten. Oke dachten we dit is te doen.Bij elk gerecht wilden we een bijpassend glaasje wijn. Voor partner graag een bodempje per glas want die zou terug rijden. Dit kon en was geen probleem. We kregen verschillende mooie ingredienten voorgeschoteld zoals lam, biefstuk, griet,kangeroe-filet,kreeft en coquille met oester. De gerechtjes waren klein van portie en goed van smaak maar niet verrassend. Ook misten we wat gebakken rijst en wat exstra groenten bij de gerechten.De wijnen waren prima maar van vrij simpele kwaliteit.Ongevraagd werd ons een zesde gang geserveerd. Dit was de kreeft die met veel vertoon vooraf aan tafel werd getoond maar als gerecht eigenlijk tegenviel. De smaak van het kreeftevlees was weg door overvloedig gebruik van soya-saus en het uiteindelijke vlees zeer weinig.Er werd ons constant meerdere keren gevraagd of we niet ook een flesje water wilde. Uiteindelijk maar gedaan maar heb eigenlijk net zo lief een karafje kraanwater naast de wijnen.Toen ik om de rekening vroeg was dit even schrikken. Maar liefst 224,65 euro voor dit diner ! Uit de rekening bleek dat het dessert nog apart moest worden afgerekend en voor het mini-kreeftje was een flink supplement gerekend. Beide was ons vooraf niet verteld. Het wijn-arrangement vonden we ook te kostbaar namelijk 72,50 euro voor anderhalf arrangement.We hebben hier best een fijne avond gehad maar doordat de prijs-kwaliteits verhouding hier toch echt teveel uit balans is zullen wij niet zo snel terugkeren naar deze zaak.

Gegeten op 9 juni 2013

MichaelK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op maandag met zijn twee gegeten. Geen menukaart, gangen worden aangeboden tot je het voldoende vindt. Goed glas rode wijn! Sinds tijden weer eens smaakvol, vers en heerlijk gegeten. Begon met een gestoomde oester en coquille. Daarna heerlijke ossenhaas (mals) en pekingeend. Heerlijke griet. Vers en met knapperige smaakvolle sugarsnaps. Ook nog pittige en zeer malse lamsfilet. Dessert heerlijk vers fruit. Simpel maar fraai gecombineerd. Prijs kwaliteit heel goed. Zeker aanrader.

Gegeten op 18 februari 2013

janwien
  • Recensies in de laatste twee jaar

eten hier regelmatig, sedert enkele weken speciale menuprijzen
welke voor de prijs-kwaliteitverhouding meer dan uitstekend zijn te noemen. zeer vriendelijke en attente bediening, de sommelier
geeft een uitstekend wijnadvies. de gerechten zijn authentiek
en zeer smakelijk, ook kun je zelf aangeven of het iets pittiger
kan. voor de prijs zeker een aanrader om vaker te komen.

fench

• Redelijk

de gerechten waren op zichzelf echt goed. de hoeveelheden ietwat karig. maar wat wel raar was: van drie grangen, de eerste en de derde bijna hetzelfde. eerste gang snoekbaars met peultjes, derde gang dorade met een ander soort boontje.
prijs aan de hoge kant.
bediening goed.

oenst001

• Uitstekend

We zijn voor het eerst in de nieuwe style wezen eten,de bediening is goed,gaan over een paar dagen mijn verjaardag vieren[50] ,kwaliteit is uitstekend,goede variatie ,wijn uitstekend,maar wel aan de prijs je gaat niet voor goedkoop maar wel voor smaak en sfeer.Als ze zo blijven ,
als wij het ervaren hebben krijgen ze een dikke 8.

Schrijf zelf een recensie over Memories of Asia in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Memories of Asia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!