a TripAdvisor company

foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 1 foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 2 foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 3 foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 4 foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 5

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 038 423 39 86

RinzeT

In een prachtige historisch pand, een beetje verborgen aan een stil pleintje in de historische binnenstad van Zwolle ligt dit opmerkelijke restaurant, waar we werden onthaald als de spreekwoordelijke vorsten. Fijn dat, ook al is het niet druk (we waren er voor de lunch), alles uit de kast wordt gehaald om een geweldige culinaire en gastvrije ervaring te bieden. We lieten ons verrassen door een duidelijke geïnspireerd kokende chef, zijn goedlachse echtgenote omringde ons met de nodige niet-gespeelde fijne aandacht, en wist ook precies wanneer ze daarmee moest ophouden. We waren na afloop gewoon een beetje beduusd van zo veel vakman- en vakvrouwschap.

Gegeten op 18 maart 2016

tonhooijmaaijers

Via online reservering

Een aanrader. Verfijnde keuken en een prachtige ambiance. Genoten van het verrassingmenu met bijbehorende wijnen. Ook de amuses waren verrassend en smakelijk. We komen hier beslist terug.

Gegeten op 18 maart 2016

tijse001

We hebben met zijn viertjes vijf uur doorgebracht in 't Pestengasthuys. Om kwart voor twaalf liepen we enigszins bedwelmd door het heerlijke 7-delige wijnmenu (probeer vooral de Terlaner 2014 en de Schloss Staufenberg 2013) door het pr8ige Zwolle op weg naar ons B&B.
Ook ons menu bestond uit zeven gangen. De hoogtepunten waren de entree van roulleau van gamba met gerookte paling & pietongle en het "tussendoortje" van Ibericovarken met buikspek en kriet-jus. Het piece van Anjouduif met paddenstoel was werkelijk vurrukkuluk.
Die vijf uurtjes vlogen voorbij in de bijzonder prettige ambiance van dit restaurant met zijn hoge plafond, spiegels, vide en lekkere stoelen.

Gegeten op 12 maart 2016

johan-cisca

Via online reservering

Wij waren met ze 4e en hadden gekozen voor het 7 gangen verrassingsdiner incl. een wijn arrangement. Dit was werkelijk fantastisch, heerlijke gerechten en met vriendelijke en deskundige toelichting heel mooi opgediend . Van de bijpassende wijnen werd iedere keer de fles op tafel achtergelaten zodat er altijd nog een beetje bijgeschonken kon worden als men dit wenste. Kortom genoten van het diner en ook leuk; een prima prijs kwaliteitsverhouding.

Gegeten op 12 maart 2016

info609

Via online reservering

Vrijdagavond 4 maart samen met mijn schoonzus heerlijk genoten van de gastvrijheid en het heerlijke eten bij 't Pestengasthuys.
We waren een uur te laat, maar het was geen probleem voor dit restaurant. Super vriendelijk en gastvrij werden we de hele avond bedient, het eten en de wijn waren geweldig!
Wij komen graag nog eens terug.

Gegeten op 4 maart 2016

p.timmermans

Via online reservering

Voor het eerst gegeten bij 't Pestengasthuys. In alle opzichten, eten, service en ambiance, helemaal top! Zowel voor een zakelijk moment als prive dinner uitermate geschikt, wat ons betreft.

Gegeten op 3 maart 2016

MvHoltetoechte

Voor de zoveelste keer weer mogen aanschuiven bij 't Pestengasthuys. Al eerder een recensie hierover geschreven maar ik vond het tijd voor een nieuwe.
Wat is dit toch een geweldig restaurant met dito bediening. Dit keer een vier gangenmenu gekozen en alle gerechten waren heerlijk maar het hoofdgerecht: Wagyu rund sprong eruit.
Wat een smaakexplosie, fantastisch bereid door de chefs. Super!
Aanrader voor zowel groepen als met z'n tweeën. Mocht u slecht ter been zijn dan is het wel belangrijk om te weten dat de toiletten zich boven bevinden. (Te bereiken via een wenteltrap)
Wij komen snel weer!

Gegeten op 27 februari 2016

bas296

Op een van de oudere bouwwerken van Zwolle een zeer goed restaurant.
5 gangen chef menu gekozen en wederom subliem. Het eten is van de beste kwaliteit en met zorg bereid. De ene gang nog beter dan de andere. Houden veel rekening met dieet wensen (zwanger, allergie etc).
De gastheer en gastvrouw zijn ook een visitekaartje voor het restaurant. Laat hen de wijnen (of alcoholvrije dranken) kiezen en je wordt hierbij ook verrast. Lekkere dranken waarbij goede kennis van zaken er is. Ze zijn niet te opdringerig maar wel gezellig.
Het lijkt wel of de gastheer of gastvrouw alle gerechten proeft, gezien hun goede keuzes.
Advies voor dit restaurant, leg de kaart weg en laat je verrassen. Kies ook een danken menu dit valt niet tegen.
Waarschijnlijk het beste restaurant van Zwolle

Gegeten op 12 december 2015

yvries

Via online reservering

Heerlijk gegeten in prachtige ambiance met goede, vriendelijke service. Iedere hap was lekker, ieder onderdeel uit de gerechten klopte gewoon. De wijn paste perfect bij de gerechten. We hebben echt genoten.

Gegeten op 27 februari 2016

patriciavrolijk

Via online reservering

Eten was lekker. Wijnarrangement was goed, maar had nog beter afgestemd kunnen worden op het eten (vooraf zalm met een erg droge wijn). Ook had wat meer uitleg over de wijnen wel fijn geweest.

Gegeten op 21 februari 2016

Schrijf zelf een recensie over 't Pestengasthuys in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over 't Pestengasthuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.