a TripAdvisor company

foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 1 foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 2 foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 3 foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 4 foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 5

1. Restaurant

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 038 423 39 86

contadino

Via online reservering

Super gegeten. Heerlijk 3 gangen menu genomen met lekkere amuses van het huis tussen de gangen door. EN Prima timing. Mooie lokatie midden in het centrum van Zwolle.

Gegeten op 24 december 2014

nls

Over het eten niets dan lof: niets op aan te merken. Ons 3-gangenmenu was super. Alles uitstekend bereid en heerlijk op smaak. Ook de keuze van de bijpassende wijnen was uitstekend.

De bediening was zeker niet slecht, maar ik miste wel een bepaalde energie (en die energie miste ik ook in het restaurant). De gastvrouw had een vrije avond en wellicht dat het daaraan lag. Wellicht was het een vorm van onervarendheid (jonge bedienden). Want ze deden uitermate hun best, maar het was allemaal nogal stijfjes. Het bij de voordeur op 'wacht staan' is vast als heel gastvrij bedoeld, maar dit maakt het geheel er niet losser op. Als gast in het restaurant werd ik er een beetje kriegelig van, de hele tijd iemand bij de deur te staan wachten. En wat dan helemaal gek is, is dat juist bij vertrek niemand met ons meeliep om de jassen te pakken en ons uit te laten.

Dus qua eten helemaal super, maar qua bediening mag er wat meer sjeu in!

Gegeten op 14 december 2014

denniswessels

We hadden iets te vieren en werd door mijn vriendin verrast op een heerlijk 5 gangen diner bij 't Pestengasthuys. We waren hier nog nooit geweest, maar het restaurant werd aangeraden door vrienden. Alles was voortreffelijk geregeld, we hadden het mooiste plekje in het restaurant (bij de open haard) en alle gangen waren voortreffelijk! Ook de bijpassende wijnen waren heerlijk. Het was echt een hele beleving. De bediening is ook top. Leuk detail was de tekst 'Proficiat' in chocola geschreven op de borden bij het dessert. Hier komen we zeker terug!!

Gegeten op 12 december 2014

LianneW

Erg mooi restaurant met een interessante geschiedenis. We waren met een groep en hadden een speciaal verrassingsarrangement. Ik ging voor een vegetarisch voorgerecht, leuk opgemaakt en smakelijk al vond ik de babymais wat overheersen. Het hoofdgerecht bestond uit heerlijk mals kalfsvlees met smakelijke variaties op stampot en rodekool als bijgerechtjes. Het eten paste prefect bij het seizoen. We hebben hier vaker gegeten en het is altijd top kwaliteit. Ik had alleen wel een nagrecht verwacht bij het arrangement, maar dat was miscommunicatie. Gastvrouw en de bediening waren vriendelijk, al werd helaas wel mijn allergie vergeten (voorafgaand aan het voorgerecht een notenallergie aangegeven en er werden bij de koffie fudge/brownie stukjes geserveerd met walnoten erin zonder dat dit gezegd werd, gelukkig geen hapje genomen). Zeker een aanrader voor een smakelijke en sfeervolle avond dineren in Zwolle! Wel reserveren want het restaurant is niet zo groot.

Gegeten op 27 november 2014

corinnacorinna

Via online reservering

Voor- en nagerecht heerlijk. Hoofdgerecht iets aan de gewone kant ondanks alle tierelantijnen. Service heel goed, alleen de gangen te snel achter elkaar. De wijnen waren heel erg lekker en pasten perfect bij het eten. In totaal een hele geslaagde avond.

Gegeten op 5 november 2014

petrahoogers

Via online reservering

Wat hebben wij heerlijk gegeten en gedronken! Ivm restaurantweek de kans gegrepen wat sjieker uit eten te gaan en gekozen voor het Pestengasthuys. We zaten lekker knus bij de open haard en bestelden het wijnarrangement bij het menu. Heerlijke wijnen (vooral die Zuid-afrikaanse rode!) en fantastisch eten (een gelei van dit, een puree van dat, mousse van zus, ijs van zo). Voor ons nieuw en erg bijzonder. Vol en voldaan met rode wangen weer de kou in. Veel fijner wordt et niet.

Gegeten op 6 november 2014

pascal47

Heerlijk gegeten met fijne keuzemogelijkheden. Goede bijpassende wijn. We hadden iets te vieren en daar hadden zie iets leuks mee gedaan. De tafel was fantastisch opgemaakt, apart plekje bij de open haart met rozenblaadjes. En het dessert was speciaal opgemaakt met proficiat in chocolade op de borden geschreven.
Fijne avond.

Gegeten op 19 september 2014

inge-marie

We hadden vrienden uitgenodigd om met ons te gaan eten
Omdat we hier al eerder gegeten hadden waren de verwachtingen hoog gespannen.
En we werden niet teleurgesteld. Om te beginnen een leuke amuse met bietenijs.
De eendenlever was in een woord verrukkelijk, daarna biefstuk van
het Wagyu rund met truffel die perfect was.
Een minpunt was de wijn, we vroegen om een Pomerol, maar die was niet voor handen,
in plaats daarvan kregen we een Pauillac, maar daar zat droesem in de fles. Hoewel we dat vermeldden, ging men er niet op in. We wilden de sfeer aan tafel niet bederven, dus lieten we het maar zo.
Wat teleurgesteld rekenden we af, maar toen kwamen we tot de ontdekking dat de Pauillac niet op de rekening stond. Gelukkig, hoewel het jammer was dat er niet direct een andere wijn werd voorgesteld.
Over de bediening niets dan lof.

Gegeten op 1 oktober 2014

Bakker61

Via online reservering

We hebben weer heerlijke gegeten bij het Pestengasthuijs. Het is niet gewoon eten, maar ieder gerecht is een regelrechte smaakbeleving. De gastvrijheid, het zorgvuldig gekozen wijnarrangement en de aandacht van de gastvrouw maken dat wij een fantastische avond hebben gehad.

Gegeten op 13 september 2014

ton73

Via online reservering

Zaterdagavond afgereisd naar Zwolle waar Paul samen met zijn Sonja de septer zwaait. 20 jaar geleden kookt Paul al ons huwelijs diner toen hij chef was op de Havixshorst in de De Wijk.
Zelf eet ik veel buiten de deur en weet ik waar Abraham de mosterd haald.
Bij dit bedrijf weten ze perfect de combinatie tussen gast heer schap en kook kunst. De prijs kwaliteits niveau is echt perfect.
Waar blijft de waardering?

Gegeten op 13 september 2014

Schrijf zelf een recensie over 't Pestengasthuys in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over 't Pestengasthuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.