• foto's van 't Pestengasthuys in Zwolle - 1

• 8.0

• 8.2

eatlove-r
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met 10 personen gegeten. Allen hadden verschillende voor- hoofd- en nagerechten besteld. Iedereen was tevreden en vonden het heerlijk. Je proeft hier kwaliteit en de smaak is precies goed. Opmaak is mooi. Geen minpunt kwa gerechten. Service was professioneel en prima. We hebben genoten. We komen zeker weer een keer terug. Decor is niet mijn ding, beetje ouderwets. Je moet er maar van houden.

Gegeten op 24 januari 2014

MvHoltetoechte
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds 2010 bezoeken we dit restaurant zo'n 2x per jaar. Aantal kernwoorden: gastvrij, sfeervol (reserveer v 2 personen bij de haard) goede bediening, voortreffelijk eten!
Het Pestengasthuys is een prachtig pand met een sfeervolle inrichting. Bij iedere gang wordt duidelijk uitgelegd wat er op je bord ligt. De (pro)porties zijn prima, de tussengerechtjes zijn origineel en heerlijk bovendien! Iedere keer hebben we het er erg naar ons zin en we zijn geen 1x teleurgesteld! Ons zien ze snel weer!

Gegeten op 24 januari 2014

marja51
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben inmiddels 2x gedineerd in het Pestengasthuys en allebei de keren uitstekend naar onze zin gehad. Leuke amuses, passend bij het seizoen, bijv. een ijscohoorn met heerlijke vulling, vlees of vis afgestemd zodat je niet iedere keer hetzelfde menu krijgt als je binnen enkele weken meerdere malen komt. Alles smaakvol en mooi opgemaakt. Prettige bediening, niet opdringerig maar gewoon belangstellend en gastvrij. Een aanrader, wij zullen komen er vaker terug komen

Gegeten op 7 maart 2014

luning
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met een zeer vriendelijke gastvrouw. De amuses waren heel verrassend . We komen graag nog een keer terug.

Gegeten op 11 maart 2014

RickR-Z
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een succesvol bezoek drie jaar geleden afgelopen weekend nogmaals dit mooie restaurant bezocht. Hoewel de sfeer nog steeds heel prettig is hadden we toch het gevoel dat het minder geworden is. Wijnen uitschenken zonder een beschrijving te geven, gerechten met heel veel (teveel) smaken waardoor je ietwat in verwarring raakt. Een niet zo heel lekkere amuse vooraf en vooral jammer, geen enkele keer de vraag gekregen of alles naar wens was, of interesse getoond in wat wij ervan vonden. Ook moesten we zelf om nieuw water vragen en hebben we meerdere keren langere tijd met lege glazen voor onze neus gezeten.
Het was wederom een heerlijk avondvullend programma, maar het hele hoge niveau van de laatste keer wordt niet meer gehaald. Dat afgezet tegen de nog steeds vrij forse prijzen was het toch een lichte teleurstelling.

Gegeten op 22 februari 2014

mszwolle
  • Recensies in de laatste twee jaar

't Pestengasthuys is bij verre ons favoriete restaurant in Zwolle. Afgelopen jaar al meerdere keren gegeten. 27 september vierden wij ons 5 jarige jubileum, ik had dit van te voren aangegeven. Als dessert kregen wij een speciaal voor ons bereid gebakje met een persoonlijke tekst erop. Dit soort zaken geven je het gevoel wat je hoort te hebben in een goed restaurant: je voelt je er welkom en gewild.

Gegeten op 27 september 2013

Wicher7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst direkt verrast door de middeleeuwse ambiance en jongste doch echt gastvrije bediende die de jassen aannam. Zij zou zich later bescheiden en zorgzaam in onze buurt ophouden omdat daar het liftje uitkwam waarmee eten en drinken werden aangevoerd. De laatsten van ons gezelschap van 10 mensen kwamen pas tegen 6 uur binnen terwijl we om 19.30 in het theater moesten zijn. De gastvrouw wist ons met overtuiging gerust te stellen. Wat een prestatie van de keuken: een artistieke amuse en 3 heerlijke gangen (vis of vlees naar keus) in dit tempo en met zoveel rust en overgave uitgeserveerd, smaken in een goed evenwicht en opbouw. De huiswijnen zijn prima, zelfs het bier straalt toewijding uit, een nederlandse Trappist met een unieke smaak. Op tijd en zeer voldaan daalden we via de wenteltrap af van de entresol. Bij de pinautomaat viel het nog mee ook.

Gegeten op 14 september 2013

miekelaer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Waanzinnig goed gegeten, geweldige bediening, wat een fijn restaurant! De restaurantweek aangegrepen om hier eindelijk eens te gaan eten, wat een aangename verrassing. Mooie gerechten, beeldschone amuse (in de vorm van een schilderspalet) een warm welkom door de gastvrouw en kundige bediening (zelfs de jongste bediende had zeer veel verstand van zaken). Absoluut een topper. Qua prijs zit dit restaurant in het wat hogere segment, maar dat is dit restaurant dubbel en dwars waard!

Gegeten op 27 augustus 2013

benjopin
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het Pestengasthuys gegeten met een gezelschap van 10 personen. We kregen een viergangen memu (vis en vlees) geserveerd met bijpassende wijnen. Zowel het eten was prima als de wijn (dit werd ook beaamd door de wijnconnaisseur in ons gezelschap. Niets dan lof voor de chef! Kortom een aanrader.

Gegeten op 22 augustus 2013

westvleteren
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de mooie binnenstad van zwolle bevind zich dit restaurant.
De binnenkomst is moeilijk te zien voor de bediening als ze met zijn allen bij de bar staan,dit resulteerd erin dat gasten hun jas al vaak zelf hebben opgehangen bij binnenkomst.
Ook merk je dat er niet goed wordt gecomuniceerd tussen de bediening.
Gasten moesten van tafel veranderen omdat deze nadat het voor de tweede keer was nagekeken toch een tafel was die al was gereserveerd door vaste gasten.
Dan het eten lekker maar geen gevoel dat het voor deze prijzen boven het gemiddelde komt. Ook de bediening deze mag wel wat vaker lachen.
De cazpacho als amuse vond ik wat teveel naar de cres smaken die er bij zat. Voorgerecht lekker opmaak wat eenvoudig.
Ook het hoofdgerecht niet echt bijzonder.
Nogmaals het is allemaal niet verkeerd maar voor deze prijs mag het allemaal wat spannender en creatiever.

Gegeten op 21 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Pestengasthuys in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over 't Pestengasthuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!