Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Koperen Hoogte

1. Hotel-restaurant
  2. Frans-internationaal

De Koperen Hoogte

1. Hotel-restaurant
  2. Frans-internationaal
  1. Toon telefoonnummer 0529 428 428

sanderweijers

Geweldige gerechten en een prachtige locatie! Als je het leuk vindt om tijdens het eten ook af en toe naar de keuken ed te kijken, vraag dan om een tafeltje welke niet achter een kastje staat. Zeer kundige en vriendelijke bediening.

Gegeten op 2 november 2014

LLnks

Hier weten ze wat service is, je wordt altijd netjes te woord gestaan.
Wij hebben een x-aantal gangen gehad in 2 á 3 uur waarbij de toren helemaal rond is gegaan.
Dat laatste was een unieke ervaring en we hebben genoten van het uitzicht.
De gerechten waren goed bereid en waren vol van smaak.
Vooraf kun je aangeven welke soorten vlees je wel en niet wilt en evt. allergieën.
Wij hebben aangegeven geen wild te willen hebben.
Dat gebeurde toch en wij hebben daarop het gerecht terug gestuurd naar de keuken.
Dit was geen probleem en binnen no time lag er een ander stuk vlees.
Al met al zijn wij erg tevreden en hopen hier vaker terug te komen

Gegeten op 16 augustus 2014

hermsen

Wederom hebben we hier heerlijk gegeten. De bediening is weer vriendelijk, ook voor onze peuter. wat een beetje jammer is, is dat je niet meer a a carte kunt eten. Er is nu enkel een verrassingsmenu. Ook weet je niet wat de kosten bedragen voor de verschillende menu's/aantal gangen. Uiteraard is dit heel smakelijk; vooral de entree, canneloni van kreeft was ongelofelijk. De wijn smaakt heerlijk, helaas draaiden we niet door naar de ondergaande zon, iets wat zelfs onze dochter opviel. Misschien ietwat prijzig maar altijd weer fijn om hier te eten.

Gegeten op 21 september 2014

Beens

Als je een locatie dichtbij de a28 zoekt, dan is dit een prima restaurant/hotel. De bediening is van goede wil, komt mogelijk tijd te kort om snel te kunnen inspelen op de wensen van de gasten. Vandaar de 7 voor service. Het eten is verder prima. Zelf weer gekozen voor een geitenkaas salade.

Gegeten op 29 augustus 2014

Anneke-45

Afgelopen zondag 6 juli 2014 ter gelegenheid van mijn verjaardag gegeten bij de Koperen Hoogte. In tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen hier, vond ik de kwaliteit van het eten en de verhouding van kwaliteit/prijs uiterst slecht. Van een 4-gangen diner voor 55,00 euro mag je mijns inziens meer verwachten. Het hoofdgerecht (vlees) was bijna koud en het dessert was een aanfluiting (zeer minieme portie, slechts 1 klein lepeltje ijs en anderhalve framboos met een druppel mascarpone). Een eerder bij de reservering toegezegde wens voor een bepaald gerecht, kon uiteindelijk niet gerealiseerd worden. Daarbij komt dat op internet gepaste kleding wordt gevraagd, maar er gewoon gasten waren in een korte broek. Al met al een deceptie en voor mij niet meer voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 6 juli 2014

Beens

Prima locatie langs de A28. Handig om lunch- of dinerafspraken te doen. De kaart en het eten zijn ook prima. De bediening zou wat sneller kunnen, maar mogelijk komt dit door personeelskrapte? De entourage is niet helemaal mijn smaak, maar wel netjes. De zalmsalade met asperges smaakte heerlijk. De jus 'd orange blijf ik jammer vinden ;-) Echte verse vind ik gewoon lekkerder...

Gegeten op 24 juni 2014

simone16

Bij binnenkomst onder in de watertoren schrok ik van de ontzettend kitscherige uitstraling en smakeloosheid van de inrichting. Ook het wat triest aandoende ronde aquarium met hele grote vissen werkte niet eetlust opwekkend.
Na een reis met de lift (aan de buitenkant van de toren) naar de 12de verdieping en nog 2 verdiepingen met een andere lift werden we redelijk vriendelijk ontvangen op de 14de verdieping. Alle (ruime) tafels staan aan het raam, prima stoelen en voor zover ik het kan beoordelen de enige plek in de toren die stijlvol was ingericht. De keuken in het midden, dus tijdens de letterlijke rondreis zie je steeds een andere kok bij een uitgifte aan het werk. Grappig.
Het 5-gangenmenu was prima, vooral de eendenlever vond ik een topper, vis met citroengrassoep ook iets om thuis nog eens te maken. Het speenvarken haalt de score naar beneden, dit had een stuk lekkerder gekund, leek een beetje op een klein stukje van een hammetje. Dessert was goed, lekkere chocolademousse en mooi opgemaakt, dat laatste gold voor alle gerechten.
Ik had een wijnarrangement gekozen, prima wijnen, maar de uitleg! Het leek op uit het hoofd geleerde tekstjes, een beetje doorvragen en het hield op. Wat is dat toch met de zwarte brigade van tegenwoordig? Jammer, maar misschien mogen ze zelf de wijn niet proeven die op de kaart staat.
Verder wel allert en klantgericht, maar het mag wat mij betreft wat losser allemaal.
Niet het beste restaurant waar ik ooit gegeten heb, maar zeker goed en natuurlijk op een bijzondere locatie!

Gegeten op 3 april 2014

Fred-Leonie

De Koperen Hoogte is een belevenis. Een draaiend restaurant op de 12e verdieping van een oude watertoren. In ruim drie uur ben je helemaal rond gedraaid. Wij hadden een 5 gangen menu, vooraf gegaan door 2 amuses. Het diner bestond uit een zalm compositie, daarna zeebaars op de huid gebakken, kip met groentefantasie, kalfsoester medaillons en een dessert met wederom een amuse vooraf. Het eten is voortreffelijk en de borden zijn prachtig opgemaakt. De bediening is erg vriendelijk en geeft uitleg bij elke gang. De entourage is prachtig. Je kijkt ver weg totdat het donker wordt. Het enige minpuntje is de afzuiginstallatie in de keuken. Als je langs de keuken draait dan verneem je dit duidelijk. Verders is alles top. Na het diner heerlijk overnachten in één van de luxe kamers met jacuzzi en stoomcabine. Bij de receptie kun je het "verbouwingsboek" inzien met de foto's van het strippen van de oude toren en de inrichting van de hotelkamers en het hijsen van het restaurant op de top.

Gegeten op 20 maart 2014

Ben99

Super de luxe hotel met verschillende restaurants. Wij hebben eerst een aperitief genomen in loungebar. Wij hadden gereserveerd om 19.30 uur. We aten in het restaurant op 13 hoog met zicht over Zwolle. Het restaurant draait rond om zijn as. Heel apart. We hadden een 5 gangen diner met bijpassende wijnen. Alvorens het diner begon kregen we nog 2 amuses. Het eten was goed en de wijnen waren passend. Alles was lekker en goed uitgebalanceerd. Op de deze unieke lokatie geeft het toch iets extra's om zo te dineren. Daarna zijn we blijven slapen in een kamer met jacuzzi en stoomcabine. 'S morgens nog een uitstekende brunch. Echt super.

Gegeten op 1 maart 2014

Laurajeane

Restaurant La Tour op de 14e etage in Hotel de Koperen Hotel draait om haar as. Overdag is het uitzicht waarschijnlijk erg mooi, maar 's avonds weerkaatst de ombouw van de keuken en lichtjes in het plafond in de vensters, hetgeen het uitzicht belemmeren. Voor ons daardoor een redelijk sfeerloos geheel. Maar misschien lag het aan onze plek in het restaurant. De bediening was zeer stroef; men deed ook geen enkel voorstel voor een wijnkeuze bij onze gerechten. Het voorgerecht van zeebaars en kreeft was perfect, het hoofdgerecht: tournedos van prima kwaliteit, maar van weinig fantasie getuigend. Klassiek. De kwaliteit/prijs lijkt in evenwicht.

Gegeten op 22 februari 2014

Lens3103

Op Valentijnsdag hier gegeten en overnacht. Wij hadden het 4 gangen verassingsmenu. Hebben echt verrukkelijk gegeten, voldeed absoluut aan onze verwachtingen! Gerechten werden in een goed en georganiseerd tempo opgevolgd. Al met al hebben we denk ik drie uurtjes gezeten, en dus ook helemaal rondgedraaid in het restaurant. 4 gangen met voor iedere gang een amuse, dus al met al toch zo'n 7 a 8 gerechten gehad. Een enorm goede en fijne ervaring en nog nooit zo lekker gegeten. Top!

Gegeten op 14 februari 2014

bea67

We werden gastvrij ontvangen en de hele avond op voortreffelijke wijze bediend. We hadden een 5-gangen verrassingsmenu. Het was gevarieerd met aparte combinaties, mooi opgemaakt en bijzonder smaakvol. Alles werd ook nog eens uitgebreid toegelicht. Zeker een ster waard en het was een feestje om ehier te zijn. We houden er een mooie herinnering aan over en zullen zeker reclame maken.

Gegeten op 27 januari 2014

Beens

Qua bereikbaarheid (a28) een goede locatie. Ambiance is wat 'kits'. Eten, zoals vandaag bijvoorbeeld een steenbroodje zalm met verse jus 'd orange (volgens mij niet echte verse..) is prima. Bediening doet zijn best, is echter veel te druk. Bijna 20 minuten moeten wachten totdat de kaart eindelijk gebracht werd. Op service geef ik daarom een magere 5.

Gegeten op 11 december 2013

a_nneliesje

Het uitzicht is werkelijk waar formidabel en daarnaast is het personeel erg attent en netjes. De hotelkamer was netjes en het bubbelbad was geweldig. Het geheel deed echter (qua inrichting) een beetje denken aan vergane glorie. Het is niet mijn smaak, maar over smaak valt natuurlijk te twisten.
We hebben een verassingsmenu gehad en om eerlijk te zien viel het ons heel erg tegen. Voor de prijs die je hier betaald, verwacht je iets heel bijzonders. De gerechten waren mooi opgemaakt, maar qua smaak niet echt heel apart. We gingen er een beetje teleurgesteld weg, omdat we meer hadden verwacht.

Gegeten op 14 november 2013

jnieuwen

Dit is wat wij verstaan onder chique eten. Ik denk dat de stap hierna een sterrenrestaurant is, en dat is een compliment. Bij een sterrenrestaurant denk ik snel aan te minimale porties welke extreem bijzonder zijn gepresenteerd. Dat is hier niet. Wij hadden het 6 gangen verrassingsmenu en hadden aan het einde van de avond genoeg en heerlijk gegeten. Ook het wijnarrangement heeft daar zeker aan bijgedragen. Leuke bijkomstigheid is het ronddraaiende restaurant met mooi uitzicht.

Gegeten op 9 maart 2013

Harteveld

Eten:

Prima 4 gangenmenu in combinatie met overnachting.
Hoofdgerecht was niet geweldig maar nipt voldoende.
Wijnarrangement wel dik in orde!

Service: Attent, aanwezig wanneer nodig, vriendelijk maar iets te stijf voor mijn smaak. "gewoon goed".

Decor: Nette aankleding. Maar het uitzicht wat je hebt in het, langzaam, draaiende restaurant is simpelweg spectaculair!

Nog een goeie cocktail gedaan in de bar beneden om de avond af te sluiten.

Fijne avond gehad!!

Gegeten op 20 april 2013

advodijk

Wij hebben in Grand Café 'De Orangerie' gegeten. Helaas viel het ons wat tegen. Met name het eten was niet optimaal. Zo waren de borden waarop het eten werd geserveerd ijskoud, zodat ook het eten heel snel afkoelde en we lauw eten hadden. Ook het eten zelf was niet verzorgd. Zo had een tafelgenoot rundersukade, de dames Tongschar en ikzelf maiseendfilet, bij alle vier was het opgemaakt met gefrituurde uireepjes. Bij de eend en sukade nog lekker meer bij tongschar hoort dit niet bij. Met de opmerking van de koude borden werd niet veel gedaan. Jammer we zullen er niet gauw meer terug komen en helemaal niet bij iemand aanbevelen.

Gegeten op 19 april 2013

Berger99

Diner met overnachting in de Koperen hoogte, een belevenis op niveau.
Hebben genoten van een voortreffelijk vier gangen menu. Mooie smaken en goed gevulde porties, ook de wijnen waren voortreffelijk. Dit alles met een prettige bediening die aandacht voor haar klanten heeft.
Kortom een aanrader!

Gegeten op 15 maart 2013

diederik8

Tijdens restaurantweek gegeten met 4 personen, 4gangen verrassingsmenu. Leuke ervaring om zo op hoogte, langzaam ronddraaiend te eten. Herken het 'Birds' verhaal hiervoor beschreven. Eten was lekker, soms wat gezocht, wijnarrangement paste mooi (gewoon en bob-arrangement scheelden tien druppels), bediening was correct.
Tijdens deze week was de prijs-kwaliteit goed, maar als het normaal gesproken duurder is kon dit wel eens uit verhouding raken.
Al met al zeker een bijzondere plek, leuk om een keer geweest te zijn, maar in ons geval niet bijzonder genoeg om nog eens terug te komen.

Gegeten op 6 maart 2013

Proefer Nico

Tijdens de restaurantweek gedineerd op hoogte, dat is een ervaring op zich, dineren terwijl aan de ene kant langzaam het uitzicht aan je voorbij trekt en aan de andere kant de keukens. Toen we net aan tafel gingen hadden we een Hitchcock birds ervaring door de grote aantallen kraaien die zich langs het raam naar beneden lieten vallen, erg leuk. Vriendelijk en gastvrij ontvangen in een mooie luxe ambiance.
Het eten was prima, erg fijn dat er goed rekening gehouden was met de allergie. enige minpuntje was voor ons de smaak van het voorgerecht en de smaak van het rodekoolijs die was net iets te sterk waardoor die in het laatste hapje tegen ging staan, maar goed smaken verschillen, een ander vind het wellicht heerlijk. Al met een al een leuke ervaring een aanrader.

Gegeten op 4 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over De Koperen Hoogte in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over De Koperen Hoogte. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.