De Koperen Hoogte

• 7.9

• 8.2

simone16
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst onder in de watertoren schrok ik van de ontzettend kitscherige uitstraling en smakeloosheid van de inrichting. Ook het wat triest aandoende ronde aquarium met hele grote vissen werkte niet eetlust opwekkend.
Na een reis met de lift (aan de buitenkant van de toren) naar de 12de verdieping en nog 2 verdiepingen met een andere lift werden we redelijk vriendelijk ontvangen op de 14de verdieping. Alle (ruime) tafels staan aan het raam, prima stoelen en voor zover ik het kan beoordelen de enige plek in de toren die stijlvol was ingericht. De keuken in het midden, dus tijdens de letterlijke rondreis zie je steeds een andere kok bij een uitgifte aan het werk. Grappig.
Het 5-gangenmenu was prima, vooral de eendenlever vond ik een topper, vis met citroengrassoep ook iets om thuis nog eens te maken. Het speenvarken haalt de score naar beneden, dit had een stuk lekkerder gekund, leek een beetje op een klein stukje van een hammetje. Dessert was goed, lekkere chocolademousse en mooi opgemaakt, dat laatste gold voor alle gerechten.
Ik had een wijnarrangement gekozen, prima wijnen, maar de uitleg! Het leek op uit het hoofd geleerde tekstjes, een beetje doorvragen en het hield op. Wat is dat toch met de zwarte brigade van tegenwoordig? Jammer, maar misschien mogen ze zelf de wijn niet proeven die op de kaart staat.
Verder wel allert en klantgericht, maar het mag wat mij betreft wat losser allemaal.
Niet het beste restaurant waar ik ooit gegeten heb, maar zeker goed en natuurlijk op een bijzondere locatie!

Gegeten op 3 april 2014

Fred-Leonie
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Koperen Hoogte is een belevenis. Een draaiend restaurant op de 12e verdieping van een oude watertoren. In ruim drie uur ben je helemaal rond gedraaid. Wij hadden een 5 gangen menu, vooraf gegaan door 2 amuses. Het diner bestond uit een zalm compositie, daarna zeebaars op de huid gebakken, kip met groentefantasie, kalfsoester medaillons en een dessert met wederom een amuse vooraf. Het eten is voortreffelijk en de borden zijn prachtig opgemaakt. De bediening is erg vriendelijk en geeft uitleg bij elke gang. De entourage is prachtig. Je kijkt ver weg totdat het donker wordt. Het enige minpuntje is de afzuiginstallatie in de keuken. Als je langs de keuken draait dan verneem je dit duidelijk. Verders is alles top. Na het diner heerlijk overnachten in één van de luxe kamers met jacuzzi en stoomcabine. Bij de receptie kun je het "verbouwingsboek" inzien met de foto's van het strippen van de oude toren en de inrichting van de hotelkamers en het hijsen van het restaurant op de top.

Gegeten op 20 maart 2014

Ben99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super de luxe hotel met verschillende restaurants. Wij hebben eerst een aperitief genomen in loungebar. Wij hadden gereserveerd om 19.30 uur. We aten in het restaurant op 13 hoog met zicht over Zwolle. Het restaurant draait rond om zijn as. Heel apart. We hadden een 5 gangen diner met bijpassende wijnen. Alvorens het diner begon kregen we nog 2 amuses. Het eten was goed en de wijnen waren passend. Alles was lekker en goed uitgebalanceerd. Op de deze unieke lokatie geeft het toch iets extra's om zo te dineren. Daarna zijn we blijven slapen in een kamer met jacuzzi en stoomcabine. 'S morgens nog een uitstekende brunch. Echt super.

Gegeten op 1 maart 2014

Laurajeane
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant La Tour op de 14e etage in Hotel de Koperen Hotel draait om haar as. Overdag is het uitzicht waarschijnlijk erg mooi, maar 's avonds weerkaatst de ombouw van de keuken en lichtjes in het plafond in de vensters, hetgeen het uitzicht belemmeren. Voor ons daardoor een redelijk sfeerloos geheel. Maar misschien lag het aan onze plek in het restaurant. De bediening was zeer stroef; men deed ook geen enkel voorstel voor een wijnkeuze bij onze gerechten. Het voorgerecht van zeebaars en kreeft was perfect, het hoofdgerecht: tournedos van prima kwaliteit, maar van weinig fantasie getuigend. Klassiek. De kwaliteit/prijs lijkt in evenwicht.

Gegeten op 22 februari 2014

simone51
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op Valentijnsdag hier gegeten en overnacht. Wij hadden het 4 gangen verassingsmenu. Hebben echt verrukkelijk gegeten, voldeed absoluut aan onze verwachtingen! Gerechten werden in een goed en georganiseerd tempo opgevolgd. Al met al hebben we denk ik drie uurtjes gezeten, en dus ook helemaal rondgedraaid in het restaurant. 4 gangen met voor iedere gang een amuse, dus al met al toch zo'n 7 a 8 gerechten gehad. Een enorm goede en fijne ervaring en nog nooit zo lekker gegeten. Top!

Gegeten op 14 februari 2014

bea67
  • Recensies in de laatste twee jaar

We werden gastvrij ontvangen en de hele avond op voortreffelijke wijze bediend. We hadden een 5-gangen verrassingsmenu. Het was gevarieerd met aparte combinaties, mooi opgemaakt en bijzonder smaakvol. Alles werd ook nog eens uitgebreid toegelicht. Zeker een ster waard en het was een feestje om ehier te zijn. We houden er een mooie herinnering aan over en zullen zeker reclame maken.

Gegeten op 27 januari 2014

Beens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Qua bereikbaarheid (a28) een goede locatie. Ambiance is wat 'kits'. Eten, zoals vandaag bijvoorbeeld een steenbroodje zalm met verse jus 'd orange (volgens mij niet echte verse..) is prima. Bediening doet zijn best, is echter veel te druk. Bijna 20 minuten moeten wachten totdat de kaart eindelijk gebracht werd. Op service geef ik daarom een magere 5.

Gegeten op 11 december 2013

a_nneliesje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het uitzicht is werkelijk waar formidabel en daarnaast is het personeel erg attent en netjes. De hotelkamer was netjes en het bubbelbad was geweldig. Het geheel deed echter (qua inrichting) een beetje denken aan vergane glorie. Het is niet mijn smaak, maar over smaak valt natuurlijk te twisten.
We hebben een verassingsmenu gehad en om eerlijk te zien viel het ons heel erg tegen. Voor de prijs die je hier betaald, verwacht je iets heel bijzonders. De gerechten waren mooi opgemaakt, maar qua smaak niet echt heel apart. We gingen er een beetje teleurgesteld weg, omdat we meer hadden verwacht.

Gegeten op 14 november 2013

jnieuwen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is wat wij verstaan onder chique eten. Ik denk dat de stap hierna een sterrenrestaurant is, en dat is een compliment. Bij een sterrenrestaurant denk ik snel aan te minimale porties welke extreem bijzonder zijn gepresenteerd. Dat is hier niet. Wij hadden het 6 gangen verrassingsmenu en hadden aan het einde van de avond genoeg en heerlijk gegeten. Ook het wijnarrangement heeft daar zeker aan bijgedragen. Leuke bijkomstigheid is het ronddraaiende restaurant met mooi uitzicht.

Gegeten op 9 maart 2013

Harteveld

Eten:

Prima 4 gangenmenu in combinatie met overnachting.
Hoofdgerecht was niet geweldig maar nipt voldoende.
Wijnarrangement wel dik in orde!

Service: Attent, aanwezig wanneer nodig, vriendelijk maar iets te stijf voor mijn smaak. "gewoon goed".

Decor: Nette aankleding. Maar het uitzicht wat je hebt in het, langzaam, draaiende restaurant is simpelweg spectaculair!

Nog een goeie cocktail gedaan in de bar beneden om de avond af te sluiten.

Fijne avond gehad!!

Gegeten op 20 april 2013

Schrijf zelf een recensie over De Koperen Hoogte in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over De Koperen Hoogte. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!