Landgoed Groenhoven

• 8.2 10 22

• 8.1

• 8.4

Verwennen & Verrassen

Een magnifieke plek waar je wordt verrast door de creatieve creaties van chef Anne Hamelink. Gedreven en altijd op zoek naar nieuwe smaakcombinaties met als basis de Frans-mediterrane keuken. De kundige bediening zorgt dat het je aan tafel aan niets ontbreekt. Bij uitstek geschikt voor een bijzondere gelegenheid.

schenck
  • Recensies in de laatste twee jaar

mijn man en ik hebben hier op zaterdagavond gegeten. het landgoed ziet er ontzettend sfeervol uit en ligt op een leuke locatie. mooie inrichting, leuk die transparantie gordijnen, alles mooi in de verf, oogt schoon en fris maar ook warm genoeg, de schouw, houten vloer, de hoge smalle openslaande deuren, mooie schilderijen, prachtige lampen, kortom wat mij betreft helemaal goed. dan het eten: wij hadden het 25 euro verrassingsmenu, we kregen een lekkere amuse, een mooi gegaarde vis als entree en een zeer goed stukje vlees (mooi rosé, niet te veel, niet te weinig, heerlijk saus) als hoofd. misschien hadden de bijgerechtjes iets specialer gemogen. als dessert hebben wij beiden voor de kaas gekozen. prima kaasjes, goede combinatie van div. kazen, kortom eten een 8, ervan uitgaande dat de 'normale' a la carte gerechten iets specialer zullen zijn. de service was prima. enige minpuntje vond ik (als wijndrinker) de witte wijn die ik vooraf bestelde. er werd mij geen keuze geboden en ik vond de droge witte die ik kreeg (in een m.i. te klein wijnglas) niet bijzonder (leek een beetje op een supermarkt wijntje) ik had liever een rijkere wijn gedronken uit een mooi groot wijnglas, want ook al is het een witte, dan nog mag het glas groot zijn. wij bestelden daarom ook een fles en kozen voor rood. we hebben een heerlijke pomerol gedronken, voor een zeer schappelijke prijs (50 euro). ik zou dit restaurant zeker aanbevelen.

Gegeten op 5 oktober 2013

Winibaldi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd leuk wanneer een deur gastvrij voor je openzwaait. Het betekent dat je gezien wordt en welkom bent. Evenzo het aangeven van de jas na afloop. De laatste 2 km. voor aankomst voelen als een vakantiereisje. Prachtige omgeving met als beloning een schitterend landhuis.
Op onze avond hing er 'gewaagde' kunst aan de muur. Niet het geijkte maar prachtige grote werken die in de grote hoge kamers goed tot hun recht komen.
Een enkele opmerking, op onze avond was een deel van de ruimte kaal/leeg, met een verloren statafel, 2 ramen zonder vitrages waardoor het decor minder warm aanvoelde. En wie weet ipv. de plastic planten echte? Of ook kunst?
Voor de bediening lof. Twee jonge mensen met kennis van zaken. Altijd weer leuk om iemand van 21 zo enthousiast en adrem bezig te zien.
We hebben heerlijk gegeten. Niet al te grote porties met zachte smaken. Een heilbot perfect gegaard, heerlijke diamanthaas en lekker dessert. Maar het extra tussengerecht (+9,-) scampi's op een bedje van venkel kende als topper een 'bonbon van scampi'. Deze proef ik over een jaar nog.
Wel werd in bijna alle gerechten veel boter verwerkt, waardoor het voor mensen die graag op de calorieën letten minder een aanrader is. Niettemin verheugen we ons om in de zomer op het terras weer eens te komen eten.

Gegeten op 5 oktober 2013

Ronaldjong
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten tijdens de IENS week. Het begon met twee verrassende amuses. Ondertussen kwam de bediening netjes aan de nette tafels om te kijken of er specifieke wensen waren. Het voorgerecht was vis en het hoofdgerecht vlees. Na een korte introductie van de kok konden we genieten van de mooie presentatie en lekkere smaken. Vooral het toetje en de zelfgebakken kleine koekjes werden erg warm verwelkomd. Dit is een zeer mooie locatie in een landhuis met een kok die nog vol ambitie zit.

Gegeten op 2 oktober 2013

Jacky49
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zaterdag 28 september hebben we van een voortreffelijke lunch mogen genieten. We waren de enige gasten en zijn door de chef kok in de watten gelegd. Hij kookt met passie en ook zijn uitleg over de wijn was heel leuk. Het was niet mijn eerste keer hier en hij wist zich nog te herinneren dat ik niet van zoet houd. Dus zijn aanbod was meteen, zal ik dan maar een lekker kaasplankje maken. Dat doet een mens deugd. Het zal dan ook zeker niet de laatste keer zijn dat we bij Groenhoven van een lunch zullen genieten.

Gegeten op 28 september 2013

Emmeke
  • Recensies in de laatste twee jaar

De rustige, landelijke omgeving alleen al is een bezoek waard. Op een warme septemberdag hebben wij hier gegeten. Het viergangen verrassingsmenu. Omdat het nog zo mooi weer was zijn wij begonnen in de tuin met de amuse en het voorgerecht. In een woord verrukkelijk. Omdat het buiten toch wat fris werd, verhuisden wij naar een tafel binnen. Daar werd een heerlijk visgerecht geserveerd. Het Iberico-varken dat volgde vormde het hoofdgerecht. De borden waren gegarneerd met kruiden en bloemen uit eigen tuin en combineerden fantastisch met de geserveerde gerechten. Ook het dessert en de friandises bij de koffie waren overheerlijk. Wij hebben een fantastische avond gehad.

Gegeten op 4 september 2013

netty3
  • Recensies in de laatste twee jaar

het was onze 45 jarige trouwdag en fantastisch weer. We aten buiten, een idylle. We hadden de jonge ambitieuze chef voor ons zelf en hij vertelde veel. Het eten was verrukkelijk. De lende die in de amuse was verwerkt was van Charollais rund uit de buurt; heerlijk. .Evenals de kalfstartaar en de kabeljauw van de hoofdgerecht. We eindigden met Hollandse kaas. Het wijn arrangement bestond uit voor ons verrassende, goed passende wijnen. Hulde!!

Gegeten op 23 augustus 2013

Marga-rita
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ambiance is vorstelijk, eten is prima, maar bediening kan persoonlijker/beter.
Prachtig in de tuin op het gras aan een lange tafel, voor het landhuis. We hadden een viergangen verrassingsdiner. Leuke gerechten, behalve de kalfstartaar, die was zowel qua presentatie als smaak matig. Wat we niet helemaal voor elkaar kregen was te komen tot een goede drankkeuze tijdens en na het eten. We hielden het daarom maar op glazen open wijn, maar dat had wel wat creatiever gekund, denk ik.
Wat ook wel jammer was dat we bij de feestelijke gelegenheid overgelaten werden aan een onervaren hulpje, terwijl er behalve ons gezelschap erg weinig andere gasten waren. Ben benieuwd hoe het gaat als het druk is.

Gegeten op 17 juli 2013

ad_wijgerde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was tropisch zomerweer, de airco was geen overbodige luxe. Parkeren kan voor de deur, handig. Het is een mooi groot pand omgeven door een flinke tuin. We waren tien minuten te vroeg. De rode loper was uitgerold en er was geen twijfel waar de ingang was. De deur stond open en we liepen het restaurant binnen waar we niemand aantroffen. Manuela Vissers de maître was bezig met het bijvullen van de plantenbakken in de tuin. Ze merkte ons op toen we bij de tuindeuren in het restaurant waren. Het terras was deels ingedekt maar dit lag nog grotendeels in de zon. Buiten leek ons aantrekkelijker dan binnen dus namen we een tafel in de schaduw. Het is een rustige omgeving nauwelijks verkeer. Wel is er op zondag avond een mis in het kerkje tegenover. De bel heeft wel ruim vijf minuten geluid en de opkomst was verrassend groot. De stoelen zitten goed maar zijn van kunststof. Er zitten geen ventilatiegaten in de zitting waardoor mijn broek klam werd van het zweet, vervelend.

Ik bestelde een witte wijn als aperitief en die werd zonder toelichting op tafel ingeschonken, een Afrikaanse Kristal van het huis Cogmans Kloof, een eenvoudige fruitige wijn. De amuse kwam in twee delen, glaasje couscous met limoensap en een schuim van komkommer, lekker fris. De tweede was een rolletje van gemarineerde kalfslende met krokant, een smaakvolle marinade. Speciale wensen hadden we ditmaal niet want het menu was al bekend.

De eerste begeleider werd wel toegelicht door Manuela, een Soave van het huis Terre di Romeo een lichte wijn met aangenaam aroma. Uit de keuken een royale portie steak tartaar van kalf met krokant van oude kaas, augurken, zoetzure bloemkoolroosjes en een quenelle piccalilly ijs. Het vlees was zeer fijn gemalen, wat ik prettig vind, en subtiel gekruid. De smaakmaker was het piccalilly ijs, erg lekker. De wijn was alleen met het aroma een aanvulling, de smaak kon niet tegen de zuren in het gerecht op.

De tweede wijn was enkele klassen beter, een Riesling Alsace Grand Cru 2006 van Alphonse Kuentz. Heerlijk aroma en rijk in de mond met aangename verfijnde zuren. Uit de keuken gebakken tonijn afgewerkt met hazelnoot en een beurre noisette. Ernaast twee bereidingen van artisjok en op de rand van het bord een coulis van rode puntpaprika. De tonijn was aan de buitenzijde wat droog maar van binnen nog lekker sappig. Het garnituur bepaalde grotendeels de smaak van het gerecht en dit beviel goed. De wijn had geen enkele moeite met de normaal gesproken wat moeilijkere producten, een prima keuze.

Een Italiaanse Rosa del Molino van Cantina di Custoza (Classici) Met in het aroma tonen van cassis en een lichte kruidigheid, elegant in de mond met een soepele afdronk. Uit de keuken een nonchalante presentatie van op de huid gebakken eendenborst met crème van wortel en crème van bloemkool, tarte tatin van sjalot en gebakken champignons. Het geheel is afgewerkt met een jus van eend gekruid met steranijs. De cuisson van de eend was goed, de combinatie met de jus vond ik wat minder geslaagd. Het steranijs gaf de eend een rare smaak. De wijn kon het kruidige wel aan en past goed. De tarte tatin van sjalot vond ik het lekkerste gedeelte van het gerecht, dat in zijn geheel de minste van de avond was.

De dessertwijn was een speciale, Rivesaltes Ambré van Sweet Emotion, vijf jaar op hout gerijpt met in het aroma tonen van abrikoos, noten en honing, in de mond licht stroperig. Op het bord, quenelle sorbetijs van framboos, crème en gelei van framboos, aardbeien partjes, druppels hangop en toefjes crème van cheesecake. Goede smaken, vooral het ijs was lekker vol van smaak. De wijn was niet de ideale partner omdat er te weinig zuren in zaten, jammer.

Als afsluiter een lekkere espresso met een vijftal friandises die door Geroy Schotanus de souschef worden toegelicht.

Bediening werd deze avond geheel door Manuela Vissers verzorgd, ze gaf een tikkeltje een gehaaste indruk terwijl er maar drie tafels bezet waren. Toelichting van de wijnen en gerechten is goed.
Prijs kwaliteit vind ik iets moeilijker te beoordelen. Menu 23,50, begeleidende wijnen ca. 7,- huiswijn 4,75 en koffiearrangement 6,50. De totaal prijs voor het geheel was goed maar voor de actieprijs vind ik het slechts, voldoende. We hebben best lekker gegeten maar het was zeker geen culinaire beleving.

Gegeten op 21 juli 2013

stan1974
  • Recensies in de laatste twee jaar

“Ben ik nu zo’n zeur, of zijn de anderen zo weinig gewend?” Met die gedachte reed ik weg nadat wij gegeten hadden bij Landgoed Groenhoven. Is het slecht? Neuhh… Is het goed? Mwaoh… Twijfel dus en daarom belangrijk te vermelden dat de waardering voor het eten samenhangt met de prijs die ik ervoor betaal. Via Iens kreeg ik een deal aangeboden waar wij 50% korting kregen op het 4-gangen menu (nu dus 23,75). Met dit in het achterhoofd kom ik tot deze ‘matig’. Als ik het volle pond had moeten betalen, was ik zeer zeker minder mild.

Nadat ik via Iens bovengenoemde deal in mijn mail ontving , ik vervolgens de recensies las en de website van het restaurant bezocht, was ik enthousiast. ‘Werelddeal’ dacht ik en daarom direct gereserveerd. Euro-Toques, dagverse streekproducten, dit kon niet anders dan een briljante avond worden. Zeker ook gezien de charmante locatie.

Helaas spatte de passie die ik verwachtte er niet van af; het eten was afwisselend matig/redelijk, niet spannend en eerder saai. Zeker niet eigentijds, laat staan vernieuwend. Beetje ‘2004’ zullen we maar zeggen. Teleurstellend was ook dat werkelijk niemand van de bediening mij heeft verteld dat het stukje vlees op mijn bord een streekproduct was, laat staan mij vertelde over een mooi initiatief als Euro-Toques. Bewust heb ik er niet om gevraagd in mijn overtuiging dat als er sprake is van echte passie dit wel uit de bediening zelf komt.

Het eten dan; na een tweetal amuses, een aspergesoepje (off-season) en een kaassoufflétje met mosterdmayonaise kwam dan het eerste gerecht, tartaar van kalfsvlees met een sorbet van piccalilly. De hoofdelementen, tartaar en de piccalilly, waren goed, de sorbet een leuke twist. Helaas was de rest van het bord armoedig; twee ietwat sneue blaadjes lollo bianco, doormidden gesneden mini-augurkjes her en der verspreid en een taai gebakken(!?) kwarteleitje. De bijpassende wijn (Sauvignon blanc, Zuid Afrika) zou dit gerecht tot ultieme hoogte laten stijgen werd ons verteld. Deze vlakke wijn werd echter volledig weggeblazen door de piccalilly.

We hebben moeten vragen om brood en toen kwam het overigens snel; wel een standaard afbakbroodje en dat is dan weer een beetje jammer.

Het volgende gerecht, tonijn met beurre noisette en artisjok. Over de tonijn kunnen we kort zijn; goed. De beurre noisette is me niet bijgebleven (erg weinig) en stukjes artisjok met daarnaast een crème van artisjok is misschien wat veel van het goede en op zijn minst saai op het bord. De bijpassende wijn was goed, Alscace Grand Cru Riesling!

Vervolgens de eend met tarte tatin van sjalot, een coulis van portobello en wortelcreme én bloemkoolcreme. Ofschoon de eend goed was, evenals de tarte tatin, sloeg de opmaak weer nergens op. Een met de kwast opgebracht oranje streep, maakt van een bord ingrediënten nog geen geheel gerecht. De bijpassende wijn (Carche Jumilla Monastrell Tempranillo) was lekker. Stevig maar soepel.

Tot slot het dessert; geen opmerkingen anders dan gewoon lekker met de bijpassende dessertwijn (Castano Rosado Monastrell). Eigenlijk het hoogtepunt van het menu.

Dan de locatie: op de website ziet het er allemaal heel pittoresk uit en als je voor het pand staat, is dat het ook. Bij binnenkomst echter ben je wat ‘lost’. Zodra je door de deur (met daarboven in koeieletters ‘ingang’ loopt, sta je in een hal en wordt je wat vertwijfeld naar een gordijn getrokken waarachter het restaurant ligt. Kortom, zorg voor persoonlijke ontvangst, of haal dat gordijn weg.

Bij binnenkomst in het restaurant viel direct de muziek op; veel te luid en te populair. Niet in balans met de entourage van mooi gedekte tafels. Sowieso ben ik van mening dat muziek de sfeer in een restaurant eerder naar beneden haalt dan dat het sfeer versterkt. Een lege tafel (niet ingedekt) en zonder stoelen (terwijl de stoelen in een andere hoek opgestapeld staan (!?), is op zijn minst vreemd.

Tot slot de bediening; vriendelijk maar niet kundig. Onvoldoende kennis en weinig passie. De enkeling die wel wat kon toelichten was voor mij weinig overtuigend. Kortom, ook daar geen lyrische verhalen.

Zou ik Groenhoven aanbevelen? Eerlijk gezegd, nee. Zonder kortingsactie te duur en niet bijzonder.

Gegeten op 13 juli 2013

edmeevansonsbeek
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben heerlijk gegeten n.a.v. een Sweetdeal aanbieding en meu. Echt een avondje uit. De locatie oogt al charmant en bij binnenkomst werden we welkom geheten en onze jassen in ontvangst genomen. Vervolgens naar een kleine knusse ruimte geleid, waar nog 2 tafels bezet waren. Deze ruimte was afgescheiden van een grotere ruimte die waarschijnlijk wordt gebruikt bij meer personen. Boven is ook een ruimte waar een groep apart zat te eten.
Aan tafel, met mooi tafellinnen, kregen we heerlijk vers brood met olie en zout. Vervolgens een amuse van bietjes, een voorgerecht en een hoofdgerecht met rundvlees, alles verfijnd opgemaakt. Voor het nagerecht konden we kiezen uit zoet of kaasplankje. Ook werd goed geadviseerd over bijpassende wijnen.

Gegeten op 30 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Landgoed Groenhoven in Bruchem

Schrijf hieronder je recensie over Landgoed Groenhoven. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!