Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Nescio in Den Bosch - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 073 610 09 00

Culinair samenzijn

Samenzijn en goed eten staan centraal bij Nescio. De gerechten worden in kleinere porties geserveerd, zodat je lekker veel kunt proeven. Of je ze deelt met je tafelgenoten of zelf eet mag je uiteraard zelf weten. De chef heeft oog voor duurzaamheid met duurzame vis en een ruim aanbod aan vegetarische gerechtjes.

jocelyn3

Via online reservering

ik vond nescio heel gezellig sfeer hebben en de tafeletje vond ik ook heel leuk soort van barretje idee heel leuk en de lekkerste gerecht vond ik de eendeborst volgens mij heb ik die wel op

Gegeten op 15 oktober 2014

evi6

Via online reservering

Prima gegeten bij Nescio in een gezellige sfeer. We kwamen via de Albert Heijn actie en dat merkte je wel echt. De gerechten waren hierop aangepast, je kreeg niet standaard brood vooraf (overige gasten wel) en werd wat anders behandeld. Dat vonden we jammer zo'n actie is juist een manier om nieuwe klanten te winnen. Ik zou er nu niet teruggaan.

Gegeten op 14 oktober 2014

HaloBommel

Nescio, net even anders
Fijne stad Den Bosch, zeker voor allen die er ook plezier in hebben eens een hapje buiten de deur te eten. Met een boekje AH-zegeltjes belanden we deze keer – dat was 5 oktober – bij Nescio. De literaire referentie inspireerde tot deze keuze. En we werden niet teleurgesteld. Niet dat we daar de uitvreter of de Titaantjes zelf ontmoetten, maar we werden vriendelijk ontvangen en hebben er heerlijk gegeten.
Nescio is niet een chique restaurant, maar meer een luxe eetcafé, ze moeten er woekeren met de ruimte, die smaakvol is ingericht. In dubbele betekenis van het woord: de frisse beelden aan de wand brengen duidelijk in beeld wat je van rund, varken en kip zoal kunt eten. We krijgen een driegangenverrassingsmenu. Het voorgerecht quinoa, diverse variaties biet, wat gerookte zalm en geitenkaas. Het verrassende hoofdmenu had eendenborst moeten zijn, maar dat werd de combinatie van een heerlijke moot rundvlees een stukje lamsbout. Smakelijk garnie, waarbij de linzen weer een aardig vervolg waren op de quinoa van het voorgerecht. Toe namen we het kaasplankje: veel Fries, weinig Frans, goed van smaak. Niet naar Nescio gaan als je je verheugt op een half uurtje wijnkaart lezen. Maar ze hebben wel wat doeltreffende flessen op voorraad. Ja, wat kies je bij een verrassingsmenu? We gingen voor de Chileense 100% Cabernet Franc. Precies goed bij het hoofdgerecht en ook nog heel goed te genieten bij het genoemde voorgerecht. Ik weet het nu dus wel: Nescio, daar is het goed eten en prettig toeven. Bij Nescio is alles net even anders.

Gegeten op 5 oktober 2014

astrate

In het kader van AH actie: twee-voor-een. Diner 2 personen op 12 okt 2014.
Ontvangst adequaat; zaak is niet groot. NBijna helemaal bezet om 19 u. Voorgerecht: structuren van biet met geitenkaas, quinoa. Oogt goed, aandacht aan besteed. Mooie choggiabiet. Dat belooft meer. Hoofdgerecht: halve tamme eendenborst. Vel niet krokant gebakken, maar heel goede cuisson, garnituur ratatouille, maar wat doorgegaard, saus in microscopische hoeveelheden. Nagerecht: toen had de keuken het kennelijk gehad: de verse vijg moest gecaramelliseerd zijn, maar of de honing/suiker was op of de grill was uitgevallen. met een homp hangop, geconfijte vruchtjes en een bol frambozenijs was de hele fantasie verdwenen. Resume: als ik voor dit 3-gangendiner de originele prijs van 32,50 had moeten neertellen, had ik me ernstig bekocht gevoeld, nu - voor de helft - was de prijs-kwaliteit redelijk in orde. Toilet prachtig, maar te lang geleden gereinigd, leek het. Ik ga niet terug.

Gegeten op 12 oktober 2014

riesje

Via online reservering

Hoewel er binnen voor ons was gedekt werd met plezier een tafeltje buiten voor ons in orde gemaakt. Het was prachtig weer en met een beetje schuiven vonden we met ons vieren een fijn plekje. Ook dat we op tijd weer weg moesten ivm theaterbezoek was geen enkel probleem. Het menu bleek (ondanks de info die ik vooraf opvroeg en die anders vertelde) geen keuzemenu, maar een vaststaand drie gangen 'verassings' menu. Maar allee, alles wat je niet wilde (vlees, rijst, geitenkaas etc.) kon je vooraf opgeven en op ons verzoek werd zelfs het hele menu vooraf met ons besproken. Het eten was erg lekker. De borden mooi opgemaakt en de ingrediënten zeker niet standaard. Samen met de zon en de plezierige bediening dus een heerlijk intermezzo.

Gegeten op 3 oktober 2014

H-B-Gijs

Kan voorgaande recensies enkel beamen, wederom heerlijk gegeten bij Nescio. Met de ongedwongen sfeer, goede bediening en heerlijke composities nogsteeds mijn favoriet in Den Bosch.

Gegeten op 21 september 2014

loessmit

Met een ander stel gingen we eten, met het AH arrangement, 2e driegangen diner gratis. De kelner stapte bij binnenkomst naar ons toe met een volle mond ("Oh, sorry, ik was net een koekje aan het eten"). Sorry?? De sfeer was gezet. Het was erg druk en rumoerig in het restaurant, het personeel kon het duidelijk niet aan.
Voorgerecht was oke, maar miniem. Verschillende bereidingen van biet met geitenkaas, al moest je de geitenkaas wel echt zoeken.
Vervolgens kwam na 50 min (!!!!!!) wachten het hoofdgerecht, nog maar een flesje wijn dan...het hoofdgerecht zou lam zijn, aldus de bediening. Wij proefden en zagen toch echt allevier dat dit varkensvlees/varkenskarbonade was. Niet verkeerd bereid, maar SCHANDALIG om je klandizie voor te liegen! Waarom? Goedkopere producten onder een chiquere noemer verkopen omdat we voor het AH arrangement kwamen en daarom dus minder hoefden te betalen?!
Hierna volgde na weer een half uur wachten het nagerecht. Zoet bestond uit werkelijk een zee van panna cotta en vijgen, niet bepaald lekker, het kaasplankje was oke.
We gaan hier echter niet meer eten, als je meedoet aan een restaurantactie van IENS/AH, doe dat dan alleen als je het waar kan maken. Nescio kwam met goedkopere producten dan normaal, kon de drukte niet aan en liegt haar klanten voor. Foei Nescio, deze klanten ben je kwijt!!

Gegeten op 27 september 2014

marcbrandt

We hebben hier wel vaker goed gegeten en dit keer maakte we gebruik van de AH supermarkt aanbieding; 2 x 3 gangen voor samen € 27,50.
Apératief en het voorgerechtje gebruikte we op het terras, toen werd het te koud en zijn we naar binnen gegaan. Er is gekozen voor goedkopere ingredieënten en gezien de prijszetting heb ik hier helemaal geen probleem mee. Het komt wel uit de zelfde keuken en met dezelfde vriendelijke bediening. We gebruikten een smakelijke maaltijd met een meer dan uitstekenende prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 18 september 2014

henny39

Via online reservering

Jammer dat er niet a la carte gegeten kon worden, we zaten met 3 stellen op een rij en kregen allen hetzelfde voorgeschoteld, dus ook de verassing was er al af.
Voorgerecht vonden we wat karig, en ook niet zo sensationeel wat smaak betreft.
Het vlees was heerlijk, super mals met een heerlijke smaak!! Ook hier was de garnituur niet heel veel. een paar aardappeltjes en wat gestoofde groenten.Het dessert was goed van smaak, echter ook niet echt apart.
We gingen niet naar buiten met een voldaan gevoel.
De aankleding van het pand vonden we wel erg mooi! Alles zag er fris en netjes uit.
Wat ook jammer was is dat je met 3 tafeltjes naast elkaar zit, en bij elkaar op het bord kijkt of soms letterlijk het gesprek kunt volgen.

Gegeten op 20 september 2014

peter353

Via online reservering

Erbarmelijk slecht gegeten daar.
Vooraf een vega gerecht met wat bietjes en een heel klein stukje geitenkaas. Daarna zogenaamd langzaam gegaarde varkensfilet dat daarna krokant gebakken was. Dat pakte niet zo goed uit allemaal, taai en droog geworden. Fantasieloos opgemaakt bord met verder wat krieltjes en geroosterde groenten. Gelukkig een extra gerecht besteld met twee coquilles, dat was nog wel door te komen.
Als laatste de toet. Die was best lekker eigenlijk.
O ja. Hoe krijgt iemand te voor elkaar om een West Malle Tripel te serveren met een warm en vet glas, tsja....
We zaten buiten in de zon en de omgeving maakte het verder wel OK.

Gegeten op 19 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Nescio in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Nescio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.