Nescio over zichzelf

Smaak en gezellig eten met elkaar staat centraal.
Daarom serveren we kleine porties zodat je meerdere gerechtjes kunt proeven. Je kunt de gerechtjes delen of lekker voor jezelf houden.

We koken zoveel mogelijk met biologische producten en houden het aantal foodmiles beperkt. We werken uitsluitend met duurzaam gevangen vis.
En we hebben een ruim aanbod van vegetarische gerechtjes.

w-verhagen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hebben we hier heerlijk gegeten! We hadden een tafeltje aan het raam met prachtig uitzicht op de imposante St Jan.Wandeling door de kaart is een échte aanrader, heerlijke ,verrassende en afwisselende gerechtjes en prachtig opgemaakte borden, elk bord is een kunstwerkje op zich.
Bediening is helemaal top, heel ontspannen en informeel, maar met heel veel kennis van zaken.
Voor de vegetariers onder ons is het aanbod veel groter én verrassender dan in de meeste restaurants.
Kortom...als je lekker én verrassend wilt eten dan moet je hier zijn!
Wij komen zeker terug!

Gegeten op 25 maart 2014

H-B-Gijs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een van mijn favorieten in Den Bosch. Heerlijk ontspannen en relax eten met uitzicht op de Sint-Jan. Op deze winderige Valentijnsdag zit het restaurant vol met stelletjes. Bij binnenkomst valt het me direct op dat de voorheen aanwezige bar ruimte heeft gemaakt voor extra tafels. Logische keuze, maar jammer van het decor. De bediening heet ons keurig welkom en stokbrood en olijfjes staan al op ons te wachten. Aperitiefje wordt bij de buren (café) ingeschonken, maar smaakt prima. We kiezen voor een 5-gangen wandeling door de kaart met een enkel nagerecht. Schitterende combinaties van smaken en mooie schilderijtjes passeren de revue. Voor de gelegenheid opgefleurd met hartvormige garnering. Begeleidende wijnen zijn niet super bijzonder of uitgesproken, maar passen prima bij de gerechten. Bediening is niet verlegen en zorgt voor een ontspannen sfeer in het gehele restaurant. Als ze iets niet zeker weten, doen ze navraag in de keuken. Ook als iets niet gaat zoals gepland lossen ze dit ontspannen op met een glimlach. Bij de koffie het laatste beetje cognac opgemaakt, tijd dus voor een nieuwe collectie voor een volgend bezoek.

Nog steeds mijn favoriet, zeker een aanrader!

Gegeten op 14 februari 2014

Ekelschotd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag hier heerlijk gegeten, we waren met zijn drieën de enige tafel die die avond bezet was. We hebben mooie gerechten gegeten, los van de smaakvolle gerechten op de kaart zijn er 3 soorten specials, een vega, chef special en de catch of the day. We hebben deze avond diverse gerechten geprobeerd en verrast met de combinatie van smaken, een hutspot met een lekker stuk gegrild maar heel mals iberico varken, of kwartel met een overheerlijke zuurkool. De avond was erg ontspannen, geen haast van de bediening of vanuit de keuken, ondanks we de enige waren!

Een prachtig plek in Den Bosch uitkijkend op de st jan, ik kijk al uit naar de volgende keer!

Gegeten op 9 februari 2014

Sirac
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel lekker gegeten, een bijzondere kaart en verrassende gerechten. Het format van kleine gerechten bevalt prima, zo is er van alles te proberen.
Een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. En als je nog naar het theater wil: een goed time-management.
Dat wordt een terugkomertje!

Gegeten op 25 oktober 2013

MadelondeJoode
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een verrassing! Mooie verse en eerlijke smaken, verrassende combinatie's. Genieten van ingredienten zoals smaken bedoeld zijn. Hier wordt op hoog niveau met liefde gekookt en uitgeserveerd. Waarin een klein restaurant groots kan zijn!

Gegeten op 8 oktober 2013

Wouteruitdenbosch
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hebben hier met veel plezier al vaker gegeten. Eten is altijd lekker, net als de wijn. Fijn dat er een paar lekkere Duitse wijnen op de kaart staan, dat zie je nog niet zo vaak. De bediening is vaak goed, kan een keertje iets minder zijn maar zeker nooit slecht. De sfeer en aankleding zijn ook erg aangenaam.

Gegeten op 9 april 2013

nino007
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier gegeten op aanraden van vrienden.

Omdat we mijn vriendins verjaardag vierden hadden we gereserveerd. Echter we kregen een tafeltje op het terras toebedeeld met links en rechts 10 cm van andere tafels af. Als iemand opstond moesten de andere tafels als een soort puzzel schuiven op plaats te maken. Dit was niet echt aanlokkelijk om lekker lang te tafelen

We hebben gekozen voor de wandeling door de kaart met 5 gangen.
de eerste gang, een amuse ging nog wel maar was niet heel speciaal
De tweede gang, een vis in witte wijn soep, was gewoon niet lekker. veel te droog en te koud.
De derde gang een salade was het dieptepunt. de salade leek zo uit een bak van de supermarkt te komen. omhult met een zakje gemengde salade. in andere restaurants zou zoiets een versiering zijn, welke je vaak laat staan. Hier werd het echter als hoofdgerecht gekwalificeert.

Op de andere gangen hebben we niet eens gewacht. We hebben gevraagd of we mochten betalen en zijn bij Zoetelief gaan eten.

Het meisje van de bediening deed overigens zeer goed haar best. het was voor haar erg buffelen. ze stond alleen in een volle zaak. Nescio bestaat volgens de kaart al 10 jaar en vrienden van ons hadden wel goede ervaringen. Dus wellicht had de kok een slechte dag. Maar wij zullen hier niet meer langs gaan. In 's-Hertogenbosch heb je zaken met een betere kwaliteit

Gegeten op 9 juli 2013

Marga-rita
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vriendelijke ontvangst, goed geluisterd naar onze wensen hoe we zouden willen zitten. Het vrijelijk kiezen van gerechtjes door de kaart zoals je zelf het liefst wilt, vond men bij 6 mensen lastig. Er werd door de bediening in verband met de logistiek in geschoven. Benieuwd hoe dat zou zijn als we drie verschillende gezelschappen zouden zijn geweest...Het eten was goed, met uitzondering van de portobella, die was echt niet lekker; veel te zuur!! Als toetje kunnen we de trifle aanraden, echt heerlijk!

Gegeten op 3 juli 2013

Seraja
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben voor het eerst hier gegeten, ondanks dat we 2 keer per jaar in Den Bosch komen.
Het is een knus uitziend restaurant de ontvangst was hartelijk, we hadden een mooie tafel ( 4 personen met zijn 2e) waar we met zijn 2e naast elkaar konden zitten.
Het eten was erg lekker en fantasierijk ( vegetarische gerechten waren weer eens wat anders dan geitenkaas)
De porties waren wat aan de kleine kant, dat is in dit restaurant blijkbaar ook de opzet. Wij waren niet super vol maar hebben lekker gegeten, we hadden een wijnarrangement en die sloot goed aan bij het eten. Voor elk gerecht een andere wijn, dus niet zoals vaak het geval is allebei de zelfde wijn voor de gang terwijl je allebei een ander gerecht eet.

Ik vond het een aangename avond, ik weet niet of ik weer snel terug zou gaan maar het is wel een aanrader voor mensen die weer eens iets anders willen.
De prijs ten opzichte van de porties is wel wat aan de hoge kant.

Gegeten op 17 mei 2013

koffie22
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgaande op voorgaande recensies een tafeltje geboekt. Reservering bleek helaas een week later in het boek te staan. Ondanks volle zaak toch een tafel gekregen (een ander de dupe?)
Ik vond het wat pretentieus. Het eten was prima maar niet meer dan dat. De porties uit de wandeling waren magertjes en de gerechten niet spannend. De bediening brengt het echter erg gewichtig. Wij komen niet meer terug, voor dat geld heeft Den Bosch beters te bieden. Oh ja, het luik achter in de zaak veert zeer storend op en neer. Zeker wanneer je daar noodgedwongen met een stoelpoot op moet zitten.

Gegeten op 23 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Nescio in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Nescio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!