Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 48 26

een romantische setting

Diep in de gewelven van de Oudegracht zit een restaurant waar de romantiek bijna tastbaar is. Terwijl je in het schijnsel van flikkerend kaarslicht van een drankje geniet, bereiden ze in de keuken een heerlijke dis. Maak je op voor een avond zorgeloos genieten!

Ellenbr

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Je merkt aan alles dat de eigenaar kennis van wijnen heeft en dit als hobby doet, erg leuk om te zien. Eten prima, goede prijs kwaliteit verhouding.

Gegeten op 20 december 2014

boswerger

In December 2014 met een internationale groep gasten bij Aal gegeten, en dat was erg geslaagd. De locatie (werfkelder) viel erg in de smaak en de bediening en gastvrijheid van Aal waren super. Aal kon ons twee menu's bieden, met engelse kaart, waardoor iedereen in onze groep zelf kon kiezen. Eén van onze gasten is veganist, en ook daarvoor had Aal een mooi aanbod. Iedereen was erg te spreken over het eten. Topavond!

Gegeten op 2 december 2014

kriekje

Gegeten met 14 man. Heerlijk eten, super bereid en mooie presentatie. Borden waren bij serveren heerlijk warm, wat soms een kunst is met zoveel tegelijker tijd. Een aanrader lieve mensen!

Gegeten op 9 december 2014

Cato112

Bij Aal is uit eten gaan zoals ik het me voorstel dat het zou moeten zijn. Alles klopt. Ik heb een heerlijke avond gehad. Ik voel me verwend.

Gegeten op 29 november 2014

jeannette25

Via online reservering

Het eten was echt prima, goede kok in de keuken! Heerlijke voorgerechten, mals vlees etc.
Wij waren met 4 vrouwen en konden elkaar soms bijna niet verstaan vanwege het lawaai! Wij zaten naast de keuken en achter ons zat een grote (lawaaierige) groep! Dat was wel een beetje jammer.....
Bediening vriendelijk en alert.

Gegeten op 4 oktober 2014

Heerlijketen13

Gewoon helemaal goed! Leuk plekje, niet té bekend (ook niet bij toeristen gelukkig), terwijl het wel in een werfkelder zit. Fijne kaart: niet te uitgebreid maar wel genoeg keuze (en gelukkig ook genoeg flexibiliteit tussen de verschillende gerechten) en daarbij ook nog eens leuke gerechten met interessante ingredienten.
Goed wijnadvies, maar dat mag je hier ook wel verwachten natuurlijk. Fijn dat eerst aangeboden wordt iets te proeven voor je wijnglas volgeschonken wordt.
Verademing dat er eens een keer een ruime hoeveelheid groente bij het hoofdgerecht zat, en dan ook nog eens lekker (geen standaard blaadje sla!).
Dessert (hoeveelheid) viel een beetje tegen; 3 frambozen is wel heel weinig als die daadwerkelijk onderdeel uitmaken van het gerecht zoals omschreven op de menukaart.
Al met al fijne plek, niet te groot of te druk, en een prettige, attente en servicegerichte bediening met persoonlijke aandacht voor de gasten!

Gegeten op 1 oktober 2014

straler

Avondje uit met je dochter moet leuk zijn.
We werden zeer gastvrij onthaald. Genoeg vrije tafels, wel 2 groepen. Heerlijke wijn bij de vitello tonato en en nog een goed advies voor de rode wijn bij het hoofdgerecht. En daarna hield de service op. Wel een half 'droog' aan tafel gezeten. Geen wijn, water, aandacht of gerecht. Op de vraag of de wijn kon worden bijgeschonken volgde het antwoord komt er aan. Nog een kwartier "droog"
Bij het serveren van het hoofdgerecht werd er niet gereageerd op de opmerking dat ik dat toch wel teleurstellend vond. Excuus, we waren even druk met de groepen oid kon er niet af. De kalfsoester was een volwassen runderbiefstuk, echter er kwam niemand meer informeren of alles naar wens was. Dochter nog een toetje en er vandoor. rekening klopte ook niet, maar we hebben het er maar bij gelaten. Genoeg gelegenheden in Utrecht.

Gegeten op 2 oktober 2014

JolandaN

Met ons afdelingsuitje hebben we met een groep van 28 personen bij Aal gegeten. De ontvangst was erg hartelijk en Andries wist veel te vertellen over de wijnen en gerechten. We hadden voor menu A gekozen, een 3-gangen keuze menu. Zelf heb ik de vitello tonato, parelhoenfilet en chocoladetaart gegeten. Dat was allemaal erg lekker! Ook mijn collega's waren enthousiast over het eten. De porties zijn groot genoeg, goede bediening, lekkere wijn, Aal is echt een aanrader!

Gegeten op 23 september 2014

hapje_drankje

Gisteravond weer eens gegeten bij Aal. Dit blijft een betrouwbaar adres voor een smakelijk avond met dito wijntjes in een leuke ambiance. Bediening was vertrouwd en attent.

We zaten er met de Iens deal met hierbij toch nog keuze in voorgerecht en hoofdgerecht, konden we waarderen. Zelf ging ik als starter voor de (iberico) ham met chorizo en wat groen; degelijk en goed! Wellicht iets gezouten maar ja, zit hem ook een beetje in de ingrediënten. Daarna door met vis van de gril (3 soorten) met wat boontjes. Begeleid met wat (zo leek) huisgemaakte frites, erg lekker. Oh ja, zou ik bijna de heerlijke amuse van de avond vergeten. Dit waren een drietal mosselen met pesto en gesmolten kaas, goede start! Afsluiting kon tenslotte zoet of kaas zijn waarbij ik voor de kaas ging. De 3 kaasjes kwamen met wat roggebrood en soort van honing. Was prima maar wat mij betreft beetje te standaard; er had wel een kaasje met wat meer pit bij gemogen.

Gegeten op 26 september 2014

bart159

Via online reservering

Uitstekend gegeten met 4 oude vrienden van de middelbare school. Het eten is smaakvol en we konden nog net buiten zitten, wat een heerlijke sfeer geeft.

De eigenaar is vrij adrem op een grappige manier. Het is een restaurant en wijnlokaal en wij bestelden geen van allen wijn, wat een aardige discussie opleverde welke frisdrank nu bij welk gerecht past.

Gegeten op 20 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.