Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 48 26

een romantische setting

Diep in de gewelven van de Oudegracht zit een restaurant waar de romantiek bijna tastbaar is. Terwijl je in het schijnsel van flikkerend kaarslicht van een drankje geniet, bereiden ze in de keuken een heerlijke dis. Maak je op voor een avond zorgeloos genieten!

straler

Avondje uit met je dochter moet leuk zijn.
We werden zeer gastvrij onthaald. Genoeg vrije tafels, wel 2 groepen. Heerlijke wijn bij de vitello tonato en en nog een goed advies voor de rode wijn bij het hoofdgerecht. En daarna hield de service op. Wel een half 'droog' aan tafel gezeten. Geen wijn, water, aandacht of gerecht. Op de vraag of de wijn kon worden bijgeschonken volgde het antwoord komt er aan. Nog een kwartier "droog"
Bij het serveren van het hoofdgerecht werd er niet gereageerd op de opmerking dat ik dat toch wel teleurstellend vond. Excuus, we waren even druk met de groepen oid kon er niet af. De kalfsoester was een volwassen runderbiefstuk, echter er kwam niemand meer informeren of alles naar wens was. Dochter nog een toetje en er vandoor. rekening klopte ook niet, maar we hebben het er maar bij gelaten. Genoeg gelegenheden in Utrecht.

Gegeten op 2 oktober 2014

JolandaN

Met ons afdelingsuitje hebben we met een groep van 28 personen bij Aal gegeten. De ontvangst was erg hartelijk en Andries wist veel te vertellen over de wijnen en gerechten. We hadden voor menu A gekozen, een 3-gangen keuze menu. Zelf heb ik de vitello tonato, parelhoenfilet en chocoladetaart gegeten. Dat was allemaal erg lekker! Ook mijn collega's waren enthousiast over het eten. De porties zijn groot genoeg, goede bediening, lekkere wijn, Aal is echt een aanrader!

Gegeten op 23 september 2014

hapje_drankje

Gisteravond weer eens gegeten bij Aal. Dit blijft een betrouwbaar adres voor een smakelijk avond met dito wijntjes in een leuke ambiance. Bediening was vertrouwd en attent.

We zaten er met de Iens deal met hierbij toch nog keuze in voorgerecht en hoofdgerecht, konden we waarderen. Zelf ging ik als starter voor de (iberico) ham met chorizo en wat groen; degelijk en goed! Wellicht iets gezouten maar ja, zit hem ook een beetje in de ingrediënten. Daarna door met vis van de gril (3 soorten) met wat boontjes. Begeleid met wat (zo leek) huisgemaakte frites, erg lekker. Oh ja, zou ik bijna de heerlijke amuse van de avond vergeten. Dit waren een drietal mosselen met pesto en gesmolten kaas, goede start! Afsluiting kon tenslotte zoet of kaas zijn waarbij ik voor de kaas ging. De 3 kaasjes kwamen met wat roggebrood en soort van honing. Was prima maar wat mij betreft beetje te standaard; er had wel een kaasje met wat meer pit bij gemogen.

Gegeten op 26 september 2014

bart159

Via online reservering

Uitstekend gegeten met 4 oude vrienden van de middelbare school. Het eten is smaakvol en we konden nog net buiten zitten, wat een heerlijke sfeer geeft.

De eigenaar is vrij adrem op een grappige manier. Het is een restaurant en wijnlokaal en wij bestelden geen van allen wijn, wat een aardige discussie opleverde welke frisdrank nu bij welk gerecht past.

Gegeten op 20 september 2014

Proever43196

Was weer top bij Aal. Heerlijke wijn gedronken (De Duitse Riesling), Vooraf een voortreffelijke salade met Makreel, Kabeljauw als hoofdgerecht, goed gebakken, niet te droog. Perfecte huisgemaakte frieten (zo zie je ze niet vaak). Frisse panacotta toe. Snel weer een keer!

Gegeten op 9 mei 2014

JvdE

Eenmaal bij Aal binnen vergeet je even de "run" van het leven. Andries weet hoe hij mensen moet verwennen en heeft een brede kennis van wijnen en spijzen welke hij graag met een vleugje humor toelicht. Dit keer kozen wij voor de klassieke slakken en als hoofdgerecht een magnifieke lamsbout. Kortom voor een gezellige en onbezorgde avond moet je Bij Aal zijn.

Gegeten op 15 januari 2014

tineke

Impressie tijdens 'walking diner': goed eten, maar klassiek en daarmee weinig bijzonder. Gezeur over de vegetarier aan tafel, die ook geen vis wil en ook nog 's een verse jus wil ipv de standaard wijn. Daarmee voel je je niet bijster welkom.

Gegeten op 2 maart 2014

fennek

Gezelligheid troef. Dat is Aal. De bediening is prettig, de eigenaar is attent en heeft mooie verhalen. Het eten is lekker en voor een goede prijs. Ook de wijn is heerlijk! Het is dan ook een wijnlokaal met verve. Ja, ik ben er al vaak geweest en vind het een leuke ontdekking. Zo in hartje Utrecht is het een smakelijke ervaring!

Gegeten op 21 december 2013

Skoglund

Hier met 8 mensen gegeten. Eerst geborreld met wat hapjes, dit was geen hoogtepunt, het standaard frituur assortiment. Als voorgerecht had ik de vissoep, de vis was goed gegaard, maar de soep was te zout. Als hoofdgerecht de lamsschouder, deze was lekker. De nagerechten waren prima. Het beste was de grote diversiteit van wijnen op glas, die zonder probleem proefbaar waren. Er hing een gezellige sfeer!

Gegeten op 9 januari 2014

UtrechtSmaak

De afgelopen jaren ben ik hier denk ik tegen de tien keer geweest. Bijna altijd goed. Nog maar één keer viel het een beetje tegen. Alle gerechten op de kaart zijn lekker. Dit maakt het kiezen moeilijk; of juist gemakkelijk want fout kiezen kan niet echt.

De eigenaar doet zijn best om zijn gasten te herkennen. Zelfs als ik er al een tijdje niet meer geweest ben, krijg ik het gevoel als een regelmatige gast te worden ontvangen.

Gegeten op 28 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.