• foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 1

Toon telefoonnummer 030 233 48 26

• 7.7 10 34

• 7.5

• 7.6

Aal Restaurant & Wijnlokaal doet mee!

Reserveer nu!

een romantische setting

Diep in de gewelven van de Oudegracht zit een restaurant waar de romantiek bijna tastbaar is. Terwijl je in het schijnsel van flikkerend kaarslicht van een drankje geniet, bereiden ze in de keuken een heerlijke dis. Maak je op voor een avond zorgeloos genieten!

JvdE
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eenmaal bij Aal binnen vergeet je even de "run" van het leven. Andries weet hoe hij mensen moet verwennen en heeft een brede kennis van wijnen en spijzen welke hij graag met een vleugje humor toelicht. Dit keer kozen wij voor de klassieke slakken en als hoofdgerecht een magnifieke lamsbout. Kortom voor een gezellige en onbezorgde avond moet je Bij Aal zijn.

Gegeten op 15 januari 2014

tineke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Impressie tijdens 'walking diner': goed eten, maar klassiek en daarmee weinig bijzonder. Gezeur over de vegetarier aan tafel, die ook geen vis wil en ook nog 's een verse jus wil ipv de standaard wijn. Daarmee voel je je niet bijster welkom.

Gegeten op 2 maart 2014

fennek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezelligheid troef. Dat is Aal. De bediening is prettig, de eigenaar is attent en heeft mooie verhalen. Het eten is lekker en voor een goede prijs. Ook de wijn is heerlijk! Het is dan ook een wijnlokaal met verve. Ja, ik ben er al vaak geweest en vind het een leuke ontdekking. Zo in hartje Utrecht is het een smakelijke ervaring!

Gegeten op 21 december 2013

Skoglund
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met 8 mensen gegeten. Eerst geborreld met wat hapjes, dit was geen hoogtepunt, het standaard frituur assortiment. Als voorgerecht had ik de vissoep, de vis was goed gegaard, maar de soep was te zout. Als hoofdgerecht de lamsschouder, deze was lekker. De nagerechten waren prima. Het beste was de grote diversiteit van wijnen op glas, die zonder probleem proefbaar waren. Er hing een gezellige sfeer!

Gegeten op 9 januari 2014

UtrechtSmaak
  • Recensies in de laatste twee jaar

De afgelopen jaren ben ik hier denk ik tegen de tien keer geweest. Bijna altijd goed. Nog maar één keer viel het een beetje tegen. Alle gerechten op de kaart zijn lekker. Dit maakt het kiezen moeilijk; of juist gemakkelijk want fout kiezen kan niet echt.

De eigenaar doet zijn best om zijn gasten te herkennen. Zelfs als ik er al een tijdje niet meer geweest ben, krijg ik het gevoel als een regelmatige gast te worden ontvangen.

Gegeten op 28 november 2013

vangoghje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eén van de vaste restaurants waar we regelmatig terugkomen. Het eten is structureel op hoog niveau. Verwacht geen 'sterrenkwaliteit' met culinaire innovaties, maar wat er op de kaart staat is heerlijk bereid met goede ingrediënten. Laatst voor de carpaccio gekozen als hoofdgerecht (voorspelbaar maar heerlijk) en gevogeltje als hoofdgerecht (heerlijke saus erbij). De wijnen zijn een compliment waard: er worden veel wijnen per glas geschonken. Tip: laat je adviseren om zo een passend wijn arrangement samen te laten stellen.

De service is erg aangenaam, maar zeer informeel. Hier moet je van houden. Ik vind het wel ontspannen, maar soms slaat het wat te ver door. Om deze reden zou ik het niet aanraden om hier zakelijk naar toe te gaan. De eigenaar heeft veel verstand van de wijnen en kan uitstekend adviseren.

Het decor is erg knus en gezellig. Het is wel 'druk' en krap. Het is een groot restaurant, maar zo oogt het niet omdat er meerdere ruimtes zijn.

Een aanrader voor een heerlijk ontspannen diner zonder kapsones.

Gegeten op 7 september 2013

Pura Vida
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een woensdagavond weer eens naar Aal gegaan. Werden goed ontvangen met een heerlijke prosecco. Daarna mooie wijnen voorbij zien komen en het eten paste er goed bij.
Goede prijs/kwaliteitverhouding!

Gegeten op 27 november 2013

markwitte
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke wijn, lekker eten. Grote trek? Bestel een extra voorgerecht.
Wijn is wel de helft van de rekening.
Bediening zeer attent en vriendelijk.

Gegeten op 5 oktober 2013

EricaUtrecht
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een hartelijk ontvangst door de gastheer! Je voelt je meteen welkom in deze gezellige bistro en ook daarna is de service goed, ondanks de drukte. Het eten is gewoon lekker, prima!

Gegeten op 3 oktober 2013

Ingerbeau
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier gegeten in het kader van de Iens restaurant weken. Had specifiek gevraagd om een rustige plek en werd tegenover de keuken gezet waar iedereen in en uit liep. Dus om een andere tafel verzocht. Eerst werd me verteld dat het heel druk werd, zucht, en dat t dus eigenlijk niet kon. Na mijn opmerking dat wij de eersten waren en dat ik toch heus om een rustige plek had gevraagd, mocht ik kiezen uit 2 andere tafels, vlakbij de eerst aangewezen plek...daar schoten we dus niks mee op. Het verzoek om de wijnkaart werd in eerste instantie afgedaan met 'er staan wijnsuggesties op het Iens menu' en toen we vroegen of we ook de gewone menukaart mochten zien ipv enkelhet iens-menu, moest dit eerst aan de baas gevraagd worden...die vond het kennelijk goed en zo zagen we dat het iens-menu duurder was dan het standaard 3-gangen menu, dat de keuze bood uit dezelfde gerechten en meer! Apart...'t Voorgerecht bestond uit 2 rondjes koud en slap bladerdeeg met wat sla erop, een paar stukjes zalm en 6 smakeloze garnaaltjes. 't Hoofdgerecht was een lekker, maar wel heel klein, stukje kabeljauw met 2 gamba's en 3 sperzieboontjes met 2 broccoliroosjes en wat frites. Het nagerecht, een kaasplankje, was een aanfluiting pur sang: het leek alsof de laatste drie reepjes van een te lang bewaarde Hollandse kaas op mijn bord waren beland, hard, droog en zonder smaak. Met een driehoekje roggebrood en een minuscuul likje appelstroop. Na 3 x om de rekening gevraagd te hebben, zijn we opgestaan en naar de uitgang gelopen, werkt altijd, waar we eindelijk te woord gestaan werden en te horen kregen dat ze ons vergeten waren waarna de rekening alsnog kwam. Ik heb niets gemerkt van enige vriendelijkheid, attentheid of gezelligheid. We komen hier nooit meer terug.

Gegeten op 28 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!