a TripAdvisor company

foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 1 foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 2 foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 3 foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 4 foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 5 foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 6

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 48 26

een romantische setting

Diep in de gewelven van de Oudegracht zit een restaurant waar de romantiek bijna tastbaar is. Terwijl je in het schijnsel van flikkerend kaarslicht van een drankje geniet, bereiden ze in de keuken een heerlijke dis. Maak je op voor een avond zorgeloos genieten!

Tim-

Afgelopen week voor de tweede keer geweest en weer een hele leuke avond gehad. De passie van Andries voor wijn voel je al bij de voordeur en met zijn enthousiaste verhalen over de wijn hangt iedereen aan zijn lippen. De kwaliteit van het eten is ook heel goed, goede wijn/spijs combinaties. Zeker een aanrader!

Gegeten op 19 augustus 2015

WdB

Via online reservering

Afgelopen zaterdag heerlijk en prettig gegeten op het gezellige terrasje aan de werf. Een goed klaargemaakt driegangenmenu, zonder al teveel poespas. De huisgemaakte frieten zijn heerlijk! De eigenaar is supervriendelijk en attent en weet binnen 1 seconde welke wijn je het beste bij je gerecht kunt drinken. Voor een prima prijs: een prima avond!

Gegeten op 6 juni 2015

RosanopdenKelder

Via online reservering

De gerechten waren erg heftig. Wij hadden de salade met iberico ham en iberico chorizo en groene asperge gekozen, maar het vlees was te veel en overheersend, wel smakelijk. Toch had er iets fris op het bord tegenover mogen staan. De kalfs rib-eye werd geserveerd met een niet zo goed gelukte risotto plus frieten (wel goed) en een bearnaise saus wat het een vet en iets te zwaar geheel maakte. Het vlees was mals en goed op smaak. Voor de vleesliefhebber waren dit goede gerechten, maar er had wat meer groente bij gekund. Vriendelijke bediening, goede wijnkeuze en goed rekening gehouden met de allergiewensen (glutenvrij brood, glutenvrij nagerecht). Al met al een fijne avond gehad bij Aal!

Gegeten op 9 mei 2015

Brutogusto

Op een woensdagavond in de mei-vakantie had Aal niet veel klandizie. Toch had de eigenaar er frisse moed in. Met zijn toelichting op de wijnen voegde hij bovendien echt wat toe aan het etentje met mijn neef. Van het iens-menu was de kalfs ribeye op risotto met truffel het bijzonderst. Mijn voorgerecht (salade met chorizo en groene asperges) en nagerecht (spekkoek met een bolletje ijs) waren lekker, maar vonden wij niet zo verrassend/creatief. De score is dan ook deels gebaseerd op de goede begeleidende wijnen. Ik vind de Roemeense pinot noir een aanrader bij de ribeye. De bruine inrichting in de werfkelder geeft een warme sfeer die wat mij betreft goed bij Utrecht past.

Gegeten op 6 mei 2015

MarkNL

Prima gegeten bij Aal tijdens de Iens dinerdagen. Leuk driegangenmenu met bijpassende wijnen. Bediening was vriendelijk (en bleef dat ondanks een vergissing) en de sfeer was gemoedelijk. Wij komen nog wel eens terug!

Gegeten op 1 mei 2015

Bernandita

Via online reservering

Uitgebreide menukaart, vriendelijke en attente bediening, lekkere wijn. Vreemde achtergrond muziek, Nederlandstalig, die net te hard stond en uit gedateerde geluidsinstallatie kwam.
Escargots, in een vette saus met kaas er door, vitello tonato smakeloos. Hoofdgerecht vis, (kabeljauw)dreef ook in de saus en was te veel gegaard. Mijn rundvlees met tuffelsaus was lekker. Slappe frieten als bijgerecht, waar geen mayonaise bij geserveerd werd. De heren in de bediening waren alleraardigst en hadden humor, maar voor ons geen 2e keer Aal.

Gegeten op 25 april 2015

Delicitalatesse

Sinds een lange tijd hier weer eens gegeten, of de tijd had stilgestaan. Nog dezelfde inrichting, gedichten aan de wand en gewoon gezellig. Ze hadden twee keuzemenu's van 24,50 en 30,25 waar we in konden wisselen. Veel wijnen per glas en fles waar zeer deskundig over werd geadviseerd. Over het eten en de wijnen niets dan lof. Onze rekening voor twee personen met bij elk gerecht een passende wijn en koffie na was € 81,50 wat wij met plezier hebben betaald. Ga zo door en plan geen restyling.

Gegeten op 1 april 2015

Restaurant - 5 maanden geleden

Bedankt voor je recensie, ik ben altijd weer blij als gasten een leuke avond hebben gehad. Over de inrichting zijn de meningen verdeeld, de ene vind het gezellig en cosy en de ander vind het oubollig. Ik kan mij jullie nog herinneren (81,50) en we hebben het nog over de afspeellijst gehad ik zal hem voor je branden op cd.

wendy1977

Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en de prijs valt erg mee.
Wij komen zeker nog een keer terug.
Een minpuntje was wel dat het personeel buiten staat te roken en dat ruik je als je zit te eten (redelijk) achterin het restaurant.

Gegeten op 21 februari 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

Bedankt dat je de moeite hebt genomen een recentie te schrijven over ons restaurant. Jammer van de rokers maar we kunnen het niet verbieden.
De asbak staat al helemaal in de hoek, ver van de deur.
Deze recentie opgehangen voor het personeel zodat ze kunnen lezen hoe vervelend het kan zijn.

VMKW

De bediening straalt uit er plezier in te hebben. Er is een goede keuze aan voor- en hoofdgerechten. De keuze van de bijbehorende wijnen liet ik met plezier over aan de bediening en daar heb ik zeker geen spijt van gehad. De escargots in prei en voorzien van een pittig pepertje waren weer een nieuwe ervaring. De entrecote met bearnaise saus was prima bereid en smaakte aangenaam. Een chocolade dessert voorzien van een heerlijke dessertwijn maakte het diner compleet. Hoewel de keuze van gerechten zeker voldoende is zou een mooie tournedos op de kaart zeker een aanwinst zijn........

Gegeten op 21 februari 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

Bedankt voor uw mooie recentie, heerlijk om te lezen dat je gasten het eten waarderen. Over het missen van de tournedos wil ik graag melden: we hebben twee keuzemenu's A 24,50 en B 30,25 die onderling inwisselbaar zijn voor groepen tot 10 personen en prijstechnisch kan ik een goede tournedos daar niet in plaatsen. Bij de nieuwe kaart komt ook een menu C waarbij iok uw opmerking meeneem.

Meesterproever - 6 maanden geleden

Waar u het terecht waardeert dat uw gasten uw eten waarderen kan ik u melden dat ik het als gast waardeer dat er iets gedaan wordt met suggesties. Zodra uw menu C het daglicht ziet- wellicht voorzien van een Tournedos- kan ik u garanderen dat ik met uitermate veel plezier en genoegen wederom uw gast zal zijn.

Tot dan !

wmruys

Afgelopen donderdag voor de tweede keer met een grote groep (28 man) bij restaurant Aal gegeten. Beide keren waren een succes: goed eten, vriendelijk personeel en een fantastische locatie.

Gegeten op 5 februari 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

Bedankt voor uw recentie en we hopen u nog vaak te verwelkomen.

Schrijf zelf een recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.