Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 48 26

Aal Restaurant & Wijnlokaal doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

een romantische setting

Diep in de gewelven van de Oudegracht zit een restaurant waar de romantiek bijna tastbaar is. Terwijl je in het schijnsel van flikkerend kaarslicht van een drankje geniet, bereiden ze in de keuken een heerlijke dis. Maak je op voor een avond zorgeloos genieten!

bart159

Via online reservering

Uitstekend gegeten met 4 oude vrienden van de middelbare school. Het eten is smaakvol en we konden nog net buiten zitten, wat een heerlijke sfeer geeft.

De eigenaar is vrij adrem op een grappige manier. Het is een restaurant en wijnlokaal en wij bestelden geen van allen wijn, wat een aardige discussie opleverde welke frisdrank nu bij welk gerecht past.

Gegeten op 20 september 2014

Proever43196

Was weer top bij Aal. Heerlijke wijn gedronken (De Duitse Riesling), Vooraf een voortreffelijke salade met Makreel, Kabeljauw als hoofdgerecht, goed gebakken, niet te droog. Perfecte huisgemaakte frieten (zo zie je ze niet vaak). Frisse panacotta toe. Snel weer een keer!

Gegeten op 9 mei 2014

JvdE

Eenmaal bij Aal binnen vergeet je even de "run" van het leven. Andries weet hoe hij mensen moet verwennen en heeft een brede kennis van wijnen en spijzen welke hij graag met een vleugje humor toelicht. Dit keer kozen wij voor de klassieke slakken en als hoofdgerecht een magnifieke lamsbout. Kortom voor een gezellige en onbezorgde avond moet je Bij Aal zijn.

Gegeten op 15 januari 2014

tineke

Impressie tijdens 'walking diner': goed eten, maar klassiek en daarmee weinig bijzonder. Gezeur over de vegetarier aan tafel, die ook geen vis wil en ook nog 's een verse jus wil ipv de standaard wijn. Daarmee voel je je niet bijster welkom.

Gegeten op 2 maart 2014

fennek

Gezelligheid troef. Dat is Aal. De bediening is prettig, de eigenaar is attent en heeft mooie verhalen. Het eten is lekker en voor een goede prijs. Ook de wijn is heerlijk! Het is dan ook een wijnlokaal met verve. Ja, ik ben er al vaak geweest en vind het een leuke ontdekking. Zo in hartje Utrecht is het een smakelijke ervaring!

Gegeten op 21 december 2013

Skoglund

Hier met 8 mensen gegeten. Eerst geborreld met wat hapjes, dit was geen hoogtepunt, het standaard frituur assortiment. Als voorgerecht had ik de vissoep, de vis was goed gegaard, maar de soep was te zout. Als hoofdgerecht de lamsschouder, deze was lekker. De nagerechten waren prima. Het beste was de grote diversiteit van wijnen op glas, die zonder probleem proefbaar waren. Er hing een gezellige sfeer!

Gegeten op 9 januari 2014

UtrechtSmaak

De afgelopen jaren ben ik hier denk ik tegen de tien keer geweest. Bijna altijd goed. Nog maar één keer viel het een beetje tegen. Alle gerechten op de kaart zijn lekker. Dit maakt het kiezen moeilijk; of juist gemakkelijk want fout kiezen kan niet echt.

De eigenaar doet zijn best om zijn gasten te herkennen. Zelfs als ik er al een tijdje niet meer geweest ben, krijg ik het gevoel als een regelmatige gast te worden ontvangen.

Gegeten op 28 november 2013

vangoghje

Eén van de vaste restaurants waar we regelmatig terugkomen. Het eten is structureel op hoog niveau. Verwacht geen 'sterrenkwaliteit' met culinaire innovaties, maar wat er op de kaart staat is heerlijk bereid met goede ingrediënten. Laatst voor de carpaccio gekozen als hoofdgerecht (voorspelbaar maar heerlijk) en gevogeltje als hoofdgerecht (heerlijke saus erbij). De wijnen zijn een compliment waard: er worden veel wijnen per glas geschonken. Tip: laat je adviseren om zo een passend wijn arrangement samen te laten stellen.

De service is erg aangenaam, maar zeer informeel. Hier moet je van houden. Ik vind het wel ontspannen, maar soms slaat het wat te ver door. Om deze reden zou ik het niet aanraden om hier zakelijk naar toe te gaan. De eigenaar heeft veel verstand van de wijnen en kan uitstekend adviseren.

Het decor is erg knus en gezellig. Het is wel 'druk' en krap. Het is een groot restaurant, maar zo oogt het niet omdat er meerdere ruimtes zijn.

Een aanrader voor een heerlijk ontspannen diner zonder kapsones.

Gegeten op 7 september 2013

Pura Vida

Op een woensdagavond weer eens naar Aal gegaan. Werden goed ontvangen met een heerlijke prosecco. Daarna mooie wijnen voorbij zien komen en het eten paste er goed bij.
Goede prijs/kwaliteitverhouding!

Gegeten op 27 november 2013

markwitte

Heerlijke wijn, lekker eten. Grote trek? Bestel een extra voorgerecht.
Wijn is wel de helft van de rekening.
Bediening zeer attent en vriendelijk.

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Aal Restaurant & Wijnlokaal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.