Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Huize Rustoord

1. ? 10 1 1

2. ?

3. ?

Valentijn

Onbeschrijflijke combinatie van kunststijlen in dit interieur: onder andere art deco, modern en klassisme. Tussen Kunst & Kitsch zou hier drie afleveringen kunnen opnemen. Een rondleiding is zeker de moeite waard voor kunstliefhebbers en nieuwsgierigen. Mooi terras buiten in de zon aan de bosrand. Eten is degelijk, smakelijk en niet spannend. Voorgerecht van kleine hapjes: coquille, pata negra, carpaccio, gefrituurde gamba. Kleine kunstwerkjes met bijpassende groente en goed gekozen sausjes. Hoofdgerecht van zalm en asperges werd helaas verpest door de enorme sauslaag (Hollandaise?), die over beide ingredienten heenging waardoor de verfijnde smaak van zalm en asperges wegviel. Zo enorm zonde. Het leek alsof de kok het laatste restje saus uit de pan over mijn bord gekieperd had. Nagerecht was zomerfruit: niet spannend, wel frisse smaak en leuke combinatie van kleurtjes. De bediening is nonchalant en Brabants gemoedelijk oftewel niet stijf. Bij dit interieur en deze prijsklasse zou ik een formelere bediening verwachten met iets meer klasse. Eerder een gezellig familierestaurant dan een locatie voor een zakelijke bespreking.

Gegeten op 1 juni 2013

DT1961

Laten we beginnen met het decor, dit is niet uit te leggen, dit dient u met eigen ogen te zien! Prachtig in één woord! Ga er heen en vraag of u de kamers mag bekijken, een lust voor het oog! Overal kunst, kunst en nog eens kunst! Deze keer geluncht, niet voor de eerste keer daar we hier met regelmaat komen. Ook nu weer een traktatie. Oesters uit de kunst, de gerookte zalm gecombineerd met gamba's een feestje. Daarna de traditionele tong en kabeljauw! Een genot! Dit alles gepaard met een uitstekende keuze aan goede wijn! Een absolute aanrader!

Gegeten op 30 september 2012

Buitenshuiseten

Vooraf per mail besproken voor een middelgroot gezelschap. Bij mooi weer gelegenheid om buiten te eten. Twee uren voor de afgesproken tijd was ik daar en wees de ober ons de tafels. Hij had twee tafels gedekt. Wij wilden graag een grote tafel maar dat was niet mogelijk. We konden praten als Brugman maar hij was niet te vermurwen. Tegen de tijd dat de anderen arriveerden was het prachtig weer en zaten we heerlijk op het terras. We vroegen of we buiten konden eten zoals per mail afgesproken was. Nee, niet mogelijk, te veel werk etc. Hij siste boven mijn hoofd: u weet dat er binnen gedekt is! De maaltijdsalade was lekker maar erg weinig. De frites waren ze vergeten en kwamen nadat iedereen zijn bord leeg had. Bij de koffie precies voor iedereen een piepklein koekje of chocolaatje. Ik heb zelden zoveel pinnigheid voor zo'n prijs gehad! Maar de charijnigheid van de ober was onvergetelijk.

Bourgondia

• Slecht

• Slecht

Zeer slechte prijs / kwaliteit verhouding. Bediening is niet echt terzake kundig en compenseert dat niet door hartelijkheid. Teleurstellend en dat terwijl de locatie echt prachtig is.

MaryB

• Redelijk

• Redelijk

De entourage is prachtig... Mooie entree met fakkels in het bos, prachtig landhuis met veel kunst. Daar hield het welkome gevoel echter op.. Een slechte ontvangst bij binnenkomst. We hebben eerst een aantal minuten in de hal gestaan voordat iemand ons opmerkte, daarna werden we naar het mooie restaurant gebracht, beetje kitsch , maar daar moet je van houden... De bediening was erg onpersoonlijk en rende rond tussen de tafels, dat gaf zeker geen relaxed gevoel, vooral ook niet omdat er een houten vloer ligt waardoor ons tafeltje bij ieder voorbijganger heen en weer deinde. Er werd geen menu getoond en ook geen wijnkaart.We zaten nog aan het aperitief toen het voorgerecht al op tafel werd gezet. Een salade met een koud/lauw stukje zeewolf. Na een blik op de gevraagde (vooral klassieke franse ) wijnkaart bleek de door ons bestelde Malbec niet voorradig, dit werd netjes gecompenseerd door een erg mooie Rioja voor de zelfde prijs. De kalfshaas was mooi rose gebakken , maar het sausje was minimaal en had niet veel smaak. Het dessert was smakelijk, maar niet bijzonder. Al met al hadden we meer verwacht van dit restaurant en hadden echt het idee dat we een eenvoudig,snel menuutje zaten te eten. (we aten hier tijdens de restaurantweek) We hopen dat dit geen afspiegeling is van de kaart. Een gemiste kans. Tot slot een opmerking over de open bar naast het restaurant, daar was het erg gezellig zo te zien , maar er werd volop gerookt en dat was erg goed te ruiken in het restaurant. Al met al een restaurant met potentie, vooral door de prachtige ambiance, maar dan moet de kwaliteit van het eten en het serviceniveau van de bediening zeker omhoog.

ad_wijgerde

• Goed

Tafelen in stijl van de jaren 50. Na een mooie fietstocht door het Brabantse groen arriveerde we bij de 6 fakkels die de ingang markeren. Na een lange oprijlaan door het groen kwamen we achter het gebouw in een tuin vol mooie sculpturen, van klassiek via abstract naar hedendaagse kunst en ook hier brandende fakkels. Binnen werden we door de receptioniste opgevangen (het is ook een kunstgalerie) die onze jassen weg hing en ons begeleide naar de lounge ruimte. Deze was in de bibliotheek waar ook een gezellig kletterend houtvuur brandde. Onze tafel was opgemaakt in deze ruimte waar slechts 1 eettafel aanwezig is (huiskamergevoel). We keken onze ogen uit, de inrichting is erg druk met veel kunst maar ook mooie boeketten met veel verse bloemen, de romantiek druipt ervan af. Als aperitief was er een Sauvignon blanc en de amuse bestond uit een kuipje met Hollandse garnalen in een romige saus. We kregen de wijnkaart en dit was er een uit de jaren 50 (oeps), 95% franse, goede tot exclusieve wijnen. Ik ging voor het arrangement. We konden aan tafel waar een Pinot gris van het huis Engel (Alsace) die ongekoeld werd geschonken (wat geen bezwaar was). Gebakken zeewolf op een bedje sla met kappertjes en een mosterd vinaigrette werd uitgeserveerd en het smaakte prima. De rode wijn was uit Macon een fruitige pinot noir en hierbij een flink stuk kalfshaas met truffelsaus (die voor mij het woord “rund” een extra dimensie heeft gegeven, excellent) en als garnering 2 roosjes bloemkool en broccoli, 2 toefjes aardappelpuree, een doperwtjes puree en een stukje uitgebakken spek. Hierbij nog een schaaltje frietjes met zelfgemaakte mayonaise. Tijd voor een glaasje Muscat de Baumes de Venise, mooi fruitig en slechts licht gekoeld. Een goed gevuld bord met aardbeiensaus, driehoekje aardbeienmousse, chocoladebavarois, bolletje perenijs, slagroom wat zwarte bessen en mint blaadjes. Mooie smakelijke bereidingen op traditionele wijze. Als afsluiter de espresso met friandises. Het geheel was vriendelijk geprijsd en we hebben nog een tour gemaakt langs de indrukwekkende suites op de 1e en 2e etage.

Ton Bruining

• Uitstekend

• Uitstekend

Het restaurant van Huize Rustoord is een aanwinst voor de provincie. Door de kunst (Jan Sluyter, Dali), de mooie tapijten, de verlichting is het restaurant zeer sfeervol. De bediening is uiterst attent. De gerechten zijn uitstekend.

Nic Vis

• Goed

Gisteravond hier gedineerd met vrienden. Erg lekker gegeten. Ambiance is heel bijzonder met alle kunst. Voor het eten nog even door het hotel gelopen en alle bijzondere kamers gezien. Afgezien van de mooie locatie is het eten heerlijk. Mooie wijnen. Aanrader.

Schrijf zelf een recensie over Huize Rustoord in Esbeek

Schrijf hieronder je recensie over Huize Rustoord. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.