Look

• 8.2

• 7.4

mrkkprs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nergens in Arnhem wordt vis zo mooi bereid als bij Look! Fantastisch hoe de skrei smaakt. Hier vindt je vrij klassieke gerechten waarbij het niet draait om prachtig opgemaakte borden of geweldige smaakcombinaties, maar meer om de losse ingrediënten die eigenlijk altijd bijzonder goed zijn bereid. Je proeft dat het knettervers is. Goede wijnen ook.

Gegeten op 9 februari 2014

dolly2
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij aten met zijn 4 en en de meningen waren verdeeld. Bijzonder entree van kreeftbitterballetje met geschaafde venkel en gegrilled tomaatje vonden 2 lekker en de anderen te contrastrijk. Hoofdgerecht surf &turf was uitstekend volgens 2 en ik vond de hertebiefstukjes op zich lekker, maar op te weinig garnituur van streepje puree en 3 spruitjes. Wel goed van smaak an sich. toetjes goed. Kortom je eet hier lekker, zeker in verhouding tot de prij, in een donkere maar romantische moderne bistrosfeer.Bedienig bijzonder gastvrij en vriendelijk.

Gegeten op 7 november 2013

fench
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat meteen opviel was het welkome gevoel dat de bediening gaf. Ze waren alert, vriendelijk en gewoon leuk!
Het eten vond ik deze keer iets minder: ik had het vegetarische hoofdgerecht. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe het gerecht precies heette maar het was een strudel met aardappelpuree, kaas op wilde spinazie. Ik kon niet veel andere smaken onderscheiden. Het was niet slecht, maar ook niet heel goed: echt een 7'tje. Ik heb hier wel eens beter gegeten.
Voor mij is het ontzettend belangrijk of de bediening goed is (gastvrij, kundig, niet te veel / te weinig aanwezig etc), dat vind minimaal 50% van de hele ervaring - en die was echt top dus ik heb niks te klagen

Gegeten op 26 september 2013

Proever55690
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na heerlijk wandelen en uitzwerven op een mooie Augustusdag over de Oosterbeekse en Arnhemse landerijen daalde ik terug af naar de stadse Spijkerbuurt. Zo'n vakantiedag rond eigen woonplaats verdient een passende bekroning, had ik bedacht. Daartoe meldde ik mij bij restaurant Look. Enkele jaren geleden, vers aangekomen te Arnhem, durfde ik met goed fatsoen een Antwerpse chef naar dit adres meenemen. We werden niet teleurgesteld. We aten Collonata, een goede herinnering. Dáárvoor al eens met een Amsterdamse vriendin en haar theater gezelschap, waaronder enkele vegetariërs, tot volle tevredenheid op dit adres gegeten. Op de bühne van de nabije schouwburg spetterde nadien de vonken van de planken. Later met mijn moeder en één van haar vriendinnen langs geweest. Toen werd mij een Grappa door ma onthouden. Dat was ik niet vergeten. Eindelijk was ik terug. Ik hou van dit soort adressen waar de kwaliteit van de keuken de nonchalante stijl van de bediening heerlijk compenseert waardoor je een losjes aangename sexy sfeer verkrijgt. Dezelfde week, op weg voor de dagelijkse boodschappen, had ik de chef/eigenaar een schoolbord aan de straat zien schrijven waarop hij oesters aanprees. De gedachte aan deze beminde zeeschelpen liet mij niet meer los en zo gebeurde het dat ik rond 19.00uur, moe van de wandeling, plaatsnaam aan het eerste tafeltje bij het raam. Het stoepterras zat redelijk vol en maakte een aangename, mediterrane indruk. Binnen was het rommelig en overlegde een groep personen aan een lange tafel enthousiast wat ze nu toch moesten bestellen. De dienster kwam met grote ogen op mij af, en deelde mede dat het hier een restaurant betrof, de tafel was gereserveerd, althans euh, ze zou eens in het grote boek kijken. Nou ja, de tafel bleek om 20.00 uur gereserveerd. "Dan is het aan jullie om wat snelheid te maken", zei ik, en bestelde 6 gilardeaux vooraf, de Heek als hoofdgerechten en het dessert waarnaar gevraagd werd kon ik nu nog echt niet bestellen. Een mandje brood werd voorgesteld en dit herinnerde ik mij weer van de vorige keren. Hoe ongepast bij dit type keuken. Zij noemen zich geloof ik eetcafé. Bij het bestellen van een fles Muscadet werden de ogen van de dienster nog groter, maar het vertrouwen nam zienderogen toe. De oesters arriveerden, (ze smaakten zoet!) ik vroeg om een servet , citroen en een vorkje en alvast een bestekje. Slurpend genot. De attente assistente van de dienster informeerde of alles ok was. En dat was het! Ik bouwde een leuke toren van de lege schelpen. Het hoofdgerecht bestond uit een enorme berg gezond lamsoor en zeekraal waarop een op de huid gebakken heekfilet prijkte. Heerlijk. De structuur van de vis vond ik iets korrelig maar ok. Zalige frieten en salade werden daarbij geserveerd. Ná koos ik voor crème brûlée 'van vier soorten fruit'. De finesse ontging mij volkomen en proefde geen onderscheid tussen de twee vanille crèmpjes die ik geserveerd kreeg. Een prima dubbele espresso met een vinnige eau de vie van pruim (op aanwijzen
van de sympathieke chef/eigenaar zag ik uit een ooghoek) deed mij in een totale gelukzaligheid verzinken. Het was inmiddels 21.15uur en geen mens had naar mijn tafel geïnformeerd. Bedankt Look, het was heerlijk. Ik kom graag terug, maar dan met een amourette. Misschien is er dan wild.

Gegeten op 16 augustus 2013

NitaW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi weer, buiten gegeten. Allebei het vegetarisch voorgerecht (gevulde ravioli) , was erg lekker. Vega hoofd gerecht ook, vlees aan de andere kant was net iets te klein in portie maar wel lekker. Toen de zon verdween zijn we naar binnen verhuisd maar er zijn ook plaids beschikbaar dus je kunt ook lekker buiten blijven zitten. Als enige nadeel vind ik altijd dat de tijd tussen voor en hoofgerecht te lang is.

Gegeten op 8 juni 2013

jvernooij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een doordeweekse avond lekker buiten gezeten bij Look. Een gemoedelijke sfeer op een levendige lokatie. Omdat het vegetarische hoofdgerecht mij niet aansprak gevraagd of er wat anders gemaakt kon worden. Dit was geen probleem. Achteraf heb ik het voorgerecht als hoofdgerecht genomen. Dubbele portie. Ondanks dat was de portie nog wat aan de kleine kant voor een hoofdgerecht. De smaken waren goed. Verse ingredienten en goed op elkaar afgestemd. Het nagerecht was lekker maar niet heel bijzonder. Al met al zeker de moeite waard.

Gegeten op 12 juni 2013

RoeJos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Enkele weken geleden ben ik weer eens bij Look gaan eten. Begonnen met olijven en brood, als hoofdgerecht de vis-dagschotel, schelvis met amandelbourride, waar een lekkere portugese wijn bij werd geschonken. Alles was goed op smaak en de bediening vrolijk en attent.

Gegeten op 13 maart 2013

wijnlien
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had gister geen zin om te koken en ben daarom bij Look een pasta gaan eten. Ik kom er vaker een wijntje drinken maar de laatste keer diner was alweer een paar jaar terug. De kaart is sinds kort uitgebreid met pasta's voor rond de €10,-. Goede service, vers, biologisch en streekproducten staan centraal bij Look. Ik kom zeker terug!

Gegeten op 24 april 2013

Doro1967
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk gegeten. Bediening was erg attent. Mooie verse producten met liefde bereid. De huisgemaakte curry was voortreffelijk. Erg mooi om te zien dat er ook veel aandacht aan de koffie wordt besteed. De espresso was heerlijk van smaak. Hier gaan we zeker nog eens eten!

Gegeten op 21 april 2013

MCWT
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren heb ik met een vriendin heerlijk gegeten bij dit gezellige eetcafé. We werden met een brede glimlach ontvangen en kregen een gezellig tafeltje bij het raam. Als voorgerecht had ik een vleesgerecht met heerlijke venkelworstjes. Mijn hoofdgerecht was een schelvisje uit de oven met diverse soorten bietjes. De smaken waren puur, vers en goed op elkaar afgestemd. We kregen er verse, knapperige salade bij en heerlijke dikke frieten met een verrukkelijke zelfgemaakte mayonaise. Enige nadeel was dat ik het niet op kon! Het dessert was een tiramisu. Ook hier kon je merken dat het gerecht met liefde was bereidt.
Ik vond het echt fantastisch hoe hier met eten en drinken wordt omgegaan, het hele team werkt met passie en dat merk je. Echt een aanrader!

Gegeten op 19 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Look in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Look. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!