a TripAdvisor company

Tapasbar Manana

1. Spaans
  1. Toon telefoonnummer 013 545 34 37

Proever78388

Afgegaan op de goede recensies, maar deze werden niet waargemaakt. Er waren prima gerechtjes (ossehaaspuntjes, albondigas, serranoham ), maar ook een heleboel missers: lamskoteletjes (taai, geen smaak) , kippeboutjes (veel te zout), pan con jamón serrano (brood en tomatensaus verpesten de heerlijke ham). De gefrituurde kleine visjes waren er vooral heel veel, maar daar moet je van houden want droog en zout zijn niet aan mij besteed. Sfeer was matig door verlichting met kale peertjes. Keukentje is erg klein en ik kreeg de indruk dat er meer opgewarmd werd dan echt eten bereid.

Gegeten op 15 november 2015

tom156

Zaterdag met vijf man heerlijk gegeten, zoals ik hier elke keer doe. Mooiste tapastent van Tilburg om te zien, en in mijn ogen absoluut de beste. De Dadels gevuld met Chorizo zijn echt een topper en ook de Ossenhaaspuntjes en de Albondiga's zijn geweldig. Bediening is vlot en snel en de rekening valt elke keer weer mee. Ondanks de kermisdrukte snel en goed geholpen. Aanrader!

Gegeten op 25 juli 2015

Jusu

Mooi, sfeervol ingericht restaurantje. Je waant je redelijk in Spanje, ook door de smalle steeg waarin Manana te vinden is.

Ik moet zeggen dat ik zeer gemengde ervaringen heb met dit restaurant en de gerechten ook redelijk in kwaliteit kunnen verschillen, maar afgelopen zaterdag was alles dik in orde. Aanradders zijn de pollo manana en de ossehaaspuntjes. Goede tapas voor een hele redelijke prijs, lekkere sangria, attente bediening.

Gegeten op 25 juli 2015

Noordanus

Op 10 juni 2015 hebben wij daar heerlijk gegeten. kwamen binnen in een enigszins donkerder bedrijf, wat ook de Spaanse sfeer opriep van de kleine barretjes in Spanje. Vriendelijk personeel en goed smakend eten. Aanvankelijk even moeten zoeken naar dit bedrijf, zit echt in het centrum van Tilburg, maar de naam van de straat is wat minder bekend, ook bij vragen aan mensen op straat/in de buurt gaf niet gelijk de juiste plaats aan. Van ons had wel het muziekgeluid een klein tandje lager mogen zijn, maar misschien stond het volume expres zo ingesteld omdat er ook mensen buiten zaten. Cijferoordeel 8

Gegeten op 10 juni 2015

riaaa

Gisteren met zijn tweeen gegeten... heel vriendelijk ontvangen, gekozen voor het verrassingsmenu, waarbij ze goed rekening hielden met wat je lekker vindt.... het was heerlijk! Attente en gezellig meiden in de bediening die goed samenwerkten... de sfeer is ook erg leuk. Binnen is het heel gezellig maar omdat het zo'n lekker weer was, fijn buiten gezeten met de terras verwarming.... het gaf een echt vakantiegevoel.... goede sfeer, gezellig, leuke bediening, heerlijk eten... echt relax.... zeker voor herhaling vatbaar... groetjes Bert en Ria

Gegeten op 8 mei 2015

deFijnproever1979

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Tapasbar Manana. Bij binnenkomst werden we meteen vriendelijk ontvangen door de serveester en we mochten een tafeltje uitzoeken. We hebben ervoor gekozen om een menuutje van 22,50 euro te nemen omdat we verrast en verwend wilde worden. De serveerster vertelde ons dat dit een goede keuze was omdat het heel gevarieerd is. Als voorgerecht kregen we een grote schotel met allemaal verschillende hapjes waaronder serranoham, olijfjes en pappadews. Daarnaast kregen we ook nog wat brood met alliolio en warm knoflookbrood en warm tomatenbrood. Als hoofdgerecht kregen we maarlieft 11 verschillende tapas! Het was echt een proeverij van lekkere tapas. Als nagerecht konden we voor maar 2,50 euro churros bestelen maar we zaten helaas helemaal vol en hebben de avond afgesloten met een kopje thee. Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 17 januari 2015

joli1

Wij zijn met zijn vijven uit eten geweest met een social deal actie afgelopen woensdag. Er hing best een leuke sfeer in het restaurantje en wij keken hier al een week naar uit. Het begon enigszins awkward omdat de serveerster ons regelmatig slecht verstond, en we zelf om een nieuw peertje in de lamp boven onze tafel moesten vragen. Het papieren oranje kleedje deed de mooie oude houten tafels geen eer aan en de tafeltjes stonden erg dicht op elkaar.

De gastvriendelijkheid viel ons erg tegen. Er werd pas heel laat naar onze keuzes voor tapas gevraagd en tussendoor werd niet gevraagd of we nog wat te drinken wilden. Het duurde ontzettend lang; een uur voordat ons eten op tafel stond (m.u.v. de eerste gang). Een ander groepje dat een halfuur later binnenkwam, kreeg eerder te eten dan wij.

Van de tapas zelf zaten we ook niet erg vol, het waren maar karige hapjes. We zijn dan ook snel na het eten naar de bar gelopen om af te rekenen en te vertrekken. De rekening werd niet naar onze tafel gebracht.

Het is erg zonde van ons avondje uit, waar we zo naar uitkeken. We komen hier niet meer terug...

Gegeten op 12 november 2014

jesken

De bediening was erg traag, we waren er om 19.00 uur en kregen pas om 20.30 uur ons voorgerecht nadat we gevraagd hadden of we aub wat mochten bestellen. Toen we om 23.00 uur de rekening vroegen stond ze binnen 2 seconden aan ons tafeltje! Ze vroeg of alles naar wens was en toen ik haar er op attendeerde dat de bediening nogal traag was zij ze tegen haar collega 'weer zonne zeikerd' !!! Ons zie je daar dus NOOIT meer!

Gegeten op 18 oktober 2014

willempi

Het restaurant zat ongeveer voor drie kwart vol en dus had de serveerster het ontzettend druk, ze deed heel erg goed haar best maar er had minstens nog iemand in de bediening moeten staan. Verder vond ik voor het geld de porties nogal karig, daarbij was het eten ook niet allemaal even lekker en goed klaar gemaakt. De gefrituurde kip was kei hard en droog gebakken. De gevulde dadels waren wel lekker maar om nou 5 euro te betalen voor 3 dadels ter grote van een pinda is te gek!

Gegeten op 12 maart 2014

yummieinmytummy

Van buiten ziet Manana er naar mijn mening wat ongezellig uit, maar als je binnen bent is het juist heel erg sfeervol. Jammer dat dit meteen het meest positieve was aan deze tapaservaring.

We waren met een groep van 6 personen o.b.v. een Groupon met voorgerecht en daarna 18 tapasgerechten naar keuze. Best veel dus en we hadden er dan ook veel van verwacht. Het voorgerecht bestond uit antipasti, een grote schotel met allerlei worsten, een paar stukjes kaas en daarbij wat olijven, blaadjes sla en brood met aioli. Ik ben geen fan van varkensvlees, dus dat heb ik gelaten voor wat het is. Mijn tafelgenoten vonden het over het algemeen wel lekker, maar ook overheersend en niet in verhouding met wat er verder werd geserveerd. De aioli was, zoals helaas alle gerechten die volgden, VEEL te zout.

Pas een pakweg anderhalf uur later kwamen ze de bestelling opnemen voor de tapas. Terwijl het verder erg rustig was, maar goed, hier hadden we zelf ook assertiever in kunnen zijn. We bestelden verschillende tapas van de kaart, die zoals gezegd stuk voor stuk 'overkruid' (met name zout) waren. Ik proefde nauwelijks wat ik nou eigenlijk aan het eten was. De patatas bravas waren melige, zachte krieltjes, ze leken wel klaargemaakt in de magnetron, geserveerd met wat nog het meest leek op cocktailsaus. Het enige lekkere dat ik heb gegeten, was de gegrilde ossenhaas. Deze had een natuurlijke, licht pikante smaak en was goed bereid.

De bediening was niet onvriendelijk, maar leek er gewoon niet zoveel zin in te hebben en het was koud binnen. De sangria was bitter en bevatte geen vruchten. Jammer.

Gegeten op 18 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Tapasbar Manana in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Tapasbar Manana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.