Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Tapasbar Manana

1. Spaans

Tapasbar Manana

1. Spaans
  1. Toon telefoonnummer 013 545 34 37

jesken

De bediening was erg traag, we waren er om 19.00 uur en kregen pas om 20.30 uur ons voorgerecht nadat we gevraagd hadden of we aub wat mochten bestellen. Toen we om 23.00 uur de rekening vroegen stond ze binnen 2 seconden aan ons tafeltje! Ze vroeg of alles naar wens was en toen ik haar er op attendeerde dat de bediening nogal traag was zij ze tegen haar collega 'weer zonne zeikerd' !!! Ons zie je daar dus NOOIT meer!

Gegeten op 18 oktober 2014

willempi

Het restaurant zat ongeveer voor drie kwart vol en dus had de serveerster het ontzettend druk, ze deed heel erg goed haar best maar er had minstens nog iemand in de bediening moeten staan. Verder vond ik voor het geld de porties nogal karig, daarbij was het eten ook niet allemaal even lekker en goed klaar gemaakt. De gefrituurde kip was kei hard en droog gebakken. De gevulde dadels waren wel lekker maar om nou 5 euro te betalen voor 3 dadels ter grote van een pinda is te gek!

Gegeten op 12 maart 2014

yummieinmytummy

Van buiten ziet Manana er naar mijn mening wat ongezellig uit, maar als je binnen bent is het juist heel erg sfeervol. Jammer dat dit meteen het meest positieve was aan deze tapaservaring.

We waren met een groep van 6 personen o.b.v. een Groupon met voorgerecht en daarna 18 tapasgerechten naar keuze. Best veel dus en we hadden er dan ook veel van verwacht. Het voorgerecht bestond uit antipasti, een grote schotel met allerlei worsten, een paar stukjes kaas en daarbij wat olijven, blaadjes sla en brood met aioli. Ik ben geen fan van varkensvlees, dus dat heb ik gelaten voor wat het is. Mijn tafelgenoten vonden het over het algemeen wel lekker, maar ook overheersend en niet in verhouding met wat er verder werd geserveerd. De aioli was, zoals helaas alle gerechten die volgden, VEEL te zout.

Pas een pakweg anderhalf uur later kwamen ze de bestelling opnemen voor de tapas. Terwijl het verder erg rustig was, maar goed, hier hadden we zelf ook assertiever in kunnen zijn. We bestelden verschillende tapas van de kaart, die zoals gezegd stuk voor stuk 'overkruid' (met name zout) waren. Ik proefde nauwelijks wat ik nou eigenlijk aan het eten was. De patatas bravas waren melige, zachte krieltjes, ze leken wel klaargemaakt in de magnetron, geserveerd met wat nog het meest leek op cocktailsaus. Het enige lekkere dat ik heb gegeten, was de gegrilde ossenhaas. Deze had een natuurlijke, licht pikante smaak en was goed bereid.

De bediening was niet onvriendelijk, maar leek er gewoon niet zoveel zin in te hebben en het was koud binnen. De sangria was bitter en bevatte geen vruchten. Jammer.

Gegeten op 18 december 2013

mirjam44

Met 2 personen gegeten in de tapasbar op maandagavond. Mochten zelf een tafeltje uitkiezen. De tafeltjes staan erg dicht op elkaar. Het voorgerecht, een schotel met Spaanse charcuterie en olijven met brood was smakelijk en werd"koude schotel"genoemd. (niet erg Spaans). Daarna tapas van de kaart.
We kozen er voor om steeds een 2 gerechten te bestellen en pas daarna de volgende ronde. Dat ging op zich prima. De smaak van de gerechten was goed maar niet heel bijzonder.
Als nagerecht kozen we voor koffie met likeur, ook goed.

De bediening vriendelijk maar in het geheel niet alert. Had geen oog voor lege glazen, of lege borden/ nieuwe bestellingen.
Degene die achter de bar stond en tevens bediende ging steeds buiten een sigaretje roken:in het zicht en bij de entree van de bar.
Als de tafels wat verder uit elkaar mogen staan en de bediening alerter reageert willen wij nog eens gaan proeven.

Gegeten op 22 september 2013

hambre

We gingen daar met zijn vieren eten. Ik ben er al meerdere malen geweest, eigenlijk altijd goed. Nu was het eten wat we kregen ook erg goed, alleen wat ik zelf nog nooit meegemaakt had, was dat er 5 gerechten "op"waren. Dit was wel een erge tegenvaller, helaas! De kwaliteit van het eten is goed, maar ja 5 keer iets anders uitzoeken is niet echt leuk. Jammer...

Gegeten op 30 juni 2013

Rucola

Redelijk tapasrestaurant in een sfeervol steegje in het Tilburgse centrum. De antipasti waren voortreffelijk: lekkere hammetjes en andere vleeswaren. Daarna bijna anderhalf uur gewacht tot de volgende hoofdgerecht-tapas werden opgediend. Dat was duidelijk te lang. Zeker als je bedenkt dat je juist tapas eet om constant een klein hapje beschikbaar te hebben. Misschien was het een incident en kwam het door de drukte in de keuken. De bediening werkte wel voortvarend en snel. Sfeervol restaurant in een weinig indrukwekkend Tilburgs centrum.

Gegeten op 11 mei 2013

hapje_drankje

Het was druk en sfeervol deze donderdagavond! De ontvangst was prima en de bediening was vlot. Al snel zaten we met een drankje op tafel de uitgebreide kaart te bekijken.

De tapas waren stuk voor stuk goed verzorgd en smaakten voortreffelijk. We waanden ons zowaar in Spanje. De tapas werden tevens redelijk snel uitgeserveerd, zodat je niet het gevoel had de hele tijd aan het wachten te zijn.

Kortom, als je op zoek bent naar een restaurant om lekker uit te gaan eten tegen een betaalbare prijs dan zit je hier goed!

Gegeten op 9 mei 2013

Sim

Prima gegeten. Tapas waren goed van smaak wijn was lekker. Wat beperkte kaart op het eerste oog, maar voldoende keus voor alleseters. Voor vegetariers wat beperkt. Aardige bediening.

Gegeten op 31 maart 2013

Jennyjoy

een vriendin en ik gingen hier eten met een grouponbon, omdat er zulke goede recensie op Iens erover waren.
Echter kunnen wij het tegendeel bewijzen.
We werden wel vriendelijk ontvangen, konden uit 5 tapasgerechten kiezen en kregen 1 glas sangria erbij. Helaas zaten er slechts 2 schijven citroen in de sangria, wat erg karig is voor een echte sagria.
Bij de tapasgerechten kregen we geen aparte borden bij, waarvan we konden eten. Daar moesten wij om vragen en anders at je gewoon van het tapasbord zelf.
De tapasgerechten kon niet gemakkelijk door 2 man gedeeld worden. De gerechten bestonden vaak uit oneven aantallen. De inktvisringen die wij bestelden, smaakten alsof het uit de diepvries kwam en leek niet vers. De lamskoteletten bevatte meer vet dan vlees. We kregen stokbrood erbij, maar de saus moesten we los erbij bestellen. Normaal in een ander restaurant hoef je daar niet om te vragen.
Ook was het personeel niet erg gastvriendelijk. Ze hebben ze tijdens het diner niet gevraagd of het eten smaakte en of we iets te drinken lustten.
De keuken was een inkijkkeuken, er zat geen deur in. Vanaf mijn tafel kon ik dus de keuken in kijken, waaronder ik verschillende onhygienische dingen zag. De prullenbak had geen deksel en men werkte met allerlei gerechten zonder hun handen te wassen.
Naar mijn mening verdient deze restaurant geen goede beoordeling!

Gegeten op 11 november 2012

jefrem

Inderdaad! Hij zit in een zijstraatje en de eerste indruk is dus; het ziet er wat verouderd uit met oncomfortabele krukken en stoelen! Maar nadat we vriendelijk aan een tafeltje met barkrukken buiten gezet werden, waande we ons toch een beetje in Spanje. Onze bestelling werd opgenomen en in no time stond onze tafel vol met tapas en boven alles, gewoon lekker eten, niks meer en niks minder. Het personeel komt tussendoor vragen of alles naar wens is en of we nog wat willen bestellen. Voor 60 euro hebben we ons een buik vol gegeten inclusief drank en dessert.

Gegeten op 8 september 2012

Schrijf zelf een recensie over Tapasbar Manana in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Tapasbar Manana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.