a TripAdvisor company

Tapasbar Manana

1. Spaans
  1. Toon telefoonnummer 013 545 34 37

loonix

We komen hier regelmatig en vinden het eten erg lekker. We hebben deze keer kleine gefrituurde visjes op, een salade, patatas pobres, gehaktballetjes, dadels en ribbetjes op. En deze gerechten smaken hier altijd prima. Lekker vers brood er bij en een lekker glas wijn waar je op verzoek altijd een karafje water bij kan krijgen.
Het is niet spectaculair maar simpelweg smaakvol. Wij blijven terugkomen.

Gegeten op 26 mei 2016

nick125

Vrijdagavond samen met vier vrienden besloten om te gaan eten bij manana. Het restaurant zat ongeveer halfvol op het moment dat wij er waren, dus we mochten zelf een tafeltje uitzoeken. We kozen voor een tafeltje bij het raam.
De bediening liet erg lang op zich wachten en kwam op ons erg onprofessioneel en nonchalant over. Elke keer dat wij wat wilden bestellen, moesten wij ongeveer 5 minuten wachten totdat er oogcontact was. Iemand uit de (open) keuken moest de bediening er zelfs op wijzen dat wij onze bestelling wilde doorgeven. Het personeel had meer oog voor elkaar dan voor de gasten.
Op het moment dat er dan eindelijk iemand aan onze tafel kwam om de bestelling op te nemen, was hij telkens alweer weg voordat we waren uitgepraat. Erg vervelend dus.

Verder was het eten middelmatig. De serranoham en albondigas waren prima maar de gefrituurde kip was droog en taai en de calamares waren erg zompig/vettig. Als nagerecht had iemand van ons gekozen voor het kaasplankje. Bij dit kaasplankje zaten blokjes kaas in de olie, maar geen prikkertjes of iets dergelijks. Uiteindelijk moesten we hier zelf nog om vragen.

Verder vond het personeel het schijnbaar normaal om voor het raam waar wij zaten een rookpauze in te lassen, en vervolgens ook nog plastic en papiertjes van hun sigarettenpakjes achter te laten op hun eigen terras.

Kortom erg klungelig en onprofessioneel allemaal. Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.

Gegeten op 8 april 2016

jinkes

High wine via social deal gedaan met een gezelschap van 8. Inrichting doet je inderdaad wanen in een barretje in Spanje. Wel wat gammele stoeltjes en plakkerige tafels.
Eerste hapje was brood met aioli, helaas heb ik weleens betere aioli gegeten. Tweede hapje waren nacho's, welke op zich prima waren maar 2 tapas schaaltjes voor 8 personen vond ik wat aan de magere kant. Laatste hapje waren gehaktballetjes, oke te noemen. We hebben daarna nog diverse tapas los bijbesteld en nog geruime tijd zitten borrelen. De ambiance was oke maar moet zeggen dat de kwaliteit van de tapas beter kan. Bijvoorbeeld champignons waren erg verschrompeld en de spare ribs waren op (?). Dit laatste overigens wel prima opgelost door een extra schaaltje brood neer te zetten.
De bediening verdiend een compliment want deze zijn stuk voor stuk allemaal zeer vriendelijke en gezellig.
Als ik dan echter naar prijs-kwaliteit kijk (totaal 22,50 p/p) dan zijn er betere tapas tentjes in Tilburg te vinden helaas.

Gegeten op 20 maart 2016

Proever78388

Afgegaan op de goede recensies, maar deze werden niet waargemaakt. Er waren prima gerechtjes (ossehaaspuntjes, albondigas, serranoham ), maar ook een heleboel missers: lamskoteletjes (taai, geen smaak) , kippeboutjes (veel te zout), pan con jamón serrano (brood en tomatensaus verpesten de heerlijke ham). De gefrituurde kleine visjes waren er vooral heel veel, maar daar moet je van houden want droog en zout zijn niet aan mij besteed. Sfeer was matig door verlichting met kale peertjes. Keukentje is erg klein en ik kreeg de indruk dat er meer opgewarmd werd dan echt eten bereid.

Gegeten op 15 november 2015

tom156

Zaterdag met vijf man heerlijk gegeten, zoals ik hier elke keer doe. Mooiste tapastent van Tilburg om te zien, en in mijn ogen absoluut de beste. De Dadels gevuld met Chorizo zijn echt een topper en ook de Ossenhaaspuntjes en de Albondiga's zijn geweldig. Bediening is vlot en snel en de rekening valt elke keer weer mee. Ondanks de kermisdrukte snel en goed geholpen. Aanrader!

Gegeten op 25 juli 2015

Jusu

Mooi, sfeervol ingericht restaurantje. Je waant je redelijk in Spanje, ook door de smalle steeg waarin Manana te vinden is.

Ik moet zeggen dat ik zeer gemengde ervaringen heb met dit restaurant en de gerechten ook redelijk in kwaliteit kunnen verschillen, maar afgelopen zaterdag was alles dik in orde. Aanradders zijn de pollo manana en de ossehaaspuntjes. Goede tapas voor een hele redelijke prijs, lekkere sangria, attente bediening.

Gegeten op 25 juli 2015

Noordanus

Op 10 juni 2015 hebben wij daar heerlijk gegeten. kwamen binnen in een enigszins donkerder bedrijf, wat ook de Spaanse sfeer opriep van de kleine barretjes in Spanje. Vriendelijk personeel en goed smakend eten. Aanvankelijk even moeten zoeken naar dit bedrijf, zit echt in het centrum van Tilburg, maar de naam van de straat is wat minder bekend, ook bij vragen aan mensen op straat/in de buurt gaf niet gelijk de juiste plaats aan. Van ons had wel het muziekgeluid een klein tandje lager mogen zijn, maar misschien stond het volume expres zo ingesteld omdat er ook mensen buiten zaten. Cijferoordeel 8

Gegeten op 10 juni 2015

riaaa

Gisteren met zijn tweeen gegeten... heel vriendelijk ontvangen, gekozen voor het verrassingsmenu, waarbij ze goed rekening hielden met wat je lekker vindt.... het was heerlijk! Attente en gezellig meiden in de bediening die goed samenwerkten... de sfeer is ook erg leuk. Binnen is het heel gezellig maar omdat het zo'n lekker weer was, fijn buiten gezeten met de terras verwarming.... het gaf een echt vakantiegevoel.... goede sfeer, gezellig, leuke bediening, heerlijk eten... echt relax.... zeker voor herhaling vatbaar... groetjes Bert en Ria

Gegeten op 8 mei 2015

deFijnproever1979

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Tapasbar Manana. Bij binnenkomst werden we meteen vriendelijk ontvangen door de serveester en we mochten een tafeltje uitzoeken. We hebben ervoor gekozen om een menuutje van 22,50 euro te nemen omdat we verrast en verwend wilde worden. De serveerster vertelde ons dat dit een goede keuze was omdat het heel gevarieerd is. Als voorgerecht kregen we een grote schotel met allemaal verschillende hapjes waaronder serranoham, olijfjes en pappadews. Daarnaast kregen we ook nog wat brood met alliolio en warm knoflookbrood en warm tomatenbrood. Als hoofdgerecht kregen we maarlieft 11 verschillende tapas! Het was echt een proeverij van lekkere tapas. Als nagerecht konden we voor maar 2,50 euro churros bestelen maar we zaten helaas helemaal vol en hebben de avond afgesloten met een kopje thee. Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 17 januari 2015

joli1

Wij zijn met zijn vijven uit eten geweest met een social deal actie afgelopen woensdag. Er hing best een leuke sfeer in het restaurantje en wij keken hier al een week naar uit. Het begon enigszins awkward omdat de serveerster ons regelmatig slecht verstond, en we zelf om een nieuw peertje in de lamp boven onze tafel moesten vragen. Het papieren oranje kleedje deed de mooie oude houten tafels geen eer aan en de tafeltjes stonden erg dicht op elkaar.

De gastvriendelijkheid viel ons erg tegen. Er werd pas heel laat naar onze keuzes voor tapas gevraagd en tussendoor werd niet gevraagd of we nog wat te drinken wilden. Het duurde ontzettend lang; een uur voordat ons eten op tafel stond (m.u.v. de eerste gang). Een ander groepje dat een halfuur later binnenkwam, kreeg eerder te eten dan wij.

Van de tapas zelf zaten we ook niet erg vol, het waren maar karige hapjes. We zijn dan ook snel na het eten naar de bar gelopen om af te rekenen en te vertrekken. De rekening werd niet naar onze tafel gebracht.

Het is erg zonde van ons avondje uit, waar we zo naar uitkeken. We komen hier niet meer terug...

Gegeten op 12 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Tapasbar Manana in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Tapasbar Manana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.