a TripAdvisor company

Le Figaro

1. Belgisch
  1. Toon telefoonnummer 024 360 47 31

johan55

Zoals al enkele jaren tijdens de Vierdaagse van Nijmegen hier van maandag tot en met donderdag lekker en goed gegeten met als afsluiter op donderdag bubbels.

Wat hebben wij zoal al gegeten voorgerechten: Gamba’s (8 stuks)heerlijk maar als voorgerecht eigenlijk iets te groot(mijn mening)Tomatensoep, Uiensoep en Carpaccio, alle mooie voorgerechten en heerlijke soep.

De volgende hoofdgerechten: Biefstukpuntjes (spies) Biefstuk met kruidenboter, Kabeljauw met een tapenade, en Vismarkt o.a. Rodemul, Zalm, Gamba’s en Kabeljauw. De hoofdgerechten waren begeleid met groentjes en lekkere frieten.
De hoofdgerechten kwamen mooi door op een enkele keer na (bestelling was zoek)maar als men ziet hoe druk het hier met de Vierdaagse is een hele dikke pluim voor de keuken.

Als nagerecht koffie met een cognac (Joseph Guy} of koffie met een whisky (Glenfiddich) , omdat het na twee gerechten meer dan voldoende hadden.

En op donderdag voor het eten bubbels van de eigenaren voor het succes dat wij de Vierdaagse voor de 11 en 26 maal hadden gehaald.(moesten nog wel een dag lopen, met succes trouwens)
Als wij in het najaar (wildseizoen) en keer in de buurt van Nijmegen zijn gaan hier ook eten.

Zeker een aanrader.

Gegeten op 22 juli 2016

Elly1993

Van de week lekker gegeten bij Le Figaro samen met mijn vriend. Gezellige muziek en lekker warm binnen in tegenstelling tot de regen buiten. We hadden een surf 'n turf en de biefstukpuntjes, beide erg lekker! De bediening was vriendelijk en gelukkig niet zo opdringerig met drank, we konden gewoon lekker van ons wijntje genieten. Ga er zeker weer terug!

Gegeten op 23 januari 2016

natalie30

Bij binnenkomst had ik een cafetaria gevoel en muziek stond erg hard. Eten was niet veel bijzonders en friet smaakte vies en was bruin. Heb het eerlijk verteld aan de bediening, en die reageerde bot. We hebben verder ook niks meer besteld en heb besloten om daar nooit meer heen te gaan. Enigste pluspunt was het uitzicht.

Gegeten op 14 november 2015

Knilly

Erg lange wachttijd tot de lunch uiteindelijk uitgeserveerd werd op hele kleine tafeltjes waar de placemat niet op past. Het drankje gan er niet meer bij. Ook duurde het erg lang voor er een nieuwe ronde drank opgenomen werd. Eten verder prima maar niet heel klantvriendelijke.
Harde achtergrondmuziek.

Gegeten op 8 november 2015

HeerlijkeEter6

Gisteravond beland bij Le Figaro na een dagje winkelen. Bij binnenkomst aan een tafeltje gaan zitten. Letterlijk een tafeltje want het was echt een smal tafeltje. Verder hebben wij een uiensoep en stokbrood gehad. Het stokbrood en de uiensoep waren lekker. Als hoofdgerechten hadden wij: Varkenshaas champignonssaus, Saté vd haas met satésaus en een proeverijtje van Hoofdgerechten met spare ribs, stoofschoteltje en een stokje saté. Het proeverijtje was erg leuk gepresenteerd en al onze hoofdgerechten hebben heerlijk gesmaakt. De bediening was vriendelijk maar ze kunnen veel meer drank verkopen. Wij hebben soms best lang met lege glazen gezeten terwijl wij wel wat drinken hadden gewild. Decor van het restaurant ziet er leuk uit alleen wel heel erge kleine en lelijke tafels en stoelen. Kan net in een cafetaria gestaan hebben. Als ze deze veranderen dan is het een leuk restaurantje waar je lekker kunt eten voor weinig geld!

Gegeten op 17 oktober 2015

Nijmegen143

Wat is me bijgebleven? Allereerst de 'gastheer' die zijn hospitality papieren waarschijnlijk bij een pakje boter heeft gekregen. Na een moeizaam ontvangst/discussie over een tafel konden we uiteindelijk zelf op zoek. Drinken/bestelling werd vervolgens niet opgenomen, iets waar we de hele avond tegenaan liepen. Dan het eten; ik vroeg om een medium biefstuk. Wat kreeg ik; een biefstuk die nog vuurrood was van binnen. De serveerster verontschuldigde zich maar ik kon wel ruim 15 min wachten alvorens m'n eten terugkwam uit de keuken. Een compleet doorbakken/vermoorde biefstuk lag er op m'n bord gecamoufleerd door een sausje. Zelfs m'n schoenzool zou minder droog smaken. Enige pluspunt is het decor, maar dan bedoel ik het geluk dat ze uitzicht op de Waal hebben.

Gegeten op 2 juli 2015

SjouX

Echt goed gegeten, mooi vleesgerecht, mooi vegetarisch gerecht, lekker stevig wijntje, warm genoeg gezeten in oktober met een mooi uitzicht, bediening van deze tijd (gemakkelijk en grappig) en bovenop alles; niet duur!!

Gegeten op 20 oktober 2013

johan55

Met de vierdaagse hier twee maal geeten,het is een zeer mooie lokatie.

In verband met de drukte was niet alles op de kaart te bestellen,maar het was niet slecht en de service was goed.

Het eerste gerecht was een tomaten soep,,lekker

Het tweede gerecht was Vis van de markt,drie soorten vis,Kabeljauw,Roodbaars en?.

Het nagercht een koffie met Cognac.

De prijs kwaliteit was ondanks de drukte goed,volgend jaar tijdens de Vierdaagse zal ik hier weer gaan eten.

Gegeten op 16 juli 2013

diepsier

Wij hebben met 6 personen bij Le Figaro gegeten.
Ondanks het feit dat er weinig gasten waren (en dat op een zaterdag!) had het personeel moeite om onze tafel te vinden. Jammer want we hadden best wat vaker wat te drinken willen hebben.
Erg storend was de herrie die uit de keuken en van achter de bar vandaan kwam!
Het eten was ronduit slecht. Gebakken champignonnetjes in roomsaus, was gewoon een slechte champignonsoep (waarschijnlijk uit een pakje) met dunne schijfjes champignons. Zonder lepel is dat best lastig eten! En als ik soep wilde, dan had ik dat wel besteld...
De sat? was nog erger. Het vlees leek wel een schoenzool, zo droog (ondanks dat je vraagt om medium/rare), de sat?stokjes waren helemaal zwartgeblakerd en de sat?saus was alles behalve sat?saus (qua smaak en kleur) en zag er ook nog eens uit alsof het al een paar dagen in een pannetje op ons had zitten wachten... Na wat aandringen iets anders gekregen: ossehaaspuntjes. Niet veel aan te verprutsen zou je zeggen.Ook weer om medium/rare gevraagd. Helaas heeft de kok geen idee wat dat is (staat er ?berhaupt el een echte chef in de keuken vraag ik me af) en kreeg ik weer droog doorbakken vlees op mijn bord. Of je er nu pepersaus of champignonsaus bij bestelde, het zag er hetzelfde uit en de smaak was van beide hetzelfde en slecht. Het riekt weer naar pakjeswerk. bAH!
Het dessert hebben we maar gelaten voor wat het was.

Gegeten op 23 februari 2013

JRproef

Lekker gegeten van de wildkaart. De fazantenbout was prima, maar bevatte wel vrij veel zeer kleine botjes. Smaak was prima. Ook de hertenbiefstuk was zeer goed, lekker met rode kool geserveerd. De stoofpeertjes waren wat hard nog, die moeten wat langer gestoord worden naar mijn smaak. De samenstelling van de salade bij de hertenbiefstuk was niet echt afgestemd op het wildmenu. Als toetje wentelteefjes van fries suikerbrood met ijs. Erg lekker en leuke combinatie.
De bediening was goed, het was wel een erg rustige avond.
Kortom lekker gegeten, leuke ambiance en voor een goede prijs € 75,-

Gegeten op 9 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Le Figaro in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Le Figaro. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.