Le Figaro

• 7.7

• 7.7

SjouX
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt goed gegeten, mooi vleesgerecht, mooi vegetarisch gerecht, lekker stevig wijntje, warm genoeg gezeten in oktober met een mooi uitzicht, bediening van deze tijd (gemakkelijk en grappig) en bovenop alles; niet duur!!

Gegeten op 20 oktober 2013

johan55
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met de vierdaagse hier twee maal geeten,het is een zeer mooie lokatie.

In verband met de drukte was niet alles op de kaart te bestellen,maar het was niet slecht en de service was goed.

Het eerste gerecht was een tomaten soep,,lekker

Het tweede gerecht was Vis van de markt,drie soorten vis,Kabeljauw,Roodbaars en?.

Het nagercht een koffie met Cognac.

De prijs kwaliteit was ondanks de drukte goed,volgend jaar tijdens de Vierdaagse zal ik hier weer gaan eten.

Gegeten op 16 juli 2013

diepsier
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben met 6 personen bij Le Figaro gegeten.
Ondanks het feit dat er weinig gasten waren (en dat op een zaterdag!) had het personeel moeite om onze tafel te vinden. Jammer want we hadden best wat vaker wat te drinken willen hebben.
Erg storend was de herrie die uit de keuken en van achter de bar vandaan kwam!
Het eten was ronduit slecht. Gebakken champignonnetjes in roomsaus, was gewoon een slechte champignonsoep (waarschijnlijk uit een pakje) met dunne schijfjes champignons. Zonder lepel is dat best lastig eten! En als ik soep wilde, dan had ik dat wel besteld...
De sat? was nog erger. Het vlees leek wel een schoenzool, zo droog (ondanks dat je vraagt om medium/rare), de sat?stokjes waren helemaal zwartgeblakerd en de sat?saus was alles behalve sat?saus (qua smaak en kleur) en zag er ook nog eens uit alsof het al een paar dagen in een pannetje op ons had zitten wachten... Na wat aandringen iets anders gekregen: ossehaaspuntjes. Niet veel aan te verprutsen zou je zeggen.Ook weer om medium/rare gevraagd. Helaas heeft de kok geen idee wat dat is (staat er ?berhaupt el een echte chef in de keuken vraag ik me af) en kreeg ik weer droog doorbakken vlees op mijn bord. Of je er nu pepersaus of champignonsaus bij bestelde, het zag er hetzelfde uit en de smaak was van beide hetzelfde en slecht. Het riekt weer naar pakjeswerk. bAH!
Het dessert hebben we maar gelaten voor wat het was.

Gegeten op 23 februari 2013

JRproef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten van de wildkaart. De fazantenbout was prima, maar bevatte wel vrij veel zeer kleine botjes. Smaak was prima. Ook de hertenbiefstuk was zeer goed, lekker met rode kool geserveerd. De stoofpeertjes waren wat hard nog, die moeten wat langer gestoord worden naar mijn smaak. De samenstelling van de salade bij de hertenbiefstuk was niet echt afgestemd op het wildmenu. Als toetje wentelteefjes van fries suikerbrood met ijs. Erg lekker en leuke combinatie.
De bediening was goed, het was wel een erg rustige avond.
Kortom lekker gegeten, leuke ambiance en voor een goede prijs € 75,-

Gegeten op 9 december 2012

Funnybull85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ken Le Figaro nog vanuit mijn studententijd als een leuke tent waar het na afloop van koopavond lekker borrelen is. Incidenteel heb ik er toen ook wel eens een hapje gegeten, en dat was allemaal prima. Helaas heb ik gisteren echter moeten constateren dat het een en ander er niet echt op vooruit is gegaan de afgelopen jaren.

De bestelde drankjes kregen we vrij snel, maar om iets te eten te kunnen bestellen hebben we uiteindelijk zelf een hand op moeten steken om de aandacht van de ober te krijgen. Een persoon die voor een bomvol terras alle bestellingen op moet nemen is dan ook veel en veel te weinig. Sowieso schortte het aan de communicatie tussen keuken en bediening. Ik heb meermalen opgevangen dat gerechten op waren en dat niet doorgegeven werd waardoor mensen iets anders moesten uitzoeken en de gasten aan de tafel langs ons hadden hun glazen al bijna leeg toen eindelijk het "vergeten" stokbrood op tafel kwam. '

Toen het eten uiteindelijk op tafel kwam, viel mijn vegetarische risotto erg tegen. Het was allemaal flauw en van de op de kaart beloofde witte wijn en kaas heb ik weinig tot niks teruggeproefd. De bijbehorende gebakken champignons waren gelukkig wel lekker en gaven nog enige smaak aan het gerecht. De spare ribs van mijn partner waren volgens hem prima, maar ik weet uit ervaring dat het ook vrijwel niet mogelijk is om daar iets aan te verprutsen.

Onderweg naar het toilet passeerde ik een paar tafeltjes met rotan terrasstoelen, waarvan de onderkant (tussen de poten in) werkelijk bezaaid was met spinnenwebben. Het karretje met bestek was deels verroest en de toetsen van de mobiele pinautomaat waren groezelig.

Kortom: jammer maar helaas, maar zonder een grondige schoonmaakbeurt, efficiënter personeel en een kok met betere smaakpapillen komen wij voorlopig niet meer terug.

Gegeten op 12 augustus 2012

ThaFizzy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vlak bij het gedeelte van de Waalkade dat op instorten dreigt te staan is een hele 'strip' met restaurants en het casino van Nijmegen te vinden. Deze boulevard, want zo mag dat toch wel genoemd worden, heeft helaas niet echt de sfeer van een boulevard. Het is te Nederlands ingericht daarvoor. Le Figaro heeft gelukkig binnen voldoende sfeerelementen aangebracht om niet alleen afhankelijk te zijn van de Waalkade en de schepen die over de Waal passeren.

Het eten bij Le Figaro is gewoon goed te noemen. Een reguliere kaart waarop je de meeste standaardgerechten wel kunt terugvinden. De porties zijn ruim voldoende te noemen. Het is de prijs/kwaliteit die je mag verwachten.

De bediening is vlot en vriendelijk. Behalve vlot kan er ook een gezellig kort praatje vanaf wat toch net dat stukje extra persoonlijke aandacht geeft.

Le Figaro is een aanrader als je bereid bent om de prijs van een restaurant te betalen. Het is die prijs waard.

Gegeten op 4 augustus 2012

sander13

• Goed

Goed gegeten, ruime porties, verse producten en een lekker fris dessert. Klachten over lauw bier slecht opgelost door de bediening. Merendeel van het personeel wel vakbekwaam. Buiten eten met uitzicht op de Waal. Prettig geprijsd.

jeleeu

• Goed

Dit blijft toch onze favoriete stek bij een bezoek aan Nijmegen. Leuke zaak met mooi uitzicht over de Waal. Genoten van een heerlijke maaltijdsalade. Bij drukte is de service soms wat 'gehaast', maar wel vriendelijk en correct. En na de koffie weer verder winkelen in de stad!

SvenS

• Redelijk

Verassingsmenu gekozen. Blijkbaar veel diepvries eten, maar gezien de prijs nog wel acceptabel. Het dessert was een citroen parfait. Deze was echter knetterbevroren en toen we de bediening hierop aanspraken kregen we te horen dat dit zo bedoeld was. Blijkbaar heeft Le Figaro geen behoefte aan tevreden klanten.

kiwi

• Goed

Was aangenaam om te eten, kwaliteit eten was oke... bediening ging goed. Goed gevoel aan over gehouden...

Schrijf zelf een recensie over Le Figaro in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Le Figaro. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!