Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Grand Café Restaurant Fortuyn in Haarlem - 1

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 542 18 99
  2. www.grandcafefortuyn.nl

De hele dag genieten

In het bruisende hart van het prachtige Haarlem vind je dit fijne restaurant in een schitterend monumentaal pand. De hele dag door geniet je van heerlijke gerechten. 's ochtends of 's middags een goed belegd broodje of een heerlijke salade, 's avonds van een uitgebreid diner met internationale smaken.

RenateW

Wauw!!! Nooit eerder hier geweest, zo vaak langs gelopen. Vorige week dinsdag met z'n tweetjes wat gedronken en gegeten. Het was erg rustig, wat ik niet echt begrijp, hoewel...een gewone dinsdagavond. Bediend personeel werkelijk geweldig!! Leuke jongeman, die goed anticipeerde op ons, met een lach en toch ook de gewenste afstand. Het eten....onverwacht van hoge kwaliteit!!! De chardonnay vond ik persoonlijk niet lekker, de sauvignon blanc daarentegen weer erg lekker. Heerlijk rustig gegeten, erg genoten in een perfecte ambiance. Hartelijk dank en ik kom hier zeker terug!!!

Gegeten op 27 mei 2014

Hoeven

Altijd een gezellige ongedwongen sfeer.
Ook nu gingen we er eten voor een bezoek aan de Toneelschuur en nadat we dat gemeld hadden kwam alles in een keurig tempo op tafel.
Ik had de piri piri gamba's en de ribeye met portsaus. En als dessert de chocoladebitterballlen. Echt heerlijk, leuk gevonden.
Mijn partner had als dessert het kaasplankje en de prijs daarvan vond ik niet in overeenstemming met het gebodene. €9,75 plus een supp. Van €3,-- voor 6 ielepetieterige niet bijzondere kaasjes met een zoetje erbij.
Volgende keer lekker 3 kaasjes van Bourgondisch Lifestyle (ze zijn bijna buren) en het geheel is top.

Gegeten op 10 mei 2014

Danny_van_den_Bergh

Op zaterdag 1 maart jongstleden hebben wij met de familie (15 man sterk) wederom onze jaarlijkse familiediner gevierd bij Fortuyn. Als voorgerecht de rundercarpaccio of gegrilde gamba's. De gamba's waren perfect bereid: niet te heet en met precies genoeg knoflook en peper. Als hoofdgerecht de Simmentaler ribeye of de heilbot filet. Zowel de ribeye als de heilbot waren perfect gegaard op een warm bord! Bij het nagerecht kregen de 2 jarigen een ijscoupe met vuurwerk; deze extra attentie wordt zeer gewaardeerd.
Tevens een compliment voor het personeel: ondanks het feit dat de zaak die zaterdagavond helemaal vol zat, hebben zij meer dan hun best gedaan om het ons naar de zin te maken! Kortom: in 2015 zijn wij weer van de partij!
Ps. Voor degenen die met een groep iets willen vieren: bij Fortuyn kun je zogenaamde tuinkamer reserveren. Ideaal voor groepen, want je hebt helemaal je eigen privé ruimte.

Gegeten op 1 maart 2014

micheldebruijn

De Lunch bij het gezellige Fortuyn viel een tikje tegen. De salade geitenkaas (helaas groothandel sla) was wat verzopen onder de op zich prima dressing. De garnalenkroketjes waren behoorlijk goed, maar tikje harde korst. Op verzoek kregen we er patat bij. Prima glas rode wijn en jus. Samen voor 32,60. Mijn conclusie is dat de prijs/kwaliteitverhouding niet helemaal in balans was.

Gegeten op 21 februari 2014

Cebs39

Als je in Haarlem bent MOET je hier langs gaan en eten !! Leuke en aardige bediening . Heerlijk gegeten proefde dat het erg vers was ! Goede kaart ook voor kinderen . Goed decor en leuke sfeer !! Ken het kosten ook geen Fortuyn ;-)) kortom een goed adres om wat te eten en drinken erbij !!

Gegeten op 3 november 2013

paul1796

Haarlem Jazz op de Grote Markt, dus het terras was vol...heel vol, wel een hele gemoedelijke gezellige sfeer,
maar toch een tafeltje gevonden, net buiten de zonwering,
toen het begon te spetteren naar binnen verhuist, mooi en sfeervol ingericht.
en dan het eten, ik heb echt in tijden niet zo lekker buiten de deur gegeten , sliptongetjes in roomboter waren gewoon erg goed,zoals het hoort, niet te gaar , het bijbehorende saladegarnituur was lekker maar had niet nog 2 uur later moeten worden geserveerd. Lamshaasjes in rodewijntruffelsaus waren echt helemaal goed !, de saus met truffel was goed in balans, geen overheersende truffelsmaak. Bijbehorende groentebedje was ook geheel in orde.
Als dessert wittechocoladetaart - ook echt helemaal goed , en qua smaken in balans, en een kaasplankje :
hierbij krijg op schrift wat je eet en waar het vandaan komt , echt handig, want mondelinge toelichting onthoudt je niet !
Qua smaak en rijpheid ook helemaal goed en wederom in balans met elkaar.
Huiswijn, Port en koffie was uiteraard ook goed , en de bediening werd gedaan door een jonge, lange, slanke dame die gewoon weet waar ze het over heeft (kan dus wel !). Ook het overige personeel kwam op mij aardig en professioneel over.
Bottomline : niet de allergoedkoopste, maar qua prijs/kwaliteitsverhouding (voor het totaal) staan ze wat mij betreft voorlopig aan de top hier in de regio. (incl het strand.)

Gegeten op 17 augustus 2013

JLammers

Afgelopen dinsdag hebben we gewinkeld in de binnenstad van Haarlem. De zon scheen en we zijn rond lunchtijd neergestreken op het terras van Fortuyn. We waren niet de enige met dit idee en zowel het terras als binnen zat het behoorlijk vol. Vanaf het terras heb je een geweldig uitzicht op de Grote Markt.
We hebben allebei een lunchbroodje besteld wat prima smaakte. Vanwege de drukte moesten we even wachten op de bestelling, maar het personeel deed z'n uiterste best om de broodjes zo snel mogelijk op tafel te krijgen. Het meisje dat ons hielp, was vriendelijk en had een stralende glimlach. Al met al hebben we lekker geluncht in de zon op een mooi terras. Fortuyn is een aanrader als prettige tussenstop tijdens het shoppen.

Gegeten op 13 augustus 2013

Carpacci-jo

Ik heb hier jaren geleden gegeten, dat was prima toen. Lekkere pompoensoep en vers brood. Maar de afgelopen tijd na een diner elders voor de derde keer hier koffie/thee genuttigd en drie keer was de bediening ongeïnteresseerd en kortaf. Alsof de dames geen zin hadden in werken.
Vorige week: bij binnenkomst geen 'hallo' en eenmaal aan een tafeltje konden we wachten tot we een ons wogen.
Wel 4 keer oogcontact gehad met de dame achter de bar, maar geen respons.
Na tien minuten zelf maar naar de bar gelopen en besteld. Drankjes waren verder prima.
Maar uiteraard geen 'gedagje' oid bij vertrek.

Nee, voorlopig geen Fortuyn meer voor ons. We gaan liever ergens heen waar we ons wel welkom voelen.

Gegeten op 28 mei 2013

miepom

heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk kreeft gegeten !vooraf 'n mosselpannetje met gegratineerde mosselen en gamba's, daarna kreeft , mijn vingers erbij afgelikt , zalig ! zeker 'n aanrader !

Gegeten op 21 mei 2013

Danny_van_den_Bergh

Elk jaar eten wij hier met de gehele familie - 15 man/vrouw sterk. Ook dit jaar hebben wij bijtijds gereserveerd in de tuinkamer, een zeer gezellige ruimte waar je nog "jezelf kunt zijn" zonder dat anderen daar last van hebben.
Als voorgerecht de gamba's piripiri/runder carpaccio. Beiden prima bereid! Als hoofdgerecht de "Simmentaler" biefstuk met aardappelgratin en gegrilde groenten voor de vlees eters en de "vis van de markt" (kabeljauwfilet) voor de vis eters. Als kritisch restaurantbezoeker viel het mij direct op dat alle borden warm waren en het eten prima verzorgd was. Over smaak valt te twisten, maar iedereen was het het er mee eens dat we een prima maaltijd voorgeschoteld hebben kregen. Ook op het personeel was niets aan te merken: vriendelijk en zorgzaam. Als de twee jarigen dan ook nog eens een speciale ijscoupe krijgen (inclusief een klein vuurwerk!), dan is de avond echt af! In 2014 zijn wij weer van de partij!

Gegeten op 2 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Grand Café Restaurant Fortuyn in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Grand Café Restaurant Fortuyn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.