a TripAdvisor company

1. Eetcafé
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 0515 232 471

Grazysailor33

Dramatisch slecht. Vorig jaar al een slechte ervaring maar we besloten het nog 1 kans te geven. Helaas pakte dat niet goed uit. Daar waar we vorig jaar dorre, opnieuw gefrituurde spareribs kregen, dit keer waren het twee hamburgers die zo uit het lang houdbaarschap van de supermarkt leek te zijn gekomen. Met een verdord miniportie groen op het bord ernaast. De macaroni van onze dochter leek wel koud uit de pan geschept en opgewarmd: zonder enige smeugiheid bleef de smakeloze pastabundel aan elkaar plakken. Het bijgeleverde mini zakje kaas was het enige redelijke aan dit gerecht. Maar het toppunt was mijn kipsate. Koud, kouder, koudst. Toen ik hier tegen de bediening een opmerking over maakte wilde mevrouw het eerst voelen!
Toen ze met mijn eten terugkwam (dit leek wel gewoon in de magnetron opgewarmd) zei ze: het was inderdaad nog ijskoud...... Getver. Ongelooflijk hoe men zulke simpele gerechten zo kan verknallen. Enige verklaring is dat dit bedrijf op een leuk pleintje Midden in Makkum zit. Ze krijgen vooral passanten van boten en toeristen, dus als die niet meer terugkomen merken ze het niet, want de volgende toerist staat alweer klaar om zich het geld uit de zakken te laten kloppen.

Wij komen er nooit meer .

B-E-R-T

Weekje Makkum. Zelf koken doe je lekker thuis, vaak uit eten tijdens de vakantie. Zo ook in Makkum bij "De Zwaan". We hebben er 2x lekker gedineerd. Het is er erg gezellig, huiselijk en het eten is goed. Voor vegetariërs hebben ze slechts 2 gerechten, dit zou wel iets uitgebreider mogen zijn. De bediening was tijdens ons bezoek zeer correct, kortom, een aanrader.

Gegeten op 7 mei 2015

FreddieAce

Leuke plek op een mooi pleintje. Het eten is alleen zeer teleurstellend. Gepocheerde zalm met een hele chemische limoen koreander saus, zeer droge spareribs en gefrituurde(!) tonijnsteak. Echt heel jammer dat je prima ingredienten zo kan verknallen. De limoen koriander saus heeft echt nooit iemand geproefd anders zou deze nooit op de kaart staan. Verder werd met het antwoord op de vraag: "Heeft het gesmaakt?" helemaal niets gedaan. Heel jammer. Qua eten echt een afrader!

Gegeten op 5 september 2014

eablok

Ons 1e bezoek aan Makkum sinds jaren. De Zwaan heeft een uitnodigend terras centraal in het dorp gelegen.
Wij gingen voor een koffie en lunch. We namen koffie en koffie verkeerd, de laatste in een mooi glas. De lunch bestond uit een broodje zalm en een broodje Hollandse garnalen. Dit was beide prima, echter betrekkelijk basic van presentatie.

Na wat verder gegaan te zijn o.a. Bolsward en Sneek zijn we op de terugweg weer langs Makkum gegaan om wat te eten. In de wijde omgeving ging de keuken pas open vanaf 17:00 uur of nog later, behalve De Zwaan.
Dus wederom het terras op van De Zwaan.

Het werd varkenshaas (best groot) en een schnitzel met champignons, uitje etc, goed aangekleed. De varkenshaas nog ietsje rose. Gewoon goed, beide gerechten. De smaak van de schnitzel "aankleding" bleef nog wel wat hangen, niet erg storend maar was best zwaar.

Prijs voor alles goed acceptabel. De lunch was € 19,05 en het diner was € 56,50 incl. drankjes en koffie na.

Gegeten op 27 augustus 2014

carelse

Degelijk - gunstig in Makkum gelegen - restaurant. Mooi terras, drankjes en eten redelijk geprijsd. We aten buiten en kregen een bord vol met vlees, frites en groentenarnituur. Met een goede smaak. Bediening kan wat minder joviaal.

evdalen

• Slecht

• Slecht

We hebben hier koffie met een gevulde koek besteld. De cappuccino was matig.

Van de gevulde koek à €1,95 hadden we ons een knapperige verse koek van de warme bakker voorgesteld. Helaas was het een zachte, platgedrukte koek uit plastic verpakking die slecht smaakte. Uit het schap van de supermarkt.

Jammer dat de serveerster dit normaal vond. Wij komen hier nooit meer.

limburg111

• Goed

Zeer lekker gegeten op 18 oktober 2011 leuke sfeer allerhande dingen aan de muur en erboven zeker de moeite waard om een kijkje te nemen.

Het eten was prima we hadden een scholfilet en slibtong.
Zeer lekker gegeten en gezellig personeel zeker een aanrader om later terug te komen

keijzert

• Goed

heerlijk gegeten. goede prijs-kwaliteit verhouding.

margit1

• Goed

Op zaterdag 7 mei 2011 met 5 volwassenen en 2 kinderen (10 en 12) gegeten bij de Zwaan. Het was gezellig, het eten smaakte goed en de bediening was vriendelijk en wel in voor een praatje. Ik snap de negatieve reacties niet! Ons is het zeer goed bevallen. Lekker gegeten voor een redelijke prijs in een gezellige omgeving!!!

Pecaro

• Matig

• Matig

We bezochten dit restaurant op zaterdag 23 oktober met vier personen. Om iets warms te kunnen eten, konden we kiezen uit de gebruikelijke, kleine kaart. Veel gerechten stonden daar niet op. Ik wilde vis, en koos voor de wijting. Twee tafelgenoten namen een tosti en de scholfilet. De kleine man nam frikandel met frites. De visgerechten werden eveneens met een berg frites geserveerd. Verder vonden we op ons bord een salade, die matig was: het zou zomaar uit een bakje op het bord uitgestald kunnen zijn. Bestaande uit een paar komkommers, wat zuur, slablaadjes en flintertjes rode paprika. De tosti was prima, maar daarmee is alles gezegd. De wijting was hier en daar licht aangebrand en onderscheidde zich nauwelijks van de schol: inwisselbaar, ook qua smaak. De frites waren aardig, maar snel koud. Nog snel een kopje koffie met een dumke erbij, en weer weg. We betaalden 46 euro voor het eten en wat drank.
xxxx Er liep een persoon in de bediening toen wij er waren. Vriendelijk, maar geen woord teveel. De bestelling werd opgenomen, gebracht, en weer meegenomen. Geen woord over het feit dat we geen van allen onze borden hadden leeggegeten. Mijn moeder van 82 verbleef wat te lang op het toilet. Na enige tijd ging daar het licht uit. Zij kon geen hand voor ogen meer zien, raakte lichtelijk in paniek, en riep om hulp. Er kwam geen reactie uit het restaurant, anders dan, na afloop: ja, na acht minuten gaat inderdaad het licht uit op de toiletten...
xxxx Een soort van schipperscafe. Stuurwielen aan de muren, oude fotos van Makkum, attributen uit de scheepvaart. Een grote tafel in het midden. Een bar, een biljart. Oud bruin, een kroeg met eetgelegenheid. Niks meer en niks minder. Wel gezellig en een gastvrije uitstraling.
xxxx De ligging in het oude centrum is Ok. Van buiten nodigt het uit tot een bezoek. Voor het warme eten hoef je het niet te doen, voor de bediening evenmin. Het eten is onopvallend, gestapeld op het bord, niet spectaculair qua smaak en opmaak. Je voelt je er niet echt de gast: wij hadden er vandaag ook niet kunnen zijn, dan was het ook goed geweest.

Schrijf zelf een recensie over De Zwaan in Makkum

Schrijf hieronder je recensie over De Zwaan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.