Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Zwaan

1. Eetcafé
  2. Hollands

De Zwaan

1. Eetcafé
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 0515 232 471

FreddieAce

Leuke plek op een mooi pleintje. Het eten is alleen zeer teleurstellend. Gepocheerde zalm met een hele chemische limoen koreander saus, zeer droge spareribs en gefrituurde(!) tonijnsteak. Echt heel jammer dat je prima ingredienten zo kan verknallen. De limoen koriander saus heeft echt nooit iemand geproefd anders zou deze nooit op de kaart staan. Verder werd met het antwoord op de vraag: "Heeft het gesmaakt?" helemaal niets gedaan. Heel jammer. Qua eten echt een afrader!

Gegeten op 5 september 2014

eablok

Ons 1e bezoek aan Makkum sinds jaren. De Zwaan heeft een uitnodigend terras centraal in het dorp gelegen.
Wij gingen voor een koffie en lunch. We namen koffie en koffie verkeerd, de laatste in een mooi glas. De lunch bestond uit een broodje zalm en een broodje Hollandse garnalen. Dit was beide prima, echter betrekkelijk basic van presentatie.

Na wat verder gegaan te zijn o.a. Bolsward en Sneek zijn we op de terugweg weer langs Makkum gegaan om wat te eten. In de wijde omgeving ging de keuken pas open vanaf 17:00 uur of nog later, behalve De Zwaan.
Dus wederom het terras op van De Zwaan.

Het werd varkenshaas (best groot) en een schnitzel met champignons, uitje etc, goed aangekleed. De varkenshaas nog ietsje rose. Gewoon goed, beide gerechten. De smaak van de schnitzel "aankleding" bleef nog wel wat hangen, niet erg storend maar was best zwaar.

Prijs voor alles goed acceptabel. De lunch was € 19,05 en het diner was € 56,50 incl. drankjes en koffie na.

Gegeten op 27 augustus 2014

carelse

Degelijk - gunstig in Makkum gelegen - restaurant. Mooi terras, drankjes en eten redelijk geprijsd. We aten buiten en kregen een bord vol met vlees, frites en groentenarnituur. Met een goede smaak. Bediening kan wat minder joviaal.

evdalen

• Slecht

We hebben hier koffie met een gevulde koek besteld. De cappuccino was matig.

Van de gevulde koek à €1,95 hadden we ons een knapperige verse koek van de warme bakker voorgesteld. Helaas was het een zachte, platgedrukte koek uit plastic verpakking die slecht smaakte. Uit het schap van de supermarkt.

Jammer dat de serveerster dit normaal vond. Wij komen hier nooit meer.

limburg111

• Goed

Zeer lekker gegeten op 18 oktober 2011 leuke sfeer allerhande dingen aan de muur en erboven zeker de moeite waard om een kijkje te nemen.

Het eten was prima we hadden een scholfilet en slibtong.
Zeer lekker gegeten en gezellig personeel zeker een aanrader om later terug te komen

keijzert

• Goed

heerlijk gegeten. goede prijs-kwaliteit verhouding.

margit1

• Goed

Op zaterdag 7 mei 2011 met 5 volwassenen en 2 kinderen (10 en 12) gegeten bij de Zwaan. Het was gezellig, het eten smaakte goed en de bediening was vriendelijk en wel in voor een praatje. Ik snap de negatieve reacties niet! Ons is het zeer goed bevallen. Lekker gegeten voor een redelijke prijs in een gezellige omgeving!!!

Pecaro

• Matig

• Matig

We bezochten dit restaurant op zaterdag 23 oktober met vier personen. Om iets warms te kunnen eten, konden we kiezen uit de gebruikelijke, kleine kaart. Veel gerechten stonden daar niet op. Ik wilde vis, en koos voor de wijting. Twee tafelgenoten namen een tosti en de scholfilet. De kleine man nam frikandel met frites. De visgerechten werden eveneens met een berg frites geserveerd. Verder vonden we op ons bord een salade, die matig was: het zou zomaar uit een bakje op het bord uitgestald kunnen zijn. Bestaande uit een paar komkommers, wat zuur, slablaadjes en flintertjes rode paprika. De tosti was prima, maar daarmee is alles gezegd. De wijting was hier en daar licht aangebrand en onderscheidde zich nauwelijks van de schol: inwisselbaar, ook qua smaak. De frites waren aardig, maar snel koud. Nog snel een kopje koffie met een dumke erbij, en weer weg. We betaalden 46 euro voor het eten en wat drank.
xxxx Er liep een persoon in de bediening toen wij er waren. Vriendelijk, maar geen woord teveel. De bestelling werd opgenomen, gebracht, en weer meegenomen. Geen woord over het feit dat we geen van allen onze borden hadden leeggegeten. Mijn moeder van 82 verbleef wat te lang op het toilet. Na enige tijd ging daar het licht uit. Zij kon geen hand voor ogen meer zien, raakte lichtelijk in paniek, en riep om hulp. Er kwam geen reactie uit het restaurant, anders dan, na afloop: ja, na acht minuten gaat inderdaad het licht uit op de toiletten...
xxxx Een soort van schipperscafe. Stuurwielen aan de muren, oude fotos van Makkum, attributen uit de scheepvaart. Een grote tafel in het midden. Een bar, een biljart. Oud bruin, een kroeg met eetgelegenheid. Niks meer en niks minder. Wel gezellig en een gastvrije uitstraling.
xxxx De ligging in het oude centrum is Ok. Van buiten nodigt het uit tot een bezoek. Voor het warme eten hoef je het niet te doen, voor de bediening evenmin. Het eten is onopvallend, gestapeld op het bord, niet spectaculair qua smaak en opmaak. Je voelt je er niet echt de gast: wij hadden er vandaag ook niet kunnen zijn, dan was het ook goed geweest.

Kees Hordijk

• Slecht

Waardeloze bediening, twee personen voor 60 - 70 gasten. Het eerste half uur (rondom etenstijd) moet de bediening zelf drankjes inschenken. Dus naast opnemen van bestelling geen enkele aandacht voor de gast. Sliptongen worden plate-service gestapeld opgediend. Graatjes verwijderen kan allen als je de onderliggende sliptongen gelijktijdig vernield. Om bord voor graten moet je vragen en struikje witlof was koud. Kennelijk is er geen enkele uitdaging, want de vele bootgasten zullen doorgaans toch maar een keer langs komen.

Eertje (en Rik)

• Redelijk

• Redelijk

Tja wat is dit precies voor een zaak. Ik zou zeggen lunchgelegenheid, terraszaak, bar/cafe waar je kunt blijven hangen om ook nog wat te eten qua sfeer. Niet echt een restaurant. Gelegen hartje centrum aan plein met rondom nog enkele eetgelegenheden. Deze is meer voor de borrel vooraf. Enigszins kroeg sfeer. Bar aanwezig, biljart, enkele tafeltjes, grote leestafel midden zaak. Bierlucht, beetje donker, maar niet onaardig. Zeker allesbehalve culinair. Doet zich zo ook niet voor. Uitgeprobeerd een lunch met stokje hollandse garnalen (7 Euro) en toast met kippenlevers. Door de bank genomen: weinig op aan te merken, meer niet echt te melden. Blaadje sla en wat obligaat zuur naast het tamelijk bescheiden stokje. Saus uit flesje. Beetje kaal, maar goede garnalen. Kippenlevers daarentegen overweldigend wat betreft portie. Halve kippenhok geslacht en voorzien van spekjes en uitjes. Ook hier weer het slablaadje en wat zuur. Twee geroosterde boterhammen en een voorverpakt botertje er bij. Was het lekker? Tja ik krijg niet veel kans om kippenlevertjes te eten dus wat dat betreft zeker. Niet echt iets mee mis. Vooral (te) veel voor een lunchgerecht. Alhoewel ik het haat eten te laten staan, kon het nu toch niet anders. Gezien portie redelijk geprijst, maar verder weinig opzienbarends te melden.

Schrijf zelf een recensie over De Zwaan in Makkum

Schrijf hieronder je recensie over De Zwaan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.