Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Brasserie de Eerste Rang

1. ? 10 1 1

2. ?

3. ?

hvher

Hier een paar weken geleden gedineerd,wij hadden een drie gangenmenu voor 27,50.Tomatensoep vooraf,smaakvol maar wat te dik.Jodenhaas als hoofbgerecht,prima gegaard naar onze wens ,bijgerechten sperziebonen,sla en huisgemaakte frieten.Dessert ook prima.Bediening twee jonge dames fris en fruitig,zij hadden er zin in.Al met al een leuk restaurantje om naar toe te gaan

Gegeten op 5 mei 2014

lisanannique

Met z'n tweeen hier wezen eten tijdens een hotelbezoek in Makkum. Wij werden niet naar onze tafel gebracht bij binnenkomst en er werd ook niet aangeboden onze jassen aan te nemen. Er was bijna niemand in de zaak, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
Vooraf Carpaccio en een Zalm/aardappelsalade met toast genomen. De Carpaccio was veel te dik gesneden en de zalm was door de salade heen gevlogen. Als hoofdgerecht een Jodenhaas besteld. Deze was prima gebakken en de smaak was heerlijk. De Broccoli die erbij geserveerd werd, was bruin en hebben we niet opgegeten. De salade en de frietjes waren prima. Als nagerecht hadden we een aangeklede koffie. Heerlijke chocolade dingetjes met een kopje cappuccino. De huiswijn die we bij ons eten gedronken hebben, was prima. Van diverse borden, bakjes die wij geserveerd kregen, waren stukjes porcelein af, dit zou ik zelf niet serveren aan mijn gasten. Als ik weer in Makkum ben, ga ik hier denk ik niet meer eten. Jammer, want het is een mooie zaak.

anouk__

• Matig

Dit was mijn tweede keer hier, de eerste keer was bij de vorige eigenaar. Dit was heerlijk dineren, en nu mijn tweede keer. Hiervan had ik de verwachtingen dat het ongeveer hetzelfde zou zijn, gewoon lekker eten. Het voorgerecht, carpaccio vond ik karig...het was een klein bordje ZONDER stokbrood oid erbij. Als hoofdgerecht had ik de gamba's, deze waren te lang doorgegaan op het vuur waardoor de smaak wegviel en het erg droog was. Het kaasplankje vond ik lekker, maar ook weinig. Als nou 4 gasten hetzelfde nagerecht bestellen, is het dan niet leuker om 1 groter plateau neer te zetten...komt op hetzelfde neer, maar is veel aantrekkelijker dan zo'n klein bordje met 4 plakjes kaas. Ik zou een volgende keer er niet voor kiezen om hier te gaan eten.

Jorikveltstra

• Uitstekend

Heerlijk gedineerd met een groep vrienden. Duidelijke , simpele kaart met een super scherpe
Prijs! We betaalden €24,95 voor een driegangen menu, en dit was het meer dan. Waard, vers, goed tempo en gastvrij!

hedwig-2802

• Matig

Voor de tweede keer hier gegeten. De eerste keer was net na de overname van de zaak. Dit was ons niet goed bevallen.
Nu (paar jaar later) toch maar weer ns geprobeerd.....
Erg lang moeten wachten op het voorgerecht(50 minuten!), geen entree in de vorm van stokbroodje/knoflookboter o.i.d.(dus ook meer gedronken !)
spare ribs smaakten nergens naar,carpaccio zonder brood erbij, kaasplateau was ook matig.
Bij afrekenen werd bovendien €,50 extra gerekend voor n bakje patat en dat terwijl zij dit zelf hadden aangeboden!
Voor ons geen volgende keer meer!

liesbeth

• Slecht

• Slecht

Zelden zo slecht geluncht! De clubsandwich bestond alleen uit plakjes kant en klare kipfilet en sla. De salade Niçoise bestond uit sla, garnalen (die horen er niet in) en een broodachtige substantie die tonijn voor moest stellen. De sperziebonen, aardappelen, eieren, olijven en ansjovis moest je er zelf bij fantaseren. En wat kan je verprutsen aan een uitsmijter? Zo laten verbranden dat er keiharde zwarte randen aan zitten. En voor dit feest mochten wij 40 euro aftikken. Schande!

jeroenOmmen1978

• Uitstekend

Met 4 personen gedineerd bij brasserie "De Eerste Rang" en hotel "De Waag". Binnenkomst keurig ontvangen en jassen werden meteen aangenomen. Ons werd een gezellige tafel op de bank gewezen, helemaal top begin! Gestart met een glas prosecco, met een heerlijke smaak!

Vervolgens kwam de maitre ons het menu brengen, een duidelijk kaart met keuze voor ieder. Veel seizoensgebonden producten, wat natuurlijk erg leuk is!

Ook de wijnkaart keurig op orde met een ruime keus in verschillende druiven soorten.

Ik ging voor het vier gangen seizoensmenu voor € 34,95. Begonnen met een terrine van ossenstaart, mooi opgemaakt en geod op smaak. Gevolgd door de kikkerbillen op een creme van doperwt, leuk om dit weer eens ergens te kunnen eten!

Hoofdgerecht de getrancheerde kalfsoester, mooi rose en leuk garnituur. Afsluiter de mousse van witte chocolade met bitterkoekjes, ook deze smaakte heerlijk. Het bijpassende wijn arrangement combineerde erg goed met de geserveerde gerechten!

Bediening keurig netjes, snel en gastvrij. Al met al een heerlijke avond gehad, goed bediend, goed gegeten en een keurige prijs kwaliteits verhouding.

h.g.thoma

• Matig

3 gangen menu Euro 29,95, glas huiswijn Euro 3,25.
Entree glas garnalencoktail in eigen whiskysaus smakeloos vies, teruggestuurd, geen reactie uit de keuken. Hoofdgang een redelijk grote slibtong met groenten en friethompen met mosterdmayonaise.
2e hoofdgang : bord mosselen met geen saus of wat.
Dessert: een smakeloze mousse, streepje aardbeien coulis en sorbet perenijsbol.
De teruggestuurde garnalencoktails werden wel berekend, de maitre wenste geen verdere discussie.

Schrijf zelf een recensie over Brasserie de Eerste Rang in Makkum

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie de Eerste Rang. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.