Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Lachende Koe

De Lachende Koe

1. Toon telefoonnummer 058 215 82 45

MurielG

Onlangs heerlijk gegeten bij de lachende koe. Ze hebben 2 terrassen en we mochten kiezen op welk terras we wilden gaan zitten. De bediening was super. We kregen snel de kaart, onze drankjes en ze waren super gastvrij. Over aanpassingen werd niet moeilijk gedaan en we konden kosteloos aardappels en friet bijbestellen. Al met al een leuke avond hier gehad, we komen zeker terug!

Gegeten op 2 augustus 2014

EBS

Lekker eten in een ongedwongen (huiskamerachtige) sfeer. Prijs/kwaliteit is in orde. Hier en daar kan het wel wat schoner. De inrichting mag sowieso wel eens opgefrist worden, want die is al jaren hetzelfde. Ook de hangende menukaarten (aan koordjes) hebben we nu wel eens gezien. Kassa/afrekenen is op gekke plek. Samengevat: eten is goed (betaalbaar), maar er zijn zeker verbeterpunten die vrij makkelijk te realiseren zijn.

Gegeten op 2 juli 2014

erikreal

Ben hier vanavond voor het eerst geweest.hoorde goede verhalen over het concept wat ze hanteren.ze hebben mij niet teleurgesteld,3 gangen en zo weinig kwijt.ik voelde me bijna bezwaard toen ik de rekening kreeg.kortom lekker gegeten voor weinig en erg attente bediening.

Gegeten op 14 juni 2014

sarah27

Hier 2 keer gegeten en beide keren een teleurstelling. De laatste keer een broodplankje, biefstuk en dessert besteld. Alles was erg simpel en niet naar mijn smaak. De prijs-kwaliteitverhouding vind ik onvoldoende. Het eten is In-Koe-Sief is inclusief onbeperkt fris, bier en wijn, maar dit werd ons pas duidelijk bij het dessert. Bediening is ook niet 1 keer langs geweest om te vragen of we nog wat te drinken wilden. Duurde tevens erg lang voor wij de gerechten kregen terwijl het niet druk was. Ook de inrichting is weinig sfeervol. Nee, voor die 25 euro kan je ergens anders veel lekkerder en gezelliger eten. Hier nooit weer.

Gegeten op 1 juni 2014

PoVi

Ze adverteren met het beste eetcafe van Leeuwarden maar dat maken ze absoluut niet waar.

Laats waren we in de lachende koe. Zoals ik al meldde maakt de koe het niet waar. Koude/lauwe garnituren en gerechten waren flauw van smaak. Daarbij moet wel vermeld worden dat haar in-koe-sief opzich niet erg duur is. Helaas wel een gemiste kans. Bij de black angus werd niet eens gevraagd hoe de garing moest. Zij zijn gewoon uitgegaan van medium (wat meer naar well done ging dan daadwerkelijk medium)... Daarnaast waren de spare-ribs te taai. Deze mochten dus wel wat gaarder.

De bediening was redelijk maar niet meer dan dat. De koffie die we van het huis kregen was volgens mij helaas koffie uit een "druk-knop"automaat. Als een horeca onderneming investeert in een goede horeca waardige koffie dan verdient dit zich dubbel en dwars terug.

Al met al was het een teleurstelling bij het NIET beste eetcafe van leeuwarden.

Gegeten op 2 mei 2014

JanWillemB

Tijdens Serious Request hier neergestreken voor een diner met 4 personen. Dit leuke restaurant heeft een buitengewoon goede actie lopen waarbij 3 gangen van de kaart gekozen kunnen worden, inclusief onbeperkt bier/fris/wijn, voor slechts 25,-. Mijn voorgerecht (zalmbonbons) en hoofdgerecht (kip sate) waren heel prima van smaak. Ook de gerechten van mijn tafelgenoten waren dik in orde. De bediening leek wat ongeorganiseerd, maar dat zal te maken gehad hebben met de drukke avond. Iedereen was buitengewoon vriendelijk, en de eigenaar kwam ook nog een praatje maken. Als ik kijk wat we al met al afgerekend hebben, in vergelijking met wat we gegeten en gedronken hebben, kan ik niet anders stellen dan dat de prijs-kwaliteit verhouding buitengewoon goed is. Aanrader!

Gegeten op 22 december 2013

Nespresso900

Vanavond bij de lachende Koe gegeten. Ik ben hier even voor zaken en verblijf om de hoek in een hotel. De lucht van heerlijk gegrild vlees heeft mij naar binnen getrokken.
Heb gekozen voor een 2 gangen deal. Je kunt kiezen uit een voorgerecht en een hoofdgerecht. Ik heb gekozen voor carpaccio ( huisgemaakt en lekker) en een black angus biefstuk, heerlijk op smaak en boterzacht. De steakmessen zijn overbodig, het vlees snijd ik met een normaal mes. Tip: geen steakmessen , goed vlees verdiend normaal bestek (quote: Johannes van Dam, meesterproever voor het Parool r.i.p) verder zijn de dranken (bier van de tap en goede huiswijn) inbegrepen. Voor die prijs all in is a win! Service uitstekend, lekker enthousiast en goede ambiance. Hier kom ik zeker terug.

Gegeten op 28 november 2013

Janke Sinnema

Met mijn broer heb ik hier gezellig gegeten.
Ik had de vegetarische dagschotel, groententaartje met geitenkaas, erg lekker.Glaasje rode wijn erbij, prima.
Mijn broer is hier stamgast, een hartelijke ontvangst viel ons ten deel. We hadden haast, werden vlot bediend.
Het decor, duidelijk een eetcafé, prima. Wel grappig, dat de menukaarten aan het plafond hangen en met een touwtjessysteem vanaf de bar bediend kunnen worden.

Gegeten op 4 oktober 2012

Marconius

Los van de kaarten die vanaf het plafond komen stelt de inrichting niet veel voor. Het eten en de service kunnen ermee door, helaas is het eten in de afgelopen jaren flink in prijs gestegen waardoor de kwaliteit/prijs-verhouding een beetje zoek is.

Erikje83

Met een klein gezelschap waren wij op een rustige doordeweekse dag bij de Lachende Koe in de Grote Hoogstraat in Leeuwarden. Het restaurant was rustig, maar door de onhandige indeling zaten we alsnog krap. De bediening was vriendelijk en correct, maar blonk niet uit in zijn werk.

Het eten was de grote tegenvaller. De biefstuk die rare had moeten zijn was behoorlijk doorbakken en bovendien bijna koud. De summiere hoeveelheid aardappeltjes smaakten gronderig en de salada was net genoeg voor één persoon. Bovendien leek niets voldoende op smaak gebracht. Alleen de frietjes en mayonaise waren voldoende. De hoeveelheden waren matig waardoor we toch maar een toetje namen. De brownie was niet erg smeuig en ijs en slagroom kwamen zo uit een pakje.

Omdat de prijs hoger ligt dan je in een simpel eetcafé mag verwachten en het eten lauw en de porties summier waren, zou ik dit restaurant zeer zeker niet aanraden.

Schrijf zelf een recensie over De Lachende Koe in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over De Lachende Koe. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.