De Lachende Koe

• 8.5

• 7.8

JanWillemB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens Serious Request hier neergestreken voor een diner met 4 personen. Dit leuke restaurant heeft een buitengewoon goede actie lopen waarbij 3 gangen van de kaart gekozen kunnen worden, inclusief onbeperkt bier/fris/wijn, voor slechts 25,-. Mijn voorgerecht (zalmbonbons) en hoofdgerecht (kip sate) waren heel prima van smaak. Ook de gerechten van mijn tafelgenoten waren dik in orde. De bediening leek wat ongeorganiseerd, maar dat zal te maken gehad hebben met de drukke avond. Iedereen was buitengewoon vriendelijk, en de eigenaar kwam ook nog een praatje maken. Als ik kijk wat we al met al afgerekend hebben, in vergelijking met wat we gegeten en gedronken hebben, kan ik niet anders stellen dan dat de prijs-kwaliteit verhouding buitengewoon goed is. Aanrader!

Gegeten op 22 december 2013

Nespresso900
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond bij de lachende Koe gegeten. Ik ben hier even voor zaken en verblijf om de hoek in een hotel. De lucht van heerlijk gegrild vlees heeft mij naar binnen getrokken.
Heb gekozen voor een 2 gangen deal. Je kunt kiezen uit een voorgerecht en een hoofdgerecht. Ik heb gekozen voor carpaccio ( huisgemaakt en lekker) en een black angus biefstuk, heerlijk op smaak en boterzacht. De steakmessen zijn overbodig, het vlees snijd ik met een normaal mes. Tip: geen steakmessen , goed vlees verdiend normaal bestek (quote: Johannes van Dam, meesterproever voor het Parool r.i.p) verder zijn de dranken (bier van de tap en goede huiswijn) inbegrepen. Voor die prijs all in is a win! Service uitstekend, lekker enthousiast en goede ambiance. Hier kom ik zeker terug.

Gegeten op 28 november 2013

Janke Sinnema
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met mijn broer heb ik hier gezellig gegeten.
Ik had de vegetarische dagschotel, groententaartje met geitenkaas, erg lekker.Glaasje rode wijn erbij, prima.
Mijn broer is hier stamgast, een hartelijke ontvangst viel ons ten deel. We hadden haast, werden vlot bediend.
Het decor, duidelijk een eetcafé, prima. Wel grappig, dat de menukaarten aan het plafond hangen en met een touwtjessysteem vanaf de bar bediend kunnen worden.

Gegeten op 4 oktober 2012

Marconius
  • Recensies in de laatste twee jaar

Los van de kaarten die vanaf het plafond komen stelt de inrichting niet veel voor. Het eten en de service kunnen ermee door, helaas is het eten in de afgelopen jaren flink in prijs gestegen waardoor de kwaliteit/prijs-verhouding een beetje zoek is.

Erik969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een klein gezelschap waren wij op een rustige doordeweekse dag bij de Lachende Koe in de Grote Hoogstraat in Leeuwarden. Het restaurant was rustig, maar door de onhandige indeling zaten we alsnog krap. De bediening was vriendelijk en correct, maar blonk niet uit in zijn werk.

Het eten was de grote tegenvaller. De biefstuk die rare had moeten zijn was behoorlijk doorbakken en bovendien bijna koud. De summiere hoeveelheid aardappeltjes smaakten gronderig en de salada was net genoeg voor één persoon. Bovendien leek niets voldoende op smaak gebracht. Alleen de frietjes en mayonaise waren voldoende. De hoeveelheden waren matig waardoor we toch maar een toetje namen. De brownie was niet erg smeuig en ijs en slagroom kwamen zo uit een pakje.

Omdat de prijs hoger ligt dan je in een simpel eetcafé mag verwachten en het eten lauw en de porties summier waren, zou ik dit restaurant zeer zeker niet aanraden.

JanJ

• Goed

Goed eten, bediening was oké en interieur idem

rianne

• Goed

Gezellig tentje met een leuk terrasje verop. Smakelijk eten voor een betaalbare prijs en een vriendelijke bediening

drdr

• Uitstekend

Altijd lekker, vriendelijke bediening, terras verderop in het straatje. Niks te klagen! Zelfs voor de vegetariërs onder ons zijn er heerlijke bordjes eten.

jannie46

• Uitstekend

We hebben hier uitstekend gegeten. Zeker het vegetarische gerecht was origineel en erg lekker(groentespies)
De bediening was vlot en vriendelijk.
Voor ons was dit restaurant een prima keuze en nog betaalbaar ook.Voor herhaling vatbaar!

Proever60313

• Uitstekend

Leuk restaurant! Goed eten en een heel gezellige sfeer.

Schrijf zelf een recensie over De Lachende Koe in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over De Lachende Koe. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!