a TripAdvisor company

Heerlickheijd van Ermelo

Heerlickheijd van Ermelo

1. Toon telefoonnummer 0341 568 585

neijf1

Wij hebben bij de Heerlickheijd gegeten als onderdeel een NU weg exclusief overnachting inclusief diner.
De amuse, het voorgerecht en nagerecht waren prima.
De tijden tussen de verschillende gerechten waren erg lang. Na 1 uur en 30 minuten kregen we het hoofdgerecht.
Dit bestond uit lekkere zoete aardappelen, gebakken groente en een lendebiefstuk met pezen, waar je met een mes nog niet doorheen kwam.
Na de klacht over het vlees te hebben doorgegeven bij de bediening, kwam er na 20 minuten pas iemand die serieus naar de klacht luisterde. Echter toen waren we eigenlijk al uitgegeten.
Er werd ons nog een fles wijn beloofd die we bij de receptie konden ophalen de volgende dag bij het uitchecken.
Helaas ook die service lukte niet. Al met al geen succes

Gegeten op 17 juli 2016

Hopmanm

We hadden een arrangement voor drie nachten in het hotel met twee maal een driegangendiner (vast menu) in de brasserie. Daar hebben we geen spijt van gehad, na de twee diners van eergisteren en gisteren aten we vandaag voor de derde keer maar dan a la carte. Het eten is -zeker voor een hotel- goed. De eerste dag aten we carpaccio, Barnevelder hoen en als dessert een parfait van bastogne koekjes. Alles zag er goed uit en was smakelijk bereid. Ook de porties waren prima. De tweede avond aten we aspergesoep met zalm, heek en een aardbeitaartje toe. Wederom goed van smaak. De laatste avond namen we de uien- en de pommodore soep en daarna respectievelijk de lamskotelletjes en de oosterse puntjes. Allemaal weer heel goed van smaak, net als het dessert. De bediening is adequaat en heel ontspannen, we hadden iedere avond echt een welkom gevoel! De ambiance is voortreffelijk, de nieuwe hoge zaal is aangekleed met spullen uit een oud klooster uit Nijkerk. Dat is een compliment waard, want de brasserie heeft daardoor de uitstraling van een oud kasteel: heel bijzonder. De gerechten zijn zeker betaalbaar, hoewel de fles water van 5 euro en het broodplankje van 6,50 euro wel aan de dure kant zijn. Aangezien het hotel met zwembad ook goed beviel komen we hier zeker wel weer terug.

Gegeten op 20 mei 2016

Fervonne

Met zakenpartners gegeten in brasserie van hotel. Zaten aan ronde tafel bij het raam en daar tochtte het, waardoor we het tijdens eten koud kregen. Gingen. Oor de oosterse puntjes, welke heerlijk op smaak en gebakken waren, de rib eye, die prima op smaak was, maar erg klein...en voor de biefstuk. Ook aan de kleine kant. Wijnen, Malbec en Sauvignon Blanc, aangeraden door bediening waren heerlijk. Qua hoeveelheid zouden bijgerechten wat ruimer mogen.

Gegeten op 7 maart 2016

jongejanm

Als onderdeel van ons arrangement kregen wij een driegangen menu bij Heerlickheid van Ermelo. Het menu bestond uit carpaccio, Barneveldse hoen en een parfait met grand marnier.
De carpaccio was goed van smaak. Het hoofdgerecht was lekker. We misten wat bijgerechten en hebben er zelf verse frites bij besteld. De parfait was wat vlak van smaak. Wat meer grand marnier of wat extra saus erbij zou het gerecht ten goede zijn gekomen. Het restaurant met het hoge plafond en kroonluchter straalde sfeer uit. De rode huiswijn, een malbec merlot was verrassend lekker voor een huiswijn. De bediening was goed. We hebben genoten van ons bezoek aan het restaurant Heerlickheid.

Gegeten op 18 februari 2016

johan236

Standaard 3 gangen menu. Carpaccio vastgekleefd aan het bord, barnevelder kipfilet op bedje van wortel en aardappel prima van smaak. Dessert bestaand uit parfait met Grand Marnier, partner vraagt alcohol vrij, dit is geen probleem en wordt binnen 1 minuut voorgeschoteld, na 10 minuten maar eens gevraagd of er vanavond nog een 2e dessert wordt uitgeserveerd??. Koele inrichting en dito temperatuur, van een 4 sterren hotel met een tijdsreservering voor een dergelijk simpel 3 gangen menu verwacht je meer......

Gegeten op 23 januari 2016

henkuitkampen

Toen we een vorige keer in het hotel logeerden hadden we drempelvrees om hier te eten, zo'n luxe hotel zou ook wel een extreem duur restaurant hebben.Maar we hebben ons vergist.Deze keer logeerden we er en aten in het restaurant, brasserie noemen ze het, luxe ambiance, zeer voorkomende , maar toch vriendelijke bediening en toch nog zeer schappelijke prijsstelling.Het brood vooraf is niet goedkoop, maar de bediening wees bij de uitleg wel van te voren de prijs aan op de menukaart om geklaag achteraf te voorkomen, keurig.
Plat water per fles is ook niet goedkoop, evenals de wijn, maar dat wordt weer goedgemaakt met de redelijk geprijsde gerechten.We kozen beide de sliptong,3 stuks in roomboter gebakken en daardoor smakelijk, geserveerd met prima frites en een kleine salade.Als dessert namen we de tiramisu, geserveerd in een schuitje en begeleid door een bolletje stracciatella..Hierna verlieten we zeer voldaan en tevreden deze mooie brasserie om te gaan genieten van onze mooie hotelkamer

Gegeten op 19 januari 2016

Boris_Delft

Tijdens ons hotel verblijf gegeten in deze sfeervolle zaak. Mijn vriendin was erg enthousiast over haar vegetarische gerecht bestaande uit gegrilde groentes met pasta. Ook de bloemkool soep vooraf was erg lekker. Het dessert 'tuintje' genaamd werd geserveerd in een weckpot, had ik persoonlijk in een mooi kommetje geserveerd maar smaakte ook heerlijk.
Leuke zaak, lekker eten en vriendelijke bediening.

Gegeten op 21 december 2015

molenzicht

Tijdens ons verblijf hier twee keer gegeten. De kwaliteit was goed, de soep was een royale portie. Alleen de grootte van de hoofdgerechten was nogal verschillend. Drie slibtongen (klein) of de ossenhaaspuntjes (erg veel). Verder nog een prima eendenborstfilet en flinke angus burger. De witte huiswijn was heerlijk en werd royaal aan tafel in het glas geschonken. Dit was ons gratis welkomstdrankje.
De eerste avond kregen we nog een gratis glas wijn omdat we erg lang op het dessert moesten wachten. Daarna was er verwarring over de rekening doordat het personeel de gratis wijn toch had gerekend.
Het personeel was vriendelijk ondanks hun zakelijke uitstraling.
Het restaurant was gezellig ingericht met antieke lambrisering, open haardvuur; door het hoge plafond heeft het wel iets weg van een ridderzaal in een kasteel. Mooi uitzicht op tuin, fonteinen en vijver.
Mooi gedekte tafels met wit tafellinnen.
Een minpuntje vinden we dat men € 5,- rekent voor 0.75 l tafelwater die in een open fles geserveerd wordt. Maar over het algemeen is de prijs/kwaliteit in orde.

Gegeten op 7 oktober 2015

PRotteveel

Afgelopwas en zondag hier geten en het was volgeboekt en dat was te merken. Het was duidelijk dat ons tafeltje over 1 1/5 uur weer nodig was voor de volgende gasten. Meteen een kaart in onze handen geduwd met daarbij de vraag drinken? We waren wat verbaasd over deze methode maar kwam wellicht ook door de taalachterstand van de ober. Wijn en water besteld, maar voor het water moetsten wj de ober nogmaals even attenderen. Wijn was prima. plankje brood en hoofdgerecht genomen. Krokante eend genomen maar wij konden niet ontdekken wat er nu krokant aan de eend was Het andere gerecht wat wij bestelden was lamskoteletten en die waren prima alleen de opmaak was niet echt onze smaak, Alles op een hoop en daaronder zalige aardappeltjes, ik heb het liever wat meer apart.
toetje besteld en koffie en dat kwam ook niet gelijk, sorry...vergeten was het antwoord.

coordinatie binnen het team is niet op elkaar ingesteld en daar ga je je toch aan ergeren. Jammer wat alle ingredienten zijn aanwezig om er een prima tent van te maken.

Gegeten op 20 september 2015

value

Hier gegeten op basis van overnachting + diner + fles wijn via een Groupon deal.
Standaard 3-gangenmenu zonder enige keuze, dus hopelijk lust je alles wat geserveerd wordt.
Vooraf rundercarpaccio - was goed, niet speciaal..
Hoofdgerecht was het Barneveldse hoen met paddestoelensaus. Dit bestond uit 3 stukken hoenderborst met een vrij zware saus (veel fond?), opgediend over helaas te ver doorgekookte pasta.
Daarna ruim 30 min zitten wachten op een dessert dat maar niet kwam. Pas toen ik duidelijk begon rond te kijken naar de bemanning in de (half open) keuken kwam de hoofdkelner naar ons toe en zei dat "aan het toetje werd gewerkt". Enkele minuten daarna kwam er een keine spoom in een shotglaasje op basis van op basis wodka, prosecco en citroenijs - een aardige geste om de tijd op te vullen - enkele minuten daarna gevolgd door het dessert - een vruchtensoepje met een bolletje ijs en mini-kletskop. Waarom dat zo lang moest duren was mij een raadsel.
De wijn (Argentijns en onderdeel van de deal) was prima.
Al met al wel waar voor je geld, maar behoorlijk langzaam.
Wel stijlvol - mooi hotel-restaurant. Na afloop van het diner kun je een beetje rondlopen bij de vijver en fonteinen, en mooie foto's maken.

Gegeten op 23 juli 2015

Schrijf zelf een recensie over Heerlickheijd van Ermelo in Ermelo

Schrijf hieronder je recensie over Heerlickheijd van Ermelo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.