Heerlickheijd van Ermelo

• 7.0

• 7.0

De2Proeveniers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen dinsdag via een arrangement dat we geboekt hadden in de Heerlickheijd aangekomen.
Bij ons arrangement zat een 3-gangen diner inbegrepen. Ontvangst was goed, snel plaatsje gekregen, gevraagd voor drinken en de kaart gekregen. Bij elke gang hadden we de keuze uit 3 opties. Voorgerecht: mijn partner had de steak tartaar, redelijk, maar had iets meer op smaak gebracht mogen worden. Zelf had ik de champignons de dordogne. Deze waren niet echt smaakvol en met een waterige saus. Hoofdgerecht: beiden de kalfsborst met lintpasta en wildsaus. Kalfsborst was supermals, de pasta (met paksoi?) en een romige saus erdoor was een beetje wee-ig van smaak. Saus was niet lekker. Niet helemaal opgegeten. Toetje: Creme Brulee met vanilleijs, was redelijk, maar ook niet optimaal.
Begin van het diner was ons gevraagd of we water wensten, hier bleek achteraf €5,- voor gerekend te worden. Vrij ongebruikelijk, en behoorlijk duur!
Al met al niet heel geweldig, voor een diner met grote groep prima, maar voor een lekker etentje met zijn 2-en niet aan te raden!

Gegeten op 11 februari 2014

Deksij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kan mij persoonlijk niet vinden in eerdere mindere recensies. Het restaurant is sfeervol en de tafels staan gelukkig niet te dicht op elkaar. De jeugdige bediening is correct en vriendelijk. Het eten is prima zowel menu als a la carte. Het voorgerecht van zalm was prima evenals het hoofdgerecht van ossenhaas, prima gebakken. Men kiezen voor een drie glazen wijnarrangement en bij dessert is er ook een rode Italiaanse bubbeltjes verrassing erg lekker met de chocolademousse. Kortom niets mis mee. Reserveren is raadzaam want afgelopen weekend zat restaurant vol.

Gegeten op 9 november 2013

GMA3195
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via een arrangement in dit Hotel terecht gekomen en daar zat 3 gangen diner bij in. We mochten van een kleine kaart kiezen maar leuke keuzes en zeker geen afmakertje, gewoon goed eten! Drankjes zijn in dit hotel niet echt goedkoop maar dat terzijde.

Gegeten op 21 oktober 2013

Monro
  • Recensies in de laatste twee jaar

ben hier een aantal keren zakelijk geweesd en heb er ieder keer goed gegeten, niets op aantemerken. Zakelijk erg goed voor zowel lunch alsook diner.

Gegeten op 16 mei 2013

edithonline
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na alle minder goede recensies op IENS, waren we zeer benieuwd. We waren hier met een hotelarrangement inclusief een 3 gangen diner. Op de kaart stond dit voor 35 euro pp. Je kon elke gang kiezen uit 3 gerechten. Voorgerecht steak tartare. Duidelijk zelf gemalen. Lekker, maar tamelijk saai opgediend. Voor tafelgenoot een vegetarisch paddenstoelengerecht. Dit waren gefrituurde paddestoelen opgediend in een soort pannetje. De serveerster kwam langs met heerlijke warme broodbolletjes uit een mand geserveerd. Tafels gedekt met linnen en ook linnen servetten. Wijn werd uit de fles aan tafel geschonken.
Hoofgerecht kalfsborst, geserveerd met pasta. Tafelgenoot had kabeljauw. Een prachtig stuk vis (haasje) ook geserveerd met pasta.
Dessert nougat parfait. Heerlijk romig.
Bediening was correct, adequaat.
Ambiance vond ik gezellig. Ruime afstand tussen de tafeltjes.
Al met al is het ons dus alles meegevallen.

Gegeten op 21 mei 2013

herbert2
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het Paasweekend 2 malen in dit restaurant gegeten onder verschillende omstandigheden.
Op zaterdagavond a la carte , een beperkte kaart en met het oog op dit weekend was de kok blijkbaar niet in staat geweest iets aparts voor de gasten te organiseren.Wij namen als hoofdgerecht een steak tartare , die uitsluitend vergezeld was van een bak frites en aan de armlastige kant was.Als voorgerecht staat de steak ook op het kaartje , ben benieuwd naar de grootte , zal wel verdwalen op een theeschoteltje.Wij bestelden een fles wijn met een karafje water , maar kregen een dure fles terwijl water per karaf wel op andere tafels geserveerd werd.Heb deze dus niet betaald.Als dessert namen we een kaasplateau en dat was alweer schrikken 4 minimale stukjes Franse kaas met 1 klein sneetje notenbrood en een vingerhoed stroop. Mijn vrouw nam nog thee , maar het was geen klasse thee. De rekening was roya(a)l vergeleken met het gebodene.
Aangezien wij een arrangement hadden met een twee gangen menu erbij waren wij zeer benieuwd hoe , dat zou uitvallen op zondagavond.Uit een hoekje op de kaart konden we een beperkte keuze maken. Wij deden onze bestelling en toen kwam er uit de keuken een soort sneltrein met de gerechten , onder het motto snel eten en gauw wegwezen.We begonnen met vooraf zalm , was goed. Toen het bord net leeg was kwam al het hoofd gerecht Diamanthaas met een frites torentje ( frites op een hand te tellen)en een soort groene bonen van diverse uitvoeringen.Wij namen geen fles wijn maar losse consumpties. Wanneer het wijn glas en het glas voor speciaal bier ( werkelijk een minimale keuze )nog niet leeg was kwam men al drammen om opnieuw in te schenken en op het laatst wilde men de speciale koffie's als het ware al neerzetten naast halfvolle glazen. Jaagbediening met in het restaurant geen Paassfeer.Niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 30 maart 2013

MKrom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Matig en grootschalig restaurant in hotel omgeving. Eten is vrij simpel en niet bijzonder. Voor groepen is het ok. Voor privé echt niet.

Gegeten op 8 maart 2013

frederiek1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorig jaar een "Groentetuintje" gegeten. Eén bitterbal gevuld met pastinaak, een paar worteltjes en minimaïskolfjes. Geen patat. Niets.
Prijs € 19,95.
Later kon ik nog wat worteltjes en minimaiskolfjes gratis bijbestellen.
Op een boze brief nooit antwoord gehad.

Gegeten op 26 december 2012

renievdveen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat duur. Wat een weinig. Wat smakeloos. Het voorgerecht was klein, maar zat wel wat smaak aan. Het hoofdgerecht was een diamandhaas die heel klein en veel te gaar was en waar saus over heen was gedrapeerd. We hadden om medium gevraagd en de saus apart. Er zat geen smaak aan het vlees en bij de saus overheerste de dragon. Om het vlees heen lag frites. Wel 4 stukjes. En mini-spruitjes. Wel 7! Ik herhaal er lagen vier stukjes patat en zeven dwergspruitjes op een immens bord om een zielig droog stukje vlees heen. Het nagerecht was ook heel klein, smakeloos en bijna gesmolten toen het geserveerd werd. Tesamen met een schaaltje extra bestelde friet waren we meer dan €90 kwijt. Dit is triest. In- en intriest. Nooit meer, maar dan ook nooit meer. Je moet de titel Royal wel verdienen,

Gegeten op 1 december 2012

ilona2

• Matig

De prijs kwaliteit verhouding was slecht. Stevige prijzen waarvoor je erg weinig en niet bijzonder te eten kreeg. Huiswijn is verhoogd tot 4,75 en daarvoor krijg je een Haags glaasje. Ongeveer iedere tien minuten stond er iemand die vroeg of we nog meer te drinken wilde. Het lijkt er wel erg veel op dat ze veel te veel personeel hebben en dat natuurlijk terug moeten verdienen. Mijn advies is de helft eruit en dan grotere porties.

Schrijf zelf een recensie over Heerlickheijd van Ermelo in Ermelo

Schrijf hieronder je recensie over Heerlickheijd van Ermelo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!