Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Bottega Toscana Boccaccio

2. Italiaans
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 050 311 21 26

ineke53

Al regelmatig bij Boccaccio gegeten. De antipasti vooraf kun je zelf kiezen uit een stuk of 15 stuks. Prima, alleen wat betreft het hoofdgerecht is het jammer dat het zo wisselend is. De ene keer heerlijk en de andere keer echt een gigantische misser. Zoals dit keer, vegetarische lasagne. Brrr, er zat mega veel peper in en veel te veel zout. Een ander aan tafel had de risotto, deze was te compact, plakkerig en de kaas was niet te proeven. Zou het aan de kok liggen? Welke er net aan het werk is? Ik weet het niet maar het zou zeker constanter mogen zijn. Overigens was de service oké, toen het gezegd werd hebben ze dit prima opgelost!

Gegeten op 13 augustus 2014

Lynne24

We hebben hier heerlijk gegeten met z'n twee-en. We hadden de avond voor onszelf en hebben genoten. De bediening was ook heerlijk relaxed en vriendelijk. Hier en daar duurde het wat lang. Maar dat werd meer dan goed gemaakt door het heerlijke eten en de geweldige sfeer van het restaurant. Mooie plek en heerlijk eten. Absoluut een aanrader.

Gegeten op 22 februari 2014

edmack

Jaarlijks bezoeken wij minstens één keer, bij voorkeur op een mooie zomerse avond, Boccaccio. Ook dit keer was het zo'n avond waarop het lang, tot donker toe, aangenaam bleef op het besloten terras. En ook dit keer was de bediening prettig informeel. Het culinaire aspect had naar onze mening wat te leiden on der een zekere 'sleetsheid'. Of het nu komt omdat wij hier al jaren komen, of omdat de keuken teveel op massaproductie is omgeschakeld - het is niet te zeggen, maar het was niet echt verrassend meer en sommige gerechten vielen ronduit tegen. We startten met de antipasti, waarvan er twee dik in orde waren (een coquille en de lamscoteletjes) maar ook twee ronduit smakeloos (een bruschetta zalm en de krabsalade). De 'secundi' bestond uit drie forse stuke filetto di manzo, mooi gegaard maar wat tegenvallend van smaak. Het stampotje en de jus de veau compenseerden dat enigszins.
We hebben wel eens lekkerder gegeten, ook bij Boccaccio, en er zeker wat minder voor betaald. Maar ja, de sfeer daar - heerlijk, een Italiaanse zomeravond in Groningen!

Gegeten op 11 juli 2014

sarah-lea

Service was echt ontzettend traag. Na een uur werd er pas gevraagd of we iets wilde drinken. Weer een uur later werd de kaart gebracht.. dit ging zo door tot we weggingen. Vond ze niet echt goedkoop, portie was royaal maar vooral ook royaal in zout. Op menu stond niet vermeld dat ik kaas op mijn vispasta kreeg (italianen draaien zich om in hun graf) ik ben hier allergisch voor en dus vroeg ik om een ander bord. De gastheer reageerde geirriteerd en antwoorde dat dat op de kaart stond. Wat niet zo is anders zou ik het niet bestellen. Duurde het weer een tijd voor ik een nieuwe portie kreeg. Tafelgenoot's bord koelde inmiddels af, niet echt gezellig... koffie was daarintegen wel erg lekker. Misschien voortaan zout op tafel en niet zoveel door het gerecht.. de sfeer was wel leuk alleen door al het wachten niet voor herhaling vatbaar..

Proever52349

We hebben hier op 24 jan onverwacht een bezoek gebracht op aanraden van de receptionist van ons hotel Hampshire. Gelukkig hadden ze nog plaats voor een tafel van zes. Als we maar rond 20.15 klaar zouden zijn. Dit kwam goed uit omdat we toch een optreden hadden in de Oosterpoort. We gingen voor het verassingsmenu. Om kort te gaan, het was uitmuntend.
Zelden voor zo'n prijs deze kwaliteit gekregen. Het hoofdgerecht, everzwijn en hertenfilet, was werkelijk geweldig. Alle gangen werden goed uitgeserveerd en waren met geweldige toewijding opgemaakt. De bediening was bijpassend in orde, gewoon prima. We komen zeker terug ondanks dat we 260 km verderop wonen.

Ben van der Hulst

Gegeten op 24 januari 2014

drhenk

Het 4 gangen menu van de kok was uitstekend. Goede afwisseling. Bij elke gang een passend (half) glas wijn. Vriendelijke bediening. Kraanwater geen probleem. Eens kijken wanneer dit menu gewijzigd is. Dan gaan we weer.

Gegeten op 21 december 2013

fensi8

Na hier jaren vlakbij gewoond te hebben ben ik meerdere keren hier wezen eten. Altijd lekker en verrassend, vooral de antipasti zijn een echte aanrader. Leuk voor een romantisch diner, maar ook voor een etentje met familie of vrienden.

Gegeten op 1 augustus 2013

yvette123

Met vrienden een weekendje de stad Groningen onveilig maken stond op het programma toen we na de borrel arriveerde in Boccaccio, exact een meter volgens de GPS van café Kult. We werden correct ontvangen en naar onze tafel geleid waarna we een heerlijke fles wijn bestelden. We trapten af met tien kleine gerechten naar keuze uit de antipasti menulijst. Traditionele oesters met citroen, de beroemde carpaccio, eveneens befaamde vitello tonato, kleine lamskoteletten, overheerlijke makreelmousse en nog een aantal toppers. De tweede gang was ook niet te versmaden. De heren aten de rogvleugel met ravioli, en mijn vriendin en ik smulden van de gebakken dorade met risotto. Met volle buiken lieten we het dessert schieten en kozen voor een goede bak koffie. Als toerist in eigen land zou ik deze tent ook een volgende keer graag bezoeken.

Gegeten op 22 november 2013

Havinga

Vanavond heerlijk gegeten bij boccaccio. Hadden om 7 uur gereserveerd en toen we aankwamen stond onze tafel al helemaal opgedekt klaar. Konden dus gelijk gaan zitten en aan ons werd de menukaart keurig en rustig uitgelegd. Hebben een 3 gangen landleven gehad met antipasti en een granddessert. De bediening was zoals gewoonlijk erg vriendelijk en behulpzaam en zagen er keurig verzorgt uit. Hebben echt genoten van ons avondje uit!! Echt een aanrader om hier te gaan eten krijg je geen spijt van!! Kom hier zeker vaker!!

Gegeten op 22 november 2013

Ting01

Om half 8 een tafel gereserveerd. Wij waren met zijn vieren en bestelden allen het menu van 4 gangen, de eerste fles Nero D'Avola stond alvast op tafel.(heel lekker) Het duurde veel te lang voordat er iets op tafel kwam. De antipasti kwamen 70 min. na bestelling. Goed verzorgd eruit ziende, was er een van de gerechtjes een scampi die zo zout was, bijna niet te eten. (wij hebben daar ook een opmerking over gemaakt, excuses hiervoor of je een nieuwe scampi wilde, maar na zo lang wachten geen zin meer om dat te doen) Bij de antipasta sprong een toast met makreelmousse er zeer positief uit.
Ons hoofdgerecht was wild zwijn met paddenstoelen en een puree met truffel en een (te droog) stukje aardappeltaartje. Het vlees was echt veel te droog en onherkenbaar als wild.
Het dessert was wel een topper, pistache-ijs met suikerbroodpudding. Een mooi bordje waarbij de goede smaak bleef hangen. Al met al toch geen goede beoordeling, waarbij ik een hogere verwachting had, temeer omdat dit restaurant in a Tavola vermeld staat. Een restaurant als dit moet het aantal tafels kunnen bedienen zonder zoveel oponthoud!

Gegeten op 16 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Bottega Toscana Boccaccio in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Bottega Toscana Boccaccio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.