Bottega Toscana Boccaccio

• 8.1 10 30

• 7.9

• 7.9

Bottega Toscana Boccaccio doet mee!

Reserveer nu!

sarah-lea
  • Recensies in de laatste twee jaar

Service was echt ontzettend traag. Na een uur werd er pas gevraagd of we iets wilde drinken. Weer een uur later werd de kaart gebracht.. dit ging zo door tot we weggingen. Vond ze niet echt goedkoop, portie was royaal maar vooral ook royaal in zout. Op menu stond niet vermeld dat ik kaas op mijn vispasta kreeg (italianen draaien zich om in hun graf) ik ben hier allergisch voor en dus vroeg ik om een ander bord. De gastheer reageerde geirriteerd en antwoorde dat dat op de kaart stond. Wat niet zo is anders zou ik het niet bestellen. Duurde het weer een tijd voor ik een nieuwe portie kreeg. Tafelgenoot's bord koelde inmiddels af, niet echt gezellig... koffie was daarintegen wel erg lekker. Misschien voortaan zout op tafel en niet zoveel door het gerecht.. de sfeer was wel leuk alleen door al het wachten niet voor herhaling vatbaar..

Proever52349
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier op 24 jan onverwacht een bezoek gebracht op aanraden van de receptionist van ons hotel Hampshire. Gelukkig hadden ze nog plaats voor een tafel van zes. Als we maar rond 20.15 klaar zouden zijn. Dit kwam goed uit omdat we toch een optreden hadden in de Oosterpoort. We gingen voor het verassingsmenu. Om kort te gaan, het was uitmuntend.
Zelden voor zo'n prijs deze kwaliteit gekregen. Het hoofdgerecht, everzwijn en hertenfilet, was werkelijk geweldig. Alle gangen werden goed uitgeserveerd en waren met geweldige toewijding opgemaakt. De bediening was bijpassend in orde, gewoon prima. We komen zeker terug ondanks dat we 260 km verderop wonen.

Ben van der Hulst

Gegeten op 24 januari 2014

drhenk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het 4 gangen menu van de kok was uitstekend. Goede afwisseling. Bij elke gang een passend (half) glas wijn. Vriendelijke bediening. Kraanwater geen probleem. Eens kijken wanneer dit menu gewijzigd is. Dan gaan we weer.

Gegeten op 21 december 2013

fensi8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na hier jaren vlakbij gewoond te hebben ben ik meerdere keren hier wezen eten. Altijd lekker en verrassend, vooral de antipasti zijn een echte aanrader. Leuk voor een romantisch diner, maar ook voor een etentje met familie of vrienden.

Gegeten op 1 augustus 2013

yvette123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vrienden een weekendje de stad Groningen onveilig maken stond op het programma toen we na de borrel arriveerde in Boccaccio, exact een meter volgens de GPS van café Kult. We werden correct ontvangen en naar onze tafel geleid waarna we een heerlijke fles wijn bestelden. We trapten af met tien kleine gerechten naar keuze uit de antipasti menulijst. Traditionele oesters met citroen, de beroemde carpaccio, eveneens befaamde vitello tonato, kleine lamskoteletten, overheerlijke makreelmousse en nog een aantal toppers. De tweede gang was ook niet te versmaden. De heren aten de rogvleugel met ravioli, en mijn vriendin en ik smulden van de gebakken dorade met risotto. Met volle buiken lieten we het dessert schieten en kozen voor een goede bak koffie. Als toerist in eigen land zou ik deze tent ook een volgende keer graag bezoeken.

Gegeten op 22 november 2013

Havinga
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond heerlijk gegeten bij boccaccio. Hadden om 7 uur gereserveerd en toen we aankwamen stond onze tafel al helemaal opgedekt klaar. Konden dus gelijk gaan zitten en aan ons werd de menukaart keurig en rustig uitgelegd. Hebben een 3 gangen landleven gehad met antipasti en een granddessert. De bediening was zoals gewoonlijk erg vriendelijk en behulpzaam en zagen er keurig verzorgt uit. Hebben echt genoten van ons avondje uit!! Echt een aanrader om hier te gaan eten krijg je geen spijt van!! Kom hier zeker vaker!!

Gegeten op 22 november 2013

Ting01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om half 8 een tafel gereserveerd. Wij waren met zijn vieren en bestelden allen het menu van 4 gangen, de eerste fles Nero D'Avola stond alvast op tafel.(heel lekker) Het duurde veel te lang voordat er iets op tafel kwam. De antipasti kwamen 70 min. na bestelling. Goed verzorgd eruit ziende, was er een van de gerechtjes een scampi die zo zout was, bijna niet te eten. (wij hebben daar ook een opmerking over gemaakt, excuses hiervoor of je een nieuwe scampi wilde, maar na zo lang wachten geen zin meer om dat te doen) Bij de antipasta sprong een toast met makreelmousse er zeer positief uit.
Ons hoofdgerecht was wild zwijn met paddenstoelen en een puree met truffel en een (te droog) stukje aardappeltaartje. Het vlees was echt veel te droog en onherkenbaar als wild.
Het dessert was wel een topper, pistache-ijs met suikerbroodpudding. Een mooi bordje waarbij de goede smaak bleef hangen. Al met al toch geen goede beoordeling, waarbij ik een hogere verwachting had, temeer omdat dit restaurant in a Tavola vermeld staat. Een restaurant als dit moet het aantal tafels kunnen bedienen zonder zoveel oponthoud!

Gegeten op 16 november 2013

Kasabian
  • Recensies in de laatste twee jaar

Inmiddels al weer enige weken terug, maar kijk nog steeds met veel tevredenheid terug op het etentjes. Buiten op terras. Overheerlijk. Lang geleden dat ik zo goed gegeten had. Alles op smaak. Mijn disgenoten deelden die mening overigens volop.

Gegeten op 22 augustus 2013

jvdenhaag
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verwachting was hoog, maar het eten viel ons beiden zo tegen dat we na het voorgerecht weg zijn gegaan. Gebeurt me anders nooit . We hebben 5 voorgerechtjes besteld: in de courgette soep zat veels te veel peper; de bonbon van prosciutto was weer veels te zout; de cannelonis kwamen duidelijk uit de koelkast, erg koud en veels te veel geitenkaas; en de scampi's waren uitermate melig (leken niet vers). Het was echt niet lekker, terwijl het prima gerechten kunnen zijn. Alleen de coquilles waren lekker en goed bereid. Was wel blij met de service, serveerster heeft de bon teruggedraaid. Mooie kaart, maar de kok moet echt meer aandacht besteden aan het bereiden van het eten. Jammer.

Gegeten op 16 oktober 2013

jeroen134
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met vriendin. Landleven menu. Uitleg bij de wijn soorten en het eten smaakte erg goed. Goede service. Al met al een goede ervaring die voor herhaling vatbaar is.

Gegeten op 17 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Bottega Toscana Boccaccio in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Bottega Toscana Boccaccio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!