• foto's van Bottega Toscana Boccaccio in Groningen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 311 21 26

Proef Toscane

Geniet van klassiekers uit de Toscaanse keuken. Centraal staan de beste en meest verse ingrediënten, want daar staat of valt een gerecht mee. Laat je daar een subliem Italiaans glas wijn bij inschenken en je avond kan niet meer stuk.

h-bouwman

Via online reservering

Heel goed restaurant/eetcafé en plezierige bediening. Men weet de verschillende spijzen uitstekend op elkaar af te stemmen.

Gegeten op 18 april 2015

Sarabrina

Werkelijk heerlijk uit eten geweest en genoten van de iensdeal 'Het Toscaans 4-gangendiner'. De bediening was erg vriendelijk en attent. Onze zoon van drie mocht even helpen en ze brachten de frietjes voor hem eerder, zodat hij niet te ongeduldig werd. Erg fijn. Van het eten hebben we heel erg genoten. Perfecte porties, goede kwaliteit, heerlijk bereid en alleen al voor het nagerecht komen wij weer terug. Ik beveel dit restaurant van harte aan!

Gegeten op 15 april 2015

Ruud_N

Van de 5 antipasti was er één die we niet besteld hadden (diegene met meerprijs van 2 euro werd niet geserveerd en stond wel op de rekening ondanks dat we dit hadden aangegeven). Hoeveelheden zijn aan de magere kant. Van het hoofdgerecht (jagersgerecht) was het vlees erg lauw/koud. Dit gerecht kost 25 euro p.p. en komt karig over. De gegrilde groente was weinig, vlees kleine porties. Totaal 130 euro (incl fles wijn) is veel geld voor een middelmatig gerecht.

Gegeten op 4 april 2015

edith103

Met z'n tweeen hier uit eten geweest 22 februari. De bediening was enerzijds vriendelijk, helaas had de andere juffrouw (manager 1 op de bon) blijkbaar een sjacharijnige dag vandaag.. erg kortaf en bijdehand. Het eten werd verkeerd bezorgd. Het eten was goed van smaak, maar vrij weinig; met name weinig pasta/risotto (twee lepeltjes pp) en een klein kommetje salade voor twee personen. Ik ben geen grote eter maar verhoudingsgewijs was dit weinig eten voor 60 euro. (Voorgerecht gezamenlijk broodplankje en ieder een hoofdgerecht)

Gegeten op 22 februari 2015

A_v_G

Voor het eerst gegeten bij Boccaccio. Complimenten voor de serveerster; die was uiterst vriendelijk en oplettend. Het eten was wat wisselend. We begonnen met antipasti, waarvan sommigen erg goed waren (lamsrack; heerlijk mals), anderen wat minder (courgette met geitenkaas; te veel geitenkaas die sowieso al erg overheersend van smaak was). De hoofdgerechten waren prima bereid, maar de ingrediënten waren niet van bijzonder goede kwaliteit. De zalm was nogal droog en de balletjes van lamsgehakt waren stuiterballetjes van fijngemalen vlees.
Kortom: restaurant met fijne sfeer en uitstekende bediening, maar de kwaliteit van de ingrediënten die gebruikt worden doen niet echt recht aan de Toscaanse keuken en staan niet in verhouding met de prijs.

Gegeten op 30 januari 2015

bob68

Gisteravond op Tweede Kerstdag met z'n vieren bij Boccaccio gegeten. In een een woord: verrast! Alles klopte gewoon, vanaf de reservering (pas op 24 dec en toch een mooie tafel aan het raam) tot aan het vetrek met keurige begeleiging tot aan de deur. Gezellige zetting, voldoende ruime opzet. Gastvrouw en personeel weten absoluut hoe het moet en maakten de avond compleet. Volle zaak, zowel boven als beneden, maar toch voldoende aandacht voor iedereen. En dan het diner: heerlijk, verrassend en creatief qua compositie. Wij kozen het viergangen-menu. Zonder alles te gaan beschrijven, wat er voor mij uitsprong was: perfect gegrilde coquille in voorgerecht, tussengerecht met de lamsrack met overheerlijke krokant gebakken bolletje van truffelrisotto, hoofdgerecht van hertenrugfilet met chocolade-vlierbessensaus (super!) en perfect op de huid gebakken zeebaars. Maar waar ik zeker voor terugkom is de proeverij van huisgemaakte desserts! Wat een feest voor de smaakpapillen. Tussendoor nog genoten van een spoom met Prosecco, Limoncello, Frambozensorbet en Basilicum. Kortom, alles heerlijk, en genoten van een perfecte avond tegen een zeer redelijke prijs.

Gegeten op 26 december 2014

Erikje83

Met een groep had ik een etentje bij Boccaccio. We kregen zodoende het vastgestelde viergangen diner. Dit begon met een voorgerecht samengesteld uit vier kleine hapjes. Deze waren allemaal goed van smaak, maar er sprong niks uit. Als tussengerecht was er een soep van pompoen en die was bijzonder goed van smaak. Hij smaakte eigenlijk naar een tweede bord!

Toen was het tijd voor het hoofdgerecht. Dit was een combinatie van wild met groente. Met name de hertenmedaillion was bijzonder goed en ook combineerde vlees en groente erg goed. Absoluut een voltreffer!

Als toetje was er wederom een verzameling van kleine gerechtjes. Ook deze waren stuk voor stuk lekker, met name de boterkoek smaakte erg goed. Al met al wederom een goed gerecht!

Al met al bijzonder lekker gegeten, met ook zeer nette en vriendelijke bediening. Alleen was de consistentie in het voor- en het nagerecht niet heel duidelijk aanwezig, wat vast ook te maken heeft met het vaste menu. Al met al wel een aanrader voor de liefhebber van het meer verfijnde Italiaanse eten!

Gegeten op 10 december 2014

APMdV

We hebben hier met z'n tweeën een heerlijke avond doorgebracht. Met een goede service hebben wij genoten van een heerlijk verrassingsmenu. Zowel het voor, hoofd, het tussen en nagerecht waren echt een verrassing op zich. De gerechten waren puur en met zorg bereid. De aanbovelen bijpassende wijn was ook zeker om van te genieten. Een heerlijke avond tegen een redelijk betaalbare prijs.

Het was een restaurant waar ik nog niet vaak van gehoord had, maar is zeker een waar ik vaker terug zal komen.

Gegeten op 1 november 2014

EBBBV

We waren bij Boccaccio voor een zakelijke bespreking. De bediening én de organisatie waren perfect; leuke dames die wisten wat en hoe ze het moesten doen. Ik koos voor het viergangen verrassingsmenu van de chef (Fiammetta). Heerlijke gerechten, goed getimed opgediend en goede porties; niet te weinig en ook niet teveel. Enig minpuntje waren de eenvoudige stoelen en het gebrek aan ruimte. Toch een dikke voldoende.

Gegeten op 31 oktober 2014

Proever83244

Vier gangen menu Landleven gekozen; uiteindelijk lekker maar niet bijzonder. Landleven brood met olijfolie en pesto. Antipasti waren lekker voorals bruscetta met vis.nhoofdgerecht was stoofvlees, maar niets erbij. Toetje van vanillehangop met kersen was te zwaar.
De ambiance boven is prettig al zou ik niet graag in de kelder naast de toiletten eten. Vriendelijke bediening, al zouden de bestelde biertjes wel wat vlotter aan tafel mogen komen.

Gegeten op 25 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Bottega Toscana Boccaccio in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Bottega Toscana Boccaccio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.