Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Les Copains in Delft - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 015 214 40 83

Het beste uit de zee

Al bij de amuse wordt duidelijk waarom dit restaurant in het historische centrum van Delft zo hoog staat aangeschreven. Op meesterlijke wijze bereiden ze hier al bijna tien jaar vis, schaal- en schelpdieren volgens de klassiek Franse school. Les Copains is echt een must voor wie gek is op al het lekkers uit de zee.

NRVD

Delft weer eens opgezocht om een voor ons nieuw restaurant te ontdekken. Op de site van Iens kwamen wij Les Copains tegen met goede recensies. Op hun site ontdekten wij het zomermenu, een 5 - gangen surprise menu, en dat leek ons wel wat. En wij hebben geen spijt van ons bezoek. Wij kregen een goed gevarieerd menu voorgeschoteld, heerlijk bereid en voldoende van alles. Deze chef heeft zin in zij werk en oog voor het vak. Heerlijke ingrediënten en mooi gepresenteerd, kortom een aanrader. Jammer dat het soms wat lang duurde voordat het volgende gerecht werd opgediend. 30 tot 45 minuten tussen de verschillende gerechten is, wat ons betreft, net iets te lang. En ook jammer dat de bediening wat tekort schiet bij het bijvullen van de glazen. Prima als je de wijn en het water niet op tafel zet, maar dan moet je de glazen wel in de gaten houden en tijdig bijvullen. Het moet in ieder geval niet nodig zijn dat de gast er om moet vragen. En dan het decor. Het is een kleine zaak met een keurige inrichting, daar is niets van te zeggen. Wel is jammer, maar om bedrijfseconomische redenen wel te begrijpen, dat de tafels erg dicht op elkaar staan. Privacy heb je niet en het is vrij gehorig en luidruchtig. Is dit een reden om niet meer naar dit restaurant te gaan? Zeker niet, het restaurant is zeker een aanrader, alleen houdt rekening met onze opmerkingen. En wellicht kan het restaurant ook hun voordeel doen met deze opmerkingen. Als je langs de opmerkingen kijkt zie je een enthousiast team dat mooie en heerlijke producten op tafel zet. Wij gaan zeker weer naar dit restaurant!

Gegeten op 16 augustus 2014

RichardDH

Gisteravond hier gegeten via de IENS-deal. Kan niet anders zeggen dan dat dit een zeer geslaagde avond was met heerlijk eten. De gerechten waren allemaal met evenveel zorg bereidt en smaakten zeer goed, heerlijke vis, vers gebakken broodjes, en zelfs een klein gerechtje en een zelfgemaakte bonbon bij de koffie. Met heb BOB-arrangement heeft één van ons bij elke gang een andere wijn geproefd, ook allemaal perfect. Zou zelfs met de normale prijzen hier graag nog een keertje eten ! Complimenten aan het personeel en de chef.

Gegeten op 28 juni 2014

mame

Deze week hebben we op basis van een Iens Diner Deal weer eens bij Les Copains in Delft gegeten. Ze boden een vijfgangenmenu voor € 32,50 dat, naast een amuse van zalm met limoen, bestond uit vijf gangen en koffie met friandises. Vanzelfsprekend waren het, met uitzondering van het dessert, alle visgerechten.
We waren wat vroeger dan afgesproken maar dat was geen probleem. We konden nog kiezen uit twee tafeltjes. Het was aardig druk in de zaak, 29 van de 33 stoelen waren bezet door onder meer twee gezelschappen.
Met de vooraf opgegeven wensen, namelijk geen knoflook, geen wasabi en niet al te stevig gekruid, werd goed rekening gehouden. Misschien zelfs te goed, want mogelijk dat daardoor zowel de amuse als de tartaar van tonijn wat flauw smaakten.
De gangen werden in een goed tempo opgediend, niet te snel en niet te langzaam. Wel misten we dit keer de persoonlijke aandacht, die er de vorige keer wel was. De conversatie bleef beperkt tot de standaard uitleg van het geserveerde en de vraag of het gesmaakt had. We hebben twee keer een bolletje brood aangeboden gekregen, waarvan het eerste lekker warm en knapperig was. Het tussengerecht was erg simpel (vis met spinazie), aan het hoofdgerecht was duidelijk meer aandacht besteed. Hierbij vielen de microtomaatjes op, die niet veel groter waren dan een flinke aalbes maar boordevol smaak zaten. Ook de soep met asperges en kreeft en het nagerecht, waarin aardbeien de ster waren, waren lekker. Toen ik na afloop de vraag van mijn tafelgenoot wilde beantwoorden wat het lekkerste was geweest van de hele avond zei ik spontaan: de bonbon bij de koffie. Dat geeft dan wel weer te denken. Ik zou het eten eigenlijk een 7,5 willen geven.
De extra’s, zoals de jus d’orange, een fles water en een glas wijn waren behoorlijk aan de prijs. Ook de formele prijs voor het menu vinden we, gezien het gebodene, aan de (te) stevige kant.
Maar al met al hebben we toch weer een genoeglijke avond gehad.

Gegeten op 25 juni 2014

TvW

Vanavond er met een groep van 12 mensen, naar ieders tevredenheid, gedineerd. Iedereen ging voor het 5 gangen vis diner.
Vlotte en attente bediening, heerlijke gerechten, verfijnd van smaak! Terecht een Iens topper!

Gegeten op 25 juni 2014

simone37

Vanavond heerlijk gegeten met z'n tweeën. We namen het 5-gangen menu en ik nam daarbij 5 glazen bijpassend wijn arrangement. Heerlijke vis, perfect gegaard. De wijnen complimenteerde de gerechten goed. De service was professioneel en erg vriendelijk. Ze hadden van mij een 10 gekregen als er nog net even dat extra stukje aandacht was geweest, dat het helemaal af had gemaakt; de inschatting van hoe je gasten zijn en waar zij van houden, het inspelen en overtreffen van hun verwachtingen. Maar al met al een super ervaring en we komen zeker terug!

Gegeten op 19 juni 2014

gooke

Een leuk restaurant waar we aten op basis van dinnerdeals. Het was een avond die helemaal af was. Heerlijke gerechtjes, geserveerd op een vriendelijke manier goed getimed. Niet te lang wachten maar ook niet te snel waardoor we te snel buiten stonden. Wij hebben genoten van deze avond.

Gegeten op 1 juni 2014

marian-weening

Afgelopen Vrijdag bij vis restaurant Les Copains in Delft gegeten. We kozen voor het 5-gangen menu. Vijf heerlijke gerechten met mooie vis. Zoals tonijn, een soep van asperges en kreeft. Een prima stukje gegrilde tong. En een schol waar ik voor het eerst de huid van heb gegeten. Normaal gesproken haal ik de huid er altijd af, maar bij deze schol was de huid zo krokant gebakken en vol smaak dat ik de vis met huid en al heb gegeten. Dus dat zegt wel iets over de bereiding. Juiste keuzes van wijn bij de gerechten. Hier word gewerkt met verse producten en dat proef je. Vriendelijke bediening, een gezellige ambiance en mooi gedekte tafels. Dit restaurant is een aanrader voor iedereen.

Gegeten op 23 mei 2014

Margo57

Zaterdag heerlijk gegeten bij Les Copains.
Kwaliteit en prijs verhouden top, de smaak van de zee komt hier helemaal tot zijn recht.
Het heerlijke Spelt brood uit scheveningen.

Gegeten op 17 mei 2014

Jan Zellenrath

Toen ik de Iens-deal zag was ik gelijk verkocht. Helaas houdt mijn vrouw niet van vis dus mailde ik of ze ook een vleesvariant hadden. Ook dat zag er prima uit en meteen gereserveerd. We hebben er geen spijt van gehad en hebben genoten van beide menu's. Het begon al met de amuses. Voor mij een zalm op een krokantje, mijn vrouw kreeg een prachtig klein gebakken kwarteleitje. Het visvoorgerecht bestond uit een combinatie van tonijncarpaccio en een tartaartje van tonijn, de vleesvariant was gegrilde eendenborst op een bedje van witlof/appel. Daarna een prima gegrild stuk tong en voor de vleesliefhebster een werkelijk perfect stuk lamsfilet. Het hoofdgerecht bestond uit twee mooie stukken op de huid gebakken scholfilet en zijlende als vleesgerecht. Beide gerechten begeleidt door knapperige groente. Het aardbeiendessert viel ook goed in de smaak en voor mij was er een lekkere crème brûlée, omdat ik een van de weinige aardbewoners ben die niet van aardbeien houdt. Het wijn menu paste uitstekend bij de diverse gerechten. Daarna als afsluiting van het geheel nog een espresso/thee met friandises. De prijs/kwaliteitsverhouding is uitzonderlijk. Een aanrader voor iedere levensgenieter. Het restaurant is niet ver van het station gelegen dus makkelijk bereikbaar.

Gegeten op 15 mei 2014

delfosso

Gebruik gemaakt van de Iens-deal en dat is zeer goed bevallen. In alle opzichten heeft dit restaurant een uitmuntende prijs-kwaliteit geleverd. Vooral de gegrilde tong met de aubergine en aceto was een sublieme combinatie. Ik ga niet elk gerechtje apart noemen, want het was allemaal meer dan uitstekend. Misschien was de tartaar van tonijn iets waterig, maar dat is dan ook het enige kritiek puntje wat ik kan bedenken. Ze hebben een zeer goede wijnkaart, we hadden een prima fles Chardonnay uit de Bourgogne (naam van wijnhuis ben ik even vergeten). Het dessert met aardbeien een Haagse bluf maakte het helemaal af. Verder prima bediening. Een dikke aanrader!

Gegeten op 7 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Les Copains in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Les Copains. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.