Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Les Copains in Delft - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 015 214 40 83

Het beste uit de zee

Al bij de amuse wordt duidelijk waarom dit restaurant in het historische centrum van Delft zo hoog staat aangeschreven. Op meesterlijke wijze bereiden ze hier al bijna tien jaar vis, schaal- en schelpdieren volgens de klassiek Franse school. Les Copains is echt een must voor wie gek is op al het lekkers uit de zee.

yrvanrood

Via online reservering

Een hele gezellige avond gehad in Les Copains. De halve kreeften en zeebaars met shitake waren verrukkelijk. De wijn, een Nieuw Zeelandse Sauvignon, prijzig maar erg lekker.
Schuin achter mij was de deur naar de garderobe. Daarvandaan kwam een koude tocht. Verder alleen maar complimenten. Rustige omgeving en prettige bediening. Zeer prettig vond ik het dat toen ik aangaf dat we het bij die ene fles zouden laten het bijschenken werd aangepast.

Gegeten op 12 december 2014

MartinK

Wat is het lang geleden dat ik hier heb gegeten. "Het vis restaurant" was weer eens een bezoekje waard. We hadden mazzel dat er nog een plekjes vrij was op de zaterdagavond en werden ook vriendelijk ontvangen door de gastheer.

Na een zeer smakelijke amuse (Hollandse garnalen met truffelolie) had ik gekozen voor coquille met bloedworst. Werkelijk en prachtig en overheerlijk gerecht. Als hoofdgerechten gingen sommige van ons voor de zeetong wat een zeer goede keuze bleek. Echter de zeeduivel waar ik voor had gekozen viel een klein beetje tegen hoewel het stamppotje van spruitjes wel weer erg lekker was,

Al met al hebben we goed gedineerd bij Les Copains en zullen we zeker nog eens terugkomen.

Gegeten op 29 november 2014

Enny

Heerlijke gegeten bij Les Copains tijdens ons weekendje weg in eigen land! De bediening is vriendelijk en vertelt nauwkeurig over het eten. De sfeer is goed, wij hadden geen last van de 'te dicht op elkaar geplaatste tafels' waar sommigen over schrijven. Alle drie de gangen van het menu waren verrukkelijk. Wij komen hier zeker terug als wij weer in het mooie Delft zijn.

Gegeten op 22 november 2014

pauwelkwak

Mooi restaurant klein maar knus. Heerlijke cava als aperitief. Daarna de coquilles met gebakken bloedworst en bospeen. Mooie presentatie van het gerecht. Hoofdgerecht tarbot van de grill met ravioli van eendenlever. Heerlijk en verfijnd van smaak.
Bediening correct en vriendelijk.
Op de wijnkaart staan een aantal verrassende wijnen. De Chardonnay uit Piemonte is verrukkelijk.

Gegeten op 13 november 2014

andre_tio

Via online reservering

Voor de tweede keer gegeten bij Les Copains met Iens Diner Deals en het was goed bevallen. De gerechten waren niet groot, maar ze waren wel lekker. Vooral gegrild Sliptong met truffel en op de huid gebakken Dorade met pastinaakmousseline waren bijzonder. De spatzle gerecht was verrassend. Vriendelijk bediening en sfeervol sfeer. Goed visrestaurant in Delft.

Gegeten op 7 november 2014

MA-P

Gisterenavond voor het eerst gegeten in Les Copains, maar zeker niet voor het laatst. Na een vriendelijke ontvangst kregen we een tafel bij het raam, en dat terwijl we een dag van tevoren hadden gereserveerd. We kwamen voor het menu behorende bij de IENS deal en ik moet zeggen: het is tijden geleden dat we zulke lekkere visgerechten hebben gegeten. Na tweetal toastjes met krabmayo en een amuse van Hollandse garnalen kwam het voorgerecht, een duo tonijntartaar en zalm, prima van smaak. Het hoogtepunt van de avond werd daarna geserveerd, gegrilde sliptong met bieslook, truffel en citroen. Zelden zo'n mooi gerecht gegeten, puur van opmaak, geen frutsels of takjes groen erbij, gewoon een prachtig en heerlijk gerecht. We dromen er nog van. Daarna heerlijke scampi's met spaetzle, schaaldierensaus en Parmezaanse kaas. Prachtige smaken. Als hoofdgerecht perfect gebakken dorade met kalfsjus en pastinaakcreme, alles heerlijk van smaak en goed in balans. Mooie beschaafde porties ook. Een mooie Italiaanse chardonnay bij dit alles. Met het dessert, creme brulee, marquis van chocolade en een heerlijk rozijnenijs sloten we het heerlijke menu af. Bij de koffie nog heerlijke friandises. Gewoon een heerlijke avond met fantastische en smaakvolle gerechten. Complimenten voor de chef en zijn brigade en ook voor de bediening.
We komen graag terug!

Gegeten op 7 november 2014

nico16

Via online reservering

Lekker gegeten,goede wijn /spijs combinatie, Dorade was heerlijk lekker op de huid gebakken,zeer smakelijk, dessert wijn was zeer verrassend had eerder een kaasplankje erbij verwacht,gedurfde maar heerlijke combinatie!!
Een dikke 8+
Spontaan,alleen uitleg van de wijnen had wat uitgebreider gemogen!
Decor mooi ingericht,alleen omdat het klein en huiselijk is het niet echt intiem,daarentegen je begint wel makkelijker een praatje met de gasten naast je!
Wij gaan zeker nog terug (als in Delft alle wegen weer begaanbaar zijn) ;-)

Gegeten op 2 november 2014

vandenoever

Via online reservering

In tijden niet zo heerlijk vis gegeten. Met veel smaak bereid en perfect gegaard.
We hadden de Iens dinnerdeal en er was zeker niet beknibbeld op kwaliteit en/of hoeveelheid (wat nog wel eens gebeurd met aanbiedingsmenu's).

Zaak is niet al te groot, dus als het vol is, zit je wel dicht op elkaar.
De bediening is uitermate vriendelijk.

Elsjefd

Via online reservering

Tja, ik kan wel alle gerechten gaan benoemen maar dat is niet nodig: 1 ding is zeker: het was weer, zoals alle voorgaande keren, een feestje!

GerardenHeleen

Via online reservering

Gezellig met vrienden bij les Copains gegeten. Vriendelijke ontvangst, leuk dat je de kok kunt zien en 'contact' mee kunt hebben. Het eten was heerlijk! Wij hadden de Iens dinerdeal, het sliptongetje vonden we de topper van dit menu. De inrichting van het restaurant vonden we sfeervol en open.

Schrijf zelf een recensie over Les Copains in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Les Copains. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.