• foto's van Les Copains in Delft - 1

• 8.2

Les Copains doet mee!

Reserveer nu!

Het beste uit de zee

Al bij de amuse wordt duidelijk waarom dit restaurant in het historische centrum van Delft zo hoog staat aangeschreven. Op meesterlijke wijze bereiden ze hier al bijna tien jaar vis, schaal- en schelpdieren volgens de klassiek Franse school. Les Copains is echt een must voor wie gek is op al het lekkers uit de zee.

Willyzelf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk gegeten bij Les Copains en alles was uit-de-kunst: de sfeer, de gastvrijheid, de bediening, de wijn en natuurlijk vooral het eten!

Gegeten op 11 april 2014

dolf3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons traditionele kerst diner hier genoten. Elkaar weer een feestje van smaak en gastvrijheid.
Prima wijn advies en bediening voortreffelijk.
De kok heeft mij zelfs groenten leren waarderen!

Top tent

Dolf en Anna

Gegeten op 26 december 2013

RitaH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hebben we kennis gemaakt met Les Copains en we kunnen alleen maar lovend zijn! De bediening was vriendelijk en beleefd zonder al te formeel te zijn, de inrichting (incl. garderobe en toiletten!) tot in de puntjes verzorgd, de sfeer was goed, de wachttijden tussen de gangen was prima afgepast: niet te lang, niet te kort en ‘last but not least’, het eten was buitengewoon! En bovendien betaalbaar.
Complimenten voor Les Copains op alle fronten een aanrader!

Gegeten op 14 maart 2014

koen17
  • Recensies in de laatste twee jaar

Driegangenmenu gekozen. Scampi's met ondermeer truffel vooraf, daarna coquilles op bedje van witlof en als hoofdgerecht dorade met pastinaak, puree, champignons en kreeftensaus. Super gegeten!

Gegeten op 14 maart 2014

Frank Herreveld
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons favoriete visrestaurant in Delft. Altijd goed, wij komen hier met enige regelmaat en zijn nog nooit teleurgesteld. Zeer vriendelijke bediening die ook onthoudt wat je lekker vindt, fraaie wijnen, ook buiten de kaart om, waar zij de moeite nemen voor de liefhebbers bijzondere wijnen uit te zoeken. De chef is echt gespecialiseerd in vis, het vlees is OK, maar wij komen echt voor de vis. De tonijn als voorgerecht is erg goed, de tarbot als hoofdgerecht een feest. Toppunt is voor ons de Oosterscheldekreeft die in het voorjaar mag worden gevangen. Heerlijke composities, zowel naturel, alsook met zwezerik erg lekker. Coquilles sla ik meestal over omdat de meeste chefs ze niet goed bereiden, hier toch een paar keer in het menu (mee)genomen, perfecte cuisson. Erg vriendelijk restaurant waar wij ons op ons gemak voelen.

Gegeten op 25 januari 2014

Topexpertproever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Les Copains is een typisch established restaurant in Delft. Zeer vriendelijke bediening. Er is aandacht voor de klant. Al heel wat keren gegeten in dit restaurant en de kwaliteit is constant hoog. Natuurlijk zijn de visgerechten hier erg goed maar deze keer had ik een biefstuk en ook deze was zeer smakelijk. Kortom een restaurant om van tijd tot tijd te bezoeken voor heerlijk uit eten.

Gegeten op 24 januari 2014

essie1305
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor ons juist helemaal geen teleurstelling! Wij kozen als voorgerecht de parelhoen en die was heel goed van smaak. Mijn partner had als hoofdgerecht de kabeljauw gekozen en die was overheerlijk. Zelf had ik voor de tarbot gekozen en die was ook heel erg lekker. Verder was de bediening perfect en de wijn smaakte heerlijk! Dit restaurant is zeker een aanrader, en wij komen hier zeker vaker terug!! Top!!

jan-willem13
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook voor ons een teleurstelling.
1 Witte huswijn die nauwelijks ergens naar ruikt en niet bijzonder smaakt.
De kreeft en krab waren op, daar kwamen we eigenlijk voor.
Oesters, salade geconfijte parelhoen en kabeljouw gekozen. Mijn partner koos coquilles.
Oesters waren vers. Parelhoen salade miste een zuurtje, daardoor overheerste de non smaak van parelhoen. Coquilles van mijn vrouw waren te lang gegrilled, waardoor de coquillesmaak was verdwenen. De kabeljauw met linzen en truffel was qua smaak okay, maar de vis was wat droog.

Dat zijn teveel minnetjes voor 130, -. We komen hier niet terug.

Gegeten op 18 januari 2014

erikdebbie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben heerlijk gedineerd. Het was verrukkelijk. Het zag er professioneel uit. Heel goed verzorgd. Nette bediening en uitleg van de gerechten. De sfeer was gezellig en chique. Wij hebben genoten. Wij zullen het restaurant aanraden bij anderen. Het restaurant serveert speciaal visgerechten, maar ook vlees.

Gegeten op 18 december 2013

Werf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op sinterklaasavond genoten van de Iens deal bij Les Copains. Prima gerechten en lekkere bijpassende wijnen. Lekkerste was de tarbot! Bij het dessert werd ons een kriek biertje aangeraden in plaats van een wijn. Ik sta overal voor open en vond het een orgineel idee, maar wat mij betreft mislukt. Ik had liever een goed glas wijn of een port gehad. Maar voor goede vis is dit zeker het beste restaurant in Delft!

Gegeten op 5 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Les Copains in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Les Copains. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!