Huson

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

We kwamen speciaal voor de Japanse kaart, want zeer goede herinneringen aan de sashimi van de laatste keer. De wijn die er goed bij zou passen hadden we al in ons glas. Helaas, pas toen we er na het bekijken van het menu naar informeerden bleek: 'er is geen Japanse kaart vanavond'. Hadden we naar moeten informeren bij de reservering. Vreemd, want op de site staat toch echt dat 'Oost en West elkaar hier ontmoeten' en niet dat dat op sommige avonden niet het geval is. Verder prima gegeten van de Franse kaart, daar niet van, maar dit was wel een domper.

Gegeten op 18 april 2014

ex-voorzitter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs met een klein gezelschap gelunched bij Huson. Mooi voorgerecht met tonijn, mooi hoofdgerecht met kabeljauw en kaas als dessert. Wat doe je als de gastheer een absoluut foute wijnkeuze maakt en je niet in de gelegenheid bent hier commentaar op te leveren? Dan hoop je dat de sommelier een truuk verzint. En dat gebeurde naar alle tevredenheid bij Huson. Hulde over de tactvolle wijze van ingrijpen.

Gegeten op 26 maart 2014

InekeGH
  • Recensies in de laatste twee jaar

De à la carte-gerechten waren prima. Hoeveelheden net voldoende. Gerechten kwamen erg snel achter elkaar. Aandachtspunten voor de bediening : open de fles wijn aan tafel! Zet de fles water op tafel neer en schenk deze niet zonder vragen geheel leeg! Reken géén € 1,85 voor een bonbon bij de koffie. Geef uitleg bij de gerechten. Wees zorgvuldig bij het opmaken van de rekening. Bediening afstandelijk. Jammer!

Gegeten op 8 februari 2014

F-D
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op dinsdagavond hier gegeten met 4 personen. Prettige ambiance en attente bediening. Brood en water wordt keurig op tijd bijgevuld en er wordt uitleg gegeven bij de gerechtjes, maar niet zoals in sommige restaurants, dat er besproken wordt wat er op je bord ligt tot de laatste zoutkorrel.

Gekozen voor het 3-gangen Chefs menu met een extra gang. De gerechtjes lijken wat klein, maar over de hele avond precies genoeg gegeten.

Lekker flesje Barbera erbij en een rekening die alleszins redelijk is.

Al met al een prima ervaring en hier ga ik nog eens terug komen

Gegeten op 26 november 2013

Benthums
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke sfeer, vriendelijke bediening. Wij hadden een voorgerecht met coquilles gecombineerd met jalapeno pepers en een gazpacho soep, de soep is regelrechte topper. Overige vis evenals beef met papardelle klassiek lekker gemaakt. Kaasplank aan te bevelen. Een top restaurant in rotterdam, jammer dat het zo rustig is.

Gegeten op 18 oktober 2013

mr_w
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nadat wij Huson zagen in de lijst van Bib Gourmand kozen wij om hier te gaan eten, en dat was ons prima bevallen.

Bij binnenkomst prima ontvangen en wij mochten een tafel uitkiezen. Na de amuse, japanse bouillon met zeewier en kreeft, kregen wij de menukaart. Uiteraard kozen wij voor de Bib Gourmand menu en als iets extra namen wij nog een extra amuse. Dat was een klein maar verassend lekker, garnaal kroketje.
Verder waren alle gangen van dit menu lekker en leuk opgemaakt. Vooral de kabeljauw viel bij ons in de goede smaak.
Overigens was leuk dat zij ook een Japanse menukaart hebben met aantal sushi en sashimis op de kaart staan.

Bediening was vriendelijk maar beetje gehaast. Zo werd bij ene gang wel uitleg gegeven en bij een andere gang weer niet.
Al met al een leuk restaurant om een avond culinair te genieten. Wellicht in de toekomst terugkomen om de Japanse menu uit te proberen!

Gegeten op 31 oktober 2013

marielle22
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is mooi weer, dus natuurlijk willen we een tafeltje op het terras. Het toch wat kleine terras is afgezet van de straat door middel van hoge plantenbakken. Het oogt mooi en creëert een intieme sfeer op het terras. Jammer dat onze tafel tegen zo’n plantenbak met hangend gras stond, waardoor de blaadjes in mijn glas hangen. Ach, een beetje schuiven op tafel en mijn glas staat vrij.

Al snel komt er brood met boter en olie op tafel en krijgen we de kaart aangereikt. Er wordt gevraagd of we alvast iets willen drinken. Mijn man wil een witte wijn, ik kies ervoor om eerst de kaart te zien. De wijn van mijn man komt razendsnel, vergezeld met een sushi-like amuse.

We krijgen twee kaarten, eentje voor de internationale keuken en eentje voor de Japanse/sushi keuken. Ik ben niet gek op sushi, dus richt mij op de internationale kaart. De opbouw is wat verwarrend. Voorgerechten worden de amuses genoemd, dan staan op de kaart koude gerechten gevolgd door soepen en twee warme hoofdgerechten. Het heeft een karige aanblik. Bij het zien van de kaart heb ik medelijden met vegetariers. Er staat welgeteld 1 koud gerecht op wat geen vlees of vis bevat.

Ik neem als voorgerecht coquilles met witlof, appel en een truffelmayonaise, mijn man neemt de steak tartare met zwezerik. De gerechten zijn verschrikkelijk snel ter tafel. Het is jammer dat ik zelf moet vragen naar een wijntje bij mijn gerecht. De serveerster adviseert een Riesling. Mijn voorgerecht is ontzettend lekker en de wijn smaakt er goed bij.

Het lijkt erop dat de keuken haast heeft; voor achten hebben we het hoofdgerecht op tafel, terwijl we pas om half acht het restaurant binnen kwamen. Die snelheid zorgt ervoor dat we ons niet echt welkom voelen. Dat ik ook bij het hoofdgerecht zelf moet vragen naar een passende wijn, helpt niet.

Als hoofdgerecht heb ik gekozen voor een carpaccio van rosbief met parmezaan, ruccola en truffel. Het is erg lekker, maar niets bijzonders en in vele restaurants te verkrijgen als voorgerecht. Dit gerecht is groter en dus is het vullend als hoofdgerecht, maar het blijft in mijn ogen een voorgerecht.

De bediening is er weer als de kippen bij als er afgeruimd moet worden. We slaan het dessert over, vanwege het gevoel dat ‘ze’ ons weg willen hebben. En dan duurt het relatief lang voor we koffie kunnen bestellen.

De eindconclusie is eigenlijk dat we echt lekker hebben gegeten, maar welkom hebben we ons niet gevoeld.

Gegeten op 23 augustus 2013

Pierredelamontagne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vriendelijke bediening. Je ziet en proeft de combinatie van de Japanse en Franse keuken. Vis gerechten zijn prima en ook het vlees is geweldig. De gerechten worden mooi opgemaakt. Een mooi restaurant waar je ontspannen heerlijk kan eten. Een aanrader

Gegeten op 27 september 2013

Jomarob
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alweer even geleden maar had wat antekeningen gemaakt op de rekening. Bijn Huson wezen eten met vier personen en vroeg afgesproken rond half zes ontvangst met een Champagne was geen probleem daar de keuken de hele dag open zou zijn in principe, althans door telefoon, echter bij ankomst even voor half zes onvriendelijk de dame in kwestie was nog bezig met opdekken en wat zaken neerzetten en daar ik een tweetal mensen had uitgenodigd voelde ik me niet prettig erg jammer. Even later mochten we dan aan een tafel gaan zitten en het zach er allemaal gezellig uit echter om de stoelen aan te schuiven dien je te beschikken over spierbalen maar eenmaal ziitend is het wel comfortabel. Helaas bleef de bediening heel de avond afstandelijk maar we lieten ons daar maar niet door beinvloeden. Waar het om ging was het eten en daar kan ik kort over zijn van voorgerecht tot koffie incluis de wijnen (pinot gricio) in ons geval helemaal geweldig net geen tien maar daar zou de bediening zeker invloed op hebben gehad. Slotopmerking ondanks dat het eten heel goed was zal ik er niet snel nog een keer naar toe gaan want het gaat toch ook om de gezelligheid en een gevoel van welkom zijn en dat ontbrak

Gegeten op 20 september 2013

willemijnelisa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hquson is al een paar jaar ons favoriete restaurant in Rotterdam de prijs kwaliteit verhouding is gewoon uitstekend. Verbaasd lees ik in een recensie dat mensen de service een 1 geven omdat er 5 flessen water op de rekening staan, als je er 5 besteld dan betaal je er 5 logisch lijkt mij. Het eten is altijd verrassend en super vers, bediening attent, wijn heerlijk. Weinig restaurants die hier aan tippen. Het is niet de goedkoopste plek om te eten maar je krijgt waar voor je geld. Wij raden Huson altijd aan!

Schrijf zelf een recensie over Huson in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Huson. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!