Huson

1. Restaurant
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 010 413 03 71

MH1000

Supergoed eten (fushion stijl), stijvolle inrichting, vriendelijke bediening. Leuke formule waarbij je ook 2x een soort voorgerecht kan bestellen als je niet zo heel veel wil eten. De rekening was een positieve verrassing: uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Echt een aanrader.

Gegeten op 17 februari 2015

loeklkws

We gaan weer een keer naar restaurant Huson want dan weten we dat het goed zit. De ontvangst is wat formeel maar niet onprettig. Het is inmiddels zeer druk. Vrijwel alle tafels zijn bezet.
Wij zijn met 3 personen en krijgen een mooie tafel in het tweede deel van het restaurant. Daar hebben wij ook speciaal om gevraagd. In het eerste deel zijn twee lange banken langs de wanden geplaatst. Wij zijn niet van die bankzitters en zitten we liever op stoelen. We nemen alle drie het BIB -menu maar een van ons wil afwijken en vraagt om griet die werd aangekondigd als heel speciaal. De keuken gaat akkoord en naar later zal blijken maken zij het bijzondere van de vis ook waar. Wat je ook neemt, tartaar, tonijn, bavet, kazen en noem maar op het is allemaal goed. Met heerlijke wijnen goed op temperatuur (Gruner Veltliner en Zweigelt). Omdat wij er regelmatig komen durf ik ook te stellen dat de kwaliteit constant op een goed niveau blijft.
Maar na vele jaren bij Huson te hebben gegeten ga ik toch iets missen. Ik mis iets spannends op de kaart. Die is al jaren min of meer hetzelfde. En zo is er altijd wel wat te verbeteren. Blijft staan dat je uitstekend bij Huson kan eten.
Loek Wijchers

Gegeten op 28 maart 2015

floor56

Een goed restaurant in Rotterdam om op maandag avond te dineren blijkt nog best moeilijk te vinden. Gelukkig kwamen we restaurant Huson tegen op de site van GaultMillau.

Onze verwachtingen zijn geheel waargemaakt, wij hebben gekozen voor het heerlijke 4-gangen Bib Gourmand menu. We hadden een leuke tafel waar we goed zicht hadden op de open keuken.

Goede service en de bediening heeft goede product kennis!

Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 23 februari 2015

Rvgam

Gereserveerd voor 3 personen. Werd bij de reservering aangeven dat er alleen nog een 2 persoonstafel was en dat het wel kon met iemand extra op de kop van de tafel. Bij aankomst vriendelijk ontvangen, eenmaal bij de tafel toch een goede ruime tonde tafel waar we makkelijk met 3 personen konden zitten. Bij het geven van de menukaart werd alles netjes uitgelegd, en zelf bij het opnemen werd nog uitgelegd wat alles was. De bediening was vriendelijk, het eten was vlot (zelfs al zat het hele restaurant vol en ook goede wijnen. Prijs viel mij erg mee dus kom zeker nog een keer terug.

Gegeten op 13 februari 2015

Spamsalot

Eten: het eten was heel goed en ook snel op tafel. Gekozen voor het Bib Gourmand menu wat uit drie gangen bestaat. Voorgerecht was tonijn tartare. Hoofdgerecht was varkensspek en nek met een pastinaakpuree. Beide gerechten waren uitstekend. Dessert was een vorm van bread and butter pudding met een iets te sterke (door drank) smaak. Al in al is het Bib Gourmand menu een aanrader en krijg je waar voor je geld.

Service: snel, beleefd en attent. Zoals het hoort.

Decor: strak, donker en modern. Tocht is vrij sterk, dus een tweede deur/sectie om dit te weren zou een flinke verbetering zijn.

Gegeten op 3 februari 2015

Roel010

Van de week zijn wij langs geweest bij Huson. Een mooi restaurant op 5 minuten lopen van het centrum van Rotterdam. Bij binnenkomst werden wij op een vriendelijk manier aangesproken. De jassen werden voor ons aangenomen en werden naar onze tafel begeleid. De sfeer die het personeel neerzet is er een dat je welkom bent op een nette manier het straalt professionaliteit uit. Het voorgerechtje wat wij hebben genomen de soft-shell met sorbet ijs was echt super lekker. Het krokantje met tonijn, de krab en het verrassend lekkere zoute ijs maakt dit echt een aanrader voor iedereen. Wij houden van kleine gerechtjes en gaan voor de verschillende smaken. Het tweede gerechtje is eigenlijk een voorgerecht maar dat maakt ons niet uit. Het was een risotto met een paddestoelen en een eitje. Ik zeg gewoon doen, de risotto was goed op smaak samen met de paddestoelen en de zachte dooier precies goed. Als laatste hadden wij een zeebaars met als extra een portie huisgemaakte friet met mayo. Lekker lekker. De wijn keuze laten wij meestal over aan de sommelier, hij heeft bij elke gerecht een passende wijn geserveerd. Je proeft dat de wijn bij het gerecht hoort, een aanvulling op de smaken in het gerecht. Wij hebben dit restaurant gevonden via Michelin. Het restaurant heeft een Bib Gourmand ik kan de jongens van Michelin geen ongelijk geven. Goede porties voor een eerlijke prijs maar boven al gewoon superieur kwaliteit eten in een relaxed ambiance. Dit is een blijvertje en gaan zeker nog een keer terug om te kijken of ze ons kunnen blijven verassen.

Gegeten op 24 januari 2015

boar

Met een topadvocate naar Huson. Voor mij een nieuwe ervaring voor wat betreft de lunch locatie. De ontvangst zeer gastvrij, communicatief met een glimlach. Prima! In alle rust werden de kaart en het dagmenu gepresenteerd en van uitleg voorzien. Voorgerecht kon geheel naar wens worden samengesteld. De aansluitende kabeljauw was perfect. Multi sterrenniveau. In een hectische wereld een rustpunt van hoffelijkheid en prachtige gerechten. Zelfs zonder de aanwezigheid van een Topadvocate een aanrader.

Gegeten op 30 januari 2015

baslibim

Weer een fantastische lunch gehad. Chefs keuze, dus een verrassing. Mooie opgemaakte gerechten en een heerlijke combinatie van smaken. Alles tot in de puntjes verzorgd. Goed advies gekregen wat betreft de wijn en uitleg hoe de gerechten zijn samengesteld. We komen hier zeker weer terug.

Gegeten op 7 januari 2015

AlidaBrinkhof

Heerlijke avond

Gezellig met vier personen aan een ronde tafel bij Huson gegeten. De tonijn en bouiabaisse waren een perfecte entree. Daarna vis van de dag (baars) met een zachte mousseline. Wat zijn de gerechten mooi opgemaakt en de smaken verrrassend. Drie van ons kozen daarna voor hollandse kazen (mooi opgemaakt en goed toegelicht door de bediening). De desserts waren verleidelijk maar wij kozen voor koffie met een huisgemaakte bonbon. Het was een voortreffelijk verzorgde avond waar de gerechten overigens begeleid werden door de voorreffelijke huiswijn (Albernoas). De bediening is niet oprdringerig zonder overdreven uitleg, maar wel 'to the point'. Volgende keer gaan wij voor het BIB menu want dat staat voor uitstekende prijs/kwaliteit verhouding voor onder de 34€. Huson heeft voor de achtste keer op rij de BIB gourmand gekregen dus dat zal wederom een heerlijke avond culinair genieten worden.

Gegeten op 16 januari 2015

swoppie

Helaas een slechte ervaring! Personeel was vriendelijk maar niet echt professioneel. Met hoofdknikken werd de garderobe aangewezen en de bediening wist niet echt wat ze serveerden. Ze kenden de namen maar daar hield het wel bij op.
De gerechten waren prima van kwaliteit eigenlijk wel een 8 waard. Vooraf de tonijn en de pata negra waren smaakvol en mooi gemaakt. Jammer van het slastronkje bij de tonijn. Het hoofdgerecht van rund was echt lekker, klein minpuntje dat hij wat verborgen was onder een onaangekondigde truffel smaak. De wijnen zijn wat stevig geprijsd maar wel van goede kwaliteit. Ook het chocoladetaartje na was lekker en de kazen waren prima in orde. Tot zover het goede nieuws.
Want helaas was het andere hoofdgerecht van zeebaars droog: geen glans meer en ook geen smaak, alsof de vis wat te lang onder de lamp had gelegen. Kan gebeuren en dus gevraagd of er wat aan gedaan kon worden. Bord werd meegenomen en een alternatief gerecht werd voorgesteld. Dat kwam en was prima. Bij de rekening bleek echter dat de zeebaars daar ook op stond en ook het vervangende gerecht want “ de zeebaars was wel hoe de chef het bedoeld heeft”. Op mijn reactie dat dit dan direct gemeld had mogen worden en dat de chef dit prima met mij aan tafel had kunnen en nog steeds kon bespreken, werd gemeld dat de chef er niet meer was. Ook had hij gezegd dat de zeebaars wel op de rekening moest. Gevraagd werd om wel te betalen en dan morgen telefonisch met de chef te praten. Deze discussie werd onsmakelijk. Na mijn weigering om de zeebaars te betalen, veel discussie in de keuken en uiteindelijk hoefde ik het gerecht inderdaad niet betaald.
Samenvattend had het een prima ervaring kunnen zijn, maar maakt de kruideniers mentaliteit het tot iets negatiefs. Als je je niet stevig opstelt betaal je gewoon de rekening voor de fouten in de keuken. Daarbij mist de chef het lef om aan tafel te komen om iets te bespreken! Jammer, maar dit is geen aanrader. Op loop afstand zitten zeker betere restaurants.

Gegeten op 7 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Huson in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Huson. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.