• foto's van Chez Antoinette in Deventer - 1

Toon telefoonnummer 0570 616 630

• 8.3 10 54

• 7.8

• 8.5

Chez Antoinette doet mee!

Reserveer nu!

De verfijnde Portugese keuken

De Portugese keuken loopt hier als een rode draad door de menukaart. Bijzonder? Jazeker. Verfijnd? Echt wel. Hier serveren ze eten in de meest pure vorm, zo eerlijk als het maar kan. Je eet er prachtige visgerechten en geniet nog even na met een speciale port of madeira. Wat een bijzondere ervaring.

rietbrug
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier donderdag 17 april gegeten met 2 vriendinnen, voorafgaand aan de Mattheus Passie. We bestelden het theatermenu, 2 gangen en koffie toe voor 25 euro. Het voorgerecht was uitstekend, een frisse salade met radicchio, granaatappelpitten, jonge bietjes en ricotta. Mijn tafelgenoten hadden een salade met oa gerookte makreel. Ook heel lekker.
Het hoofdgerecht was kalfsoester of roodbaars met groente, salade en frietjes. De roodbaars was op de huid gebakken en precies goed, de groente was heerlijk maar had voor mij iets meer kunnen zijn. De salade en de frieten waren precies zoals ze behoren te zijn. De bediening was heel vriendelijk en attent. Het restaurant is gevestigd in een historisch pand in het Bergkwartier in Deventer, heel erg mooi en sfeervol. Al met al zeer geslaagd.

Gegeten op 17 april 2014

leonr26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig gastheerschap! Heerlijk hier een verrassingsmenu gegeten . Echtbreker verwend. Het eten is goed op smaak en goed bereid. De prijzen zijn vriendelijk. Geweldige wijnkaart met uiteraard veel Portugese wijnen!

Gegeten op 21 maart 2014

carlotta
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Chez Antoinette. De bacalhau a bras was voortreffelijk, we waanden ons in Portugal. De sfeer was prima en we komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 23 februari 2014

leo28
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ontzettend vriendelijke ontvangst. Zonder reserveren, toch de tijd en ruimte om voor diner nog even rustig iets te drinken. Tijdens drankje uitleg over menukaart en de gerechten erop, kortom top!

Tijdens diner goede uitleg door medewerkers over de gerechten.

Kortom een een heerlijke avond uit in Deventer en zeker voor een herhaling vatbaar.

Gegeten op 8 februari 2014

Proever47326
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor degene die nog niet bij Chez Antoinette hebben gegeten: ze missen iets. Dat iets heeft te makne met de combinatie van Portugees eten, een eigenzinnige service en een prachtige stad als decor. Er zijn mensen die houden niet van Portugees, verfoeien een service die doet denken aan die van een waard in een oude herberg en vinden Deventer niet mooi. Voor hen is de boodschap: dan heb je toch maar mooi een levensles meegenomen uit dit restaurant. Voor alle anderen: gewoon gaan eten bij dit bijzondere restaurant.

Gegeten op 26 januari 2014

leonr26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij eten regelmatig buiten de deur en dus ook bij chez in Deventer schuiven we regelmatig aan! De ontvangst is aller hartelijkst en het restaurant ziet er prachtig uit. Ons laatste bezoek viel het eten helaas erg tegen. De gerechten miste wat smaak, en vlees wat te gaar. Ook moesten best een beetje lang wachten. Jammer want dit zijn we hier niet gewend.

Gegeten op 2 januari 2014

klaasje70
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik hier al enige tijd geleden gegeten, maar heb het er nog regelmatig over. Inderdaad begroet door de eigenaar (veel besproken in de recensies) en min of meer de bar in geduwd, terwijl we ook wel aan tafel wilde, maar het was prima. Hij deed dat op een leuke manier en kwam later op de avond nog vaken even kletesen.. Wij konden het wel waarderen.
Het eten was voortreffelijk. Er wordt hier gekookt met een stijl die mij wel bevalt: hoog op smaak, grof/boers en vers..heerlijk. Als dat echt \portugees is, snel een keer naar Portugal op vakantie.
De avond afgesloten met meerdere lekkere whiskys van het huis. Dank! Volgende keer als ik in Deventer ben schuif ik weer aan!

Gegeten op 18 oktober 2013

allertvos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer heerlijk gegeten. Echte krab met avocado, coquilles en buikspek , sardientjes gebakken met ui en citroen. Lekkere wijn. Zoals altijd een enthousiast team.
Prima prijs kwaliteit verhouding.

Gegeten op 29 december 2013

Gromit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Chez Antoinnette.. is al jaren een begrip in Deventer. Niet alleen vanwege de goede keuken maar ook de vanwege de uitgesproken eigenaren. Je moet er van houden, ik vind het (af en toe) wel leuk. Vandaag (vrijdag) besloten een vriendin en ik te Chez te bezoeken. We hadden zin in lekker eten en dan is Chez de plek om naar toe te gaan. In tegenstelling tot andere keren was de ontvangst rommelig. Deze rommeligheid zette zich helaas door in de rest van de avond. Iets te joviale houding van de baas, vier verschillende (te jonge) mensen in de bediening waarbij de waren(wijn)kennis soms te wensen overliet. Zoals altijd was de wijn goed en het eten (voor/hoofd/na) meer dan goed en de koffie/thee na goed verzorgd (meerdere chocolaatjes etc) Als je lekker portugees wilt eten, houdt van goede (portugese) wijn en de excentrikiteit op de koop toe neemt is dit de plek om naar toe te gaan

Gegeten op 20 december 2013

korteraar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Totaal 21 punten, dus gemiddeld een 7. We waren hier, na een lange tijd, weer eens gaan eten. Het IENS-diner was heerlijk en we hebben bijzonder genoten van de uitgebreide versie hiervan. De inrichting/decor is natuurlijk helemaal fantastisch, wat een leuke tent. Kortom...allemaal helemaal goed. Minpunt was de ontvangst, de gastheer was ronduit onbeschoft qua bejegening. Erg jammer en een slecht begin van de avond. De kwaliteit van het eten en het decor maakte dat uiteindelijk goed. Daarnaast is het lastig als je 5 verschillende gezichten aan tafel krijgt die allemaal even vriendelijk zijn, maar wel allemaal vergeten wat we bestelden. De spa- rood werd vergeten, het bier kwam te laat, geen goede uitleg bij het kaas-dessert, de tweede ronde brood kwam niet op tijd, de zout en olie werden vergeten, de gerechten werden niet gelijk uitgeserveerd. Ook dat was een stevig minpunt.

Gegeten op 27 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Chez Antoinette in Deventer

Schrijf hieronder je recensie over Chez Antoinette. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!