Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Groenland

3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0343 518 637
  2. www.restaurantgroenland.nl

jwpeet

Onverwacht dinertje bij Groenland. Aangenaam verrast in meerdere opzichten. Spontane, tikkie brutale bediening; leuk, niet pretentieus. Paar kleine steekjes laten vallen, zoals bestek voor bij het dessert. Kersenmenu: leuk streekgerecht, maar het 'kersenbroodje' bij het voorgerecht wat ver gezocht. Hoofdgerecht:heerlijke verrassende combinatie van kersen en vis. Nagerecht zozo, kersencrumble kon beter: beetje taaiig lauw.
We komen zeker terug om dit restaurant beter te leren kennen!

Gegeten op 11 juli 2014

WVB60

Aperitief Rueda Verdejo in de tuin. Binnen gegeten. Limoenrisotto met gamba's, zalmforel en runderstaartstuk. Mooi opgemaakt met bijpassende wijnen! Bediening attent!

Gegeten op 13 juni 2014

pajo

Met vriendinnen genoten van een heerlijk diner. Een zeer mals stukje rundvlees werd geserveerd, natuurlijk nog wel met de overheerlijke Groenland frites. Het dessert, een cheesecake, was heerlijk. De entourage is echt verbeterd. Gelukkig is de keuken weer als vanouds: heerlijke en eerlijke ingrediënten die met hulp van een deskundige kok een heerlijke menu tot gevolg hebben.

Gegeten op 22 april 2014

GwenDvH

Ik heb hier wel eens beter gegeten in het verleden.
Nu had ik de vegetarische terrine van paddestoel, maar het was erg zout.
Bediening is vlot en vriendelijk.
Het was erg rumoerig, dus kom hier niet voor een rustig gesprek aan tafel.
Wellicht kan Groenland nog wat aan de akoestiek doen?

Gegeten op 10 april 2014

WVB60

Van het 4-gangen Valentijnsdiner genoten. Restaurant bomvol en dat merkte je aan de logistiek. Gelukkig corrigeerde de eigenaar dit ter plekke door een gedeelte van de wijn en het water niet te rekenen. Menu: als amuse een oester met Hollandaise-saus, brioche van parmaham, een aangeklede coquille, diverse bereidingen van Beemsterrund en een petit dessert. Goede prijs/kwaliteit! Als de zaak vol zit is het wel wat moeilijker om elkaar te verstaan!

Gegeten op 14 februari 2014

Proever07

Niels Oosthoek en zijn team kunnen je een prettige avond bezorgen. Relaxte sfeer, leuke inrichting en prima eten. We deelden als voorgerecht een Groenland plateau, waarbij we van te voren mochten aangeven wat voor lekkers we daarop wilden. Heerlijke start met bijpassend glas wijn. Het vis hoofdgerecht (Screi, een stevige en smakelijke zeevis) hadden we gekozen van het schoolbordje waarop daggerechten stonden buiten de kaart om. Uitstekend van smaak en structuur. Alles bij elkaar een heerlijke avond gehad.

Gegeten op 6 februari 2014

Genieter77

Redelijk eten, maar vis wat zout, beperkte garnituur en vooral een naar ons gevoel te hoge prijs voor het gebodene. Bediening vriendelijk maar kan wat alerter.

pauldevriesbijning

Er was een tijd dat Groenland de boot miste. Er werd te veel op geitenharen sokken gekookt, de porties waren minuscuul en de logistiek deugde niet. Wij haakten af. Na de doorstart blijkt Groenland overtuigend te zijn teruggekomen. Wij genoten van de bovenbil van het hert, de warme en koude bereiding van tonijn, de fazant met gekonfijte zuurkool en de op de huid gebakken kabeljauw. Groenland is nog steeds duurzaam en redelijk aan de prijs, maar nu tongstrelend en goed georganiseerd. Van afrader werd het een aanrader.

Gegeten op 26 november 2013

MDM81

6-12-13
Salade met geroosterde pompoen was lekker maar niet spectaculair. Dessert chocolade mousse en gepocheerde peer vond ik mooi gopgemaakt, maar wat teleurstellend qua smaak.
Bediening was vriendelijk en vlot.

Proever31534

Voor het eerst na de verbouwing weer hier gegeten, was net iets minder duur dan voorheen, maar wederom heerlijk, een runderkopstuk met venkel en (vegetarische) gegrilde spitskool met auberginesaus en limoncello (!) saus, beide gerechten echt smakelijk. En heerlijke wijn erbij, 4 voor prima huiswijn, 6,50 voor de chiraz. Keurige bediening, al was er een een beetje verstrooid, vergat mijn tafelgenoot wat zij voor wijn wilde. Maar als geheel echt aanbevelenswaard. En biologisch, voor ons ook belangrijk. Doen!

Gegeten op 2 oktober 2013

Marianne 53

Voor de lunch hier terecht gekomen. Aangename verrassing, mooi ingericht restaurant. Vlotte, vriendelijke bediening. Wij kozen voor de plateau's met vleeswaren en/of kaas. Biologisch, altijd fijn, lekker brood. Toch mist het nét iets extra's. Kom op, het kan spannender.

Gegeten op 20 september 2013

zeeuwsvrouwtje

Ons diner bij Groenland was een onderdeel van een arrangement bij een samenwerkend hotel via Nationaal Park-Utr.Heuvelrug. Groenland was zeer de moeite waard! We voelden ons niet minder (omdat we via een arrangement was binnengekomen, dat hebben we elders wel eens anders meegemaakt!!).
De voorgevel van het restaurant aan de doorgaande weg ziet er niet veelbelovend uit, schrok ons in eerste instantie zelfs een beetje af omdat het wat kaal aandoet en je alleen wat leuningen van simpele stoelen ziet staan... Maar eenmaal binnen ziet het er goed uit, leuk zelfs! En de tuin waarin we op deze mooie septemberdag nog konden zitten, was helemaal heerlijk!
Het eten is zonder meer goed! We hadden geen keuze (vanwege het arrangement), maar mochten wel aangeven wat we niet lekker vonden. We kregen gazpacho, een heerlijk mals stuk rundvlees (malste van de rosbief) met venkel, lekkere zelfgemaakte frieten en een heerlijk dessert van witte chocolademousse met chocolade crumble! De koolsalade bij het hoofdgerecht was iets te zuur (azijn?) naar mijn smaak, maar dat kan ook persoonlijk zijn.
Verder is het een heerlijk idee dat het allemaal verantwoord is!
Personeel erg vriendelijk. Wat vooral heel persoonlijk overkomt is dat ze al direct zeggen dat je zelf mag bepalen hoe 'snel' het gaat. Dus wil je echt een avondje uit, dan kan dat. Maar wil binnen 1,5 uur weer weg zijn dan kan dat ook.

Gegeten op 4 september 2013

Jacqueline1979

Hier gegeten in de restaurantweek. Gezellig restaurant. Leuke inrichting. De bediening is vriendelijk.
Wat betreft het eten. Het eten was lekker van smaak. Als voorgerecht schol op bedje van watermeloen en tomaat, hoofdgerecht kippendijen met venkel, dessert witte chocolademousse met yoghurtijs. Het was echt allemaal goed van smaak, maar we hadden het idee dat we alleen de goedkope gerechten kregen (in vergelijking met normale menukaart). Het ging ook allemaal in sneltreinvaart, binnen 2 uur stonden we weer buiten. Er werd geen 4de gang aangeboden (hadden we vast en zeker genomen). Geen amuse, geen wijnarrangement. We hadden dit bij dit restaurant anders verwacht.

Gegeten op 31 augustus 2013

spitvorkje

Het bezoek was een bijzondere ervaring! De vriendelijke bediening en persoonlijke aandacht zorgde ervoor dat we op ons gemak in de zonnige binnentuin kon 'landen'. De plank met groenten was een grote verrassing. Bekende groenten in een onbekend jasje, erg lekker. Ook het hoofdgerecht was mooi opgediend en zeer smakelijk. Al met al een ervaring om niet te vergeten!

Gegeten op 27 augustus 2013

Martin Samsom

In November is een nieuwe chef aangetreden, die weer eens wat anders op tafel zet. Wij namen de kippendijtjes met tuinbonen en pompoencreme. Heerlijk en eerlijk, gewoon goed eten met een gerust hart: alles biologisch. De tuin is erg aangenaam in het zonnetjes. De wijn was zeer goed, wel voor 6,50 per glas, niettemins de prijs waard. Het interieur is helemaal anders, iets minder eco, wel wat frisser. Nog steeds een favorite adres.

Gegeten op 11 augustus 2013

Yvonne44

Het eten was erg lekker. Het waren bekende gerechten, maar toch verrassend en 'anders'. Mooi opgemaakt. Bediening was erg attent. Aan tafel een aantal vegetariërs die hier goed uit de voeten konden. Ondanks moderne inrichting was de sfeer toch niet 'koel' maar aangenaam.

Gegeten op 24 april 2013

Hohlaubgrat

Het menu ziet er geweldig uit! Zowel de dagkaart als het menu bieden veel keus. Vlees, kip, vis of vegetarisch, mooie producten en goede tarieven. De garing van het vlees/kip was heel goed, maar helaas een klein minpuntje vanwege lauwe garnituur. (waarschijnlijk het bord vergeten voor te verwarmen) De bediening is zeer vriendelijk en beleefd, maar mist overzicht. Iets vaker een tafel checken zal de gasttevredenheid en ook zeker de omzet verbeteren. Samengevat, gezellig gegeten en een herhaling waard.

Gegeten op 30 juli 2013

Proever78068

We besluiten in de tuin van dit mooie restaurant te gaan eten. We worden zeer hartelijk ontvangen door een wat oudere dame die de humor niet schuwt. We krijgen prima wijn en kiezen een hoofdgerecht met kipdijen en een redelijke hoeveelheid groente.
- De kip was erg lekker van smaak en krokant;
- De doperwten en tuinbonen waren vers;
- Helaas was het hele bord overladen met een puree van wortel;
- Frites en een heel kleine salade werd er naast geserveerd. Ik vraag op oplegbestek. Dit word alleen gegeven voor de frites niet voor de mayonaise. (hoe denken mensen dat we dit op een fatsoenlijke manier op het bord krijgen).

De bediening door de jonge dame op het terras is helaas wat stroef en afgemeten. Ik begrijp ook niet dat mensen in de verleden tijd moeten spreken. Bij een eerder bezoek waren er veel jonge dames die wel met flair met de gast om kunnen gaan.

We nemen koffie met een bonbon toe. Kennelijk waren de kleine schaaltjes op; de bonbon moest op het koffieschoteltje waardoor deze half gesmolten was.

Kortom; lekker eten met goede wijn op een leuke plek. Iets betere bediening.

Na afloop worden we hartelijk uitgeleide gedaan door de oudere dame.

Gegeten op 18 juli 2013

Proever38085

Al jaren timmert Groenland aan de Hoofdstraat in Driebergen aan het creeren van fantasierijke gerechten. Koken met het seizoen en ingredienten die puur en eerlijk zijn. Na de verbouwing van enkele maanden geleden, heeft het restaurant een nieuwe bar in de zaak; een vooruitgang. De keuken is onverminderd creatief en dat valt te prijzen ook al zijn niet alle gerechten even geslaagd. Zo is de risotto met rouille, artisjok en een spaans pepertje niet mijn smaak. Prima risotto hoor, maar het zure van de artisjok en het behoorlijk (!) pittig pepertje, maakt dit niet een gerecht dat ik de volgende keer weer bestel. Mijn partner had een kalfstartaar die wel erg lekker was.
Wat wel een geweldig gerecht is, zijn de kippedijen met een sherry saus; verrukkelijk!
Citroentaart meringue is goed gemaakt maar niet spectaculair.

Verbeterpunt is de wijnkaart. Waarom een betaalbare huiswijn van rond de €20 en vervolgens alleen maar wijnen van € 32,50 en hoger. Dat hoeft toch niet! In deze tijd is de prijs/kwaliteit nog niet in balans.

De service was eerlijk, spontaan en accuraat.

Gegeten op 5 juli 2013

nls

Alweer een tijdje terug dat ik hier geweest was en wat bleek: de inrichting en de tuin was aardig verbouwd. Komt de sfeer in het restaurant zeker ten goede.
Het eten was weer superlekker. Het lijkt wel of de verbouwing ook geresulteert heeft in een wat lossere sfeer/uitstraling. Service was goed, maar het had net iets attenter gemogen. Net even iets oplettender. Maar verder dus prima en kom hier zeker weer terug!

Gegeten op 30 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Groenland in Driebergen

Schrijf hieronder je recensie over Groenland. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.