Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Groenland

2. Biologisch
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0343 518 637

MAJOAN

Wij eten regelmatig bij Groenland. De kaart biedt Verrassende vegetarische gerechten. De biologische wijnen zijn een aanrader! En de huisgemaakte frites (?n mayo) zijn onovertroffen in de regio!
De bediening is vriendelijk en het interieur na de verbouwing warm en gezellig.
Parkeergelegenheid top!

Gegeten op 7 januari 2015

nella3

Het eten viel ons erg tegen. Voorgerecht:zalmsalade was niet fris, zaten spruitjes in die niet goed smaakten. Hoofdgerecht Kabeljauw: diep bord gevuld met vocht waarin een paar stukjes kabeljauw rond zwommen. Nagerecht Irishkoffie: Klein wijnglas gevuld. Wel lekker, maar mijn glas werd weggehaald terwijl er nog een slokje inzat. Ook het menu van de ander viel erg tegen. De avond was dus teleurstellend.

Gegeten op 18 januari 2015

Martin Samsom

Met kerst gegeten bij Groenland. Ik vond de kwaliteit van het eten achteruit gegaan. Makreelsoep veel te zwaar van smaak, combinaties allemaal wat uit balans waaraan je merkt dat de chef niet gewend is om verschillende smaken geraffineerd te combineren. Wijnen goed als altijd, lichtelijk onwennige bediening. Na het vertrek van de eervorige chef heeft men de juiste toets niet hervonden. We houden het in de gaten...

Gegeten op 26 december 2014

annemarie2

zeer regelmatig bij Groenland gegeten. Vooral met mooi weer een aanrader vanwege het heerlijke terras achter het restaurant.
Groenland bewijst dat biologisch echt mooi eten is. De kaart wisselt zeer regelmatig waardoor het altijd weer verrassend is hier te eten.

Gegeten op 13 november 2014

WVB60

Kerstmenu genoten. Lekkere tortellini van eend, schorsenerensoep met iets te zoute makreel, hertenbovenbil voor mij iets te ver door en een mooi chocodessert! Wijnen ok! Bediening ondanks een vol huis ok!

Gegeten op 26 december 2014

Tonk

Ruim van tevoren gereserveerd, maar dus niet volgens de bediening. Maar " geen nood, er is altijd nog wel een tafeltje te vinden voor onaangekondigde gasten", zo zei de gastheer. Ik moest zelf mijn naam op de reserveringslijst ontdekken... Eenmaal aan tafel kwam het voorgerecht redelijk snel, maar liet het hoofdgerecht bijna een uur op zich wachten. Op de vraag waar het bleef antwoordde de gastheer: "U ziet het, het is druk met gasten die gereserveerd hebben en als er dan ook nog gasten zoals u komen die niet gereserveerd hebben kan het zijn dat u moet wachten". Pardon, niet gereserveerd? Ook op bestelde drankjes is het lang wachten. De gastheer doet de vraag daarnaar af met een "Komt er nu aan" in het voorbijgaan. Dit alles wekt erg de indruk van onverschilligheid en arrogantie!
Over het eten: omdat de pompoensoep rode peper bevatte vroeg mijn tafelgenote de bediening of dit niet te pittig zou zijn. " Zeker niet te heet, maar we zullen er wat extra room doordoen, dan wordt de soep zijdezacht", aldus de serveerster, Nou, de tranen sprongen haar in de ogen, zo pittig was die soep! Verder kunnen we over het eten kort zijn: smaak goed, garing goed, maar prijs/kwaliteitsverhouding zit scheef: voor dit geld (ruim E 100 voor 2 personen) hebben we elders meermalen veel beter gegeten! Over de entourage kunnen we ook kort zijn: strak, zakelijk, ongemakkelijke stoelen en een akoestiek die elk gesprek onmogelijk maakt. Dat zou direct een aandachtspunt van het management moeten zijn.
Groenland zal ons niet snel terugzien als bediening en decor niet verbeteren......

Gegeten op 21 november 2014

gerhard2

De zondag-jazz was ons excuus om na 2 jaar weer eens bij Groenland te gaan eten. Inrichting en keuken zijn beslist verbeterd. Hoewel eten en wijn "biologisch'' zijn, heeft men de prijzen op een aanvaardbaar niveau gehouden. De inrichting is aangenaam modern, het restaurant was gezellig vol en het jazz-kwintet speelde geweldig! Wij aten heilbot met geroosterde biet en noten, een goed gerecht, geen topper, maar gezien de prijs-kwaliteit verhouding toch wel een 8 waard. Klein minpuntje: de begeleidende salade van lof was te weinig voor 3 personen. Deze werd met ietwat bits commentaar toch aangevuld. De (Catalaanse) huiswijn was zonder meer een uitstekende keuze. De desserts (citroen-cheesecake en een palet van diverse hapjes zoals chocoladetruffel en mousse) waren voortreffelijk. We komen terug, in ieder geval bij de volgende jazz-sessie. Ik zou zeker hun FB pagina in de gaten houden want ze organiseren veel evenementen.

Gegeten op 26 oktober 2014

JFVT

We hadden het geluk om nog in een heerlijk herfstzonnetje op het mooie terras in de omheinde achtertuin te kunnen eten. Bij binnenkomst gaven we aan maar beperkte tijd te hebben i.v.m. een volgende afspraak. Hier werd prima rekening mee gehouden door het personeel, we hebben geen moment op ons horloge hoeven kijken. Alle gerechten waren bijzonder, maar wat ons betreft is vooral het voorgerecht "pompoen-gnocchi met geitenkaas, walnoot en een romige saus van salie" een echte aanrader. Groenland is geen goedkoop restaurant, maar de kwaliteit van het eten en de bediening rechtvaardig absoluut de prijzen op de kaart. Het is ook leuk om te zien dat dit restaurant echt bezig is met duurzaamheid en bovendien alles wat op de kaart staat ook zelf maakt (met lokale produkten). Als we nog eens in de buurt zijn gaan we zeker weer langs.

Gegeten op 27 september 2014

MariannedeBaar

Vroeger was Groenland een begrip in Driebergen. De laatste tijd is het eten iets minder lekker, maar vaak origineel en de chef lijkt er wel zijn best te doen.

De bediening is heel leuk, niets te klagen.

Het restaurant binnen is een tijdje geleden verbouwd en ik ben dol op de inrichting: heel modern en strak, maar wel gezellig, gevarieerd en verrassend.

En, wat weinig mensen weten: Groenland heeft (achter) een groot, mooi en zonnig terras - veel leuker dan andere terrassen in Driebergen of Doorn.

Gegeten op 9 mei 2014

jwpeet

Onverwacht dinertje bij Groenland. Aangenaam verrast in meerdere opzichten. Spontane, tikkie brutale bediening; leuk, niet pretentieus. Paar kleine steekjes laten vallen, zoals bestek voor bij het dessert. Kersenmenu: leuk streekgerecht, maar het 'kersenbroodje' bij het voorgerecht wat ver gezocht. Hoofdgerecht:heerlijke verrassende combinatie van kersen en vis. Nagerecht zozo, kersencrumble kon beter: beetje taaiig lauw.
We komen zeker terug om dit restaurant beter te leren kennen!

Gegeten op 11 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Groenland in Driebergen

Schrijf hieronder je recensie over Groenland. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.