Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Groenland

3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0343 518 637
  2. www.restaurantgroenland.nl

JFVT

We hadden het geluk om nog in een heerlijk herfstzonnetje op het mooie terras in de omheinde achtertuin te kunnen eten. Bij binnenkomst gaven we aan maar beperkte tijd te hebben i.v.m. een volgende afspraak. Hier werd prima rekening mee gehouden door het personeel, we hebben geen moment op ons horloge hoeven kijken. Alle gerechten waren bijzonder, maar wat ons betreft is vooral het voorgerecht "pompoen-gnocchi met geitenkaas, walnoot en een romige saus van salie" een echte aanrader. Groenland is geen goedkoop restaurant, maar de kwaliteit van het eten en de bediening rechtvaardig absoluut de prijzen op de kaart. Het is ook leuk om te zien dat dit restaurant echt bezig is met duurzaamheid en bovendien alles wat op de kaart staat ook zelf maakt (met lokale produkten). Als we nog eens in de buurt zijn gaan we zeker weer langs.

Gegeten op 27 september 2014

jwpeet

Onverwacht dinertje bij Groenland. Aangenaam verrast in meerdere opzichten. Spontane, tikkie brutale bediening; leuk, niet pretentieus. Paar kleine steekjes laten vallen, zoals bestek voor bij het dessert. Kersenmenu: leuk streekgerecht, maar het 'kersenbroodje' bij het voorgerecht wat ver gezocht. Hoofdgerecht:heerlijke verrassende combinatie van kersen en vis. Nagerecht zozo, kersencrumble kon beter: beetje taaiig lauw.
We komen zeker terug om dit restaurant beter te leren kennen!

Gegeten op 11 juli 2014

WVB60

Aperitief Rueda Verdejo in de tuin. Binnen gegeten. Limoenrisotto met gamba's, zalmforel en runderstaartstuk. Mooi opgemaakt met bijpassende wijnen! Bediening attent!

Gegeten op 13 juni 2014

pajo

Met vriendinnen genoten van een heerlijk diner. Een zeer mals stukje rundvlees werd geserveerd, natuurlijk nog wel met de overheerlijke Groenland frites. Het dessert, een cheesecake, was heerlijk. De entourage is echt verbeterd. Gelukkig is de keuken weer als vanouds: heerlijke en eerlijke ingrediënten die met hulp van een deskundige kok een heerlijke menu tot gevolg hebben.

Gegeten op 22 april 2014

GwenDvH

Ik heb hier wel eens beter gegeten in het verleden.
Nu had ik de vegetarische terrine van paddestoel, maar het was erg zout.
Bediening is vlot en vriendelijk.
Het was erg rumoerig, dus kom hier niet voor een rustig gesprek aan tafel.
Wellicht kan Groenland nog wat aan de akoestiek doen?

Gegeten op 10 april 2014

WVB60

Van het 4-gangen Valentijnsdiner genoten. Restaurant bomvol en dat merkte je aan de logistiek. Gelukkig corrigeerde de eigenaar dit ter plekke door een gedeelte van de wijn en het water niet te rekenen. Menu: als amuse een oester met Hollandaise-saus, brioche van parmaham, een aangeklede coquille, diverse bereidingen van Beemsterrund en een petit dessert. Goede prijs/kwaliteit! Als de zaak vol zit is het wel wat moeilijker om elkaar te verstaan!

Gegeten op 14 februari 2014

Proever07

Niels Oosthoek en zijn team kunnen je een prettige avond bezorgen. Relaxte sfeer, leuke inrichting en prima eten. We deelden als voorgerecht een Groenland plateau, waarbij we van te voren mochten aangeven wat voor lekkers we daarop wilden. Heerlijke start met bijpassend glas wijn. Het vis hoofdgerecht (Screi, een stevige en smakelijke zeevis) hadden we gekozen van het schoolbordje waarop daggerechten stonden buiten de kaart om. Uitstekend van smaak en structuur. Alles bij elkaar een heerlijke avond gehad.

Gegeten op 6 februari 2014

Genieter77

Redelijk eten, maar vis wat zout, beperkte garnituur en vooral een naar ons gevoel te hoge prijs voor het gebodene. Bediening vriendelijk maar kan wat alerter.

pauldevriesbijning

Er was een tijd dat Groenland de boot miste. Er werd te veel op geitenharen sokken gekookt, de porties waren minuscuul en de logistiek deugde niet. Wij haakten af. Na de doorstart blijkt Groenland overtuigend te zijn teruggekomen. Wij genoten van de bovenbil van het hert, de warme en koude bereiding van tonijn, de fazant met gekonfijte zuurkool en de op de huid gebakken kabeljauw. Groenland is nog steeds duurzaam en redelijk aan de prijs, maar nu tongstrelend en goed georganiseerd. Van afrader werd het een aanrader.

Gegeten op 26 november 2013

MDM81

6-12-13
Salade met geroosterde pompoen was lekker maar niet spectaculair. Dessert chocolade mousse en gepocheerde peer vond ik mooi gopgemaakt, maar wat teleurstellend qua smaak.
Bediening was vriendelijk en vlot.

Schrijf zelf een recensie over Groenland in Driebergen

Schrijf hieronder je recensie over Groenland. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.