Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

't Pakhuus

3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0222 313 581
  2. www.pakhuus.nl

Jolanda1971

Als we op Texel zijn, is een bezoek aan 't Pakhuus altijd vaste prik. Heerlijke visgerechten. Laatste keer (in mei) oesters vooraf en daarna overheerlijke tongschar gegeten De kinderen gaan altijd voor de hamburger, omdat ze die zo lekker vinden. Wij zitten graag in de serre, omdat het restaurant wat donker is. Bediening in orde.

Gegeten op 3 mei 2014

DHemken

Fijne lunch gehad. De Wad-salade. Sla en groente zag er mooi en vers uit, garnalen en vis was fris en lekker, dressing in balans. Ambiance is prima, eigenlijk helemaal niets om op aan te merken. Bediening had het wat druk, maar soi het was weer een keer mooi weer....

Gegeten op 4 oktober 2014

sven30

Wij hebben in t Pakhuus onze bruiloft gevierd. Waanzinnig! Goede service, goede wijn en gewoon goed eten. Zelfs met 45 volwassenen lukt het deze keuken om alles goed, gaar, warm en zeer smaakvol tijdig op tafel te krijgen. Snap eerlijk niet waar al deze wanklanken hieronder vandaan komen.

Gegeten op 23 mei 2014

Jammer, veel over gehoord dus we waren zeer benieuwd.
Wat viel dat tegen achteraf.
Vooraf oesters: 4 redelijke oesters maar 2 waar bijna niets in zat.
Hoofdgerecht: visschotel schol bijna net zo klein als de schar en rood poontje
Alles totaal drooggebakken. Zeekraal, toch zeker drie, en verder wat doorgekookte ik denk ezelsoren maar kon er niet veel van maken.
Nagerecht: kaasplankje: niet te geloven 3 kruimels kaas en wat walnoten.
Nog nooit zoiets meegemaakt voor zo een hoge rekening.
Prijs kwaliteitsverhouding niet te geloven.

Gegeten op 3 oktober 2014

Rombom

Een sfeervol restaurant met veel verse vis op de kaart. Uitzicht op de haven waar de vis wordt aangevoerd.
Voor de lunch hadden we vissoep (met o.a. kokkels), Wadsalade en catch of the day. Alles erg smakelijk en mooi gepresenteerd.

Gegeten op 9 september 2014

motorsailer

Het Pakhuus is al jaren een vast restaurantje voor ons als we in Oude schild zijn, hetgeen overigens niet heel frequent is.Wij eten daar altijd heerlijk, ook deze keer.Heerlijke gebakken coquilles en entrecote die prima was klaar gemaakt.Er was wel een tegenvaller en daarom slechts een 6 voor het eten: Als voorgerecht stond er gebakken schelpen op de kaart. Dat behelsde een bord vol schelpdieren en scheermessen.
Echter bleek 50% van al die schelpen leeg te zijn.Daarvan de helft lag er wel los tussen, de andere helft was waarschijnlijk in de pan achtergebleven.Verder zaten er veel dichte schelpen in, waarvan gezegd wordt dat je die niet moet eten.Kortom een restaurant van deze statuur en prijsklasse zou dit niet op de kaart moeten willen hebben.
Verder alles prima, zeer prettige hardwerkende bediening en een leuke locatie.
Wij blijven wel komen.

Gegeten op 13 september 2014

kroos28

2 jaar geleden daar enorm lekker gegeten.
Nu helaas een enorme domper. De voorgerechten waren uitstekend, maar van 3 van de 4 hoofdgerechten werden we niet blij ! Bij 1 visgerecht was veel te veel saus op het bord aanwezig en waren de aardappels amper gekookt, dus hard !! Bij hoofdgerecht 2 was de entrecote van slechte kwaliteit, taai, overdwars etc. en bij het derde hoofdgerecht pasta met zeeschelpen, ontbrak saus en kruiden en zaten nog een aantal dichte mosselen. Bij ons commentaar op de gerechten was de mededeling : "Dat is uw smaak dan niet " en verder geen oplossing......Kortom geen succes dit etentje

Gegeten op 5 september 2014

riramamo

Ik vond helaas de prijskwaliteit verhouding slecht. Ik had er meer van verwacht en dan heb ik t nu alleen over het eten. Geen smaak ad pasta met kokkel, vongole en zeebaars. Geen smaak ad visbouillon, zompige schol.
Bediening was prima, wijn ook lekker. Gemiste kans om vis gevangen voor de deur niet te laten uitblinken.

Gegeten op 27 augustus 2014

Michellekkerbek

Leuk plekje aan de haven, ik had wel zin in een pakhuusburger met frites salade en een Italiaanse bol met huisgemaakte hamburger, bij de eerste hap merkte ik dat de hamburger nog koud was, bij nader onderzoek bleek de hamburger nog mega rauw het bloed liep eruit, de bediening hierop aangesproken, de hamburger ging terug naar de keuken, na een minut of 10 kreeg ik dezelfde maaltijd terug de hamburger was even van de bol afgeplukt, en opnieuw doorbakken, de frites hebben ze deze 10 minuten alleen even warm gehouden , en de rest die eerst op de hamburger zat hebben in de keuken achter gehouden , jammer voor een pakhuusburger van bijna 15 euro . Als eigenaar van deze ambiance had ik dit nooit zo opgelost,

Gegeten op 16 juli 2014

tkok

Zaterdagmiddag met een groep van 12 personen gegeten, waaronder 4 kinderen .
Na overleg kozen we voor een samenstelling van de voorgerechten. Wat we voorgeschoteld kregen was echter een flinke teleurstelling voor ons. Geen coquille, wel tartaar van texels weiderund - taai en geen smaak, een prima oester, lekkere hollandse garnaaltjes en smaakloze charcuterie. Het hoofdgerecht van zeebaars was evenmin geweldig. De zeebaars was prima maar de pasta met saus van texelse lamsworst smaakte naar niets. Veel positiefs over dit restaurant gehoord van vrienden en kennissen, helaas voor ons een teleurstelling. Bediening overigens prima en wijnen ook goed.

Gegeten op 21 juni 2014

Brigitta-

Wij hebben heerlijk geluncht bij het Pakhuus, voor we met de boot garnalen gingen vissen op de Waddenzee bij Oudeschild. Opvallend was de perfecte bediening: op het juiste moment was de ober daar waar hij zijn moest. Heel knap. We hadden lekkere, krakend verse lamskroketten en een broodje zalm. Heerlijk glas wijn erbij, op aanraden van de bediening. Het restaurant is prachtig en heeft mooi uitzicht op de haven. Na de boottocht zijn we er weer teruggekomen om op te warmen met warme chocolademelk en huisgemaakt appeltaart. Een aanrader!

Gegeten op 9 mei 2014

4liep

Gezellige zaak aan de haven van Oudeschild. De tongschar smaakte prima. Het garnituur was wat karig. Hoewel vriendelijk liet de bediening toch wat steken vallen door onze bestellingen aan andere tafeltjes af te leveren. In een geval moesten wij daardoor langer wachten op onze bestelling.
Het eten is mooier dan gemiddeld maar ook bovenmodaal geprijsd. Al met al toch een adres om nog eens terug te komen.

Gegeten op 12 april 2014

Henjet

We hadden de fruits de mer besteld. Voor 3 personen. Ik had een mail gestuurd om te reserveren, kennelijk was er iets mis gegaan met de mail en stond er geen reservering. Maar dat was geen enkel probleem, we kregen een plekje in de serre en de fruits de mer was ook mogelijk. Het was een waar visfestijn, eigenlijk teveel voor ons. Vergezeld van een heerlijk Pouilly Fume, gingen wij voldaan naar huis.

Gegeten op 21 maart 2014

ivanos

een heerlijk adresje wanneer wij op texel verblijven. we gaan hier altijd 1x lunchen omdat de kaart heerlijk is, de gerechten aansluiten bij wat wij willen. onze hond mee kan.
en zo'n middag in de serre met uitzicht op mensen die langslopen, doet het ook altijd goed.
de gerechten zijn altijd smaakvol en mooi geserveerd. prima porties en niet te gehaast. je kunt ook gewoon een kop koffie met appeltaart komen nuttigen, maakt allemaal niet uit.
heerlijk texels.

Gegeten op 23 oktober 2013

food4guys

Het Pakhuus is een adres waar je heen gaat voor vis, dus werd het een Salade Wad op een stormachtige dag. Verse garnalen, stukje gebakken poon: prachtige smaak, fraaie presentatie. Oh ja, en vooraf een garnalenkroketje niet te vergeten. Geweldig!
Hier kom je voor terug.

Gegeten op 5 december 2013

Mar-Jan

Hier slechts een kleine lunch genomen: Waddensalade !
Zeer verse en smakelijke garnalen & salade met een perfect stuk op de huid gebakken rode poon. Heerlijk.
Dit staat bekend als een goed visrestaurant en dat klopt dus.
Bij deze zaak verwachten wij dan ook een goede cappuccino; die kan beter. Desalniettemin; prima zaak met leuke sfeer en aan de haven.

Gegeten op 15 november 2013

lowyckbirgit

Wij kwamen hier dineren met twee. We kregen een tafeltje in de hoek, waarbij 1 van ons twee op een witte muur keek, dit was niet zo gezellig. We namen een aperitief, maar ons voorgerecht werd zo snel opgediend, dat men vergat te vragen wat we hierbij nog wilden drinken. Voorgerecht waren slechts 3 heel kleine coquilles, zonder meer. Brood hebben we zelf moeten vragen.
Hoofdgerecht liet langer op zich wachten, maar ook de drank. Onze glazen en dat van het tafeltje naast ons waren al lang leeg. uiteindelijk hebben we zelf de ober nog eens geroepen.
Het ene hoofdgerecht was teleurstellend (pasta met zeevruchten): er was niets van saus, gewoon droge pasta, ook niet gekruid (een beetje look mocht wel). Het andere hoofdgerecht (hertekalf) was wel lekker, maar duur.
We betaalden veel te veel voor wat we kregen. Heel slechte prijs-kwaliteit-verhouding.

Gegeten op 2 november 2013

H_H

Heel veel kunnen wij er (nog) niet over zeggen, maar onze lunch was prima in orde. Hebben de garnalen- en lamsvleeskroketten gegeten die prima smaakten.

Gegeten op 6 oktober 2013

jobg

Van het weekend hier heerlijk met zijn vieren gegeten. Gelukkig konden we zonder reservering direct terecht op zaterdag avond, terwijl het wel gezellig vol zat. Werden netjes verwelkomd door het enthousiaste personeel. Het is gevestigd in een mooi oud pand en erg sfeervol en netjes ingericht.
De enigszins beknopte menukaart beloofde wel heerlijke gerechten. Wij kozen voor het mosselpannetje, twee maal op aanraden de vis van de dag, ik geloof dat het zeebaars was, en een maal de scholfilet. Alles was mooi en netjes opgemaakt en smaakte heerlijk. De eigenaresse had zelfs op ons verzoek een heerlijke riesling uit de kelder weten te vissen. Al met al heerlijk gegeten voor een mooie prijs met hele correcte en enthousiaste bediening. Zeker een aanrader!

Gegeten op 5 oktober 2013

Tex

Bij het bestellen bleek de kaart vrijwel geheel niet meer verkrijgbaar te zijn. Voorgerecht (tartaar) ging nog wel maar voor het hoofdgerecht ging het uiteindelijk om droge slibtong en een redelijke schol. Zelfs de groente- en aardappelvariaties van het menu waren blijkbaar op. Het werd friet en een salade. Talrijke verontschuldigingen van de bediening waren aardig bedoeld: maar eigenlijk was het veel te duur snackbar-eten. Een grote misser dit restaurant!

Gegeten op 22 september 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Pakhuus in Oudeschild (Texel)

Schrijf hieronder je recensie over 't Pakhuus. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.