Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Hotel Duinzicht

1. Frans

Hotel Duinzicht

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0519 53 12 18

Dick-01

Tijdens ons verblijf op Schiermonnikoog een paar keer gegeten in dit gezellige restaurant. Heerlijk eten, snelle en zeer voorkomende bediening en een gezellige ambiance.
Kortom, aarzel niet en ga hier eten!

Gegeten op 21 november 2014

restaurantfans

Je komt hier voor het totaalplaatje: gezellig haardvuur, super vriendelijke bediening, heerlijke eilander drankjes en degelijk eten. Het is geen sterrenrestaurant maar dat pretendeert t ook niet te zijn. Gerechten zijn goed bereid, de porties zijn groot en het smaakt prima. Niet spannend, maar lekker, en prima. De voorgerechten waren goed, soep, carpaccio, hoofd, vlees, lekker! Toe: ijsjes!

Gewoon. Goed. Gewoon goed!

Gegeten op 1 november 2014

barber1

Wat ons betreft is de "must" de aan tafel vers bereide en zeer smaakvolle Stroganoff saus bij de tournedos! De konijnenboutjes waren ook heerlijk mals, alleen de saus daarbij was niet erg smaakvol. Ook de wildbouillon was erg flauw helaas. Zeer vriendelijke bediening.

Gegeten op 25 oktober 2014

Proever79052

Lekkere tournedos, maar belachelijke "salade" van 4 schijfjes komkommer in azijn en dat toch nog voor 27€. Verder leek het wel of je in de ballenbak zat te dineren, massa's blerende kinderen die totaal ongecorrigeerd de hele eetzaal op z'n kop zetten. Als klap op de vuurpijl kregen ze ook nog een fluitje bij het dessert.
Wij hadden ook wel een dessert gelust maar de herrie werd ons teveel en wij zijn gevlucht.

annet6

Lekker gegeten bij Duinzicht! Vooral de tournedos was heerlijk mals. Dat de kruidenboter vrij duidelijk niet zelf gemaakt was was een beetje jammer. Voorgerecht was ook lekker (trio van gerookte zalm, paling en garnalen) was ook erg lekker, maar erg veel. Zo veel dat ik op karakter de heerlijke tournedos heb weggewerkt. Al met al erg lekker gegeten, tonnetje rond naar buiten. Wel enigszins prijzig (2 personen, voor- hoofd- nagerecht, ieder 3 glaasjes wijn en dessert 120 euro) voor een gezellig familierestaurant.

Gegeten op 13 september 2014

TijgerS1

We hebben hier goed gegeten. Een uitgebreid dieetwens was geen probleem. Wel was bij het voorgerecht van mijn tafelgenoot, de verhouding zoek. Veel te veel salade en te weinig en overgaar (grijs) lam. De Tong (dagprijs) was perfect gebakken en de bijgerechten waren goed aangepast aan het dieet. De specialiteit het juttermaal, viel ons wat tegen. Het was goed gegaard en lekker, maar een beetje eenzijdig samengesteld. Eén van de vier vismoten (zalm, botervis, kabeljauw en nog een andere witvis) vervangen voor gebakken platvis zou een echte aanrader zijn. Ondanks het feit dat het wat fris was, hebben we heerlijk buiten gezeten op het verwarmde terras. Daar zijn de tafels behoorlijk hoog, maar dit wordt prima opgelost door extra kussens in de stoel te kunnen leggen. De bediening is erg vriendelijk en gastvrij. Voor de likeur liefhebbers, beschikt dit restaurant over een heerlijke bramenlikeur, die bij de slijterij aan de overzijde niet te koop is.

Gegeten op 20 mei 2014

dick53

Prima gegeten bij Duinzicht, mosselpan was traditioneel bereid. Was erg veel, ik ben zelf kok geweest en deze maat pan gebruikte ik voor 2 personen. Mijn vriendin had de kalfslever met spek en ui. Prima gebakken, niet droog wat nog wel eens wil gebeuren.
Vriendelijke bediening en een echte ouderwetse hotelsfeer.
De bramenport is een aanrader als je van zoet houdt.

Gegeten op 23 juli 2014

Peek030

Vandaag fantastisch gegeten bij hotel Duinzicht.
Als vooraf hadden we beiden carpaccio die flinterdun gesneden was.
Als hoofdgerecht hadden we de tournedos
stroganoff. De saus werd aan tafel gemaakt en was ontzettend lekker.
De tournedos waren goed medium gebakken en smaakten heerlijk.
De bijgerechten van bloemkool, witlofsalade en gebakken aardappelen bleven door de grote portie vlees en saus bijna onaangeroerd.
Als toetje een lekker ijsje.
De huisgemaakte bramenlikeur is een aanrader voor de drank liefhebbers.

Gegeten op 12 oktober 2013

Koningsgerecht

De tijd lijkt inderdaad stil te hebben gestaan bij hotel Duinzicht. Het bestaat dan ook al 100 jaar, getuige de kalenders die elke gast bij afrekenen krijgt. Er moeten er duizenden gedrukt zijn... Wij waren er op één van de laatste warme dagen in september en hebben op de veranda gegeten. Dat geeft iets knus, zeker omdat het op een gegeven moment ging onweren en wij rustig door konden blijven eten. Opvallend zijn echter de hoge tafels en lage stoelen, waardoor je je als een kabouter voelt. Het personeel was niet echt snel, maar wel vriendelijk met informatie. Het eten is ouderwets, degelijk en vertrouwd, maar dus ook ongeïnspireerd en niet verrassend. De vegetarische wrap was bovendien aan de droge kant zonder veel smaak. Het zicht is inderdaad op duinen wat wij wel konden waarderen. Binnen is het een toevluchtsoord voor ANWB georiënteerde Nederlanders van meer dan middelbare leeftijd: degelijk en zonder verrassingen.

Gegeten op 6 september 2013

Monica Martinez

Gegeten op 26 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Hotel Duinzicht in Schiermonnikoog

Schrijf hieronder je recensie over Hotel Duinzicht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.