Hotel Duinzicht

• 7.7

• 7.5

Peek030
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag fantastisch gegeten bij hotel Duinzicht.
Als vooraf hadden we beiden carpaccio die flinterdun gesneden was.
Als hoofdgerecht hadden we de tournedos
stroganoff. De saus werd aan tafel gemaakt en was ontzettend lekker.
De tournedos waren goed medium gebakken en smaakten heerlijk.
De bijgerechten van bloemkool, witlofsalade en gebakken aardappelen bleven door de grote portie vlees en saus bijna onaangeroerd.
Als toetje een lekker ijsje.
De huisgemaakte bramenlikeur is een aanrader voor de drank liefhebbers.

Gegeten op 12 oktober 2013

Koningsgerecht
  • Recensies in de laatste twee jaar

De tijd lijkt inderdaad stil te hebben gestaan bij hotel Duinzicht. Het bestaat dan ook al 100 jaar, getuige de kalenders die elke gast bij afrekenen krijgt. Er moeten er duizenden gedrukt zijn... Wij waren er op één van de laatste warme dagen in september en hebben op de veranda gegeten. Dat geeft iets knus, zeker omdat het op een gegeven moment ging onweren en wij rustig door konden blijven eten. Opvallend zijn echter de hoge tafels en lage stoelen, waardoor je je als een kabouter voelt. Het personeel was niet echt snel, maar wel vriendelijk met informatie. Het eten is ouderwets, degelijk en vertrouwd, maar dus ook ongeïnspireerd en niet verrassend. De vegetarische wrap was bovendien aan de droge kant zonder veel smaak. Het zicht is inderdaad op duinen wat wij wel konden waarderen. Binnen is het een toevluchtsoord voor ANWB georiënteerde Nederlanders van meer dan middelbare leeftijd: degelijk en zonder verrassingen.

Gegeten op 6 september 2013

Monica Martinez
  • Recensies in de laatste twee jaar

De tijd heeft stilgestaan in restaurant en keuken van hotel Duinzicht. We waren er met de kerstdagen en hadden een half pension kerstarrangement.
Voor het hoofdgerecht was er keuze uit vlees/vis of gevogelte/vlees. Het 3 gangen diner op kerstavond viel erg tegen. Een matige groentensoep en slappe groenten, hoofdgerecht kipfilet met een vreemd smakende en niet lekkere kerry-achtige sauskledder, een klein schaaltje bleke patat, sla en als groente broccoli met nootmuskaat. Mijn partner had doradefilet die vol graten zat en als saus een tomatensaus. Geen aandacht voor presentatie hierbij. Als dessert hadden we ananasbavarois maar die was vrij massief en allesbehalve luchtig en smaakte niet naar ananas maar onduidelijk naar wat dan wel. We vreesden met grote vrees voor hetgeen ons eerste en tweede kerstdag met 4 gangen zou worden voorgeschoteld.
Eerste kerstdag hadden we als amuse stokbrood met boter waarin zongedroogde tomaat zat. Het woord amuse zal na deze ervaring voor ons nooit meer hetzelfde zijn. Daarna drie bereidingen van zalm: een klein plakje gerookt, een klein rondje als tartaar en zalmmousse die meer leek op een massieve hap mascarpone waaraan weinig tot geen zalm aan te proeven was. Daarbij kregen we nog een paar stukjes bruin brood met krentjes en noten erin en roomboter met bieslook om erop te smeren. Het brood was heel lekker maar een wat vreemde combi. Hierna was er een overheerlijke, smakelijke paprikasoep met daarin basilucum en stukjes mozarella. Als hoofdgerecht kozen we op de huid gebakken en in oven gegaarde eendenborst met portsaus op een stampotje van spruitjes. De eendenborstfilet was perfect bereid en erg lekker. In de saus had nog wat meer port gemogen. Daarbij schaaltje gebakken aardappelen, sla en spinazie. Als dessert was er witte chocolademousse met parfait van bosvruchten. De chocolademousse was lekker, luchtig en smaakte naar witte chocolade. Deze moest kant en klaar gekocht zijn denken we aangezien de andere luchtigheden niet echt geslaagd waren. De bosvruchten parfait was massief en keihard bevroren maar smaakte verder goed. Als laatste stond koffiebonbon op het menu. Dit bleek per persoon één ouderwetse, onsmakelijke drank/alcoholbonbon in gekleurd zilverpapier, gepresenteerd op een etagere van drie verdiepingen waarop verder alleen nog thee- en suikerzakjes en melkcupjes lagen. Een teleurstelling als afsluiting van een kerstdiner.

Tweede kerstdag was de amuse een klein rolletje zalmwrap waarin ook de boter met zontomaat van de vorige dag terugkwam.
Hierna volgden een rundercarpaccio en krachtige wildbouillon. Beiden lieten we ons goed smaken. Als hoofdgerecht kozen we voor de gebakken haasbiefstuk met bospaddestoelen. De biefstuk was perfect klaargemaakt, mals en erg lekker. Daarbij weer schaaltjes gebakken aardappelen, sla en worteltjes.
Pas tijdens dit laatste diner van ons arrangement werd ons verteld dat we bij mochten vragen van de aardappelen, sla en groente. We hadden grand dessert toe wat bestond uit een klein stukje brownie, een klein stukje cheesecake zonder veel smaak en een mini-glaasje limoncelli-spoom waarin in de verte wat limoncello te proeven was.
Dit kerstdiner werd wederom afgesloten met de hiervoor beschreven koffiebonbon.

Dranken: voor een wijntje betaal je 3,5 per glas. Aperitif-tip: bramenport; bij de open haard in het restaurant.
Bediening: vriendelijk en professioneel. Tijdens het kerstdiner waren de heren keurig in het pak en de dames in het lang hetgeen het extra feestelijk maakte.

Bij het ontbijt was de bediening en service overigens niet altijd even vriendelijk, attent en dienstverlenend. Voor het ontbijt werd er in het restaurant bij uitzondering en alleen voor bepaalde gasten gedekt. We moesten, naast het ontbijt zelf, zelf servies, bestek, placemat en servet ophalen en om kannetje koffie vragen.
Verbeterpunten/adviezen:
Kok op cursus mousse, bavarois, parfait en saus maken sturen. Keuken en bediening zelf eens op het vaste land uitgebreid en goed uit eten gaan om te ervaren hoe het er elders aan toegaat en wat een amuse is.
Communicatie naar hondenbezitters verbeteren. Honden mogen nl. niet alleen op de hotelkamer blijven. Dit betekent dat ze mee moeten naar ontbijt en diner en dat mag dan weer niet in de eetzaal voor hotelgasten, waar ook het ontbijtbuffet staat, maar moet in het algemene restaurant.
Ook de wijze waarop je als je op je hotelkamer komt dmv een aparte kaart wordt medegedeeld dat je een boete krijgt van 50,- als hond op bed of stoel komt, en 100,- als er gerookt wordt, komt niet bepaald vriendelijk en gastvrij over.
Toilet restaurant en ook hotelkamer: netjes en schoon.

Gegeten op 26 december 2012

HKoldor
  • Recensies in de laatste twee jaar

Duinzicht heeft een typische hotelkaart met wat simpele en wat minder simpele gerechten. Van de door ons bestelde gerechten was de schnitzel wat aan de vette kant. De groente was niet te ver doorgekookt en dus prima in orde. Ook met de salade was niets mis. De vegetarische curry smaakte naar mijn mening meer naar roti dan naar curry, maar an sich was deze prima te eten.
Het personeel was uiterst vriedelijk. Ook vonden wij dat ze een klacht, die door een groep aan een andere tafel werd geuit, uiterst correct werd behandeld. Minpuntje is dat wij friet hadden besteld, wat nooit is geserveerd. Toevallig gebeurde exact hetzelfde ook iets later bij de tafel naast ons dus wellicht is dat probleem toch wat structureler van aard.
Het decor van het terras is erg goed met een open haard (die gezien het feit dat het hartje zomer was niet gebruikt werd) en parasols. Het uitzicht op de badweg is natuurlijk ook altijd erg geslaagd. Wel zijn er een aantal zitjes waarbij de tafel erg hoog staat waardoor het wat lastig eten is.
Al met al een redelijk goed restaurant op Schier.

Gegeten op 18 augustus 2012

mama0452

• Goed

de sfeer is echt vriendelijk in de wintermaanden gezellig haardvuur en mooie versiering tijdens de feestdagen inrichting is knus en warm personeel erg vriendelijk voor de hond gelijk water terras met tafelverwarming echt leuk vlotte bediening eten is ook smakelijk goed warm laatste keer stoofpotje met rijst was echt super lekker

vlietmh

• Goed

Duinzicht biedt misschien geen culinaire hoogstandjes, maar het eten is hier zeker lekker, dus ze verdienen absoluut een ruim voldoende. Wij kozen voor hun specialiteit, tournedos stroganoff, waarvan de saus aan tafel wordt bereid. Echt heerlijk! De bediening is vriendelijk, professioneel en beleefd. Van het decor en de sfeer moet je houden, het is een beetje huiskamerachtig.

MADL

• Goed

Om hier slecht te schrijven is wel iets kort door de bocht. Bediening is goed, correct en daar is niets op aan te merken. De rode huiswijn (Argentijns) is ook niets mis mee. De (arrangementje?) groep kreeg een maaltijd die er op afstand niet al te best uit zag. Onze eigen biefstuk was wel prima. De gekookte bloemkool die we zelf nooit kopen was best OK en de sla met seizoen groente witlof ook. Misschien niet de best chef maar zeker ook niet slecht. Van de stukjes witlof met spek hadden we er wel een paar meer willen hebben. Desert was ronduit goed. Samengevat is onze score dan ook goed. Iets aan de groente verbeteren + presentatie daarvan en ik denk dat er meer goede scores gaan komen.

Schrijf zelf een recensie over Hotel Duinzicht in Schiermonnikoog

Schrijf hieronder je recensie over Hotel Duinzicht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!