a TripAdvisor company

Hotel Duinzicht

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0519 53 12 18

herlinde

Het oogt erg conservatief. Het eten is ook wat ouderwets, zoals een oudere generatie dat is gewend. Maar ik heb heerlijk gegeten, met traditionele maar goed bereide bijgerechtjes. En de service was top. Mensen die meedachten, alles kon, niets was gek. Ik at zelf de vegetarische groentencurry, die goed van smaak was. Porties waren ook prima. Kleine tip: schaf de plastic troep met snoepjes bij het kinderijsje af. Kinderen zijn er heel even blij mee, maar daarna ook teleurgesteld (snel kapot) en ouders tja... die doe je een groot plezier door het weg te laten.

Gegeten op 5 maart 2016

info140

Wij kwamen hier slechts om te dineren, maar dat was de moeite waard. De carpaccio bevatte wat teveel sla, maar smaakte voortreffelijk. Vervolgens de courgette-aardappelsoep met gerookte paling. Die had van mij wat meer smaak mogen hebben. Disgenote verorberde vervolgens een uitstekende kalkoenbout, terwijl ik mij wierp op de schotel met visfilets en schaaldieren. Allemaal niet zo spannend, maar gewoon uitstekend bereid.
Het personeel was zonder uitzondering zeer vriendelijk, al vergat men nogal eens de volgorde waarin de gasten een gang hadden verwerkt. De eetzaal is sfeervol aangekleed, het zitje om de open haard schept een behaaglijk gevoel, echter : Ik houd niet zo van geweien en beestenkoppen aan de muur. Dat hoort misschien in een jachtslot, maar niet hier.

Gegeten op 25 december 2015

Bobwoud

Elk jaar gaan we terug alleen al voor de aan tafel bereidde Stroganoff, wat een heerlijkheid. Als kind at ik dat wel eens met mijn ouders in Westzaan, helaas zijn er bijna geen restaurants meer die dit doen. Daarom alle lof voor Gilles en zijn personeel, dit is absoluut een aanrader. De rest op de kaart is overigens ook prima, maar het vlees en de Stroganoff subliem.

Gegeten op 22 oktober 2015

Postt

Onze jaarlijkse traditie eten bij Duinzicht is helaas voorbij. De reden dat wij hier kwamen was dat de spareribs heerlijk zijn en de sfeer authentiek. Dit jaar waren de spareribs ook weer heerlijk. De salade bevatte tot mijn grote verbazing grote hompen rauwe prei. Niet alleen was de prei rauw, er zat ook nog zand tussen! Ik heb de feedback overgebracht aan de bediening. Helaas werd er amper op gereageerd. Mijn tafelgenoten hadden scholfilet. Deze had een vreemde smaak, was te vet en hier en daar niet gaar. Wederom gemeld aan de bediening en wederom geen normale reactie. Om het nog een beetje erger te maken zijn wij de rest van de tijd dat we daar hebben gezeten compleet genegeerd! We hebben het toetje toen maar ergens anders genuttigd.

Gegeten op 11 oktober 2015

jacolienRoelofsen

Een verrassing!! Aan tafel gemaakte stroganoff met een heerlijk gebakken tournedos erbij gereserveerd broccoli gebakken aardappeltjes en wen kool salade
Ouderwets lekker

Erich Schlemmer

Omdat de familie Schlemmer in het hotel logeert, moesten we er ook maar gaan eten. Omdat we niet heel hongerig zijn beperken we ons tot een hoofdgerecht en een toetje. Het wordt tweemaal vegetarisch: een lasagne en omdat van de lasagna maar een portie was als alternatief een wrap, en tweemaal vlees: mixed grill en kalfslever met spek en ui. Verder komen dan gebakken aardappels, bloemkool en een komkommersalade op tafel.
Alhoewel geen culinair hoogtepunt smaakt het ons best, en de kalfslever is zonder meer voorbeeldig te noemen.
Ook de toetjes: brownies met ijs en slagroom, dame blanche en cr?me brûlée, zijn standaard volgens het leerboek.
Geen verrassingen (goed of slecht) maar recht toe recht aan hier in Duinzicht. Al honderd jaar volgens de website en hopelijk nog eens honderd jaar.

Gegeten op 18 juli 2015

fjorden

Heerlijk pannenkoeken gegeten die verrassend snel op tafel stonden, zodat we ruim op tijd voor de laatste boot bij de opstapplaats van de bus stonden.

Ook al zijn pannenkoeken niet hun specialiteit, ze overtreffen het gemiddelde pannenkoekenrestaurant heel gemakkelijk: goed gebakken, mooi groot en dik, precies zoals het hoort.

Helaas was er geen tijd om ook iets anders van de kaart te proeven. Dat bewaren we voor een volgende keer.

Gegeten op 12 juli 2015

dammesmees

Wij waren compleet uitgeput van een forse wandeling. We werden warm onthaalt door een lieve serveerster en een fijn haardvuurtje. De service was zeker een 10 en het decor lekker als een huiskamer. We hebben hier alleen geborreld dus over het eten kunnen we niet veel zeggen, maar de borrelhapjes waren in ieder geval lekker!

Gegeten op 27 januari 2015

Dick-01

Tijdens ons verblijf op Schiermonnikoog een paar keer gegeten in dit gezellige restaurant. Heerlijk eten, snelle en zeer voorkomende bediening en een gezellige ambiance.
Kortom, aarzel niet en ga hier eten!

Gegeten op 21 november 2014

restaurantfans

Je komt hier voor het totaalplaatje: gezellig haardvuur, super vriendelijke bediening, heerlijke eilander drankjes en degelijk eten. Het is geen sterrenrestaurant maar dat pretendeert t ook niet te zijn. Gerechten zijn goed bereid, de porties zijn groot en het smaakt prima. Niet spannend, maar lekker, en prima. De voorgerechten waren goed, soep, carpaccio, hoofd, vlees, lekker! Toe: ijsjes!

Gewoon. Goed. Gewoon goed!

Gegeten op 1 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Hotel Duinzicht in Schiermonnikoog

Schrijf hieronder je recensie over Hotel Duinzicht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.