Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant Lucebert

1. Restaurant
  2. Frans

Restaurant Lucebert

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 013 543 25 15

simo2n

Als je vegetarisch bent of een keer geen zin hebt in vlees op vis, ben je ook bij Lucebert aan het juiste adres! Genoten van compositie van biet, met paddestoelen, spruitjes en parmezaan. Aanrader!

Gegeten op 28 oktober 2014

gregarious

Nieuw interieur, ruimer, lichter en minder groot onderscheid tussen eetcafé gedeelte en het officiële restaurant. Prima sfeer, mede ook door de vriendelijke en snelle bediening. Kwaliteit van de gerechten als vanouds op goed niveau en voor aantrekkelijke prijzen. Nieuwe wijnkaart met diverse wijnen die ook per glas kunnen worden besteld. Ook hier goede prijs-kwaliteit. Het speciale openingsmenu doet daar nog een schepje bovenop. In ons gezelschap bevond zich een gast met paddenstoel-allergie en dit bleek geen beperkende factor bij het kiezen van een gerecht.

Gegeten op 22 oktober 2014

Wilmauiteten

Verrassend lekker gegeten met 4 pers. 3-gangen menu i.c.m. concert. Het voorgerecht met 3 verschillende bereidingen van zalm was lekker, maar leek iets te lang klaar te staan (gefrituurde zalm was lauw en wat taai) Dit werd helemaal goed gemaakt door het hoofdgerecht: kalfssucade stuk: heerlijke smaak en enorm zacht. De kok kwam nav onze vragen aan tafel om de bereiding toe te lichten. Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Ook de Malbec vonden wij een lekkere rode wijn.

Gegeten op 9 oktober 2014

Proever2006

Tijdens de kermisweek kun je bij Lucebert enkel kiezen uit een driegangen restaurant menu, een driegangen kermismenu of een kermisschotel (alleen hoofdgerecht). Met een groep van 6 kozen we voor het restaurantmenu. Vanwege het warme weer zat iedereen buiten op het terras voor het restaurant. Het terras was niet helemaal vol, iets wat men wel verwacht had, volgens de bediening. Er was dus geen sprake van onderbezetting qua personeel. Vanaf het moment van plaatsnemen heeft de bediening oog voor haar gasten. Meteen worden er twee karaffen ijskoud water op tafel gezet, gevolgd door brood met tapenade en kruidenboter. Na het bestellen komen er zes amuses op tafel, heilbot met tapenade. waar ken ik die tapenade ook al weer van?? Al snel komt het voorgerecht op tafel, voor drie personen rosbief en voor drie personen het vis-voorgerecht. De gerechten smaken prima. Alleen... hoort bij het kopje vissoep geen lepeltje geleverd te worden? Je kunt het wel uit het kopje drinken, maar met een lepel is toch handiger.
Tussen voor- en hoofdgerecht bestellen we een nieuwe fles wijn, doch daar moeten we nog een keer om vragen, want de ober vergeet deze te brengen. Bij het hoofdgerecht is er ook weer keuze tussen vlees en vis: getrancheerde ossenhaas of zeebaars. Allereerst worden twee bakjes mayonaise op tafel gezet. Vervolgens twee bakjes sla en dan komt het hoofdgerecht. De smaak is prima. Een van de gasten vraagt zich halverwege af waar die bakjes mayonaise voor zijn. Als we even later aan de bediening vragen of er toevallig ook iets van frietjes bij het hoofdgerecht horen, komt men deze alsnog brengen. Helaas hebben de meesten hun hoofdgerecht dan al voor driekwart op.
Na het hoofdgerecht is er nog een dessert: kaasplateau dan wel rood fruit met ijs van witte chocolade en met slagroom.
Voor 35 euro p.p. is het eten prima. De wijn is zeker niet duur (18 euro voor een fles Sauvignon Blanc), maar de bediening laat hier en daar steken vallen. Het kan niet aan onverwachte drukte liggen, dus laten we het maar houden op de warmte. En oh ja, nog 1 klein minpuntje: waarom is het menu dit jaar exact hetzelfde als vorig jaar? Gebrek aan creativiteit?

Gegeten op 22 juli 2013

gool

Voorafgaand aan een prachtig concert van Christina Branco genoten we van het 3 gangen-eetcafémenu bij Lucebert. Het voorgerecht : een terrine van noorse garnalen met gerookte zalm op een bedje van mesclun. Voor het hoofdgerecht vroegen wij om vervanging van het speenvarken en dat bleek geen enkel probleem. Er kwam mooi gebraden en gesneden schouderhaas met een garnituur van paddestoelen en doperwtenpuree op tafel. Het nagerecht bestond uit een appelfleurtje in filodeeg met mascarponecreme en een bolletje huisgemaakt vanilleijs. Je eet hier prima voor een redelijke prijs en gaat met een goed gevulde maag de concertzaal in !

Gegeten op 20 april 2013

Pius

Onlangs naar de film Amour in de Filmfoyer. We kenden Lucebert wel van een paar jaar geleden, maar aanleiding om er weer eens een hapje te eten, in het eetcafe. Niet al te veel tijd, dus de plat du jour! Wat een verrassing. De aangekondigde diamanthaas (aangekondigd als jodenhaas) was voortreffelijk gebakken en voorzien van een prima garnituur. Niks spectaculairs, maar gewoon heel goed voor nog geen € 15! Met een aperief, glas wijn en koffie voor nog geen € 45 heerlijk gegeten vlak voor die prachtige film!

Gegeten op 29 december 2012

ad_wijgerde

• Redelijk

• Redelijk

dubver

• Uitstekend

Wij waren in het restaurant gedeelte. Fantastisch eten. Pure smaken, en zeer mooi gepresenteerd. Het menu van 24,00 euro is kwalitatief zeer goed.
De inrichting is misschien iets te formeel, maar het past toch bij dit restaurant.

mwk

• Goed

• Goed

In het kader van de restaurantweek hier gegeten. Normaal enigszins aan de prijs, nu uitgesproken goedkoop voor het gebodene. Het eten was uitstekend. Creatieve gerechten en goed klaargemaakt. Ik geef echter toch een "goed" als eindoordeel en dat komt door de wat formele en stijve sfeer in het restaurant. Dit komt ook tot uiting in de gasten die er zaten: overwegend grijs en degelijk. Dit bevreemdt mij wel enigszins, aangezien de foyers van de schouwburgzalen (die kennelijk door dezelfde organisatie worden gerund) juist uitermate hip en modern zijn. Kortom: heerlijk gegeten, maar ik zal er denk ik niet snel nog eens naartoe gaan.

lekkereten013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Lucebert in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Lucebert. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.