Auberge de Zwaan

• 6.4

• 7.5

Pino040
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geboekt met een Groupon. Voordat er een datum bekend/geboekt was bij de Zwaan, vroeg men al om mijn code. Groupon wijzigde tussentijds de voorwaarden, zodat ik wilde annuleren bij Groupon. De Zwaan had echter mijn code al geactiveerd, waardoor annuleren niet meer mogelijk was. Gelukkig kon ik met de Zwaan zelf toch een reservering maken. We kregen een klein tafeltje, waar door de instabiliteit al van alles afviel, voordat we onze jassen uit hadden. De gerechten, behorende bij de 5 gangen proeverij waren lekker. Het hoofdgerecht echter was ZO minimaal, dat we dachten dat het een bijgerecht betrof. Toen men vroeg hoe het had gesmaakt, gaven we ook aan dat het tegenviel. Er werd beloofd dat de kok bij het nagerecht NOG meer zijn best zou doen. We hadden 2 verschillende nagerechten, maar bij het serveren hadden we ineens allebei hetzelfde. Goed zijn best gedaan?
Tijdens het menu liet de ober mijn (ongebruikte) servet van de tafel vallen. Deze werd opgeraapt en vervolgens bovenop mijn bestek gelegd (?) In een goed restaurant krijg je dan een nieuwe. Ik bestelde 2 muskaatwijntjes. De ober kwam tot onze verbazing terug met 2 glazen wijn met de mededeling dat het een andere wijn was geworden, omdat ze geen muskaatwijn open hadden staan. Tja, in zo'n restaurant ontbreekt het aan kurkentrekkers? Dit alles ZONDER overleg. De muskaatwijn koste ook 13,50 per glas gaf de ober aan, dus vandaar de eenzijdige keuze van de ober om maar een andere wijn te serveren. Misschien wilden we tijdens het menu wel 2 flessen leegtrekken, zonder dat het ons interesseert wat het kost.
Overigens hebben ze gewoon muskaatwijn op de kaart staan voor 5,75 per glas.
Door dit alles voor ons geen de Zwaan meer, ook niet met Groupon.

Gegeten op 29 maart 2014

erik48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een viergangendiner met bijpassend wijnarrangement. Het topstuk was het fantastische gastheerschap van kok Martin van Dingenen.

Gegeten op 5 januari 2014

ronald94
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben eind november met 24 personen gegeten bij Auberge De Zwaan. Vooraf netjes een keuzemenu bepaald en zo ook gekregen. Een carpaccio zonder kaas of diamant haas doorbakken is geen probleem. De porties zijn niet overweldigend maar net groot genoeg. De hertenpeper was heerlijk maar de diamanthaas mocht wat meer garnering. Brood en friet werden continu bijgevuld. pommegratin en groenten bij het menu zouden hetgeheel wel competeren. Wij zaten gezellig in het zaaltje links van de bar. Ambiance is leuk maar mij lijkt de zaal rechts gezelliger. Deze binnenkort nog maar eens proberen zeg ik.

Gegeten op 29 november 2013

Bestsebourgondier
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weer eens gegeten bij Auberge de Zwaan. Het eten is van uitstekende kwaliteit en zeker wanneer je voor een menu kiest (bijv Auberge menu) heb je een goede deal mbt prijs/kwaliteit.
Toch is het de service/bediening die maakt dat we voorlopig hier niet meer naar toe gaan; nors, over je heen hangen bij uitserveren, en wat andere kleinigheidjes waar je veel minder snel over zou vallen, wanneer het met een knipoog of vriendelijke lach gebeurde. Een gevoel dat je niet helemaal welkom bent. Wanneer vervolgens tijdens dessert/koffie de omringende tafels luid opnieuw worden ingedekt en we bij vertrek overenthousiast naar de deur worden geleid, krijgen we het gevoel dat het personeel blij is dat we vertrekken (en zij zelf ook naar huis mogen). Het was 22:00 uur...

Gegeten op 15 december 2013

ICE
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een Groupon hier een 4 gangen diner gegeten. Eten niet heel bijzonder maar we met smaak en mooi opgemaakt. Ambience is klassiek in dito pand met serre. De serre bevat helaas wat spinnenraggen incl spin dus schoonmaken kan beter.. Bediening en service door de eigenaresse wordt helaas door de Groupon anders als bij de 'normale' klanten. Ongeïnteresseerd, kortaf en niet informerend. Wij hadden een bijpassend wijnarrangement besteld wat volgens de speciale Groupon menukaart Bourgondisch geschonken zou worden: de glazen werden echter voor een derde vol geschonken... Daarbij werd alleen de naam van de fles opgelezen en volgde er geen enkele verdere uitleg. Na de tweede gang bleef de fles staan en vertelde de eigenaresse ons dat ze altijd gewoon door schonk... om even later de fles mee te nemen en een rose bij mijn vegetarische hoofdgerecht in te schenken. De wijnen verhoogden dus helaas niet de smaak van het eten want ze waren niet bijpassend. De Groupon actie is naar mijn beleving bedoeld om gasten kennis te laten maken met je restaurant zodat ze later, zonder Groupon, nog eens terug komen. Een gemiste kans van Auberge De Zwaan dankzij de bediening want wij komen niet nog eens. Ook het reserveren via email ging met haperingen en de antwoorden stonden vol met spelfouten... Jammer allemaal voor de keukenbrigade want die doen zeker hun best.

Gegeten op 2 oktober 2013

bongustaio
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag een 4-gangen diner gekozen bij Auberge de Zwaan. Complimenten aan de kok en zijn team voor de heerlijke gerechten. De presentatie en opmaak van de borden was mooi en de gerechten waren prima van bereiding en bovenal erg lekker!! De bediening is vriendelijk en de gerechten volgen in een mooi tempo. De service is prima. Er wordt zelfs gevraagd of je een karafje water bij het eten wil (gratis), top! En als het mandje met (warme) broodjes leeg is wordt gevraagd of je nieuwe broodjes wenst. De pompoensoep met appel en kaneel is verrassend. De hert was prima bereid en saus was werkelijk verrukkelijk, echt om je bord bij af te likken. Wij hebben genoten van een heerlijke avond bij Auberge de Zwaan. Complimenten. Ga zo door!

Gegeten op 20 oktober 2013

jeroen_29
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 4 personen 4-gangen keuzemenu gegeten,(vooraf zalm of roleaux van eendepoot, (prima) daarna pompoensoep met appel ( iets veel kaneel maar verder ok. hoofd schol of hazepeper beide prima.
sfeer en ambiance is leuk zit erg gezellig en is mooi ingericht.
Bediening is dramatisch. Onverschillig, kort en erg onbeleefd, geen uitleg menu, geen interesse. voor ons een reden niet weer terug te gaan. Zonde van de moeite van de kok. Niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 19 oktober 2013

Questa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerder hier genoten van een Luxe High tea, nu voor de 5 gangenproeverij met een Groupon naar De Zwaan, op deze zondagavond was het erg druk maar de bediening had alles goed onder controle, ik vond het wel erg rumoerig, op het eten is niets aan te merken, prima verzorgde borden en smaakvolle gerechten, ik vond het tempo wel aan de hoge kant, we hebben dus even om een time-out gevraagd, dit was geen probleem, verder hadden we met de stille trom het pand kunnen verlaten, niemand die er erg in had!

Gegeten op 13 oktober 2013

Winibaldi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een mooi terras met uitzicht op de markt van een van Nederlands mooiste dorpjes. Prima individueel in te stellen warmtelampen en luifel om begin oktober aan een met linnen gedekte tafel buiten te kunnen zitten.
Om vervolgens de eerste 10 minuten door de bediening het gevoel te krijgen dat we er niet echt toe doen. Gelukkig wordt het wat beter in de loop van de avond.
Het 3 gangen menuutje ziet er leuk, fris en kleurig uit op creatief opgemaakte borden. De smaken zijn prima en de prijs (+/-29,-) conform het gebodene.
Kortom mooie plek waar met een 'opfris-cursus' hoe je gasten met egards te benaderen volgende keer een stukje hoger gescoord kan worden.

Frans1957
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was goed, het decor was redelijk maar er is reeds lang geen onderhoud meer uitgevoerd. Jammer dat zonder het te vragen het peper & zout van onze tafel werd gehaald terwijl we nog aan het eten waren... Onze vragen werden niet van harte beantwoord. Ik had niet de indruk dat we als Groupon klant bijzonder welkom waren. Waarschijnlijk is het van eigenaar veranderd, want ik heb er in het verleden beter gegeten.

Gegeten op 22 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Auberge de Zwaan in Oirschot

Schrijf hieronder je recensie over Auberge de Zwaan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!