De Lindehof

3. Topper 2015
  5. 2 Michelinsterren
  1. Toon telefoonnummer 040 283 73 36

STN789

Hier het Toque blanche menu gegeten. Soenil komt bij je aan tafel en zo hoort het eigenlijk ook. Gerechten waren goed op elkaar afgestemd. Ganzenlever Asian style is fantastisch.Coquille met linkerbil en buikspek is zeer goed op smaak. Mooie wijnen erbij. De sommelier welke deze avond verantwoordelijk serveerde veel "zware" wijnen, wijnen met een whisky en vodka toon erin. Past niet altijd goed bij het gerecht.

Gegeten op 19 december 2014

ilonapiris

werkelijk een tongstrelende en bijzonder aangename verrassing : een zeer hartelijk welkom. bijzonder persoonlijke aandacht van de chef zelf, die zeer uiteenlopende smaksensaties en schilderijtjes op het bord had getoverd.! Allen weer met andere kruiden, kleuren en texturen. Ook een zeer kundige sommelier, die hele mooie , maar vooral zeer aparte onbekende wijnen bij de gerechten had uitgezocht. van begin tot eind een heerlijke middag. met een zeer goed uitgebalanceerd menu

Gegeten op 25 januari 2015

CvanS

Om de tweede ster te vieren hebben we hier op een maandag geluncht met het speciale tweesterrenmenu om zomaar te noemen. Heerlijke amuses, leuk gepresenteerd, heerlijke gerechten, leuke wijnen, fijne bediening, het was weer een genot om hier te eten!

Gegeten op 15 december 2014

liesbeth69

Bij toeval stuitten we op de Lindehof in Nuenen, via deze site. En wat hebben we er een onvergetelijke avond mogen beleven!

De amuses van de chef maakten zo nieuwsgierig dat we het uitgebreide menu van de chef hebben gekozen: een parade van de meest verrassende en verfijnde smaakcombinaties. Overal zat liefde in en dat was te zien en te proeven. Intens genoten van alles; het was niet minder dan ontroerend lekker!

De service was superb, zeer vriendelijk personeel. Niet te opdringerig, maar ook niet te formeel.

Toen we naar huis reden bij volle maan en met muziek van Bach in de auto zei mijn moeder: "Wat kan het leven toch mooi zijn." En zo is het!

Gegeten op 4 januari 2015

ad_wijgerde

Gegeten op 27 december 2014

ALM-G

Met enige regelmaat lieten wij ons al verwennen door chef en gastheer Soenil Bahadoer met zijn medewerkers. Altijd tot volle tevredenheid. Wij vonden het dus ook zeer terecht dat de prestaties van Soenil en zijn team in het najaar werden beloond met een 2e Michelinster! Dat is een logisch gevolg van het harde werken. Onze reservering voor kerstavond stond (gelukkig) al, want gisteravond was er geen plaats meer vrij. Dit wordt een recensie waarin helemaal niets, maar dan ook niets als minder geslaagd of minder lekker genoemd kan worden. Alles klopte van het geweldige 6 gangen verrassingsmenu. Van amuses tot dessert: het was TOP! Rekening houdend met onze dieetwensen kregen wij de allermooiste gerechten uit de keuken, Geweldige producten met o.a. kreeft, krab, Wagyu vlees en foie. Op allerlei manieren bereid met invloeden uit de hele wereld en telkens op bijzondere wijze gepresenteerd, niet in het minst door de waarneembare zorg die aan bereiding, opmaak en presentatie was besteed. We kwamen in allerlei smaakexplosies terecht. Tel daarbij op de wijze waarop de sommelier de gerechten combineerde met het wijnarrangement en de manier waarop de zwarte brigade haar werk deed, dan kunnen wij niet anders dan constateren dat onze kersavond TOP was!!!!

Gegeten op 24 december 2014

BenMcDui

Het viergangenmenu biedt een imponerend scala aan intense smaken en mooie combinaties. Chef Soenil besteedt, voordat de drukte losbarst, ruim aandacht aan zijn gasten; dat is wel eens anders. Ontspannen en attente bediening en goed passende wijnen maken het genoegen compleet. Een aanrader.

Gegeten op 12 december 2014

Nonkel

Onlangs hier voor de eerste keer gegeten, ook nav de tweede ster waren wij nieuwsgierig hoe ons dit zou bevallen. Wat ons met name opviel in vergelijking met andere sterrenrestaurants was de wat informelere sfeer, het ging er allemaal wat gezelliger en ongedwongener aan toe, ook bijzonder dat de chef (Soenil) zelf veel in het restaurant te vinden is en soms ook een praatje komt maken. Wij hebben voor het 6 gangen diner Toque blanche gekozen, prima keuze, en ook de amuses mogen er zeker zijn. Met name de bijpassende wijnen hebben ons in positieve zin erg verrast. Enige kritiekpunt, sommige gerechten vonden wij qua kruiden iets te expliciet, waardoor wij ze soms wat minder in balans vonden dan wat zou kunnen.

Gegeten op 28 november 2014

marcello1962

Wij komen hier 1 keer per jaar, maar ook deze avond worden wij weer overbluft door de kwaliteit. Wij kozen zoals altijd voor het uitgebreide verrassingsmenu en werden weer gebombardeerd met amuse's en smaakexplosies. Wat er ook geserveerd wordt, de smaken zijn fantastisch en de gerechten zijn uitermate origineel. Het is een heerlijke avondvullende ervaring. Wij verheugen ons alweer op de volgende keer.

Gegeten op 6 december 2014

barbara35

Alweer een aantal maanden geleden hier gegeten, maar het staat nog vers in het geheugen. We kregen gewoon kunst op ons bord en het verbaast ons dan ook niet dat dit restaurant inmiddels 2 sterren verdiend heeft.
Die avond leek de bediening zijn avond niet zo te hebben, maar dat zal een uitzondering geweest zijn.

Gegeten op 25 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over De Lindehof in Nuenen

Schrijf hieronder je recensie over De Lindehof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.