a TripAdvisor company

foto's van De Lindehof in Nuenen - 1 foto's van De Lindehof in Nuenen - 2 foto's van De Lindehof in Nuenen - 3 foto's van De Lindehof in Nuenen - 4 foto's van De Lindehof in Nuenen - 5 foto's van De Lindehof in Nuenen - 6 foto's van De Lindehof in Nuenen - 7 foto's van De Lindehof in Nuenen - 8 foto's van De Lindehof in Nuenen - 9 foto's van De Lindehof in Nuenen - 10 foto's van De Lindehof in Nuenen - 11

De Lindehof

5. 2 Michelinsterren
  1. Toon telefoonnummer 040 283 73 36
  2. www.restaurant-delindehof.nl

Soenil Bahadoers smaakclimax

Chef-kok Soenil Bahadoer belichaamt zijn restaurant De Lindehof. Zijn passie voor het koken proef je in geïnspireerde gerechten. Een reeks aan kleine hapjes bouwt op naar een ware smaakclimax. De gastvrijheid en het plezier van de keuken heeft hij van huis meegenomen. Iedereen is welkom en zo voelt het ook in deze warme en gezellige omgeving.

Golfjunkie

Wat een spektakel! Mooie ontvangst door eigenaar met uitleg van de kaart. Spontane, enthousiaste vakfreak die er duidelijk is om zijn gasten te verwennen. Geen air. Nee, gewoon een vakfanaat. Prachtige wijnen die mooi omschreven werden door een enthousiaste sommelier. De sfeer is relaxed, het personeel kundig. De gerechten klopten allemaal. Op 1 na: een toetje met foie gras. Die snapte ik niet. Nu ben ik geen fan van dit product gezien de manier waarop het verkregen wordt maar dan nog: als toetje? Wij hebben een topavond gehad, met geweldig eten. Helemaal bijzonder was dat de eigenaar door de achteruitgang ons achterna kwam rennen om ons te bedanken. Pure passie voor eten en het verwennen van zijn gasten drijft deze man. Prachtig!

Gegeten op 18 juli 2015

Pki

Gegeten op 19 juli 2015

ad_wijgerde

Gegeten op 19 juli 2015

Proever84915

Wij hebben hier een lunch menu genoten, 5 gangen met bijhorend wijnarrangement. We kregen maar liefst 5 amuses, welke allemaal overheerlijk! Wij lieten ons verrassen en waren dat ook zeer zeker. Alle gerechten hadden een surinaams/indiase interpretatie en is voor ons echt zalig geweest! Het enige minpuntje is dat wij een tafel hadden welke privé was, maar ook vlakbij de toiletten. de situering van de toiletten in het restaurant is geen prettige.

Gegeten op 3 juli 2015

leomarkwat

Op vrijdagavond met een gezelschap van 8 personen gegeten bij de Lindehof. Heerlijke gerecht, super wijnen en erg leuke ambiance.
Aanrader als u van culinaire hoogstandjes houdt.

Gegeten op 19 juni 2015

Pvddungen

Wow! zaterdag met z'n vieren bij De Lindehof gegeten. Eerste keer. Wat een mooie ervaring. Prachtige gerechten, verrassende smaken, super professionele bediening, heerlijke wijnen. Sfeer is relaxed en je kunt naast genieten van het eten dus ook praten met je gezelschap (zeker geen stijve tent waar je bang bent om wat geluid te maken). Aanrader als je een avond vol smaakverrassingen en een totaal beleving wilt. De prijs is passend bij wat je krijgt.

Gegeten op 6 juni 2015

HarleyHarrie

Gisteren weer eens aangeschoven in de Lindehof tijdens de IENS DinerDagen. Onlangs ontvingen Soenil & team hun 2e ster. Is er daardoor iets veranderd zult u zich afvragen?
Nee, volgens ons absoluut niet!
Kwaliteit, presentatie & service zijn nog steeds van hetzelfde niveau!
En wat voor niveau... SUPERIEUR!!!
Dat kan alleen maar betekenen dat de "mannen van Michelin" achter de feiten aanlopen en al jaren geleden hadden moeten concluderen: "Table excellente, mérite un détour"!

Na alle magische smaakervaringen, nog even met de chef op het terras "nagetafeld" met een flesje "witte"! Mijn tafeldame en ik hebben weer genoten met een hoofdletter "G"!!!

Gegeten op 8 mei 2015

anita201

Genoten van de kunstwerken die we kregen voorgezet.
De sommelier deed een fijne begrijpbare uitleg van de wijnen, ondanks dat hij niet perfect Nederlands sprak. Echt een topper! Met hart voor het vak.
Zeer zeker de moeite waard om te gaan genieten, hoe iemand kan 'toveren' met specerijen.
Chapeau

Gegeten op 16 april 2015

NellieL

Het was al even geleden dat we gegeten hebben in de Lindehof, een van onze favoriete restaurants. Het was weer top!
Na een aantal lekkere (jammer genoeg net iets teveel bekende) amuses, het eerste hoofdgerecht. Een heerlijk stuk zeeduivel met allerlei structuren van asperge. Een plaatje om te zien, zo prachtig gepresenteerd en verrukkelijk! Dit gerecht werd gevolgd door een gerecht van rode mul met bereidingen van tomaat. Ook dit was weer een topgerecht met heerlijke uitgesproken smaken. Ik ken geen ander restaurant waar vis altijd zo perfect bereid is als bij de Lindehof!
Het hoofdgerecht met kwartel en structuren van asperge en pastinaak was perfect. De saus van morilles zo krachtig en vol van smaak super! Ook als het om de sauzen gaat is de Lindehof ongeëvenaard! Als afsluiter het dessert met banaan. Opnieuw prachtig gepresenteerd, maar zoals vaker vond ik dat het dessert niet helemaal mee kan in de kwaliteit van de andere gerechten. Als afsluiter koffie met enkele friandises waarvan de makaron echt de absolute topper was, helemaal perfect! Prima wijnarrangement, royaal geschonken.
De bediening was zoals altijd correct, alles in orde. Maar omdat het druk was. met uitzondering van de sommelier, misschien soms net wat te gehaast en onpersoonlijk.
De entourage is goed, maar als het net als gisteren vol is wel behoorlijk rumoerig. Wat zeker in positieve zin toevoegt aan de totale beleving is het prachtige servieswerk waarop de gerechten geserveerd worden!

Gegeten op 29 maart 2015

STN789

Hier het Toque blanche menu gegeten. Soenil komt bij je aan tafel en zo hoort het eigenlijk ook. Gerechten waren goed op elkaar afgestemd. Ganzenlever Asian style is fantastisch.Coquille met linkerbil en buikspek is zeer goed op smaak. Mooie wijnen erbij. De sommelier welke deze avond verantwoordelijk serveerde veel "zware" wijnen, wijnen met een whisky en vodka toon erin. Past niet altijd goed bij het gerecht.

Gegeten op 19 december 2014

Schrijf zelf een recensie over De Lindehof in Nuenen

Schrijf hieronder je recensie over De Lindehof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.