Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Lindehof

2. Frans-modern
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 040 283 73 36

CvanS

Voor de zoveelste keer gegeten bij mijn favoriet: De Lindehof. Vanaf de hartelijke ontvangst tot en met het afscheid is altijd alles hier geweldig lekker, heel gezellig en prachtige wijnen. De smaakpalletten die chef Bahadoer gebruikt zijn erg mooi en spreken ons zeer aan. De bediening is bijzonder attent en goed op de hoogte van wat er in de keuken gebeurd. We komen er graag!

Gegeten op 29 juni 2014

Rayofsun

Afgelopen zaterdag gedineerd bij de De Lindehof. Wat een heerlijke smaaksensaties.
Onder de indruk van de complexiteit van de gerechten en mooie opmaak.
Nooit geweten dat bourgondisch eten zo verfijnd kon zijn.
Tijdens het eten vaak tegen mezelf gezegd: pure heaven.
De bediening is top, Soenil een true master of food!!!

Gegeten op 20 september 2014

jandams

Soenil Bahadoer is geen rijzende ster meer, hij is een ster: wij komen hier regelmatig en constateren een evident stijgende lijn in zijn creaties. Superbe was de terrine van ganzenlever, marbre van ganzenlever met verschillende structuren van mais, daarbij een weckpot gevuld met een mousse van ganzenlever en popcorn. De piece was een giller: rouleau van grijspootpatrijs, heerlijk met de perfecte cuisson.
De wijnkaart is vernieuwd met een fabelachtig mooie lay-out, zeer overzichtelijk en met betaalbare wijnen erbij. Heel goed is dat Soenil ook zijn koks uit de keuken regelmatig gerechten laat serveren, bijna een noviteit. Zeer ontspannen sfeertje in een prachtig etablissement.

Gegeten op 14 september 2014

Pvanlangen

Altijd weer een feest om hier te mogen zijn. Elke hap is een beleving en de kunde van de bediening is top. Enige minpuntje wat ik hier ooit heb kunnen ontdekken is de gezelligheid. Gastvrijheid is goed maar ze zijn er niet voor de gezelligheid.

Gegeten op 11 september 2014

Ronald_H

Op zaterdag avond met mijn jongste zoon gedineerd bij Soenil Bahadoer en brigade. Woorden schieten me tekort om een beschrijving te geven van de explosie van smaken, de amuse die een perfect Bloody Mary imiteerde was een startschot voor een rollercoaster aan sensaties. Net als je nog minuten zat na te genieten van smaak en textuur explosies en denkt dit kan niet mooier volgt wederom een nieuwe maximale ervaring. Dit alles met zoveel passie en aandacht opgemaakt en geserveerd maakt dit een van de allermooiste uitgangservaringen van 2014 tot nu toe. Overtreffen van zoveel mooie smaken en zoveel liefde in bereiding en bediening zal niet makkelijk te overtreffen worden. Oprechte dank voor deze fantastische ervaring!

Gegeten op 6 september 2014

dapifer

6 gangen menu gegeten en was geweldig. Alle smaken waren zeer herkenbaar en goed in evenwicht. Niets overheerste en het was verfijnd. Verbazingwekkend wat je bijvoorbeeld met rode bietjes en radijsjes kunt doen qua smaak. Heilbot was om te zuigen en lamsvlees eveneens. De verschillende amuses zijn een opmaat naar een heerlijk diner en zijn origineel gepresenteerd. Soenil is een kunstenaar en weet van ieder gerecht iets bijzonders te maken. Bediening is prima en hoffelijk maar af en toe wat stijfjes en mag in mijn ogen wat losser.

Gegeten op 31 augustus 2014

Jeroen44

Echt een avondje uit! Wat een heerlijke smaken.
Wij hebben gereserveerd tijdens de restaurantweek en het driegangen menu uitgebreid met een extra gang. We hebben verschillende amuses ontvangen zoals een glas de met broodsoldaatjes van tonijn en een dip van kerrie. De amuselepels op rode tomaatjes en pepertjes met erop een bonbon gebaseerd op Bloody Mary, met tomaat, wodka en een flinke pepert en espuma van bleekselderij waren zeer bijzonder. Ook de Rendang met ik geloof ijs van gember was zeer smakelijk. Alle gerechten ware bijzonder goed van smaak en ware feestjes op ons bord. Ook de wijn was voortreffelijk gekozen. Afgesloten met koffie en huisgemaakte zoetigheden. De chef en zijn team hebben er iets moois van gemaakt

Gegeten op 31 augustus 2014

Proever_20121983

Het niveau van het eten bij de lindehof is altijd erg goed. Zo ook deze keer.

Voor de tweede keer hebben wij enorm genoten van het eten bij de lindehof, de wijnen zij altijd heerlijk en goed gekozen. De bediening is erg correct, jong en komt er bevlogen over!

Dit maal waren iets minder tevreden dan de vorige keer, al vindt ik niet dat dit de lindehof zelf al teveel aangerekend kan worden.

De eerste keer overtrof dit restaurant al onze verwachtingen, waardoor het vrijwel onmogelijk was om deze ervaring opnieuw te overtreffen. Dit in combinatie met het feit dat wij voor een all-in 4 gangen couvert gereserveerd hadden en niemand ons had verteld dat de lindehof haar 10 jarig jubileum vierde met een speciaal 10 gangen menu. Hadden wij dit maar geweten, dan had de lindehof wellicht het onmogelijke gedaan, namelijk opnieuw onze verwachting overtroffen.

Gegeten op 23 februari 2014

11floris

Etentje cadeau gekregen voor mijn verjaardag. erg lekker gegeten, alles klopte. vriendelijke bediening, welkom geheten door de chef zelf. geen straf om hier 200km voor te rijden. kortom super avond gehad

Gegeten op 16 augustus 2014

joroozen

Dit was top teveel om op te noemen al die kleine gerechtjes die met zoveel zorg waren bereid ieder gerechtje was een feest, een emotie kunstwerkjes op zich.
Fijn dit mee te mogen maken.
Zelfs de handtas van mijn vrouw kreeg een krukje zoda e niet op de grond hoefde te staan. Het was een mooie culinaire ervaring en zo 1 keer per jaar te herhalen.

Gegeten op 28 juni 2014

Eter2012

Mooi stijlvol ingericht restaurant. Jammer dat we door de gastvrouw naar een tafeltje werden gebracht waar de 2 stoelen zodanig stonden dat er een forse pilaar tussen ons in stond. Aangegeven dat ik dat niet prettig vond, werd er even vreemd gekeken, maar we kregen een andere tafel. Dat was prima. Bijzonder is dat de chef zelf de gasten verwelkomt en ook de amuse brengt. Wie hebben een 4-gangenmenu met een bijpassend wijn-arangement genomen. Gerechten waren uitstekend van smaak en presentatie en heerlijk bijpassende wijnen. Restaurant was volledig bezet; het is dan ook een echte aanrader.

Gegeten op 11 juli 2014

arno25

Wow, nog nooit zo lekker gegeten. Top ontvangst door gastvrije gastheer die ons buiten verwelkomde. Strakke, sfeervolle inrichting. Super lekkere huis Champagne als aperitief(Ruinart Blanc de Blancs) met reeks van overheerlijke, subtiele amuses. Vervolgens viergangen menu waarbij alle vier gerechten zeer verfijnd waren met creatieve en smaakvolle smaakcombinaties.
Uitstekende sommelier die ons goed aanvoelde en perfecte wijn-spijs combinaties wist te presenteren. Alles klopt hier en de warmte, professionaliteit en gastvrijheid van de bediening én vooral ook de Chef die regelmatig aan tafel kwam maakt de Lindehof tot mijn favoriete restaurant in Nederland. Zit ook niet voor niks gewoon vol op maandag middag en verdient naar mijn idee echt een tweede ster!

Gegeten op 26 mei 2014

Evabeems

Gegeten met een groep van 13. Zeer welkom, vriendelijk. Bereid in te springen op acute wensen. Wens van niet te lang tafelen gehonoreerd. Geruisloze efficiënte bediening. spannend eten behalve de volgens mij rauwe coquille en scheermes..brrr niet aan mij besteed maar de rest was SUPER. Een geweldige avond gehad.

Gegeten op 5 april 2014

Drago

Heerlijke lunch, fijne service en prettige ambiance
Ondanks dat het een maandagmiddag is het restaurant goed bezet.
Eerst mogen genieten van zeer smaakvolle amuses. Voorgerecht verrukkelijke combinatie van kreeft, kabeljauw, hollandse garnaaltjes en pompoen. Mooi opgemaakt en verdeeld over twee bordjes. Hierbij een mooi glas Sauvignon Blanc gedronken. Hoofdgerecht verschillende bereidingen van kwartel met groenten en een heerlijke jus, mooi gerecht! Dessert was erg lekker.
Fijne service. De chef zelf komt regelmatig aan tafel met gerechten of amuses en geeft je een comfortabel gevoel.
Wij komen terug en zullen het zeker aanbevelen aan anderen!

Gegeten op 17 maart 2014

culinairxp

Afgelopen zaterdag bij de Lindehof wezen eten, we hadden 4-gangen menu met bijpassende wijnen, waarbij we vantevoren overspoelt werden door de heerlijke amuse's (9 stuks) ieder gerecht was een belevenis met veel oosterse smaken. De bediening was van zeer hoog niveau. We hebben echt een super avond gehad

Gegeten op 1 februari 2014

NellieL

Weer een keer heerlijk gegeten in ons favoriete restaurant. Het is elke keer weer een feest om hier te eten! Na een voortreffelijke reeks amuses, waaronder de vaste bonbon van Witte chocolade, het broodsoldaatje en de makaron verder met 2 heerlijke voorgerechten. Maar de topper van de avond was toch echt het hoofdgerecht een heerlijke combinatie van bereidingen met Wagyu rund o.a. een stoofgerechtje zoals alleen Soenil het kan maken! Het afsluitende dessert van chocolade was geen topper, maar goed. Bij de koffie nog 3 lekkere zoetigheden. De vaste lolly van gezouten karamel is echt top!

Gegeten op 12 januari 2014

ad_wijgerde

We waren 25 jaar getrouwd en hadden samen iets te vieren. De datum viel toevallig samen met de DWTS week. De lunch was op een maandag en hierdoor gelukkig niet zo druk. De kaart werd gepresenteerd en ons oog viel op Soenil’s Signature menu dat bestaat uit drie topgerechten. We breiden het menu uit met een extra gang. Partner geeft aan dat ze liefst met kaas wil eindigen, zelf ging ik voor vier voorgerechten.
Na een optocht van amuses startte ik met de ganzenleverbereidingen. Altijd weer origineel met nieuwe verfijnde combinaties, een echte specialiteit. De begeleidende wijn was keurig geselecteerd en werd op een fijne wijze gepresenteerd. Gemaakt van Traminac 2011 van het huis Ilocki Podrumi (Kroatië).
De tweede gang was de topper van de middag, een complex gerecht met zeebaars, kreeft en buikspek. Een waar smakenavontuur en een echt signature gerecht waarin ook exotische kruiden in verwerkt waren. De sommelier had het er moeilijk mee en koos twee begeleiders (wit en rood). Iets wat ik erg kan waarderen.
De derde gang was een tweetraps gerecht van gedroogd Spaans rundvlees. Bereiding van Tartaar en van langzaam gegaard dun getrancheerde “biefstuk”. Keurige bereiding maar iets minder mijn voorkeur, jammer.
De laatste gang was geglaceerde zwezerik met gelei van bloemkool met hierop gerookte eidooier en kalfsjus. Aan tafel door de chef royaal met truffelschaafsel afgewerkt. Ernaast een heerlijke Rosso dei Notri 2012. Dit was Genieten.
Bediening was uitstekend geregeld. Fiona de Ronde, een nieuwe medewerkster, was prima ingewerkt en Iete Braeken (sommelier) was wederom in topvorm. De chef hielp deze middag ook mee, leuk.
Prijs kwaliteitsverhouding is goed, huiswijn 5,50, menu 45,- en de uitbreiding 22,50, de begeleidende wijnen 8,- en het koffiearrangement 7,50. We hebben wederom genoten bij onze favoriet.

Gegeten op 2 december 2013

RutgerF

Ambiance zou van mij persoonlijk wat 'warmer' mogen. Verrassende gerechten, geweldig personeel en een betrokken en gedreven chef wiens enthousiasme voor eten zéér aanstekelijk is. Toppertje!

HDroppert

Na ruim een jaar zijn we weer teruggekomen bij de Lindehof. Het is een zeer goed restaurant, een van de beste van Zuidoost Brabant. We hadden het viergangen menu Lindehof. Het voorgerecht was fabuleus (ganzelever met van alles erbij), evenals het hoofdgerecht (twee bereidingen van kalf). Het tussengerecht was iets minder, maar wel goed (zeebaars met een saus, waarin een oester.
Het dessert was echter niet veel bijzonders (allerlei bereidingen van speculaas) en zeker niet een Michelin ster waard. Jammer.
Het wijnarrangement was geweldig.
Vanzelfsprekend was de service goed al was die bij een enkeling wat onpersoonlijk. Wat ons stoorde is dat men op een donderdag niet automatisch het speciale donderdagmenu liet zien. We moesten erom vragen en het werd ook niet goed uitgelegd.
De chef Soenil Bahadoer was afwezig, maar we weten natuurlijk niet of dat er wat mee te maken had.

Gegeten op 21 november 2013

Sisa

Voor de verjaardag van mijn vriend gingen we heerlijk eten in Nuenen en een nachtje overnachten leek geen slecht idee met wijnarrangement bij ons chefs menu. Voor ons was dit de eerste ervaring met een sterrenrestaurant en zeker niet de laatste keer, wat ontzettend heerlijk hebben we gegeten! En wat een topbediening!

Bij binnenkomst gegroet door chef Soenil zelf en gevraagd of we iets niet lusten. Hij gaat een mooi menu voor ons samenstellen, zei hij. Dat is zeker niet gelogen! Heerlijke amuses vooraf, zeker wel 4 a 5. Variërend van een gerookt zalmstukje op ijs en pompoensoep met onrijpe mango tot die heerlijke bonbon met zoete aardappel. Een echte smaakexplosie gaf de bonbon in de mond!

Dat beloofde veel goeds en ook later werden we niet teleurgesteld. Vooraf een trio van ganzenlever met mais (heerlijke structuren bij elkaar!), een zeetong met bijzondere champignon en truffel (naam is me even ontschoten, maar ik vond dit wellicht het beste gerecht van de avond!! Om je bord bij leeg te schrapen). Griet in een surinaams soepje, verschillende bereidingen van ree met heerlijke jeneverbes saus en maarliefst twee desserts. Onze avond kon niet meer stuk.

Het hoofdgerecht werd zelfs geserveerd door Soenil, erg leuk om te zien dat hij de tijd neemt om de gasten te verwelkomen. Verder was de bediening ook heel fijn. Niet te formeel, maar wel met een duidelijk niveau. De wijn was heerlijk bij elk gerecht met duidelijke en interessante uitleg. Slechts 1 dessertwijn was mij iets te zoet, maar dat is persoonlijke smaak :). We hebben een topavond gehad voor mijn vriend zijn verjaardag en toen we naar huis slenterden was al duidelijk: dit moeten we vaker doen!!

Gegeten op 25 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over De Lindehof in Nuenen

Schrijf hieronder je recensie over De Lindehof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.