De Lindehof

• 9.1

• 8.4

Evabeems
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met een groep van 13. Zeer welkom, vriendelijk. Bereid in te springen op acute wensen. Wens van niet te lang tafelen gehonoreerd. Geruisloze efficiënte bediening. spannend eten behalve de volgens mij rauwe coquille en scheermes..brrr niet aan mij besteed maar de rest was SUPER. Een geweldige avond gehad.

Gegeten op 5 april 2014

Drago
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke lunch, fijne service en prettige ambiance
Ondanks dat het een maandagmiddag is het restaurant goed bezet.
Eerst mogen genieten van zeer smaakvolle amuses. Voorgerecht verrukkelijke combinatie van kreeft, kabeljauw, hollandse garnaaltjes en pompoen. Mooi opgemaakt en verdeeld over twee bordjes. Hierbij een mooi glas Sauvignon Blanc gedronken. Hoofdgerecht verschillende bereidingen van kwartel met groenten en een heerlijke jus, mooi gerecht! Dessert was erg lekker.
Fijne service. De chef zelf komt regelmatig aan tafel met gerechten of amuses en geeft je een comfortabel gevoel.
Wij komen terug en zullen het zeker aanbevelen aan anderen!

Gegeten op 17 maart 2014

culinairxp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag bij de Lindehof wezen eten, we hadden 4-gangen menu met bijpassende wijnen, waarbij we vantevoren overspoelt werden door de heerlijke amuse's (9 stuks) ieder gerecht was een belevenis met veel oosterse smaken. De bediening was van zeer hoog niveau. We hebben echt een super avond gehad

Gegeten op 1 februari 2014

NellieL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer een keer heerlijk gegeten in ons favoriete restaurant. Het is elke keer weer een feest om hier te eten! Na een voortreffelijke reeks amuses, waaronder de vaste bonbon van Witte chocolade, het broodsoldaatje en de makaron verder met 2 heerlijke voorgerechten. Maar de topper van de avond was toch echt het hoofdgerecht een heerlijke combinatie van bereidingen met Wagyu rund o.a. een stoofgerechtje zoals alleen Soenil het kan maken! Het afsluitende dessert van chocolade was geen topper, maar goed. Bij de koffie nog 3 lekkere zoetigheden. De vaste lolly van gezouten karamel is echt top!

Gegeten op 12 januari 2014

ad_wijgerde
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren 25 jaar getrouwd en hadden samen iets te vieren. De datum viel toevallig samen met de DWTS week. De lunch was op een maandag en hierdoor gelukkig niet zo druk. De kaart werd gepresenteerd en ons oog viel op Soenil’s Signature menu dat bestaat uit drie topgerechten. We breiden het menu uit met een extra gang. Partner geeft aan dat ze liefst met kaas wil eindigen, zelf ging ik voor vier voorgerechten.
Na een optocht van amuses startte ik met de ganzenleverbereidingen. Altijd weer origineel met nieuwe verfijnde combinaties, een echte specialiteit. De begeleidende wijn was keurig geselecteerd en werd op een fijne wijze gepresenteerd. Gemaakt van Traminac 2011 van het huis Ilocki Podrumi (Kroatië).
De tweede gang was de topper van de middag, een complex gerecht met zeebaars, kreeft en buikspek. Een waar smakenavontuur en een echt signature gerecht waarin ook exotische kruiden in verwerkt waren. De sommelier had het er moeilijk mee en koos twee begeleiders (wit en rood). Iets wat ik erg kan waarderen.
De derde gang was een tweetraps gerecht van gedroogd Spaans rundvlees. Bereiding van Tartaar en van langzaam gegaard dun getrancheerde “biefstuk”. Keurige bereiding maar iets minder mijn voorkeur, jammer.
De laatste gang was geglaceerde zwezerik met gelei van bloemkool met hierop gerookte eidooier en kalfsjus. Aan tafel door de chef royaal met truffelschaafsel afgewerkt. Ernaast een heerlijke Rosso dei Notri 2012. Dit was Genieten.
Bediening was uitstekend geregeld. Fiona de Ronde, een nieuwe medewerkster, was prima ingewerkt en Iete Braeken (sommelier) was wederom in topvorm. De chef hielp deze middag ook mee, leuk.
Prijs kwaliteitsverhouding is goed, huiswijn 5,50, menu 45,- en de uitbreiding 22,50, de begeleidende wijnen 8,- en het koffiearrangement 7,50. We hebben wederom genoten bij onze favoriet.

Gegeten op 2 december 2013

RutgerF
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ambiance zou van mij persoonlijk wat 'warmer' mogen. Verrassende gerechten, geweldig personeel en een betrokken en gedreven chef wiens enthousiasme voor eten zéér aanstekelijk is. Toppertje!

HDroppert
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na ruim een jaar zijn we weer teruggekomen bij de Lindehof. Het is een zeer goed restaurant, een van de beste van Zuidoost Brabant. We hadden het viergangen menu Lindehof. Het voorgerecht was fabuleus (ganzelever met van alles erbij), evenals het hoofdgerecht (twee bereidingen van kalf). Het tussengerecht was iets minder, maar wel goed (zeebaars met een saus, waarin een oester.
Het dessert was echter niet veel bijzonders (allerlei bereidingen van speculaas) en zeker niet een Michelin ster waard. Jammer.
Het wijnarrangement was geweldig.
Vanzelfsprekend was de service goed al was die bij een enkeling wat onpersoonlijk. Wat ons stoorde is dat men op een donderdag niet automatisch het speciale donderdagmenu liet zien. We moesten erom vragen en het werd ook niet goed uitgelegd.
De chef Soenil Bahadoer was afwezig, maar we weten natuurlijk niet of dat er wat mee te maken had.

Gegeten op 21 november 2013

Sisa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de verjaardag van mijn vriend gingen we heerlijk eten in Nuenen en een nachtje overnachten leek geen slecht idee met wijnarrangement bij ons chefs menu. Voor ons was dit de eerste ervaring met een sterrenrestaurant en zeker niet de laatste keer, wat ontzettend heerlijk hebben we gegeten! En wat een topbediening!

Bij binnenkomst gegroet door chef Soenil zelf en gevraagd of we iets niet lusten. Hij gaat een mooi menu voor ons samenstellen, zei hij. Dat is zeker niet gelogen! Heerlijke amuses vooraf, zeker wel 4 a 5. Variërend van een gerookt zalmstukje op ijs en pompoensoep met onrijpe mango tot die heerlijke bonbon met zoete aardappel. Een echte smaakexplosie gaf de bonbon in de mond!

Dat beloofde veel goeds en ook later werden we niet teleurgesteld. Vooraf een trio van ganzenlever met mais (heerlijke structuren bij elkaar!), een zeetong met bijzondere champignon en truffel (naam is me even ontschoten, maar ik vond dit wellicht het beste gerecht van de avond!! Om je bord bij leeg te schrapen). Griet in een surinaams soepje, verschillende bereidingen van ree met heerlijke jeneverbes saus en maarliefst twee desserts. Onze avond kon niet meer stuk.

Het hoofdgerecht werd zelfs geserveerd door Soenil, erg leuk om te zien dat hij de tijd neemt om de gasten te verwelkomen. Verder was de bediening ook heel fijn. Niet te formeel, maar wel met een duidelijk niveau. De wijn was heerlijk bij elk gerecht met duidelijke en interessante uitleg. Slechts 1 dessertwijn was mij iets te zoet, maar dat is persoonlijke smaak :). We hebben een topavond gehad voor mijn vriend zijn verjaardag en toen we naar huis slenterden was al duidelijk: dit moeten we vaker doen!!

Gegeten op 25 oktober 2013

Vic1980
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben genoten van Soenil zijn bijzondere stijl ban koken. Ieder gerecht was perfect in balans. Met name het dessert een creatie van allemaal bereidingen met appel overtrof onze hoge verwachtingen.
Soenil is een ware tovenaar met kruiden en specerijen.

HJvW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toprestaurant. Alles klopt hier: eten, drinken bediening, ambiance. Woorden schieten te kort om deze zaak te beschrijven. gewwon zelf gaan!

Gegeten op 19 september 2013

Schrijf zelf een recensie over De Lindehof in Nuenen

Schrijf hieronder je recensie over De Lindehof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!