Zilver (Mercure Hotel)

Zilver (Mercure Hotel)

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 030 604 48 44

heinb

Verbleef hier een paar dagen en daardoor twee keer hier gegeten. De kaart is behoorlijk uitgebreid, maar niet spectaculair; een beetje wat ik bij zo'n hotel als dit ook verwacht.
Mij beide keren beperkt tot een hoofdgerecht met een glas wijn. Redelijk aan de prijs, zoals dat doorgaans in hotels in NL is. Bediening vond ik erg prettig, de entourage is wat ongezellig strak.
Bij de tournedos kreeg ik tot mijn stomme verbazing de vraag hoe ik die wilde, waarbij de enige normale optie ("rare") niet eens genoemd werd. En ondanks dat ik die wel vroeg, had de tournedos nog wel ietsje roder gemogen. Goed van smaak, goede portsjus en garnituur en prima frietjes met goede mayo.
De volgende dag eendenborst met sinaasappelsaus (klassiek). Dit keer, en terecht, geen vraag naar de bereidingswijze. Edoch, wederom iets minder rood dan het hoort. Verder hetzelfde goede commentaar als de dag ervoor.
Beide dagen,op zinnig klinkend advies een glas goed passende wijn erbij gedronken.
Conclusie: niet slecht, maar de kok moet minder angstig worden voor weinig doorbakken vlees (zolang het geen kip is).

Gegeten op 26 februari 2015

hansmoonen

Zakelijk gegeten bij Restaurant Zilver. Handige locatie als iedereen (met de auto) uit alle windrichtingen komt. Het geserveerde is in orde, maar het geheel verrast totaal niet. Kijkende naar de prijzen die gerekend worden - welke ik (zoals vaak in hotels) te hoog vond voor het gebodene - kom ik op het cijfer zes uit qua beoordeling op het aspect eten. Service is in orde; attent, hoewel bedienend personeel geen flauw benul had wat voor wijn er precies geserveerd wordt. Mercure zou er goed aan doen haar personeel eens een wijnworkshop of iets dergelijks te laten doen. Goede gesprekken maakten gelukkig veel goed deze avond. Alles bij elkaar een plek die ik niet snel meer zou uitzoeken voor een (zakenlijk) etentje.

Gegeten op 26 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Zilver (Mercure Hotel) in Nieuwegein

Schrijf hieronder je recensie over Zilver (Mercure Hotel). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.