• foto's van 't Boterhuis in Delft - 1

• 7.2 10 16

• 7.8

• 7.9

Genieten in het historische Delft

Reis terug in de tijd in deze historische stad. De menukaart staat vol met smakelijke gerechten uit de internationale keuken. De chef werkt waar kan met lokale leveranciers, dit levert een scala aan geweldige producten op. Proef, geniet en kom helemaal tot rust in dit fijne restaurant!

tevanes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zaterdagavond met een grote groep van zo'n 45 man in het boterhuis gegeten. De bediening deed goed hun best om de langzaam binnendruppelende groep allemaal van drinken te voorzien. Het boterhuis ligt op een prima plekje aan de grote markt, en heeft een leuke terrasboot in de gracht achter het gebouw liggen. Van binnen ziet het er allemaal keurig uit.
Ik koos net als veel anderen voor een simpele weekschotel: een romige pasta met brie, bacon, ui en champignons. Het duurde, doordat het merendeel van ons voor een van de weekschotels koos, niet lang voordat het eten uitgeserveerd werd. De pasta was helaas slecht: matig gevuld en een kleine portie.
Ik begrijp dat je met zo'n grote groep het lastig maakt voor de keuken, maar er waren verder maar twee tafeltjes met eters. Kies er dan voor om onze grote groep, die gesplitst was over 3 tafels, ook gesplitst uit te serveren. Dit had waarschijnlijk voor een beter gevuld en groter bord pasta gezorgd.
We waren positief over de bediening, die ondanks de vele verzoeken niets vergaten en vaak langs kwamen om extra biertjes te komen brengen. Ook was het fijn dat er apart afgerekend kon worden. Met zo'n grote groep is het anders eigenlijk niet te doen.

Gegeten op 19 oktober 2013

raba
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is tamelijk sober. Aan de bestelde burger zat geen smaak en hij was grotendeels verbrand. Het brood was oud en taai. De frites waren extra vet en smakeloos. Personeel is vriendelijk en drankjes worden snel geserveerd. Het is wel erg benauwd binnen. Weinig waar voor je geld.

Gegeten op 11 oktober 2013

jamman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben een dagschotel gegeten. Die is op zondag en maandag nog voordeliger. Smaakte erg lekker, daar tegenover staat ook, dat de drankjes en koffie niet zijn duur zijn. Heel vriendelijk en goed personeel.

Gegeten op 7 oktober 2013

Pelagatti
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag op het terras gegeten bij 't Botherhuis. Gezellige locatie/terras. Het eten was helaas niet zo bijzonder. Het begon met het mandje stokbrood aioli, eenvoudig wit gesneden pistolet zonder al te veel smaak en aioli die al een tijdje klaarstond (zag er niet zo fris uit). Voorgerecht salade met zalm was ook niet zo bijzonder qua smaak. Als hoofdgerecht de biologische hamburger, die uit een dik stuk vlees bestaat en doet hierdoor eerder denken aan een broodje gehaktbal. Smaak was in orde, maar je moet er van houden (dik stuk vlees). De spareribs waren oké gekruid, maar mist wel de malsheid. Verder wel ruime porties, maar ook wel aan de prijzige kant. Personeel was mij te amicaal en mag een tandje minder/professioneler.

Gegeten op 27 juli 2013

Yffie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik zou eigenlijk voor een 7,5 willen gaan maar dit is niet mogelijk. Bij goed weer is de terrasboot erg leuk en gezellig. Ook binnen is het oude grachtenpand erg mooi. Het broodje zalm is goed maar niet verrassend en kan ik hier ook niet veel meer over schrijven, zoals gezegd maakt de locatie een hoop goed.

Gegeten op 4 juli 2013

Adelien44
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie plek aan de Markt in Delft en binnen heel verrassend met verschillende ruimten. Wij zaten aan het water, op de op een na onderste verdieping. We waren met een gezelschap, waardoor goed de verschillende gerechten bekeken konden worden. Over de hele linie werden de voorgerechten goed gewaardeerd. Ze waren overvloedig, goed klaargemaakt en mooi afgewerkt. Dit gold zowel de salades als de soep als de verschillende zalmgerechten. Er waren voor enkelen onder ons nog asperges als hoofdgerecht; die kon klassiek of met zalm doorkomen. Erbij gebakken aardappels. De menukaart is overigens uitgebreid, met naast a la carte ook een populair geprijsd menu, een apart bord met weekschotels én een bord met de asperge-aanbiedingen dat alleen vlakbij de keuken stond. Tip: dat kan overzichtelijker. Anderen kozen voor de gegrilde groenten, met een overdaad aan sla ernaast. Ook de pasta met zalm en de Black Angus-biefstukken werden gewaardeerd. Er bleek verschil te zijn in de maat van de frieten tussen a la carte-gerechten en het menugerecht. Beetje vreemd. Tip: bied aan wat er is en laat de gast kiezen. Al die tijd bleef de bediening uiterst professioneel en servicegericht - hoe ingewikkeld de bestelling ook werd. Ik had me zeer verheugd op de toetjes; en daar kwam de grote domper. De kaasplankjes zagen er aardig uit, zeker niet spectaculair qua hoeveelheid en keuze van de kazen. Maar mijn toetje van flensje met warme kersen en ijs was een hele grote teleurstelling. Oud, taai en koud flensje, een bolletje ijs en 5 kersen die natuurlijk al niet meer warm waren op het moment dat ik ze proefde. Gemiste kans - zeker na al die vorige mooie gerechten. Tip: laat een toetjesliefhebber eens naar de kaart kijken. De huiswijn was heerlijk en er werd ongevraagd plat water op tafel gezet. Hele leuke avond gehad; zeker een plek om vaker te komen.

Gegeten op 12 juni 2013

karentrotter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben de delicatessenplank als voorgerecht genomen, totale prijs € 22,-- : er lagen 4 (gefrituurde) garnalen op (geen gamba's maar kleiner), 4 mini broodjes, 4 plakken rauwe ham, klein bakje olijven & aioli & pikante saus , klein bakje tacochips. Wij vonden dit weinig waar voor je geld. Van de hoofdgerechten biefstuk en eendenborst was de smaak goed, alleen waren het veel te kleine porties. Het dessert met flensjes, kersen, ijs viel tegen. Alleen de kersen waren warm, maar de flensjes niet. Jammer. De service was prima, Maar de prijs/kwaliteit vonden wij uit balans. Later nog een borrelplank in de kroeg gegeten omdat we veel te weinig gegeten hadden. Wij zouden dit restaurant voor een diner niet aan willen bevelen, ondanks de vriendelijke bediening en de goede locatie.

Gegeten op 7 juni 2013

lara3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk geluncht hier met koninginnedag, we waren er rond half 1 en we konden gelijk plaatst nemen binnen in het restaurant.

Mijn zus en ik hadden beiden een salade met serranoham,parmezaanse kaas en een pestodressing en het was ontzettend lekker! Mijn ouders hadden de omelet met ham en kaas en een broodje gezond en beiden waren hier ook erg over te spreken.

Bediening was ook goed! Hadden binnen een kwartier het eten op tafel en ze waren erg vriendelijk.

Ik kom hier zeker nog een keertje terug als ik weer in Delft ben.

Gegeten op 30 april 2013

wimvant
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alleen maar tienen uitdelen zoals de vorige recencent is wellicht wat overdreven, maar het is prettig toeven in Het Boterhuis. We hadden veel haast, snelle hap, weekschotel bleek op maandag maar €6,50 te kosten. We stonden binnen een uur en binnen €20 buiten, behoorlijk goed gegeten, inclusief een glas wijn. Bij een ander eetcafé in Delft kostte zo'n zelfde aktie vorige week nog meer dan €40.
Kortom, zeker op zondag en maandag een meer dan uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding voor de weekschotel. Wij hadden een visburger, resp een bonenschotel. Het eten was eenvoudig, maar niet karig of ongeinspireerd. De bediening was vlot.
Buiten is het leuker dan binnen, maar het was op deze zogenaamde lentedag zo verdomd koud dat we heel blij waren dat we binnen waren. En dan is ineens het decor niet zo belangrijk meer. Want het was er lekker warm.

Gegeten op 25 maart 2013

Spartatukker
  • Recensies in de laatste twee jaar

De locatie is ten eerste al prima. Midden in het centrum en aan de gracht. Binnen hangt een aangename, ontspannen sfeer mede dankzij het klantvriendelijke en attente personeel. De bediening verdient een groot compliment en daar mag menig eetgelegenheid een voorbeeld aan nemen. Het eten was bovendien prima. De salades vooraf waren heerlijk. Verse sla en dito zalm. ook de salade met geitenkaas en honing is aan te raden. Mijn hoofdgerecht was prima. Een heerlijk malse biefstuk met krokante oerfriet en verse groente. De pasta met zalm viel ook niets op aan te merken. Presentatie en hoeveelheden prima. Dessert was de broodpudding met chocola en walnoten, een verrassend lekkere afsluiting. Overigens zowel het bier van de tap(grolsch) als de huiswijn waren van zeer goede kwaliteit 'tBoterhuis is qua eten, klantvriendelijkheid en locatie absoluut top.

Schrijf zelf een recensie over 't Boterhuis in Delft

Schrijf hieronder je recensie over 't Boterhuis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!