Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van 't Boterhuis in Delft - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 015 213 49 96

Genieten in het historische Delft

Reis terug in de tijd in deze historische stad. De menukaart staat vol met smakelijke gerechten uit de internationale keuken. De chef werkt waar kan met lokale leveranciers, dit levert een scala aan geweldige producten op. Proef, geniet en kom helemaal tot rust in dit fijne restaurant!

Paul_s

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Mooi plekje in het centrum, leuk eten met uitzicht op de gracht. Het eten zelf viel helaas een beetje tegen. Eend miste de krokante korst, groente garnering was ook niet zo bijzonder. Stoofpotje was okee, maar de beloofde speciale dikke frieten erbij waren gewone Franse frieten. Conclusie: het miste de liefdevolle bereiding, maarja voor de prijs kan je misschien ook niet zoveel verwachten (13 euro, incl1 bokbier).

Gegeten op 17 oktober 2014

mylene5

Via online reservering

Eten was prima, we zaten bommetje vol, bediening klantvriendelijk en ze vroegen regelmatig of het smaakte en of we nog theewater wouden, qua decor: de 'verdiepingen' zijn niet altijd efficiënt denk ik maar wel leuk!

Gegeten op 18 oktober 2014

Chradem

Met een relatief grote groep hier gaan eten. We werden beneden in de kelder geplaatst, waar het behoorlijk donker was. Hoewel alles wel schoon leek kwam het allemaal wat versleten en oud over. Het decor, meubilair en bestek kan wel vernieuwd worden.

We werden gezien de grote van onze groep toch vlot bediend en we de glazen werden ook frequent bijgevuld. Verder was de bediening vooral gericht op bedienen en niet zo zeer op klantvriendelijkheid. Niet dat ze onvriendelijk waren, maar ze beperkten zich tot het opnemen van bestellingen en uitserveren.

Het eten zelf was eenvoudig in kleine porties, die bovendien ook nog twijfelachtige smaakcombinaties bevatte. De bereiding kan ook wel een stuk beter.

Gegeten op 15 augustus 2014

Bebobu

Nog nooit zo slecht bediend en gegeten! Een echte afrader.
Wij waren met 4 mensen en zaten boven.
Het eten was karig tot ronduit niet te eten.
Brood vooraf, schaaltjes vies. Vergeten servetten in te steken bij het bestek.
runderlende is klein met wat wat snippers groente eromheen.
De kikkererwtenschotel had geen smaak, er waren geen kruiden gebruikt, de noten waren doorgekookt zodat er absoluut geen smaak meer aan zat.Het zag er ook nog eens heel onsmakelijk uit.
De patat die onderdeel is van het hoofdgerecht moest nota bene eerst bij de
bar en later bij de keuken gevraagd worden door een van ons gezelschap.
Gevolg de patat kwam pas nadat ieder het hoofdgerecht op had. Er kwam geen excuus van het personeel ook niet toen 2 keer aangegeven was dat wij niet tevreden waren.
Professioneel had geweest onze klacht serieus te nemen zodat wij niet via deze weg onze klacht onder de aandacht moeten brengen.
Het personeel is achteloos, roepen wat naar elkaar , wie welke taak heeft is onduidelijk.Bij het betalen is weer niet duidelijk wie daar over gaat.
En zelfs gewoon gedag zeggen moet men ook nog leren!
Kortom,eigenaar van het boterhuis ,
uiteindelijk kom je er niet alleen met een mooie ambiance want mond op mond reclame werkt door!

Gegeten op 2 augustus 2014

bart138

Vanuit Baarn waren we naar Delft Centrum gereden en onze auto geparkeerd in de nieuwe parkeergarage onder de markt. Van hieruit was het nog 15 minuten te voet, wat tegenviel. Met onze Hema-voucher op zoek naar het restaurant ( achter
het waaggebouw, was ook moeilijk vinden!) Een brunch zou het zijn. De jongedame achter de receptie nam gelijk de bon in en wij mochten een tafel uitzoeken. I.v.m. warmte aan de grachtkant gedaan. We kregen eerst een menukaart en hadden onze keus gemaakt en gaven dat door. Na een half uur hoorden wij dat wij helemaal geen keuze mochten maken, maar dat we een mandje met broodjes kregen. Maar eerst kwam nog de soep. Wat een waterige bouillon, het was gewoon niet goed getrokken. Daarna de broodjes met kaas
en smeerkaas. Geen thee of koffie, dat zou naderhand komen. Dus wij verzochten de jongedame om ons gelijk thee en koffie te geven. Verder niets warms. was dit nu een brunch? Uiteindelijk duurde de brunch 2 uur en bij vertrek werd er nog geen eens goedendag gezegd. Wij vonden dit bezoek een ware aanfluiting. Ons nooit meer gezien bij 't Boterhuis!

Gegeten op 8 juni 2014

Yun

Niet heel best en zeker niet voor herhaling vatbaar. Het weer was heerlijk, dus buiten op het terras gezeten dat vol zet met mensen die wat wilden eten. De jongen in de bediening deed zijn best en deed het leuk (bood ook excuses aan voor het lange wachten), maar het duurde lang voordat we de kaart kregen en konden bestellen. De overige bediening was minder klantvriendelijk. De borrelplank bestond uit 4 wat bleke broodjes, nachochips (met kaassmaak, en het onderste restje uit de zak), olijfjes, 4 gefrituurde garnaaltjes, een paar plakken ham en 2 plakjes gerookte kip. Van tevoren hadden we gevraagd wat de inhoud was en dat klonk aantrekkelijk. Maar op zo'n plank verwacht je serranoham of parmaham, geen schouder- of achterham. En de hoeveelheid brood stond niet in verhouding met de rest. Het mandje stokbrood voor 4 euro was ook wat zielig: 6 sneetjes. Alle sausjes en boters krijg je hier in wegwerp plastic bakjes. Scheelt vast afwas, maar maakt het niet aantrekkelijker. De kipsate was prima, maar de frietjes matig (slap). De slibtong zag er zeer onaantrekkelijk uit en werd niet met de beloofde aardappeltjes geserveerd maar met frietjes. De geroerbakte groenten erbij waren nog het meest lekker. De sinaasappelparfait was weinig en matig en van de loempia van banaan met vanilleijs was het ijs het lekkerst. Tot slot worden de glazen wijn maar voor de helft vol geschonken. Om toch positief af te sluiten: top dat je hier een karafje water kan krijgen en niet perse een fles hoeft te kopen.

Gegeten op 18 juli 2014

Anmave

Sfeervol restaurant op een leuke locatie achter het stadhuis in Delft, met een terras.
We hebben hier geluncht op een zondagmiddag. Er is een ruime keuze aan o.a. broodjes en salades, en de prijzen zijn niet te hoog.
De bruine bol met rundercarpaccio die we bestelden was erg lekker, de hoeveelheid carpaccio was ruim en deze was lekker mals. De huisgemaakte pesto erbij was ook heerlijk.
Prima prijs-kwaliteitverhouding!

Gegeten op 13 juli 2014

angelinak

voor het eten is een 6 te laag een 7 te hoog. Aardig maar niet uitmuntend. Voorgerecht pompoentaartje met geitenkaas was erg lekker, toast met zalm goed maar niks bijzonders, thaise kippensoep goed. Hoofdgerecht varkenshaas goed, runderlende goed (wel wat kleine porties) de groente eronder mwah knetterharde peen. We hadden via seatsme doorgegeven dat er 1 zwangere was, maar runderlende kregen we 3 x medium/raw, cuisson was niet gevraagd dus voor de zwangere teruggestuurd. Toetje cheesecake goed, loempia banaan erg lekker wel zwaar maar maakte portie hoofdgerecht goed. Bediening was goed, buiten begonnen door wind halverwege naar binnen was allemaal geen probleem. 2 kritiekpunten prijs van het 3 gangenmenu staat niet op de kaart en wordt ook niet gezegd en 1 van ons nam geen toetje maar vroeg om een kop thee. Dat kon maar dan moest ze thee apart erbij rekenen. Als je een beetje klantvriendelijk en meedenkend bent dan verreken je dit maar ok is een keuze van de restaurateur.

Gegeten op 5 juli 2014

Neeltje60

Heerlijk gegeten op het terras. Gebruik gemaakt van de ah kortingbon. Je kunt gebruik maken van het bestaande keuze menu of zelf een 3 gangen menu samenstellen.
Het pompoentaartje en de cheesecake waren heerlijk.
De bediening is erg vriendelijk en proffesioneel. Een aanrader

Gegeten op 4 juli 2014

carolien22

Wij zijn met de kids geweest die gelijk werden voorzien van puzzels en tekeningen heel attent.
Ook hebben ze voor hen een kinderlunch,2 boterhammen met naar keuze wit of bruin brood, ham, kaas of jam met een speeltje. Ik had een seizoen kroket, nu gevuld met asperges en room en mijn collega een broodje gezond met pesto kaas heerlijk was het. De bediening vriendelijk en vlot.

Gegeten op 2 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over 't Boterhuis in Delft

Schrijf hieronder je recensie over 't Boterhuis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.