Marcello76
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij restaurant Hoog Holten kun je heerlijk ontspannen genieten van een heerlijk diner. De bediening is attent en vriendelijk. Het eten is met liefde klaar gemaakt en dat proef je. Geen overdaad aan smaken. Vooraf krijg je lekkere amuses om je smaakpupillen vast te prikkelen. De wijnen die worden geserveerd passen uitstekend bij de gerechten. Restaurant is zeker een aanrader om vaker heen te gaan.

Gegeten op 15 maart 2014

maryde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via Groupon een 5-gangen diner geboekt met overnachting. Helemaal niets op aan te merken, echt super! Vriendelijke ontvangst, prima ruime kamer. Het diner werd van tevoren met ons doorgenomen,zodat we het eventueel aan konden passen, wat wij niet deden. Fantastisch diner, heel smakelijk en verfijnd van de amuse vooraf tot en met het dessert. Kraanwater naast de heerlijke wijn was geen probleem.
Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 19 maart 2014

leo4
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de restaurantweek afgelopen zondag(voor)avond met partner gegeten, bij aankomst een verrassend prachtig en rustgevende omgeving, begonnen met aperitief op het heerlijk terras, bediening was iets te overdreven vriendelijk, het restaurantweek menu hebben we binnen genuttigd, voorafgaand kregen we eerst nog een amuse, de huisgerookte zal met pastinaakmousse, Hollandse garnaaltjes, rivierkreeftstaartjes en basilicummayonaise werden keurig gepresenteerd en was dan ook een mooie binnenkomer, het hoofdgerecht kalfsoester met bitterbal van kalf, Ratte aardappel, portobello, knolselderijmousseline en tijmjus ervoeren wij als zeer smakelijk maar wat aan de karige kant, het dessert, een taartje van peer, chocolade en koekkruim, met gepocheerde peer kaneelroom en perensorbet maakt het helemaal compleet, bijpassende wijn was voortreffelijk, alleen jammer dat de prijs voor een fles water achteraf € 5,25 bleek te kosten, jammer, toch een kleine nasmaak op de terugweg.

Gegeten op 9 maart 2014

Ben99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super gegeten. Zeer vriendenlijke professionele bediening en mooie sfeervolle uitstraling. Een hotel restaurant dat zeker de moeitewaard is in een zeer mooie omgeving.

Culinair99
  • Recensies in de laatste twee jaar

5 gangen diner incl overnachting geboekt via groupon. Het menu werd vooraf medegedeeld zodat we evt aanpassingen konden doorgeven. Wij pasten alleen het dessert aan, we kozen voor kaas ipv zoet, nl kersentaartje/choco mousse en bosbessenijs. Amuse smakelijk, wakame gel, schuim en katenspek. Vooraf zalmterrine, tartaar van zalm met venkelpuree. Terrine asymmetrisch, maar Jum! Goed begin! Heerlijk frisse sauvignon erbij. Verder met bospaddestoelensoep, mooi rijk van smaak, hierbij werd reeds de chardonnay geschonken welke bij het tussengerecht was uitgekozen. Het tussengerecht kabeljauw met vadouvain en pompoenpuree. We misten de beloofde bitterbal van kabeljauw. Portie iets zuinig. Maar we wachten op het hoofdgerecht, wild zwijnfilet met seizoensgroenten en jus van specerijen met een mooie volle temperanillo rode wijn. Ik miste hier wat puree of een aardappelgerecht bij, we bestelden dus wat friet, echter die kwam pas nadat het hoofdgerecht al op was. Minpuntje. Tijd tussen de gerechten keurig, bediening prima verzorgd. Kaasplateau was een fijne afsluiter. De 10 jaar oude port een mooie combinatie. Mooie setting, netjes gedekte tafels, ruim opgezet. Kraanwater geen probleem. Vooraf broodjes met smeersels bij inbegrepen. Zeer tevreden, ik zou voor het eten een 8.5 willen geven, dat was een 9 als de portie hoofdgerecht iets royaler was geweest. Prachtige belevenis!

albertroelof
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier 2 nachten geslapen en ook 2 x gegeten. De 1e avond een 5 gangen menu in het restaurant en de 2e avond in de brasserie. Meer dan voortreffelijk. Vakkundig, leuk en gezellig personeel maar ook bij het goede ontbijt.
In de genoemde kritieken kan ik mij dan ook totaal niet vinden. Weet dan ook niet wat de mensen die kritiek leveren gewend zijn.
Van mij en mijn vriendin dan ook niets anders dan lof.

Gegeten op 6 februari 2014

KarinOostNL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijd geleden dat we hier gegeten hadden. de tijd had ook stilgestaan, niet veel veranderd. De entree is een beetje smoezelig. Er staat niemand te wachten om je jas aan te nemen, dat zelf doen is echter een kleine moeite. Het restaurant mist een vak volwassen middelpunt. Jong, onervaren personeel met schoonheidsfoutjes in de bediening. Zoals eerste de heren de kaart geven. Na tweemaal smaakloze cava in te leveren een champagne bestelt. Het eten was goed. Op mijn vraag of ook wij 'zo'n zak met frietjes' konden krijgen twijfelde ze eerst: dat was voor de brasserie en niet voor het restaurant. Nadat ik vroeg of die verschillende friteuses hadden kregen we toch frietjes. Dessert vond ik smaakloos. We vertrokken zonder dat dit opgemerkt werd. Redelijk eten, geen 'avondje uit'gevoel helaas. We missen een beetje de liefde voor het eten in het geheel.

Gegeten op 24 januari 2014

wouter84
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week heerlijk gegeten. Een hele gezellige avond gehad, mede dankzij de ontzettend gastvrije bediening. Het eten was super. Vooral de tonijn en hert waren favoriet. Erg mooi opgemaakt en de smaken waren perfect. Wij komen zeker terug

Gegeten op 19 januari 2014

jeroen102
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons Kerstdiner met 8 gasten was een aangename culinaire ervaring. De bediening manoeuvreerde charmant tussen alle drukte door en nam de tijd voor nuttige toelichting op wijn en spijs. De zacht gegaarde kalfsnek (tussengerecht) was vanavond het hoogtepunt, zeker in combinatie met de Pinot Noir uit Marlborough. De zeebaars was in goede balans met de bouillon van eekhoorntjesbrood waarin de baars werd geserveerd. De ossenhaas had wat mij betreft iets korter mogen worden gebakken, maar mijn disgenoten vonden het precies goed. Ik handhaaf wel mijn verzoek voor meer van die heerlijke bitterballetjes van stoofvlees naast de ossenhaas. Het wijnarrangement was bijzonder, met onder andere een (witte) Bramito uit Umbria en een strakke Reisling Beerenauslese uit de Pfalz. De setting was extra gezellig omdat we voorafgaand aan het diner op sjieke borrelhapjes (sushi, kleine lever en gevogelte mousses, gegrild garnaaltje) werden getrakteerd in de benedenzaal. Ondertussen richtte de witte brigade de eetzaal in. Het werd gezellig laat in Holten, met dank aan Brand UP van de tap (en mijn gezelschap, natuurlijk).

Gegeten op 26 december 2013

paulus2010
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hoorden diverse goede verhalen over hoog holten en ook de recensies hier zagen er prima uit, dus reden voor een etentje. Bij aankomst bleef de gastheer in de deuropening staan en liet ons zelf de jassen ophangen... Niet erg maar wel opmerkelijk voor een restaurant met zulke prijzen. Begon allemaal prima, maar na de eerste amuse moesten we ruim een 3 kwartier op het voorgerecht wachten... Ditzelfde gold ook voor het hoofdgerecht. Veel te lang naar onze mening. Daarbij liet een ober duidelijk merken niet echt plezier in zijn vak te hebben. Koffie dan na waarbij mijn 2 tafelgenoten een nagerecht bestelden. Ik kreeg de koffie na 5 min en de anderen moesten nog ruim een half uur wachten op hun toetje. Al met al niet erg professioneel. Daarbij werd er gevraagd of er bij het menu koffie als 3e gang genomen kon worden. "Natuurlijk ...geen probleem" was het antwoord. Vervolgens de koffie gewoon moeten betalen. Kwaliteit van het eten was prima, net als de wijn, en de locatie. Maar het personeel laat toch te wensen over. Nee voor ons geen hoog holten meer.

Gegeten op 22 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Hoog Holten in Holten

Schrijf hieronder je recensie over Hoog Holten. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!