a TripAdvisor company

EenAteR

Gegeten op 7 maart 2015

Restaurant - 5 maanden geleden
Jeroeneetuit

Met een gezelschap een 5 gangendiner gegeten. Het was de eerste tot en met de laatste hap een feest voor oog en mond. 1e gang was gepekeld hert dat zeer geraffineerd was vormgegeven. 2e gang een prima bospaddenstoelen soepje. 3e gang een creatief envelopje met vis. 4e gang was wild zwijn haas gerookt dat om te zuigen was. Dit tintelde de smaak en mond. Heel aparte gewaarwording en zalig. Het dessert was een mousse met ijsbolletje. Dat was heerlijk, maar de concurrentie van gangen 1 tm 4 was zo groot dat het dessert deze niet meer kon overtreffen. We wilden een wijnarrangement erbij drinken, maar de Norton Malbec dronk zo lekker weg dat we die het hele diner zijn blijven drinken. Het gezelschap van 5 was unaniem met de 10 score.

De service gedurende het weekend was correct, zo ook tijdens het diner. De zaak zat vol en de bediening vond probleemloos haar weg. Misschien dat we als gezelschap zo druk met elkaar waren dat de bediening helemaal niet opviel. Op zich klasse, maar een wat meer persoonlijke noot was de kroon op het werk geweest.

Het restaurantgedeelte zag er gezellig uit en de stoelen zaten heerlijk de verlichting erg gezellig en het decor was goed. De entree/receptie/lobby mag extra aandacht krijgen bij de volgende ronde plannen. Die was niet helemaal goed op elkaar afgestemd.

Na afloop naar de gezellige kamers en daar zeer tevreden ons bedje ingerold. De kamers lopen niet over van luxe, maar er is zorg aan besteedt en dat liet zien en merken. Ze slapen ook prima en wat is het lekker stil daar in het bos.

Hier gaan wij weer komen en Hoog Holten is van harte aanbevolen!

Gegeten op 31 januari 2015

MarcelTP

We hadden het geluk dat we aan kwamen rijden in de sneeuw. Het sfeervolle restaurant met rieten kap ligt midden in de bossen. Het restaurant is sfeervol ingericht. En dan het eten. Het voorgerecht was tonijn op drie manieren bereid, overheerlijk. Ook de tonijn en coquilles van mijn tafelgenoot waren perfect. Als hoofdgerecht had ik hert en hert. Hertenfilet en een bitterbal van hert. Mals, warm en geserveerd met onder andere heerlijke kleine spruitjes..en dat is heel wat voor iemand die geen liefhebber van spruitjes is. Daarbij werd een uitstekende Norton Reserva geserveerd. Tot slot twijfelen tussen alle aanlokkelijke desserts en de kaas. Voor het laatste gekozen, van genoten en ook van de geserveerde 10 jaar oude port. Koffie met zelfgemaakte koekjes en bonbons sluiten het af. Erg vriendelijke en ontspannen bediening. De kaart biedt veel mogelijkheden. Naast het 3-, 4- of 5-gangen keuzemenu is er ook een dagmenu, bib gourmand-menu en kun je a la carte eten. Hou je van wandelen dan kun je dat hier goed doen op en om de Holterberg en ook overnachten en heerlijk eten. Echte aanrader.

Gegeten op 30 januari 2015

fijnproever0200

Ontvangst was hartelijk en we voelde ons meteen op ons gemak! Heerlijke champagne die per glas werd geschonken om mee te beginnen. Coquilles met buikspel als voorgerecht met een heerlijke vette chardonnay! natuurlijk voor de ossenhaas met zwezerik gegaan als hoofdgerecht. TOP

Gegeten op 12 januari 2015

Joost1

Vorige week hebben wij twee keer gegeten bij Hoog Holten. Op vrijdag lunchten wij met twee maal entrecote frites en een proeverij van vis voor twee personen. Beide gerechten waren prima.

Hierop besloten wij de volgende dag te gaan eten in de brasserie. Voor een restaurant van deze kwaliteit viel het eten tegen. Dit kwam vooral door het gebruik van prefabproducten. De carpaccio vooraf kwam uit de vriezer van de groothandel, de Parijse soezen van het nagerecht waren droog en smaakten naar karton. Waarschijnlijk kwamen zij ook niet uit de eigen keuken. Het trio van sukade (te veel rozemarijn), wildzwijnhaas en eend was lekker. De vis en de entrecote voldeden ook. De bediening was vlot en vriendelijk.

Waarom levert de keuken geen eigen producten? Weliswaar is €29,50 voor een driegangenmenu niet veel, maar de kwaliteit kan over de hele linie beter.

Gegeten op 3 januari 2015

Yolampie

We hebben hier de afgelopen 15 jaar al heel vaak gegeten en het is altijd heerlijk. Sinds we een Duitse herder hebben waarmee we graag op de Holterberg en de Sallandse heuvelrug wandelen, lunchen we hier regelmatig op het terras, onder het afdak. De hond is altijd welkom en krijgt een bak water. Wij nemen dan een 2 gangen menu of een vis proeverij voor twee. De prijs kwaliteit verhouding is prima. De wijn is heerlijk. Het ziet er mooi uit. Super vriendelijk personeel. Kortom, nog steeds genieten.

Gegeten op 24 augustus 2014

marcbrandt

Onze wandeling over het Pieterpad bracht ons een nacht naar dit hotel.
Gelegen aan de route is het een prettige plek in de natuur en je hoeft de bebouwing van Holten er niet voor in.

We waren erg tevreden over ons verblijf . Kamer was comfortabel en rustig.
’s Avond maakte we gebruik van een driegangen diner. Brood met boter/olie.
We vonden het eten kwalitatief goed. Geen ‘moeilijke dingen’, wat de keuken bereidde kon men ook goed aan, werd mooi gepresenteerd en was goed op smaak. Met de huiswijnen was helemaal niks verkeert! Ook waren we erg blij met de bediening. ‘Echt’, in contact en open, geen trucjes op opgezegde versjes zo als ik dit helaas zo vaak mee maak. Vanaf de Groningse student ’s avonds aan tafel, de dame aan het ontbijt tot en met de hand van de eigenaresse ’s morgens bij het verlaten van het hotel. Prima plek om te toeven, goed prijs-kwaliteit verhouding. Horeca met bezieling!

Gegeten op 17 oktober 2014

Donkey1954

Heerlijk gedineerd bij Hoog Holten. Voorgerecht een heerlijke combinatie van 3 bereidingen van eend. Als hoofgerecht een voortreffelijke kalfsentrecote met heerlijke bijgerechtjes. Als nagerecht genoten van een schitterend kaasplankje. De keuze van de sommelier voor de begeleidende wijnen was perfect. Naast de uitstekende bediening geldt voor de keukenbrigade dat zij een geweldig smaakpalet op tafel weten te brengen. Dit bezoek vraagt om een herhaling.

Gegeten op 3 oktober 2014

ojeem

Midden in de bossen ligt dit leuke en aan te raden Hotel/Restaurant. Mooie ruime kamers en een prima "dag menu". Wij hebben dit nu een keer of zes gegeten en zijn eigenlijk nooit teleurgesteld geweest. De wijnkeuze of suggestie was elke keer prima. Geen haute cuisine, wel een prima diner in een mooie en rustige omgeving. Vooral zomers als je buiten kunt eten een absolute aanrader!!

Gegeten op 2 augustus 2014

alrikb

Heerlijk gegeten in Hoog Holten. De bosrijke omgeving is prachtig en het restaurant is stijvol en klassiek ingericht met veel natuurlijk licht. Toen wij er waren was er vooral een wat ouder en

formeler publiek, maar de vriendelijke en attente bediening maakte moeiteloos de switch naar een wat minder formele toon met een knipoog.

Het eten is verfijnd en zonder uitzondering lekker, ook de wijnen stellen niet teleur.

Gegeten op 16 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Hoog Holten in Holten

Schrijf hieronder je recensie over Hoog Holten. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.