a TripAdvisor company

1. 8,7 10 1 21

2. 8,7

3. 8,7

afinetaster

Hele mooie omgeving en een unieke sfeer van binnen. Alsof je echt in een boshut beland bent. Verder was het servies heel mooi. Het eten was heel uniek gedecoreerd.
Personeel was zeer meegaand om het menu aan onze wensen en latere aankomst aan te passen. De kamer was verder ook heel prettig om te logeren. Jammer dat we niet langer zijn gebleven om van de omgeving te genieten.

Gegeten op 25 maart 2016

rina2608

Heerlijk gegeten hier in de brasserie van het hotel. Schitterende locatie midden in het bos en binnen ook erg sfeervol ingericht. Bediening prima, wist waar ze het over hadden, vriendelijk en zorgden daardoor ook voor een leuke avond. Eten was erg goed, smaakvol en de borden waren mooi opgemaakt. Wel verschil in grootte van de porties, de kabeljauw was beduidend minder dan de entrecôte maar niet minder lekker. De varkenshaassaté was ook erg mals. De toetjes waren mooi geserveerd, maar helaas was de brownie aan de droge kant. De dessertwijn paste uitstekend bij de ananasfragipane en was daardoor een uitstekende afsluiting van het diner.

Gegeten op 5 mei 2016

MRein

Het eten was heerlijk. We hebben alleen bijna een uur op het hoofdgerecht gewacht. Onze besteding was ook echt hoger geweest als het bedienend personeel wat alerter was geweest. Ik heb mezelf verbeten om de ober te vragen of hij überhaupt lol in zijn werk had. Jammer hoor want aan de kok lag het zeker niet dat we niet snel zullen terug komen.

Gegeten op 20 februari 2016

Proever55376

Door toeval kwamen wij terecht bij Hotel-restaurant Hoog Holten. Eigenlijk waren we op zoek naar een goede lunch-plek want echt bekend in de omgeving van de Sallandse heuvelrug zijn we niet. Lang leve Iens! Via de app snel gekeken naar een aanrader in deze omgeving want wij hadden echt trek gekregen. En dus kwamen op een regenachtige dag aan bij Hoog Holten. Wat opviel is dat er voor een doordeweekse dag wel veel auto's geparkeerd stonden (al was het in het in de brasserie rustig maar dat is niet vreemd voor een locatie in het bos op een woensdagmiddag).
We kregen een hartelijk ontvangst en voelden ons echt welkom op deze gezellige plek in het bos. Gelukkig was er ook keuze uit een comfortabele bank icm stoelen. Wij zijn altijd wel fan van een bank om na de maaltijd nog even te kunnen relaxen. Op het menu stonden diverse oerbroodjes die ons wel erg aanspraken. Wij gingen voor de club sandwich en de huis-gerookte zalm met roomkaas. Beide broodjes waren echt lekker, goed brood en de combinaties klopten. De clubsandwich bestond uit gerookte kip, bacon, ei, sla en tomaat. De huis-gerookte zalm (wat een verschil met de plakken uit de winkel/visboer, echt dikke malse zalm die nog naar zalm smaakt ipv zout!) had als garnering roomkaas, sla en tomaat. Niet te veel garnering, precies goed, zodat de zalm goed tot zijn recht komt. Het enige wat voor ons niet had gehoeven was de tomaat. Deze kwam rechtstreeks uit de koeling en heeft logischerwijs niet veel smaak in deze periode van het jaar. De serveerster gaf aan dat dit kwam door de voorbereidingen van de mise en place. Ze bedankte voor de tip en gaf aan dat daar in het vervolg rekening mee gehouden ging worden. (tip: gebruik semi-zongedroogde tomaten of laat ze uit de gerechten). Met een kop biologische thee helemaal opgeknapt en voldaan. Wat ben ik benieuwd naar een diner in het restaurant van Hoog Holten! Ga deze locatie zeker in mijn achterhoofd houden (en anders rijd ik gewoon om :-))

Gegeten op 27 januari 2016

Qpie

In combinatie met de groupon actie 2 overnachtingen en 5 gangen verrassingsdiner. Hier wordt niet op bezuinigd!! Heeerlijk gedineerd met unieke, mooi bereide gerechten. Kan iedereen eveneens de droge wiite huiswijn van harte aanbevelen! Bedankt hoog holten voor een heerlijk verblijf en smaakvolle cuisine!

Gegeten op 28 december 2015

Peter_elly

We hebben als familie gekozen voor een nachtje slapen met diner en ontbijt € 149,00 per kamer in de prachtige omgeving van Holten. Ontvangst was heel hartelijk en je voelt je op je gemak. Vooraf met familie geborreld, prima service en vriendelijkheid. Om 19.00 aanvang diner en aparte tafel voor 6 personen stand klaar. Voorgerecht gepekeld hert was perfect en voor degene die geen wild lust was er gemarineerde zalm (ook perfect). Voor het hoofdgerecht hadden we keus uit wildzijn en als alternatief voor de niet wildliefhebbers was er scholfilet. Gerechten waren goed op smaak, en het nagerecht was een taartje van roodfruit. We hebben een perfect verblijf gehad en komen volgend jaar zeker terug. Compliment voor de mensen van het hotel restaurant, nog maals bedankt

Gegeten op 19 december 2015

Proever50745

Wij, vijf disgenoten, kregen een tafel in de sfeervolle serre vanwege het meegenomen hondje. De vriendelijke medewerkster dekte de brasserietafel met een wit tafelkleed omdat 87-jarige oma niet houdt om te eten van kale houten tafels. Als begin van onze culinaire lunch om twaalf uur 's middag kregen we als amuse een erg smaakvol plakje rouleau van geconfeite eendenrillette bestrooid met geroosterde quinoa-korreltjes. De vers gebakken broodjes voor de voorafknabbel konden worden besmeerd met zoute boter of olijfolie te bestrooien met kruidenzout. Na de keus te hebben gemaakt werden de entrees op fraai opgemaakte plateaus geserveerd. Runderpastrami met een runderkroketje, truffelmayonaise, uiengelei en salade van knolselderij; tonijnen rosbief met gegrilde gamba's, bieslookmayonaise, meloen en pastinaakcrème; een fors rolletje eendenrillette met een torentje van opgerolde gerookte eendenborst en een in de vorm van een stoofpeer gepresenteerde mousse van eendenlever in een mantel van stroperig zoete donkerbruine Pedro Ximenez. De hoofdschotels bestonden uit eendenborst met bospaddestoelen, hertenfilet ook met paddestoelen en (buiten de kaart om) wildzwijnfilet. Alle perfect à point gebakken met jus van rode wijn. Het wildzwijn had een zweempje rooksmaak, wellicht in een Green Egg gegaard. Alle schotels hadden toefjes kleurig contrasterende groentes, zoals een limoenkleurige roosje romanesco (torentjesbloemkool) en witgeringde gemarmerde rozerood chiogga-biet. De porties waren voor drie disgenoten te overdadig, zodat zij afzagen van een dessert. Twee tafelgenoten besloten zich te wagen aan een fraai opgemaakte en smakelijk perentoetje. Omdat we nog terug moesten naar Amsterdam hebben we de wijnkaart links laten liggen. Hoog Holten is - à la Michelin - het omrijden meer dan waard.

Gegeten op 13 december 2015

Proever29925

Super mooi en sfeervol restaurant. Hier eten is echt een avondje uit. We hebben enkele dagen verbleven in dit hotel en ook 1 avond in het restaurant gegeten. Bediening was vriendelijk en correct. Het eten was heerlijk! Pure smaken en prachtig opgediend. Top!

Gegeten op 20 oktober 2015

Donkey1954

Tijdens onze jaarlijkse bijeenkomst hebben we weer gedineerd bij Restaurant Hoog Holten. Het was dit jaar zo mogelijk nog beter dan vorig jaar. Ik heb genoten van lamelle van kalfssukade met ganzenlevermousse, Pata Negra, gekookte kwarteleitjes een ware traktatie met schitterend gecombineerde smaken. Het hoofdgerecht bestond uit ossenhaas tournedos met cantharellen, Pata Negra, knolselderijmousseline, snijboonlinten. Naast het feit dat alle gerechten erg mooi werden geserveerd gold ook voor het hoofdgerecht dat de smaakcombinaties van uitmuntende kwaliteit waren. Het diner is besloten met een mooi geselecteerde kaasplank met Hollandse en buitenlandse kazen. Het was een diner van "sterrenkwaliteit". Daarbij opgeteld de geweldige service van de medewerkers van het hotel en de geweldige bediening in het restaurant doen mij zeggen...Wil je een weekendje we en genieten van een geweldige maaltijd: Boek een verblijf in Hotel-restaurant Hoog Holten.

Gegeten op 9 oktober 2015

PaulvanderKwast

Mooie eetzaal met uitzicht op het groen. De attente bediening was vriendelijk en prettig op de achtergrond. De kaart is niet al te uitgebreid, maar prima.
De amuse was goed - gelukkig een klein gerechtje en niet, zoals in sommige restaurants, een caravaan van borrelhapjes. Om de eerste honger te stillen, kregen wij in plaats daarvan goed brood met naar keuze boter of olie. Prima.
Over de presentatie van de gerechten is hier goed nagedacht. Het zijn soms haast kunstwerkjes. Dat kan hinderlijk zijn, maar hier was het dat niet. De aandacht voor de vorm gaat niet ten koste van de inhoud. Wij konden de mooie opmaak wel waarderen, al blijft het tricky, wellicht is niet iedereen er van gediend.
De kwaliteit van het gebodene is hier van hoog niveau; mals vlees, uitstekend klaargemaakt. En een gevarieerd groentenaanbod. Wel vonden wij de hoeveelheid groenten wat aan de karige kant.
Prettig dat hier desgewenst gewoon kraanwater wordt geschonken en dat gasten niet verplicht zijn om duur flessenwater te drinken.
Duur zijn overigens wel de wijnen. Hoewel van goed niveau, lijkt het erop dat de flessen hier nog ouderwets meer dan drie keer over de kop gaan. Dat is niet meer helemaal van deze tijd. Veel uitbaters nemen tegenwoordig genoegen met een lagere marge.
De volgende dag lunchten wij op het terras van Hoog Holten. Degene die ons bediende, wilde ons een amuse voorzetten - dezelfde als de avond ervóór. Toen hij ons herkende, liep hij met de amuses terug naar de keuken en zette ons een andere amuse voor. Heel attent.

Gegeten op 26 september 2015

Schrijf zelf een recensie over Hoog Holten in Holten

Schrijf hieronder je recensie over Hoog Holten. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.